Ухвала
від 28.10.2015 по справі 808/7596/14(до/808/799/14)
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

28 жовтня 2015 рокусправа № 808/7596/14(ДО/808/799/14)

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Іванова С.М.

суддів: Чабаненко С.В. Шлай А.В.

за участю секретаря судового засідання: Горшкова В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 19 травня 2015 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВВС Трейдинг" до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВВС Трейдинг" (далі - позивач) звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - відповідач) в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 08.05.2014 року № 0001202201, від 08.05.2014 року № 0001192201, від 08.05.2014 року № 0001182201.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 19 травня 2015 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Ленінському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області від 08.05.2014 року № 0001202201.

В решті позовних вимог відмовлено.

Вирішено питання про судові витрати по справі.

Не погоджуючись з прийнятим у справі судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій вказує на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Представники сторін в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що у відповідності до ч. 4 ст. 196 та ст. 41 КАС України не перешкоджає розгляду справи без фіксування судового засідання технічними засобами.

Перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що на підставі наказу від 24.03.2014 року № 289, від 31.03.2014 № 316, направлень від 25.03.2014 № 347, № 348, № 349 та на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, пп.78.1.5 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 за №2755-VI проведено документальну позапланову виїзну перевірку фінансово-господарської діяльності ТОВ "ВВС Трейдинг" (код ЄДРПОУ 31535100) з питань взаємовідносин з ТОВ "Донбасс-Спектор" за січень, липень, вересень 2011 року, ТОВ "ЭВР КОМПАНИ" за серпень 2011 року та дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2010 по 31.12.2012 по операціях з продажу придбаного товару.

За наслідками перевірки складено Акт від 14.04.2014 року №576/05-67-22-1/31535100 (далі - Акт перевірки) (т.1 а.с.28-102).

Згідно висновків перевірки позивачем порушено: п. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2, пп.5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 №334/94-ВР у загальній сумі 104 155,00 грн., що призвело до завищення від'ємного значення об'єкту оподаткування, у тому числі: за 1 квартал 2011 року - 101 155,00 грн.; п. 138.2 ст. 138, пп.139.1.9 п. 139.1 ст. 139, п. 150.1 ст. 150, п. 3 підрозділу 4 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток підприємства у загальній сумі 279 333,00 грн., у тому числі за 2 квартал 2011 року на суму 23 956,00 грн., за 3 квартал 2011 року на суму 255 377,00 грн.; п. 198.1 п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до заниження суми податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті, у загальній сумі 264 714,00 грн., встановлено завищення ПДВ у загальній сумі 21 400,00 грн., у тому числі у січні 2012 року - 16 875,00 грн., у березні 2012 року - 4 525,00 грн., та встановлено заниження ПДВ у загальній сумі 286 114,00 грн., у томі числі у січні 2011 року - 20 831,00 грн., у липні 2011 року - 36 695,00 грн., у серпні 2011 року - 63 589,00 грн., у вересні 2011 року - 155 156,00 грн., у червні 2012 року - 5 020,00 грн., у липні 2012 року - 4 823,00 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято:

- податкове повідомлення-рішення від 08.05.2014 № 0001192201, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток приватних підприємств в сумі 359 326,00 грн., в тому числі за основним платежем 279 333,00 грн., за штрафними санкціями 79 993,00 грн. (т.1 а.с.21);

- податкове повідомлення-рішення від 08.05.2014 № 0001182201, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 416 073,00 грн., в тому числі за основним платежем 264 714,00 грн., за штрафними санкціями 151 359,00 грн. (т.1 а.с.22);

- податкове повідомлення-рішення від 08.05.2014 № 0001202201, яким позивачу завищено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 104 155,00 грн. (т.1 а.с.23).

02.06.2014 ТОВ "ВВС Трейдинг" на адресу ГУ Міндоходів України у Донецькій області направлено скаргу за вих. №0602/1, якою позивач просив скасувати податкові повідомлення-рішення від 08.05.2014 №0001202201, від 08.05.2014 №0001192201, від 08.05.2014 №0001182201 (т.1 а.с.24-27).

16.07.2014 ГУ Міндоходів України у Донецькій області на адресу позивача направлено рішення про розгляду скарги №8226/10/05-19-10, яким залишено без змін податкове повідомлення-рішення від 08.05.2014 №0001202201 - про зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток; скасовано податкове повідомлення-рішення від 08.05.2014 №0001192201 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток в частині грошового зобов'язання за основним платежем на 182 250,00 грн. та на 79 993,00 грн. - за штрафними санкціями; скасовано податкове повідомлення-рішення від 08.05.2014 №0001182201 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в частині грошового зобов'язання за основним платежем на 179 309,00 грн. та на 130 007,75 грн. - за штрафними санкціями, в іншій частині зазначені податкові повідомленні-рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення (т.1 а.с.10-20).

07.08.2014 ДФС України на адресу позивача направлено рішення про розгляду скарги №1273/6/99-99-10-01-15, яким залишено без змін податкові повідомлення-рішення від 08.05.2014 №0001202201, від 08.05.2014 №0001192201, від 08.05.2014 №0001182201 з урахуванням рішення, прийнятого за розглядом первинної скарги, а скаргу - без задоволення (т.1 а.с.105-109).

Надаючи правову оцінку рішенню суду першої інстанції, колегія суддів апеляційного суду, виходить з наступного.

24.09.2010 між ТОВ "ЭВР КОМПАНИ" (Постачальник) та ТОВ "ВВС Трейдинг" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №А-00000062 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.2 а.с.33-36).

На підтвердження виконання умов договору ТОВ "ЭВР КОМПАНИ" виписано позивачу видаткові накладні від 01.08.2011 №А-000002311 всього на суму 20 248,75 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 374,79 грн.) (т.1 а.с.111), від 05.08.2011 №А-000002430 всього на суму 58 817,40 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 9 802,90 грн.) (т.1 а.с.115), від 10.08.2011 №А-000002531 всього на суму 36 740,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 123,33 грн.) (т.1 а.с.119), від 16.08.2011 №А-001975 всього на суму 34 900,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 816,70 грн.) (т.1 а.с.122), від 19.08.2011 №А-001984 всього на суму 70 212,25 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 11 702,04 грн.) (т.1 а.с.126), від 23.08.2011 №А-000002740 всього на суму 43 085,30 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 180,88 грн.) (т.1 а.с.130а), від 25.08.2011 №А-000002768 всього на суму 20 003,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 333,83 грн.) (т.1 а.с.134), від 25.08.2011 №А-0000002761 всього на суму 34 015,05 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 669,18 грн.) (т.1 а.с.138), від 25.08.2011 №А-001993 всього на суму 63 510,90 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 10 585,15 грн.) (т.1 а.с.140); податкові накладні від 01.08.2011 №2733 всього на суму 20 248,75 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 374,79 грн.) (т.1 а.с.112), від 05.08.2011 №2855 всього на суму 58 817,40 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 9 802,90 грн.) (т.1 а.с.116), від 10.08.2011 №2958 всього на суму 36 740,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 123,33 грн.) (т.1 а.с.119а), від 16.08.2011 №3082 всього на суму 34 900,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 816,70 грн.) (т.1 а.с.123), від 19.06.2011 №3149 всього на суму 70 212,25 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 11 702,04 грн.) (т.1 а.с.127), від 23.08.2011 №3188 всього на суму 43 085,30 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 180,88 грн.) (т.1 а.с.131), від 25.08.2011 №3215 всього на суму 20 003,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 333,83 грн.) (т.1 а.с.135), від 25.08.2011 №3213 всього на суму 34 015,05 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 669,18 грн.) (т.1 а.с.139), від 25.08.2011 №3214 всього на суму 63 510,90 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 10 585,15 грн.) (т.1 а.с.141); рахунки-фактури від 01.08.2011 №А-000000002311 всього на суму 20 248,75 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 374,79 грн.) (т.1 а.с.113), від 05.08.2011 №А-000000002430 всього на суму 58 817,40 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 9 802,90 грн.) (т.1 а.с.117), від 10.08.2011 №А-000000002531 всього на суму 36 740,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 123,33 грн.) (т.1 а.с.120), від 16.08.2011 №А-000000002654 всього на суму 34 900,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 816,70 грн.) (т.1 а.с.124), від 19.08.2011 №А-000000002697 всього на суму 70 212,25 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 11 702,04 грн.) (т.1 а.с.128), від 23.08.2011 №А-000000002740 всього на суму 43 085,30 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 180,88 грн.) (т.1 а.с.132), від 25.08.2011 №А-000000002768 всього на суму 207 500,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 34 583,33 грн.) (т.1 а.с.136), від 25.08.2011 №А-000000002761 всього на суму 97 525,95 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 16 254,33 грн.) (т.1 а.с.142); товарно-транспортні накладні від 01.08.2011 (т.1 а.с.114), від 05.08.2011 (т.1 а.с.118), від 10.08.2011 (т.1 а.с.121), від 16.08.2011 (т.1 а.с.125), від 19.08.2011 (т.1 а.с.129, 130), від 23.08.2011 (т.1 а.с.133), від 25.08.2011 (т.1 а.с.137), від 25.08.2011 (т.1 а.с.143, 144).

20.01.2011 між ТОВ "Донбасс-Спектор" (Постачальник) та ТОВ "ВВС Трейдинг" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №15 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.1 а.с.239-240).

Крім того, між сторонами підписано Акт звірки взаємних розрахунків станом на 31.01.2011 (т.1 а.с.235).

На підтвердження виконання умов договору ТОВ "Донбасс-Спектор" виписано позивачу видаткові накладні від 20.01.2011 №РН-0000025 всього на суму 30 348,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 058,00 грн.) (т.1 а.с.221), від 25.01.2011 №РН-0000033 всього на суму 32 782,75 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 463,79 грн.) (т.1 а.с.225), від 31.01.2011 №РН-0000045 всього на суму 61 855,70 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 10 309,28 грн.) (т.1 а.с.229); рахунки-фактури від 20.01.2011 №СФ-0000025 всього на суму 30 348,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 058,00 грн.) (т.1 а.с.222), від 25.01.2011 №СФ-0000033 всього на суму 32 782,75 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 463,79 грн.) (т.1 а.с.226), від 31.01.2011 №СФ-0000045 всього на суму 61 855,70 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 10 309,28 грн.) (т.1 а.с.230); податкові накладні від 20.01.2011 № 25 всього на суму 30 348,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 058,00 грн.) (т.1 а.с.223), від 25.01.2011 № 33 всього на суму 32 782,75 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 463,79 грн.) (т.1 а.с.227), від 31.01.2011 № 45 всього на суму 61 855,70 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 10 309,28 грн.) (т.1 а.с.231); товарно-транспортні накладні від 20.01.2011 (т.1 а.с.224), від 25.01.2011 (т.1 а.с.228), від 31.01.2011 (т.1 а.с.232, 233).

Оплата за отримання товару здійснювалася у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням від 01.02.2011 №24 (т.1 а.с.234).

Відповідно до п.1.32 ст.1 Закону №334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон №334/94-ВР) господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

Приписами п.5.1 ст.5 Закону №334/94-ВР встановлено, що валові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. До складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, встановлених п.п.5.3-5.7 цієї статті (п.п. 5.2.1 п. 5.2. ст. 5 Закону №334/94-ВР.

За змістом пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону №334/94-ВР суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.

Відповідно до п.п. 5.3.9. п. 5.3. ст. 5 вказаного Закону: не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Підпунктом 138.1.1 п. 138.1 ст. 138 ПК України витрати операційної діяльності включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.

Відповідно до п. 138.2 ст. 138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

За змістом п. 138.8.ст. 138 ПК України собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).

Підпункт 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України встановлює, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Пунктом 140.5 статті 140 ПК України визначено, що не дозволяється установлення додаткових обмежень щодо складу витрат платника податку, крім тих, що зазначені в розділі ІІІ Податкового кодексу України.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Згідно з ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Одним із основних принципів на яких ґрунтується бухгалтерський облік та фінансова звітність, відповідно до ст. 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" є принцип превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.

Як зазначено у ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Згідно з п. 1.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704 (далі - Положення №88), господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Відповідно до п. 2.1 Положення №88 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Як зазначено у п. 2.4 Положення №88 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.

Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать нормативно-правовим актам, встановленому порядку приймання, зберігання і витрачання грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та іншого майна, порушують договірну і фінансову дисципліну, завдають шкоди державі, власникам, іншим юридичним і фізичним особам. Такі документи повинні бути передані керівнику підприємства, установи для прийняття рішення.

З матеріалів справи вбачається, що виконання умов договору підтверджується належним чином оформленою первинною документацією, яка була надана під час проведення перевірки, копії якої долучені до матеріалів справи та досліджені судом.

Як зазначено у п. 1.1 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів", затверджених 10.01.2007 наказом Міністерства фінансів України №2 (далі - Методичні рекомендації №2), методичні рекомендації можуть застосовуватися підприємствами, організаціями та іншими юридичними особами (далі - підприємства) незалежно від форм власності (крім банків та бюджетних установ).

Відповідно п. 3.1 Методичних рекомендацій №2 надходження запасів на підприємство оформлюється відповідними документами, типові форми яких затверджуються Державним комітетом статистики України та іншими центральними органами виконавчої влади. Якщо для оформлення господарської операції типові форми первинних документів відсутні, то підприємство складає такі первинні документи, які б містили обов'язкові реквізити, передбачені законодавством та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з пп."а" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

У ст.186 Податкового кодексу України визначається "місце постачання товару", згідно якого місцем постачання товарів є: фактичне місцезнаходження товарів на момент їх постачання (крім випадків, передбачених у підпунктах "б" і "в" цього пункту); місце, де товари перебувають на час початку їх перевезення або пересилання, у разі якщо товари перевозяться або пересилаються продавцем, покупцем чи третьою особою; місце, де провадиться складання, монтаж чи встановлення, у разі якщо товари складаються, монтуються або встановлюються (з випробуванням чи без нього) продавцем або від його імені.

Відповідно до розділу 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997, товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу, а товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Згідно із п. 11.1, 11.3, 11.4, 11.5, 11.7 вказаних правил основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається Перевізнику.

В матеріалах справи наявні товарно-транспортні накладні, які підтверджують перевезення товару. Окремі недоліки при оформленні товарно-транспортних накладних не можуть свідчити про відсутність господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Відповідно до положення ст. 48 Закону Закону України "Про автомобільний транспорт" товарно - транспортна накладна включена в перелік документів, на підставі яких виконуються перевезення автомобільним транспортом. Автомобільним перевізникам, водіям необхідно мати та пред"являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Проведення господарської операції фіксується і підтверджується первинними документами, на підставі яких і ведеться бухгалтерський облік. В свою чергу, у відповідності з п.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" на даних бухгалтерського обліку ґрунтується фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Тобто первинні документи є основою для податкового обліку.

Оскільки транспортною документацією підтверджується операція з надання послуг з перевезення вантажів, а не факт придбання товару, то при наявності документів, що підтверджують фактичне отримання товару і його використання у власній господарській діяльності, неподання такого документа, як товарно-транспортна накладна, не може бути єдиною підставою для невизнання витрат з придбання.

Слід зазначити, що окремі недоліки в оформленні первинних документів не можуть бути безумовною підставою для висновку про відсутність господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Як зазначено у п.п. "а" п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Підпунктом 198.3. ст. 198 ПК України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

За приписами п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Слід зазначити, що в Акті перевірки відповідач посилається Акт від 13.12.2011 №3112/23-2/34359885 позапланової виїзної перевірки ТОВ "Донбасс-Спектор" (код ЄДРПОУ 34359885) щодо підтвердження правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період січень 2011 року та серпень 2011 року (а.с.41 Акту перевірки) та Акт про неможливість проведення зустрічної звірки контрагента ТОВ "ЭВР КОМПАНІ" (код ЄДРПОУ 37112385) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків та зборів їх реальності та повноти відображення в обліку з ТОВ "Усмарь" (код ЄДРПОУ 33725082) за період з 01.08.2011 по 31.08.2011 (а.с.72 Акту перевірки), що саме по собі не є достатнім для можливості стверджувати про відсутність господарських взаємовідносин, відносно купівлі-продажу нафтопродуктів, між позивачем та його контрагентами.

Отже, договірні відносини з ТОВ "Донбасс-Спектор" та ТОВ "ЭВР КОМПАНІ" є довготривалими господарськими відносинами, укладені договіри направлені на забезпечення виробничих процесів, що спростовують висновки відповідача стосовно нетоварного характеру спірних операцій та відсутності ділової мети придбання товару. Предметом зазначених договорів, є поставка нафтопродуктів.

Відповідно до ст. 44 Господарського кодексу України, підприємництво здійснюється на основі вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону.

Таким чином, наведені правові норми підтверджують, що визначальною умовою правомірності формування валових витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, є їх здійснення для провадження господарської діяльності платника податків та підтвердження витрат розрахунковими, платіжними та первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.

Наведені правові норми свідчать, що визначальною умовою правомірності формування витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, є їх здійснення для провадження господарської діяльності платника податку та підтвердження розрахунковими, платіжними та первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.

Матеріалами справи підтверджено наявність у позивача необхідних первинних документів, що дає підстави для включення витрат до складу валових витрат за відповідний період.

Стосовно порядку приймання товару, слід зазначити, що відповідно до порядок відпуску нафти та нафтопродуктів автомобільним транспортом, встановленому п. 7 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 №281/171/578/155, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 року за №805/15496, (далі - Інструкція №281), нафта і нафтопродукти вантажоодержувачам постачаються централізовано або вивозяться самостійно вантажоодержувачем. Контролювання наливання нафти або нафтопродуктів здійснює оператор автоматизованої системи наливу, а кількість налитого до міри повної місткості продукту здійснюється водієм автоцистерни на підставі договору постачання. Міри повної місткості з нафтопродуктами під час їх відвантаження мають пломбуватись вантажовідправником (якщо інше не передбачено договором). На вимогу вантажоодержувача може застосовуватись вибіркове контрольне зважування розфасованих нафтопродуктів. За відсутності розбіжностей у вимірюванні маси брутто із зазначеною на тарі маса нафтопродукту визначається за трафаретом на тарі. Відпуск нафти і нафтопродуктів до мір повної місткості та нафтопродуктів, розфасованих до тари, оформлюється ТТН у чотирьох примірниках, з яких: перший - залишається у товарного оператора вантажовідправника і є первинним документом складського обліку з подальшим здаванням до бухгалтерської служби підприємства; другий - використовується водієм як перепустка під час виїзду з підприємства, а після виїзду - залишається в охорони підприємства з подальшим здаванням до бухгалтерської служби підприємства; третій та четвертий - засвідчені підписом представника вантажоодержувача та відміткою про час виїзду з підприємства - передаються перевізнику. При цьому третій примірник є супровідним документом вантажу і після його здавання передається вантажоодержувачу. Четвертий примірник передається експедитору (водію) і є підставою для обліку транспортної роботи. Бланки ТТН на підприємстві є документами суворої звітності.

Матеріали справи не містять вимог вантажоодержувача щодо вибіркового контрольного зваження, а також претензій відносно кількості та якості отриманого товару. Відповідач також не надав доказів існування таких документів.

Щодо подальшого використання товару слід зазначити, що з матеріалів справи вбачається, що 10.11.2009 між ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) та ЗАТ "Єнакієвський коксохімпром" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №1110/2009-2 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.2 а.с.16-18).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано ЗАТ "Єнакієвський коксохімпром" накладну від 31.01.2011 №18-0131-4 всього на суму 33 968,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 661,33 грн.) (т.2 а.с.2); видаткову накладну від 19.08.2011 №1508195 всього на суму 39 160,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 526,67 грн.) (т.2 а.с.9); рахунок від 31.01.2011 №18-0131-4 всього на суму 33 968,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 661,33 грн.) (т.2 а.с.4); рахунок-фактури від 19.08.2011 №0819/103 всього на суму 39 160,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 526,67 грн.) (т.2 а.с.11); податкові накладні від 31.01.2011 №18-0131-4 всього на суму 33 968,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 661,33 грн.) (т.2 а.с.5); від 19.08.2011 №1508195 всього на суму 39 160,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 526,67 грн.) (т.2 а.с.12); товарно-транспортні накладні від 31.01.2011 (т.2 а.с.7), від 19.08.2011 (т.2 а.с.14).

Оплата за отримання товару здійснювалася у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням від 31.01.2011 №288 (т.2 а.с.8).

06.01.2011 між ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) та ТОВ "Стабілізатор" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №0106/2011-1 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.1 а.с.257-259).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано ТОВ "Стабілізатор" накладну від 20.01.2011 №12-0120-1 всього на суму 31 612,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 268,75 грн.) (т.1 а.с.251); рахунок від 20.01.2011 №0120/100 всього на суму 31 612,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 268,75 грн.) (т.1 а.с.252); податкову накладну від 20.01.2011 №12-0120-1 всього на суму 31 612,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 268,75 грн.) (т.1 а.с.254); товарно-транспортну накладну від 20.01.2011 (т.1 а.с.256).

Оплата за отримання товару здійснювалася у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями від 21.01.2011 №57 (т.1 а.с.249), від 20.01.2011 №54 (т.1 а.с.250).

18.01.2011 між ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) та ТОВ "Варіант" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №0118/2011-1 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.1 а.с.188-190).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано ТОВ "Варіант" видаткову накладну від 25.08.2011 №1808255 всього на суму 22 051,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 675,25 грн.) (т.1 а.с.183); рахунок-фактури від 23.08.2011 №0823/100 всього на суму 22 051,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 675,25 грн.) (т.1 а.с.185); податкову накладну від 25.08.2011 №1808255 всього на суму 22 051,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 675,25 грн.) (т.1 а.с.186); товарно-транспортну накладну від 25.08.2011 (т.1 а.с.187).

25.01.2011 між ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) та СФГ "Артем" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №0125/2011-1 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.1 а.с.274-276).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано СФГ "Артем" накладну від 25.01.2011 №14-0125-1 всього на суму 35 075,26 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 845,88 грн.) (т.1 а.с.262); рахунок від 25.01.2011 №14-0125-1 всього на суму 35 075,26 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 845,88 грн.) (т.1 а.с.264); податкову накладну від 25.01.2011 №14-0125-1 всього на суму 35 075,26 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 845,88 грн.) (т.1 а.с.265); товарно-транспортну накладну від 25.01.2011 (т.1 а.с.268).

Оплата за отримання товару здійснювалася у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням від 22.02.2011 №50 (т.1 а.с.267).

27.01.2011 між ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) та Олександрівським професійним аграрним ліцеєм (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №0127/2011-1 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.2 а.с.30-32).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано Олександрівському професійному аграрному ліцею накладну від 31.01.2011 №18-0131-6 всього на суму 33 087,76 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 514,63 грн.) (т.2 а.с.21); рахунок від 28.01.2011 №0128/101 всього на суму 33 087,76 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 514,63 грн.) (т.2 а.с.23); податкову накладну від 31.01.2011 №18-0131-6 всього на суму 33 087,76 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 5 514,63 грн.) (т.2 а.с.24); товарно-транспортну накладну від 31.01.2011 (т.2 а.с.26).

Оплата за отримання товару здійснювалася у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями від 31.01.2011 №U213686 (т.2 а.с.27), від 31.01.2011 №U195943 (т.2 а.с.28), від 02.02.2011 №U256070 (т.2 а.с.29).

19.04.2011 між ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) та ВАТ "Мотор Січ" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №04191 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.1 а.с.169-171).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано ВАТ "Мотор Січ" видаткову накладну від 25.08.2011 №1808254 всього на суму 70 830,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 11 805,00 грн.) (т.1 а.с.163); рахунок від 22.08.2011 №0822/101 всього на суму 70 830,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 11 805,00 грн.) (т.1 а.с.165); податкову накладну від 25.08.2011 №1808254 всього на суму 70 830,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 11 805,00 грн.) (т.1 а.с.166); товарно-транспортну накладну від 25.08.2011 (т.1 а.с.168).

27.04.2011 між ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) та ТОВ "Агропромисловий комплекс "Бекон" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №04271 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.1 а.с.177-179).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано ТОВ "Агропромисловий комплекс "Бекон" видаткову накладну від 01.08.2011 №1080110 всього на суму 21 582,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 597,08 грн.) (т.1 а.с.172); рахунок-фактури від 29.07.2011 №0729/100 всього на суму 21 582,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 597,08 грн.) (т.1 а.с.174); податкову накладну від 01.08.2011 №1080110 всього на суму 21 582,50 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 3 597,08 грн.) (т.1 а.с.175); товарно-транспортну накладну від 01.08.2011 (т.1 а.с.176).

26.07.2011 між ДП "Шахтарськантрацит" (Замовник) та ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) укладено Договір про закупівлю товару за державні кошти №602 за результатами відкритих торгів, які відбулись 30.06.2011 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується у 2011 році поставити Замовникові товар "Продукти нафтоперероблення рідкі", зазначений у даному договорі, а Замовник - прийняти та оплатити такий товар (т.1 а.с.216-219).

Крім того між сторонами підписано Акти прийому-передачі нафтопродуктів (т.1 а.с.192, 198, 204, 211,).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано ДП "Шахтарськантрацит" накладні від 10.08.2011 №808104 всього на суму 43 721,86 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 286,98 грн.) (т.1 а.с.191), від 16.08.2011 №1208162 всього на суму 42 056,88 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 009,48 грн.) (т.1 а.с.197), від 19.08.2011 №1508192 всього на суму 41 991,34 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 998,56 грн.) (т.1 а.с.203), від 25.08.2011 №1808252 всього на суму 41 716,02 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 952,67 грн.) (т.1 а.с.210); рахунки-фактури від 10.08.2011 №808104 всього на суму 43 721,86 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 286,98 грн.) (т.1 а.с.193). від 16.08.2011 №1208162 всього на суму 42 056,88 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 009,48 грн.) (т.1 а.с.199), від 19.08.2011 №1508192 всього на суму 41 991,34 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 998,56 грн.) (т.1 а.с.206), від 25.08.2011 №1808252 всього на суму 41 716,02 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 952,67 грн.) (т.1 а.с.212); податкові накладні від 10.08.2011 №808104 всього на суму 43 721,86 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 286,98 грн.) (т.1 а.с.194). від 16.08.2011 №1208162 всього на суму 42 056,88 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 7 009,48 грн.) (т.1 а.с.200), від 19.08.2011 №1508192 всього на суму 41 991,34 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 998,56 грн.) (т.1 а.с.207), від 25.08.2011 №1808252 всього на суму 41 716,02 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 6 952,67 грн.) (т.1 а.с.213); товарно-транспортні накладні від 10.08.2011 (т.1 а.с.196), від 16.08.2011 (т.1 а.с.202), від 19.08.2011 (т.1 а.с.209), від 25.08.2011 (т.1 а.с.215).

04.08.2011 між ТОВ "ВВС Трейдинг" (Постачальник) та СТОВ "Нива" (Покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №08041 (далі - Договір) за умовами якого Постачальник зобов'язується передати в установлені дійсним договором та Специфікаціями до нього строки, у власність Покупця "товар" - нафтопродукти в асортименті, кількості, якості та за ціною, передбаченою у Специфікаціях до дійсного договору, а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його в порядку та строки, установлені дійсним договором та Специфікаціях до нього (т.1 а.с.158-160).

На підтвердження виконання умов договору позивачем виписано СТОВ "Нива" видаткову накладну від 05.08.2011 №508056 всього на суму 63 396,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 10 566,00 грн.) (т.1 а.с.153); рахунок-фактури від 04.08.2011 №0804/104 всього на суму 63 396,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 10 566,00 грн.) (т.1 а.с.155); податкову накладну від 05.08.2011 №508056 всього на суму 63 396,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 10 566,00 грн.) (т.1 а.с.156); товарно-транспортну накладну від 05.08.2011 (т.1 а.с.157а).

З матеріалів справи вбачається, що у ТОВ "ЭВР КОМПАНІ" наявні Сертифікати відповідності на автомобільний бензин А-76, А-80, А-92 (т.1 а.с.145, 147, 149); Сертифікат відповідності на дизельне паливо підвищеної якості (Євро) марки С виду ІІ (т.1 а.с.151); Паспорт №50 на автомобільний бензин А-80 (т.1 а.с.148); Паспорт №318 на автомобільний бензин А-92 (т.1 а.с.150); Паспорт №62 на дизельне паливо підвищеної якості (Євро) марки С виду ІІ (т.1 а.с.152), також у ТОВ "Донбасс-Спектор" наявні Сертифікати відповідності на автомобільний бензин А-76, А-80 (т.1 а.с.241, 243); Паспорт №12 на автомобільний бензин А-80 (т.1 а.с.242), які підтверджують якість отриманого позивачем товару від контрагента-постачальника.

Крім того, у СТОВ "Нива" наявне Свідоцтво №100164072 про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість (т.1 а.с.161); у ТОВ "Агропромисловий комплекс "Бекон" наявне Свідоцтво №100244851 про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість (т.1 а.с.182).

Таким чином, у позивача наявні всі необхідні первинні документи, складені контрагентами, на підставі яких позивачем задекларовано суму податкового кредиту. Крім того, наявність у позивача податкових накладних, на підставі яких відповідні суми ПДВ у складі вартості придбання товарів були включені до податкового кредиту цілком правомірно.

Враховуючи викладене, відповідачем як суб'єктом владних повноважень не доведено правомірність спірного податкового повідомлення-рішення ДПІ у Ленінському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій областівід 08.05.2014 № 0001202201.

В частині відмови в задоволенні позову рішення суду першої інстанції не оскаржується, а тому з урахуванням приписів ч. 1 ст. 195 КАС України в апеляційному порядку не перевіряється.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про залишення оскаржуваного рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст. 195, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 19 травня 2015 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВВС Трейдинг" до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень - залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів відповідно до ст. 212 та ч. 5 ст. 254 КАС України.

Головуючий: С.М. Іванов

Суддя: С.В. Чабаненко

Суддя: А.В. Шлай

Дата ухвалення рішення28.10.2015
Оприлюднено13.11.2015
Номер документу53324830
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання недійсними податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —808/7596/14(до/808/799/14)

Ухвала від 28.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 20.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні