ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03.11.2015 Справа № 920/946/15
За позовом: Селянського фермерського господарства «ОСОБА_1Б.», с. Слобода Буринського району Сумської області
до відповідачів: 1) Слобідської сільської ради Буринського району Сумської області, с. Слобода Буринського району Сумської області,
2) Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа», м. Суми,
3) Приватного підприємства «Агропромислової фірми «Україна», с. Слобода Буринського району Сумської області
про визнання недійсними результатів торгів
Головуючий суддя В.Л.Котельницька
Суддя Н.П.Лугова
Суддя Ю.А. Джепа
Представники сторін:
від позивача - не прибув
від 1-го відповідача - не прибув
від 2-го відповідача - ОСОБА_2 (довіреність № 3 від 06.01.2015), ОСОБА_3 (довіреність б/н від 02.11.2015)
від 3-го відповідача - не прибув
За участю секретаря судового засідання - Н.М. Мітіної
Суть спору: позивач звернувся до господарського суду з позовною заявою, відповідно до якої просить суд визнати недійсними результати земельних торгів (аукціону), проведених 13.05.2015 організатором земельних торгів Слобідською сільською радою Буринського району Сумської області, виконавцем Сумською товарною біржею «Сумиагропромбіржа»; дата та чає проведення 10 год. 00 хв. 13.05.2015, місце проведення: м. Суми, вул. Супруна, 3/1, викладені у формі протоколу земельних торгів (аукціону) лоту № 1 від 13.05.2015, а саме, наступної земельної ділянки сільськогосподарського призначення, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 5920986000:12:002:0019 площею 3,6228 га; 2) визнати недійсними результати земельних торгів (аукціону), проведених 13.05.2015 організатором земельних торгів Слобідською сільською радою Буринського району Сумської області, виконавцем Сумською товарною біржею «Сумиагропромбіржа»; дата та час проведення 11 год. 00 хв. 13.05.2015, місце проведення: м. Суми. вул. Супруна, 3/1, викладені у формі протоколів земельних торгів (аукціону) лотів 2-27 від 13.05.2015, а саме: земельних ділянок сільськогосподарського призначення, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва кадастровим номером 5920986000:05:001:0172 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0256 площею 3,3251 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0249 площею 3,3253 га; кадастровим номером 5920986000:08:002:0027 площею 3,97 га; кадастровим номером 5920986000:06:002:0245 площею 3,325 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0255 площею 3,325 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0100 площею 3,3251 га; кадастровим номером 5920986000:05:001:0170 площею 3,33391 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0251 площею 3,325 га; кадастровим номером 5920:86000:06:001:0081 площею 3,3251 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0088 площею 3,3251 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0102 площею 3,3251; кадастровим номером 5920986000:06:002:0260 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0092 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:07:002:0312 площею 3,9716 га; кадастровим номером 5920986000:06:002:0263 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0090 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:05:001:0163 площею 3,328 га; кадастровим номером 5920986000:08:002:0029 площею 3,8737 га; кадастровим номером 5920986000:10:001:0005 площею 36,232 га; кадастровим номером 5920986000:10:002:0012 площею 0,2574 га; кадастровим номером 5920986000:10:002:0013 площею 0,5023 га; кадастровим номером 5920986000:11:001:0029 площею 3,6214 га; кадастровим номером 5920986000:08:001:0137 площею 3,9715 га; кадастровим номером 5920986000:08:001:0136 площею 3,9717 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0246 площею 3,3249 га.
Представник позивача подав суду клопотання про виклик посадової особи - заступника директора Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа» ОСОБА_4 для надання пояснень щодо обставин недопуску представників Селянського Фермерського господарства «ОСОБА_1Б.» до участі у торгах 13.05.2015та обставин проведення зазначених торгів на території Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа».
Також представник позивача подав клопотання про надання доказів по справі, а саме: диску CD - R з аудіо файлом 712_0062 формату MP3, здійсненим у день проведення аукціону та диск DVD з відеозаписом аукціонів (торгів), завантажений з сайту ДЗА України.
Крім того, він подав суду клопотання про призначення фоноскопічної експертизи по даній справі, на вирішення якої поставити питання: « 1) Чи можливо встановити дачу та час початку та завершення створення аудіо файлу 712_0062 наданого до матеріалів справи? Якщо так, то визначити дату та час початку та завершення створення аудіо файлу 712_0062; 2) Чи здійснювався запис аудіо файлу 712_0062 безперервно?; 3) Скільки осіб брало участь у розмові, записаній на представленій фонограмі?; 4) Який дослівний зміст тексту на представленій фонограмі з 36 хв. 35 с. по 37 хв. 10 с., з 41 хв. по 55 хв.?; 5) Чи належить зафіксована на фонограмі усна мова наступним особам: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7? Які фрагменти звукозапису яким особам належать?».
Судом подані докази було долучено до матеріалів справи.
Від першого відповідача 17.07.2015 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому він заперечує проти задоволення позовних вимог, а також клопотання № 344 від 02.11.2015 про розгляд справи за відсутності його представника у судовому засіданні.
Посадова особа Сумської товарної біржі «Сумиагропромбіржа», викликана у судове засідання судовими ухвалами від 24.09.2015, від 07.10.2012, від 21.10.2015 у судове засідання не прибула через перебування у відрядження, проте вказаною посадовою особою були надані суду письмові пояснення по суті позовних вимог.
Від третього відповідача відзив на позовну заяву не надходив.
Представником позивача було подане клопотання про відкладення розгляду справи через його відрядження.
Однак суд, розглянувши дане клопотання дійшов висновку про відмову у його задоволенні, оскільки матеріали справи містять достатню кількість доказів, на підставі яких суд може вирішити спір у даному судовому засіданні.
Другий відповідач подав до суду заперечення на клопотання позивача про призначення експертизи та пояснення стосовно недопустимості наданих позивачем доказів.
Розглянувши клопотання представника позивача про призначення судової експертизи, суд зазначає наступне.
Згідно з приписами статті 41 Господарського процесуального кодексу України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу. Відповідно до статті 1 Закону України «Про судову експертизу» судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні органів дізнання, досудового та судового слідства.
Відповідно до пункту 5 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 4 від 23.03.2012 «Про деякі питання практики призначення судової експертизи» питання про призначення судової експертизи повинно вирішуватися лише після ґрунтовного вивчення обставин справи і доводів сторін щодо необхідності такого призначення. У вирішенні відповідного питання (до призначення судової експертизи) слід визначитися з конкретною установою або конкретним експертом, якими проводитиметься експертиза. З цією метою господарський суд, зокрема, витребує у сторін пропозиції стосовно таких установ та/або судових експертів, у тому числі тих, які не є працівниками зазначених установ; визначити об'єкти, що підлягають експертному дослідженню; максимально конкретно визначити питання, які мають бути роз'ясненні судовим експертом, та сформулювати їх у логічній послідовності; за необхідності визначити вид (підвид) судової експертизи, до компетенції якої відноситься роз'яснення відповідних питань. Якщо визначення такого виду (підвиду) саме по собі потребує спеціальних знань, його слід віднести на розсуд експертної установи (експерта); визначити обсяг необхідних та достатніх для експертного дослідження матеріалів; здійснити перевірку (огляд) матеріалів, які підлягають направленню на експертизу, з точки зору їх повноти та придатності для проведення експертизи, в тому числі з урахуванням належного відображення ознак об'єктів і зразків, а за невідповідності матеріалів цим критеріям - вжити заходів до усунення недоліків матеріалів шляхом витребування додаткових документів і матеріалів у сторін та інших осіб; у разі потреби забезпечити відібрання зразків, у тому числі за необхідності - з участю спеціаліста; у необхідних випадках розглянути можливість виклику судового експерта для уточнення питань, які ним мають бути роз'яснені, а також для перевірки матеріалів з точки зору їх повноти, достатності та придатності для проведення експертизи; з'ясувати усі інші обставини, пов'язані з проведенням судової експертизи.
Відповідно до пункту 2 вищевказаної Постанови Пленуму ВГСУ № 4 від 23.03.2012р. призначення судової експертизи є необхідним у разі, якщо наявні у справі докази є взаємно суперечливими.
Враховуючи, що матеріали, подані позивачем для проведення експертизи суд не вважає належними та допустимими доказами у розумінні ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення поданого клопотання.
Беручи до уваги наявність у матеріалах справи достатньої кількості доказів, суд вважає на можливе розглядати справу за наявними матеріалами у відповідності з вимогами ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши подані докази та заслухавши пояснення присутніх представників, суд
ВСТАНОВИВ:
25.03.2014 Слобідською сільською радою Буринського району Сумської області було прийняте рішення про проведення земельних торгів з продажу прав оренди земельних ділянок Слобідської сільської ради сільськогосподарського призначення та пов'язані з цим дії, за яким вирішено провести торги з продажу прав оренди земельних ділянок Слобідської сільської ради сільськогосподарського призначення, які перейшли у власність територіальної громади населених пунктів Слобідської сільської ради внаслідок визнання спадщини відумерлою, та затверджено перелік земельних ділянок Слобідської сільської ради сільськогосподарського призначення, право оренди яких виставляється на земельні торги окремими лотами.
31.07.2014 між Слобідською сільською радою та СТБ «Сумиагропромбіржа» був укладений договір про підготовку лотів до продажу на земельних торгах та надання послуг з проведення торгів у форму аукціону, за умовами якого СТБ «Сумиагропромбіржа» взяла на себе зобов'язання своїми матеріально-технічними і трудовими ресурсами та за свої кошти за наступну плату здійснити підготовку лотів до продажу та проведення земельних торгів у формі аукціону відповідно до пункту 5 статті 136 Земельного кодексу України.
У квітні 2015 року на офіційному сайті СТБ «Сумиагропромбіржа» було розміщено оголошення про проведення земельних торгів (аукціону) на 27 лотів, організатором торгів зазначена Слобідська сільська рада, місце проведення - м. Суми, вул. Супруна, 3/1; розмір реєстраційного внеску визначений у розмірі 600,00 грн., розмір гарантійного внеску - 5% від стартової ціни лоту; кінцевий термін подачі заяв для у часті в аукціоні - 06.05.2015.
Судом було встановлено, що 06.05.2015 представник позивача прибув до другого відповідача з метою подання документів, необхідних для реєстрації особи як учасника аукціону. Також 06.05.2015 позивачем були сплачені відповідні реєстраційні та гарантійні внески.
Як пояснював представник позивача, представником другого відповідача були перевірені подані документи на відповідність вимогам, встановленим Правилами проведення земельних торгів у формі аукціону на СТБ «Сумиагропромбіржа». При цьому підтверджуючого документа (довідки) представнику позивача надано не було, натомість було повідомлено про можливість бути присутнім у день проведення земельних торгів 13.05.2015 у приміщенні, де вони мали бути проведені. У подальшому, як пояснював представник позивача, у день безпосереднього проведення торгів його було повідомлено про те, що у зазначений день аукціон не відбудеться і оголошення початку торгів не відбулось. Одночасно, 13.05.2015 представники другого відповідача намагались вручити представнику позивача лист, датований 06.05.2015, про те, що СФГ «ОСОБА_1Б.» був поданий не повний пакет документів, необхідних для реєстрації особи як учасника земельних торгів. Крім того, з пояснень представників позивача у подальшому йому стало відомо, що 13.05.2015 торги все таки були проведені, відповідні протоколи були складені та підписані, договори оренди - укладені.
Матеріалами справи підтверджується факт проведення торгів 13.05.2015 та укладення відповідних договорів оренди земельних ділянок.
Таким чином, позивач вважає, що такими діями відповідачів були порушені вимоги діючого земельного законодавства, а також позбавлено його законного права брати участь у земельних торгах з метою отримання права оренди земельних ділянок, у зв'язку з чим позивач вважає, що результати таких земельних торги повинні бути визнані недійсними.
Суд погоджується з позицією позивача та вважає, що результати земельних торгів (аукціону), проведених 13.05.2015, підлягають визнанню недійсними з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Порядок проведення земельних торгів передбачений у статті 135 вищеназваного Кодексу. Так, земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.
Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього Кодексу. На земельних торгах не може бути використане переважне право купівлі. Продаж земельних ділянок державної власності разом з розташованими на них об'єктами, що підлягають приватизації, на земельних торгах здійснюється державними органами приватизації у порядку, встановленому цим Кодексом, з урахуванням вимог законодавства з питань приватизації.
Продаж земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) може здійснюватися на земельних торгах виключно з ініціативи власників земельної ділянки. У такому разі земельні торги регулюються положеннями цього Кодексу, якщо інше не передбачено законом чи договором з виконавцем земельних торгів.
Звернення стягнення на земельні ділянки або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється державним виконавцем під час виконання рішень, що підлягають примусовому виконанню в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження", з урахуванням особливостей підготовки до проведення та проведення земельних торгів, визначених цим Кодексом.
Організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, або державний виконавець у разі виконання рішень, що підлягають примусовому виконанню в порядку, передбаченому Законом України «Про виконавче провадження», які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.
Виконавцем земельних торгів є суб'єкт господарювання, який уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення.
Учасником земельних торгів є фізична або юридична особа, яка подала виконавцю земельних торгів документи, зазначені в частині сьомій статті 137 цього Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зареєстрована у книзі реєстрації учасників земельних торгів і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою, яка виставляється на земельні торги.
Проведення земельних торгів щодо земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них здійснюється за рішенням організатора земельних торгів, у якому зазначаються:
а) перелік земельних ділянок або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами;
б) стартова ціна лота;
в) строк та інші умови користування земельною ділянкою у разі набуття права користування земельною ділянкою на земельних торгах;
г) особа, уповноважена організатором земельних торгів на укладення договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, яка або право на яку виставляється на земельні торги.
Земельні торги проводяться відповідно до договору між організатором земельних торгів та виконавцем земельних торгів за рахунок коштів, що сплачуються організатором як винагорода виконавцю, та реєстраційних внесків учасників торгів.
Після опублікування оголошення про проведення земельних торгів виконавець може відмовитися від договору лише у випадках, якщо проведення земельних торгів стало неможливим з незалежних від нього причин.
Винагорода виконавцю земельних торгів, яку встановлює організатор земельних торгів, складається з видатків на організацію та проведення земельних торгів і прибутку виконавця.
Винагорода виконавця земельних торгів встановлюється у розмірі 5 відсотків ціни, за якою здійснюється купівля-продаж земельної ділянки, або 50 відсотків річної плати за користування земельною ділянкою (у разі продажу прав на земельну ділянку (оренди, суперфіцію, емфітевзису), але не більш як 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний лот.
Розмір реєстраційного внеску визначається виконавцем і не може перевищувати 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на дату публікації оголошення про проведення земельних торгів.
Розмір гарантійного внеску за лотом становить 5 відсотків стартової ціни продажу земельної ділянки або стартового розміру річної плати за користування земельною ділянкою (у разі продажу прав на земельну ділянку (оренди, суперфіцію, емфітевзису).
Реєстраційний та гарантійний внески сплачуються учасниками земельних торгів на окремі рахунки виконавця земельних торгів, відкриті в банку.
Відповідно до пунктів 7, 8 статті 137 Земельного кодексу України особа, яка бажає взяти участь у земельних торгах, не пізніше ніж за три робочі дні до їх проведення подає виконавцю земельних торгів:
а) заяву про участь у земельних торгах;
б) інформацію про найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, інформацію про державу, в якій зареєстровані або мають постійне місце проживання засновники (учасники) юридичної особи, у статутному (складеному) капіталі якої є частка іноземного капіталу; або прізвище, ім'я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті) фізичної особи - підприємця. Фізичні особи, які не є підприємцями, подають копію довідки про присвоєння їм реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків) або копію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті). Для іноземних громадян та осіб без громадянства - прізвище, ім'я та по батькові, громадянство (підданство) іншої держави, постійне місце проживання в країні, громадянином (підданим) якої є особа; для іноземних юридичних осіб - найменування, місцезнаходження та держава, в якій зареєстрована юридична особа.
Копії засвідчуються підписом особи, яка бажає взяти участь у торгах;
в) документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків (копії розрахункових документів, виписки з рахунків).
Представник фізичної чи юридичної особи подає також документи, що підтверджують право діяти від імені учасника торгів.
Виконавець земельних торгів приймає документи в учасників - фізичних осіб та представників учасників - юридичних осіб і видає довідку про отримання документів із зазначенням їх переліку.
Виконавець земельних торгів після отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, заносить до книги реєстрації учасників торгів порядковий номер учасника і номер лота, який він виявив бажання придбати.
Крім того, у книзі зазначаються:
а) для фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові, зареєстроване місце проживання (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків;
б) для юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, - найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, для юридичних осіб, у статутному (складеному) капіталі яких є частка іноземного капіталу, - також інформація про державу, в якій зареєстровані або мають постійне місце проживання іноземні засновники (учасники);
в) для іноземних громадян та осіб без громадянства - громадянство (підданство) іншої держави, прізвище, ім'я та по батькові, постійне місце проживання в країні, громадянином (підданим) якої є особа; для іноземних юридичних осіб - найменування, місцезнаходження та держава, в якій зареєстрована така юридична особа.
Після реєстрації учаснику земельних торгів видаються вхідний квиток, інформаційна картка на лот та картка учасника (із зазначенням на зворотному боці умов проведення торгів).
Інформація про особу учасника (його представника), що міститься в поданих ним документах, не підлягає розголошенню, крім випадків, установлених законом.
Аналогічні положення визначені у Правилах проведення земельних торгів у формі аукціону на СТБ «Сумиагропромбіржа».
Однак, як вбачається з матеріалів справи, представниками другого відповідача довідка про прийняття документів від позивача у день їх подання останньому видана не була, натомість, другим відповідачем був підготовлений лист № 310 від 06.05.2015 з повідомленням позивача про те, що дійсно, 06.05.2015 ним були подані документи до СТБ «Сумиагропромбіржа» для участі в аукціоні, призначеному на 13.05.2015, однак ці документи були складені з помилками, а надані копії не засвідчені належним чином. Вказаний лист був направлений відповідачу цінним листом з повідомленням про вручення та описом вкладення 13.05.2015 (у день проведення земельних торгів), що підтверджується відтиском потового штемпеля.
Як було встановлено у ході судового розгляду, вищевказаний лист представники другого відповідача намагались вручити представникові СФГ «ОСОБА_1Б.» особисто, та після відмови останнього від отримання листа, був складений відповідний акт від 13.05.2015.
Таким чином, суд робить висновок про порушення другим відповідачем вимог Земельного кодексу України та Правил проведення земельних торгів у формі аукціону на СТБ «Сумиагропромбіржа», які регулюють порядок прийняття документів від осіб, які виявили бажання брати участь у земельних торгах. Зазначені порушення призвели до позбавлення позивача права взяти учать у торгах 13.05.2015.
Відповідно до пунктів 24, 30 статті 137 Земельного кодексу України договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки між організатором земельних торгів і переможцем торгів укладається безпосередньо в день проведення торгів, крім випадків, передбачених частиною двадцять дев'ятою цієї статті. У разі придбання переможцем кількох лотів договір укладається окремо на кожний з них.
На торгах зобов'язаний бути присутній організатор земельних торгів або його представник, уповноважений укладати від імені організатора земельних торгів договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, яка або право на яку виставляється на земельні торги.
В ході судового розгляду було встановлено, і даний факт було підтверджено першим відповідачем, що особа, уповноважена організатором торгів на укладання договорів оренди, у період проведення земельних торгів перебувала на лікарняному та не була присутня при їх проведенні, а тому вимога Закону щодо обов'язкової присутності організатора земельних торгів та укладення договорів безпосередньо у день проведення земельних торгів фактично не могла бути виконана.
У відповідності до пункту 36 Правил проведення земельних торгів у формі аукціону на СТБ «Сумиагропромбіржа» результати аукціону, проведеного з порушеннями вимог цих Правил, можуть бути визнані у судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним договору купівлі-продажу або оренди лота, укладеного з переможцем.
За таких обставин суд вважає, що є достатні підстави для визнання земельних торгів, проведених другим відповідачем 13.05.2015, недійсними, оскільки встановленими у справі обставинами підтверджується факт порушення порядку їх проведення, визначений положеннями Земельного кодексу України та Правилами проведення земельних торгів у формі аукціону на СТБ «Сумиагропромбіржа», внаслідок чого було позбавлено позивача права на участь зазначених торгах.
Згідно ст. ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України суд покладає витрати по сплаті судового збору на першого та другого відповідачів.
На підставі зазначеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати недійсними результати земельних торгів (аукціону), проведених 13.05.2015 організатором земельних торгів Слобідською сільською радою Буринського району Сумської області, виконавцем Сумською товарною біржею «Сумиагропромбіржа»; дата та чає проведення 10 год. 00 хв. 13.05.2015, місце проведення: м. Суми, вул. Супруна, 3/1, викладені у формі протоколу земельних торгів (аукціону) лоту № 1 від 13.05.2015, а саме, наступної земельної ділянки сільськогосподарського призначення, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 5920986000:12:002:0019 площею 3,6228 га.
3. Визнати недійсними результати земельних торгів (аукціону), проведених 13.05.2015 організатором земельних торгів Слобідською сільською радою Буринського району Сумської області, виконавцем Сумською товарною біржею «Сумиагропромбіржа»; дата та час проведення 11 год. 00 хв. 13.05.2015, місце проведення: м. Суми. вул. Супруна, 3/1, викладені у формі протоколів земельних торгів (аукціону) лотів 2-27 від 13.05.2015, а саме: земельних ділянок сільськогосподарського призначення, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва кадастровим номером 5920986000:05:001:0172 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0256 площею 3,3251 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0249 площею 3,3253 га; кадастровим номером 5920986000:08:002:0027 площею 3,97 га; кадастровим номером 5920986000:06:002:0245 площею 3,325 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0255 площею 3,325 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0100 площею 3,3251 га; кадастровим номером 5920986000:05:001:0170 площею 3,33391 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0251 площею 3,325 га; кадастровим номером 5920:86000:06:001:0081 площею 3,3251 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0088 площею 3,3251 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0102 площею 3,3251; кадастровим номером 5920986000:06:002:0260 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0092 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:07:002:0312 площею 3,9716 га; кадастровим номером 5920986000:06:002:0263 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:06:001:0090 площею 3,3252 га; кадастровим номером 5920986000:05:001:0163 площею 3,328 га; кадастровим номером 5920986000:08:002:0029 площею 3,8737 га; кадастровим номером 5920986000:10:001:0005 площею 36,232 га; кадастровим номером 5920986000:10:002:0012 площею 0,2574 га; кадастровим номером 5920986000:10:002:0013 площею 0,5023 га; кадастровим номером 5920986000:11:001:0029 площею 3,6214 га; кадастровим номером 5920986000:08:001:0137 площею 3,9715 га; кадастровим номером 5920986000:08:001:0136 площею 3,9717 га; кадастровим номером 5920986000:05:002:0246 площею 3,3249 га.
3. Стягнути з Слобідської сільської ради Буринського району Сумської області (41715, Сумська область, Буринський район, с. Слобода, вул. Шевченка, 7; код ЄДРПОУ 04390417) на користь Селянського Фермерського господарства «ОСОБА_1Б.» (41715, Сумська область, Буринський район, с. Слобода, вул. Шкільна, 25; код ЄДРПОУ 34520275) 1218 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору.
4. Стягнути з Сумської товарної біржі «Сумигаропромбіржа» (40004, м. Суми, вул. Супруна, 3/1; код ЄДРПОУ 23820266) на користь Селянського Фермерського господарства «ОСОБА_1Б.» (41715, Сумська область, Буринський район, с. Слобода, вул. Шкільна, 25; код ЄДРПОУ 34520275) 1218 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору.
5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 09.11.2015.
Головуючий суддя В.Л.Котельницька
Суддя Ю.А.Джепа
Суддя Н.П.Лугова
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2015 |
Оприлюднено | 13.11.2015 |
Номер документу | 53322370 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Котельницька Вікторія Леонідівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні