Постанова
від 04.11.2015 по справі 820/8691/15
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Харків

04.11.2015р. справа №820/8691/15 Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми Ю.В.,

за участі:

секретаря судового засідання - Молчанової О.М.,

представників:

позивача - ОСОБА_1,

відповідача , ТОВ "Дельтабудтранс" - не прибув,

відповідача, ГТУЮ у м. Києві - не прибув,

третьої особи - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельтабудтранс", Головного територіального управління юстиції у м. Києві, третя особа - Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -

встановив:

Суб'єкт владних повноважень, Державна податкова інспекція у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельтабудтранс", третя особа - Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, в якому, з урахуванням уточнень, просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів за №10731050007018628 від 19.03.2015 р. про внесення даних про зміну юридичної адреси ТОВ "Дельтабудтранс".

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що до податкового органу надійшли відомості щодо зміни місцезнаходження відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельтабудтранс", на таке: 61000, м. Харків, пров. Поштовий, буд. 6. Проте, при проведенні працівниками податкової міліції перевірки щодо наявності вищезазначеного підприємства за адресою реєстрації встановлено, що за зазначеною адресою підприємство не значиться, а 29.07.15 року до ЄДР внесено запис № 1480143008065813 щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою. Таким чином, на думку, податкового органу, відомості до ЄДР в частині адреси підприємства-відповідача державним реєстратором внесені з порушенням вимог чинного законодавства. У судовому засіданні представник позивача підтримала вимоги і доводи заявленого позову, просила суд постановити рішення про його задоволення.

Відповідач, ТОВ "Дельтабудтранс", повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи, що підтверджується конвертом з відміткою установи поштового зв'язку "за закінченням терміну зберігання", до суду свого повноважного представника не направив, заперечень проти позову не надав.

Ухвалою суду від 20.10.2015 р. до участі у справі в якості відповідача було залучено Головне територіальне управління юстиції у м. Києві, яке до суду свого повноважного представника не направило, правової позиції по суті позовних вимог не висловило.

Третя особа, Реєстраційна служба Харківського МУЮ, проти задоволення позову заперечувала з мотивів безпідставності позовних вимог. Також до суду було надано клопотання третьої особи про відкладення судового засідання по даній справі, яке, втім, суд не вважає необхідним задовольняти, оскільки воно не обґрунтовано жодними належними та допустимими доказами.

Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти позову, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, котрі врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Судом встановлено, що ТОВ "Дельтабудтранс" пройшло у визначеному чинним законодавством України порядку процедуру державної реєстрації, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 12.03.2010 р., код - 33288033.

Матеріалами справи підтверджено, що 19.03.2015 р. державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом"янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача - ТОВ "Дельтабудтранс", в частині місцезнаходження вказаної юридичної особи з зазначенням адреси: 61000, м. Харків, пров. Поштовий, буд. 6.

01.04.2015 р. з причин зміни місцезнаходження товариства державним реєстратором знято з обліку та передано реєстраційну справу ТОВ "Дельтабудтранс" до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції. 09.04.2015 р. передану справу відповідача взято на облік державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції.

Як зазначено податковим органом, під час проведення податковою міліцією перевірки ТОВ "Дельтабудтранс" щодо наявності платника податків за адресою реєстрації встановлено, що за адресою, яка перевірялася (61000, м. Харків, пров. Поштовий, буд. 6) зазначене підприємствоне значиться, про що складено довідку №820/07-02-10 від 10.06.2015 р.

11.06.2015 р. ДПІ у Московському районі м. Харкова було сформовано повідомлення Форми №18-ОПП від №7212/10/20-34-18-04-30 про відсутність юридичної особи (відповідача по справі) за місцем реєстрації, про що також до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 22.07.2015 р. внесено запис про відсутність за місцезнаходженням.

Надаючи правову оцінку доводам податкового органу, суд зазначає наступне.

Статтею 67 Податкового кодексу України визначено підстави та порядок зняття з обліку в контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб. Частиною 2 вказаної статті встановлено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

У свою чергу, відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до ч. 3 ст. 4 зазначеного Закону, зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (ст.17 Закону).

Згідно з положеннями ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

З цього приводу суд вважає необхідним зазначити, що чинним законодавством не передбачено обов'язок державного реєстратора здійснювати перевірку достовірності відомостей, що подаються на реєстрацію.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 згаданого Закону, в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, здійснюється передача реєстраційної справи такої юридичної особи. В разі державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації зміни місцезнаходження зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи (ч. 2, 4 ст. 14 Закону). Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи (ч. 6 ст. 14 Закону). Таким чином, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. Стаття 14 Закону не передбачає підстав для відмови у взятті на облік реєстраційної справи.

Між тим, позивачем у тексті ані у тексті позовної заяви, ані під час судового розгляду не зазначено, що державним реєстратором були допущені порушення порядку проведення державної реєстрації змін до установчих документів, зняття та постановки ТОВ "Дельтабудтранс" на облік, передбаченого викладеними вимогами Закону, та будь-яких доказів на підтвердження цього не надано.

За наведених обставин суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів в частині зміни місцезнаходження ТОВ «Дельтабудтранс» проведено державним реєстратором у межах повноважень та у спосіб, передбачені чинним законодавством.

Щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Дельтабудтранс" суд зазначає, що ст. 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначено вичерпний перелік підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Частиною 2 ст. 31 Закону визначено, що державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.

Проте, позивачем до суду не надано доказів скасування рішення засновників товариства або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів, чи існування спору з цих питань.

Також, суд бере до уваги, що відповідно до ст. 8 Закону відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Тому державний реєстратор не наділений повноваженнями визнавати недійсним рішення загальних зборів учасників ТОВ «Дельбудтранс» про затвердження змін до статуту і відповідальність за законність прийнятого рішення покладається на засновника. Вказане спростовує доводи позивача в цій частині.

Частиною 2 ст. 81 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.

Положеннями ст. 87 та ст. 88 Цивільного кодексу України, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів і встановлюють вимоги до змісту установчих документів відповідно, не передбачено внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.

Приписи ст. 57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.

Таким чином, зміна місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи.

У свою чергу, підстави, які визначає позивач для звернення із даним позовом, є підставами для припинення юридичної особи (визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; неподання протягом року контролюючим органам податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням), однак ніяк не підставами для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Також суд зазначає, що згідно розділу 3 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації від 17.05.2010 року № 336 (далі по тексту - Положення № 336) щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.

У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (додаток 1) (п. 3.2. Положення).

Пунктом 4.3. Положення № 336 передбачено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).

За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п. 4.4.Положення).

У п. 4.5. цього Положення вбачається, що за встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом).

Крім того, як зазначено у п. 4.8. Положення - кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).

Крім того, суд зазначає, що позивачем не надано до матеріалів справи доказів вжиття заходів встановлення місцезнаходження платника податків структурним підрозділом податкового органу, передбачених Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами контролюючих органів для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом ДПА України від 17.05.2010 р. № 336.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 86 КАС України).

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Оскільки судовим розглядом встановлено факт порушення заявленою суб'єктом владних повноважень вимогою прав та охоронюваних законом інтересів платника податків у сфері публічно-правових відносин, то позов належить залишити без задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельтабудтранс", Головного територіального управління юстиції у м. Києві, третя особа - Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова у повному обсязі складена 09.11.2015 р.

Суддя Кучма Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2015
Оприлюднено12.11.2015
Номер документу53288090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/8691/15

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 04.11.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кучма Ю.В.

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кучма Ю.В.

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кучма Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні