Дата документу 06.11.2015 Справа № 554/9325/15-к
Провадження №1-кс/554/6964/2015
У Х В А Л А
06 листопада 2015 року слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 при секретарі судового засідання ОСОБА_2 за участю слідчого слідчого відділу Полтавського МУ УМВС України в Полтавській області ОСОБА_3 , розглянувши винесене в кримінальному провадженні № 42014170010000039 від 18.12.2014, слідчим слідчого відділу Полтавського МУ УМВС України в Полтавській області ОСОБА_3 , і погоджене старшим прокурором прокуратури Октябрського району м.Полтави ОСОБА_4 , клопотання про призначення позапланової документальної перевірки благодійної організації «Лікарняна каса Полтавщини» (код ЄДРПОУ 26398773),
ВСТАНОВИВ:
05 листопада 2015 року до Октябрського районного суду м. Полтави надійшло клопотання про призначення позапланової документальної перевірки з питань додержання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України в благодійній організації «Лікарняна каса Полтавщини» (код ЄДРПОУ 26398773), посилаючись на те, що СВ ПМУ УМВС України в Полтавській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42014170010000039 від 18.12.2014, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченогост. 364 ч.1 КК України.
Слідчий вказує, що підставою для внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань стала заява від 17.12.2014, що надійшла до прокуратури м.Полтави від представника громадської організації «Громадський контроль Полтавщини» ОСОБА_5 , в якій останній зазначив про обставини кримінального правопорушення, які йому стали відомі як громадському діячу під час своєї діяльності.
Також слідчий вказує на те, що, будучи допитаним в якості свідка ОСОБА_5 пояснив, що службовими особами Благодійної організації «Лікарняна каса Полтавщини» вчиняться дії з отримання прибутків та при цьому вказана організація фактично є «страховою компанією», отримує прибуток під прикриттям благодійної діяльності і не перераховує до місцевого та державного бюджету грошові кошти.
Слідчий вказував, що досудовим розслідування встановлено, що згідно заяви 1-ОПП благодійна організація «Лікарняна каса Полтавщини» зареєстрована в реєстраційній службі Полтавського міського управління юстиції.
Слідчий зазначав, що також отримано інформацію з ДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області щодо відкритих поточних рахунків благодійної організації «Лікарняна каса Полтавщини» станом на 30.12.2014 у банківських установах. Одночасно у клопотанні зазначив, що рух грошових коштів по всіх розрахункових рахунках вказаної організації знаходяться у володінні СВ ПМУ УМВС України в Полтавській області.
Слідчий вказував, що під час досудового розслідування встановлено, що вказані вище дії здійснюються в порушення вимог діючого законодавства, з метою незаконного збагачення шляхом надання страхових послуг, при цьому не сплачуючи відповідних платежів до державного та місцевого бюджетів, чим завдали істотної шкоди державним та громадським інтересам.
З посиланням на п.п.78.1.11п.78.1ст.78 ПКУвказував, що документальна позапланова перевірка здійснюється на підставі рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.
Необхідність проведення перевірки виникла у зв`язку з потребою у підтвердженні чи спростуванні фактів дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 15.04.2003 по 31.12.2014 Благодійною організацією «Лікарняна каса Полтавщини».
Під час розгляду слідчим суддею питань даного клопотання рішення про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів судом не приймалось, клопотань від учасників процесуальної дії про застосування технічних засобів фіксування до суду не надійшло, що відповідає приписам статті 107 КПК України.
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним у клопотанні, просив його задовольнити.
Слідчий суддя ознайомившись із поданим клопотанням, доказами на підстави, які посилається суб`єкт звернення, заслухавши думку слідчого, встановив наступне.
Відповідно до ч.1ст.1 КПК Українивстановлено, що порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.
Згідно п.10 ч.1ст.3 КПК Україникримінальне провадження - досудове розслідування і судове провадження, процесуальні дії у зв`язку із вчиненням діяння, передбаченого Законом України про кримінальну відповідальність.
Згідно п.18 ч.1ст. 3 КПК Українислідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належать здійснення у порядку передбаченому,КПК України, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, та у випадку, передбаченомуст. 247 КПК України.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.40 КПК України слідчий несе відповідальність за законність та своєчасність здійснення процесуальних дій. Слідчий уповноважений: 1) починати досудове розслідування за наявності підстав, передбачених цим Кодексом; 2) проводити слідчі (розшукові) дії та негласні слідчі (розшукові) дії у випадках, встановлених цим Кодексом; 3) доручати проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій відповідним оперативним підрозділам; 5) звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій;
6) повідомляти за погодженням із прокурором особі про підозру; 7) за результатами розслідування складати обвинувальний акт, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру та подавати їх прокурору на затвердження; 8) приймати процесуальні рішення у випадках, передбачених цим Кодексом, у тому числі щодо закриття кримінального провадження за наявності підстав, передбаченихстаттею 284 цього Кодексу; 9) здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Згідно п.п.78.1.11. п.78.1. ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону;
Згідно п.78.2. ст. 78 Податкового кодексу України обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження.
Контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.
Згідно ст. 2. Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Згідно ч.13 ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» обмеження у підставах проведення ревізій, визначені цим Законом, не поширюються на ревізії, що проводяться на звернення підконтрольної установи, або ревізії, що проводяться після повідомлення посадовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, про підозру у вчиненні ними кримінального правопорушення відповідно доКримінального процесуального кодексу України.
Згідно п.2 ч.14 ст.11 вищевказаного Закону посадові особи органу державного фінансового контролю вправі приступити до проведення ревізії за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ, інших суб`єктів господарської діяльності під розписку: копії рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначаються підстави проведення такої ревізії, дата її початку та дата закінчення, а у разі проведення ревізії щодо суб`єктів господарської діяльності, не віднесених цим Законом до підконтрольних установ, - також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Однак, слідчим у судовому засіданні не надано доказів того, щоб будь-якій особі було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення у зазначеному кримінальному провадженні.
Крім того, згідно копії акту від 25.02.2015 №899/16-01-22-03-12/26398773 про результати документальної позапланової виїзної перевірки Благодійної організації «Лікарняна каса Полтавщини» (код ЄДРПОУ 26398773) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 15.04.2003 по 31.12.2014, що було надано до суду разом із запереченнями організації, встановлено, що попередньо ДПІ у м.Полтаві ГУ Міндоходів у Полтавській області вже було проведено перевірку платника податків за вказаний період.
Таким чином, достатніх та обґрунтованих підстав щодо призначення позапланової документальної перевірки з питань додержання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України в благодійній організації «Лікарняна каса Полтавщини» (код ЄДРПОУ 26398773) слідчим у клопотанні не вказано, у судовому засіданні не доведено. Отже, враховуючи вищенаведені обставини, клопотання слідчого задоволенню не підлягає.
Одночасно слідчий суддя звертає увагу слідчого слідчого відділу Полтавського МУ УМВС України в Полтавській області ОСОБА_3 , і старшого прокурора прокуратури Октябрського району м. Полтави ОСОБА_4 , що згідност.131 КПК України, у якій вичерпно зазначені види заходів кримінального провадження, не передбачено як захід забезпечення кримінального провадження призначення та проведення перевірок, а також законодавець у чинному КПК України не покладає на слідчого суддю права або обов`язку щодо призначення позапланової перевірки на дотримання податкового законодавства України.
Керуючись ст.ст.1,3,9,40,93,110, 131, 308 КПК Українита п.78.1., 78.1.1.,78.1.11, ст.78 ПКУ, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого слідчого відділу Полтавського МУ УМВС України в Полтавській області ОСОБА_3 про призначення позапланової документальної перевірки благодійної організації «Лікарняна каса Полтавщини» (код ЄДРПОУ 26398773) - залишити без задоволення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2015 |
Оприлюднено | 21.03.2023 |
Номер документу | 53299534 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Кулешова Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні