Ухвала
від 10.11.2015 по справі 404/7972/15-к
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/7972/15-к

Номер провадження 1-кс/404/1691/15

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2015 року слідчий суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю старшого слідчого з ОВС відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Кіровоградській області капітан податкової міліції ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого з ОВС відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Кіровоградській області капітан податкової міліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, внесене у кримінальному провадженні № 32015120010000001 від 05.01.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий ОВС відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Кіровоградській області капітан податкової міліції ОСОБА_3 , за погодженням прокурора відділу прокуратури Кіровоградської області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до документів, в рамках кримінального провадження № 32015120010000001 від 05.01.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України за фактом того, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) шляхом декларування у власній податковій звітності з ПДВ безтоварних фінансово-господарських операцій з суб`єктам господарювання, що мають ознаки фіктивності, а саме: ПП « ОСОБА_5 » (код НОМЕР_2 ), протягом листопада 2013 року - травня 2014 року на суму ПДВ 1 355 968 грн., ПП " ОСОБА_6 " (код НОМЕР_3 ), протягом травня та вересня 2013 року на суму ПДВ 219958,80 грн., ПП « ОСОБА_7 » (код НОМЕР_4 ), протягом серпня-вересня 2014 року на суму ПДВ 882223,80 грн., ПП « ОСОБА_8 » (код НОМЕР_5 ), протягом травня, червня, вересня 2014 року на суму ПДВ 881648,60 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_6 ), протягом червня-грудня 2013 року на суму ПДВ 879337,80 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_7 ), протягом січня, березня 2013 року на суму ПДВ 159 529,36 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_8 ), протягом січня-квітня 2013 року на суму ПДВ 712861,64 грн., ПП « ОСОБА_9 » (код НОМЕР_9 ), протягом вересня 2014 року на суму ПДВ 375603 грн., ПП « ОСОБА_10 » (код НОМЕР_10 ), протягом червня-липня 2014 року на суму ПДВ 606814,40 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », протягом червня, вересня, листопада та грудня 2013 року на суму ПДВ 862573,10 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_11 ), протягом лютого-травня 2013 року на суму ПДВ 166357,7 грн., ПП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_12 ), протягом грудня 2013 року на суму ПДВ 284750,72 грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_13 ), протягом січня 2014 року на суму ПДВ 95707,99 грн., умисно ухилились від сплати податку на додану вартість на загальну суму 7483334,91 грн., що є особливо великим розміром.

Під час проведення документальної перевірки акт № 79/11-23-22-02/31146326 від 11.06.15 р. «Про результати документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2014, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2014 рр.; правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2013 по 31.12.2014 працівники ІНФОРМАЦІЯ_8 зовсім не дослідили взаємовідносини ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ПП « ОСОБА_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_11 » (ЄДРПОУ НОМЕР_12 ).

ПП « ОСОБА_11 » (ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) зареєстроване у ІНФОРМАЦІЯ_9 , за адресою АДРЕСА_2 . Основним видом діяльності є оптова торгівля іншими товарами господарського призначення. Директором та бухгалтером рахувався ОСОБА_12 1986 р.н. ПП « ОСОБА_11 » в грудні 2013 року мало взаємовідносини із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну суму 1708504,32 грн із них ПДВ 284750, 72 грн..

Допитана як свідок ОСОБА_13 мати ОСОБА_12 показала що її син жодного відношення до діяльності ПП « ОСОБА_11 » не має.

Разом з тим ОСОБА_13 рахується працівником на підприємствах ПП « ОСОБА_7 », ПП « ОСОБА_10 », ПП « ОСОБА_6 », ПП « ОСОБА_11 » хоча сама ОСОБА_13 під час допиту показала що жодного відношення до діяльності цих підприємств не має і ні яких робіт для вказаних підприємств і ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не виконувала.

ПП « ОСОБА_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) взято на податковий облік в органах державної податкової служби 11.09.2012 за №13034, перебуває на обліку в ІНФОРМАЦІЯ_10 . Основним видом діяльності ПП « ОСОБА_6 » є неспеціалізована оптова торгівля. Директором рахується ОСОБА_14 1962 р.н.. ПП « ОСОБА_6 » в травні та вересні 2013 року мало взаємовідносини із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну суму 1319752 грн. із них ПДВ 219958,8 грн.

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 від 09.02.12 року зареєстроване ІНФОРМАЦІЯ_11 , свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 07.02.2012 №10701020000045737. Основним видом діяльності, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » є діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в січні та березні 2013 року мало взаємовідносини із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну суму 957174 грн. із них ПДВ 159529 грн.

В ході проведення досудового розслідування встановлено підприємства ПП « ОСОБА_15 », ПП « ОСОБА_8 », ПП « ОСОБА_10 », ПП « ОСОБА_6 », ПП « ОСОБА_11 » направляли податкову звітність з одного електронного ящика, ІНФОРМАЦІЯ_12 . В 2014 році ПП « ОСОБА_10 », ПП « ОСОБА_11 », ПП « ОСОБА_9 », направляли податкову звітність з одного електронного ящика ІНФОРМАЦІЯ_13 . Самі підприємства розміщені в різних обласних межах за різними адресами.

Під час проведення слідчих заходів щодо встановлення та допиту службових осіб ПП « ОСОБА_11 », ПП « ОСОБА_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » останні уникають будь-якої зустрічі чи спілкування, убезпечуючи себе у такий спосіб від можливої фіксації вручення повісток чи відмови від вручення.

Вказане свідчить що підприємства ПП « ОСОБА_11 », ПП « ОСОБА_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та інші вищевикладені підприємства задіяні в схемах ухилення від сплати податків, а службові особи ухиляються від явки до слідчого з метою всілякого запобігання і уникнення фактів фіксації отримання повісток, приховування документів господарської діяльності та приховування кола осіб щодо причетності до документування безтоварних операцій, складання і подачі звітності та з метою уникнення в подальшому відповідальності перереєстрації підприємства на підставних осіб.

Так відповідно до вироку Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області від 04.12.2014 по справі №524/10551/14-к про визнання винним ОСОБА_16 ІНФОРМАЦІЯ_14 у вчинені злочинів, передбачених ч.2 ст.28 ч.2 ст.205 КК України (фіктивне підприємництво) щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), TOB « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), TOB « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), TOB « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (ЄДРПОУ НОМЕР_16 ), тобто реєстрацією суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності.

Так, в змісті вироку зазначено, що ОСОБА_16 діючи за попередньою змовою у групі з невстановленими особами, не маючи наміру здійснювати діяльність, пов`язану з виробництвом, продажем товарно-матеріальних цінностей, виконанням робіт та наданням послуг, в порушення встановленого законодавством порядку здійснення підприємницької діяльності, впродовж листопада 2011 - жовтня 2013 років, зареєстрував суб`єкти підприємницької діяльності (юридичну особу) TOB « ІНФОРМАЦІЯ_6 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ГОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_16 ».

Після реєстрації вказаних СГД ОСОБА_16 самостійно підприємницьку діяльність не здійснював, угод фінансового характеру не складав, печатками підприємств не користувався, а реєстраційні і установчі документи зазначених підприємств передав невстановленим досудовим слідством особам, що надало змогу невстановленим особам вести незаконну господарську діяльність, а саме: складати від імені ОСОБА_16 як директора TOB « ІНФОРМАЦІЯ_6 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_5 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_15 ». TOB « ІНФОРМАЦІЯ_16 » необхідні документи фінансово-господарської діяльності (договори, податкові, видаткові накладні, акти виконаних робіт та інші документи), звітні документи зазначених підприємств по сплаті податків, які зовні складені вірно, але фактично не відповідали дійсності, та надало змогу перераховувати грошові кошти без фактичного проведення фінансово-господарських операцій, тобто в подальшому неветановлені слідством особи використали печатки, статутні документи та реквізити TOB « ІНФОРМАЦІЯ_6 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_5 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_15 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_16 » для здійснення удаваних (безтоварних) операцій та незаконного одержання доходів

Зокрема, до вказаної групи підприємств з ознаками фіктивності також входять: ПП « ОСОБА_5 » (ЄДРГІОУ НОМЕР_2 ); ПП « ОСОБА_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ); ПП « ОСОБА_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ); ПП « ОСОБА_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ): TOB « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ); TOB « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ); TOB « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ): ПП « ОСОБА_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_9 ): ПП « ОСОБА_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 ); ГІП « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) та TOB « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), незаконна діяльність яких між собою пов`язана та умисно організована.

Як доказ пов`язаності вищевказаних підприємств може слугувати те, що аналізом витягів з єдиного реєстру довіреностей в якості довірителя та представника, виписаних службовими особами підприємств з ознаками фіктивності, а саме: ПП « ОСОБА_5 », ПП « ОСОБА_6 ». ПП « ОСОБА_7 », ПП « ОСОБА_8 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_2 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 », ПП « ОСОБА_10 », TOB « ІНФОРМАЦІЯ_20 ». ТOB « ІНФОРМАЦІЯ_6 »» ПП « ОСОБА_11 » та TOB « ІНФОРМАЦІЯ_7 » встановлено, що право на представництво інтересів зазначених СГД надавалось, одним і тим самим особам, які ймовірно мають юридичну освіту.

З метою маскування незаконної діяльності та недопущення потрапляння до категорії ризикових суб`єктів господарювання, у штаті вищевказаних підприємств з ознаками фіктивності за відомостями форм 1-ДФ в період 2013-2014р.р. перебували одні й ті ж самі працівники (до десяти чоловік), які. враховуючи реєстраційно-податковий облік та фактичне територіальне розміщення підприємств (знаходились в різних обласних межах), а також часовий простір, не могли водночас виконувати будь-які види робіт від їх імені. Крім цього, вищевказані СГД з ознаками фіктивності в період 2013-2014 років «працювали» не тільки з ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а й з іншими підприємствами - контрагентами, що знаходились в різних регіонах України. Але враховуючи вищевказану штатну чисельність робітників - фактично в один і той самий період часу вказані СГД з ознаками фіктивності фізично не могли, без сумніву, надавати послуги/виконувати роботи і т.ін. для десятка, а той сотні підприємств.

В підтвердження вказаному, як приклад, свідчать покази допитаної як свідка ОСОБА_17 ІНФОРМАЦІЯ_21 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_3 , яка з приводу працевлаштування та причетності до трудової діяльності в ПП « ОСОБА_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_11 » (ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) та ПП « ОСОБА_9 » (ЄДРГІОУ НОМЕР_9 ) показала, що перелічені підприємства їй жодним чином не відомі, будь-які види робіт/послуг вона від імені ПП « ОСОБА_7 », ПП « ОСОБА_11 », ПП « ОСОБА_9 » для будь-кого ніколи не виконувала. Теж саме показала гр. ОСОБА_18 ІНФОРМАЦІЯ_22 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_4 . яка вказала що підприємство з назвою ПП « ОСОБА_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) їй жодним чином не відоме, в ньому вона не працювала, будь-які види робіт та послуг, в тому числі фізичні та розумові, гр. ОСОБА_18 від імені ПП « ОСОБА_10 » ніколи не виконувала. Такі ж самі покази з приводу працевлаштування та причетності до трудової діяльності в ПП « ОСОБА_7 » - (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ПП « ОСОБА_11 » (ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ПП « ОСОБА_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ПП « ОСОБА_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) надала гр. ОСОБА_13 ІНФОРМАЦІЯ_23 , що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_5 . Остання показала, що перелічені підприємства їй жодним чипом не відомі, будь-які види робіт/послуг вона від імені ПП « ОСОБА_7 », ПП « ОСОБА_11 », ПП « ОСОБА_10 », ПП « ОСОБА_6 » ні для будь-кого ніколи не виконувала, та й враховуючи її поважний вік (в 2014 році виповнилось 70 років) фізично не могла виконувати.

В свою чергу, робітники ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які були допитані як свідки, в присутності адвоката вказали на об`єкти, що документально підпадали під обслуговування субпідрядниками та суб`єктами господарювання з ознаками фіктивності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ПП « ОСОБА_19 », ПП « ОСОБА_8 », ПП « ОСОБА_10 » та повідомили, що роботи виконувались власними силами, робітниками ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Разом з тим досудовим розслідуванням встановлено, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), з метою ухилення від сплати податків в період з листопада 2014 року створили підконтрольні підприємства:

-05.11.2014 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (ЕДРПОУ НОМЕР_17 АДРЕСА_6 ). Директором стає директор Миколаївської філії ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » - ОСОБА_20 ;

-10.11.2014 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (ЕДРПОУ НОМЕР_18 , АДРЕСА_7 ). Директором стає директор з удівництва ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » - ОСОБА_21 ;

-17.11.2014 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (ЕДРПОУ НОМЕР_19 АДРЕСА_8 ). Директором стає головний інженер харківської філії ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_22 .

Бухгалтерами на новостворених підприємствах стають спочатку за сумісництвом, а потім і на постійній основі бухгалтери із штату ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які територіально знаходяться в м. Кіровограді у офісі ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », та ведуть свою діяльність під керівництвом головного бухгалтера ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_23 .

Протягом листопада грудня 2014 рр. та січня 2015 року ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » звільняє за згодою сторін близько 250 працівників (із 350). У той же період ці ж працівники зараховуються на відповідні посади у новостворених підприємствах.

Отже ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » юридична особа, що здійснює контроль за господарською діяльністю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 ». Під контролем слід розуміти що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » має вплив на призначення керівників вищевказаних організацій, надає право на укладення договорів і контрактів, які дають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов`язкові до виконання вказівки.

Так ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з грудня 2014 року через залучення до виконання робіт підконтрольних субпідрядних організацій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » завищувала витрати по державному замовленню « Влаштування систем зв`язку та передавання даних з вимірних вузлів та систем диспетчеризації конденсатопроводу ТЦСК ШВПГКН і продуктопроводів головні споруди пристанційний склад ІНФОРМАЦІЯ_27 », замовник філія управління з переробки газу та газового конденсату ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_28 ». Завищення витрат ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » стало можливим через підробку документів про участь значно більшої, ніж на справді, кількості працівників, у будівельно монтажних роботах, підробки документів про використання більшої норми робочого часу та підроблення документів про відрядження у яких значно завищувалась кількість працівників у відрядженні.

Генеральним директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » є ОСОБА_24 (ідентифікаційний номер НОМЕР_20 ) з 09.10.2012 року (наказ на призначення генеральним директором від 08.10.2012 року №170-г-509). Головним бухгалтером є ОСОБА_23 (ідентифікаційний номер НОМЕР_21 ) з 03.10.2011 року (наказ про переведення сумісника на основне місце роботи від 03.10.2011 року №177). ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зареєстроване ІНФОРМАЦІЯ_29 11.09.2000 року, свідоцтво про державну реєстрацію № НОМЕР_22 . Код суб`єкта господарювання за ЄДРПОУ: НОМЕР_1 . Місцезнаходження суб`єкта господарювання відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію: АДРЕСА_1 .

Як визначено статтею 1 Закону України від 16.07.1999р. №996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі Закон №996) первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Вимоги до первинного документа встановлені п.2 ст.9 Закону №996 та п.2.4 Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» (далі Наказ - №88), згідно з якими первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов`язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм (п.2.7 Наказу №88).

Приписами п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно з п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий (далі - Кодексу) кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V Кодексу.

За визначенням пункту 185.1 статті 185 Кодексу об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, зокрема, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.

Порядок формування податкового кредиту з податку на додану вартість передбачено Кодексу, згідно з якою право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виго товлення товарів та послуг.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (пункт 198.2 Кодексу на час вчинення спірних операцій та видачі податкової накладної).

За приписами пункту 198.3 статті «198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ста ті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

За нормами пункту 198.6 статті 198 Кодексу не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 Кодексу).

Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця, (пункт 201.4 ст. 201 Кодексу).

Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.(пункт 201.6 ст.201 Кодексу). Єдина мета надходження податку до бюджету пов`язує дії покупця і продавця в нерозривний процес, забезпечений документально складанням податкової накладної. Не підтвердження одним з цих примірників сум податку виключає висновок про сплату податку до бюджету.

Розбіжності між податковим зобов`язанням ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та податковим кредитом платника податку на додану вартість призводить до невідповідності законодавства та, як наслідок, відсутності підстав включення до складу податкового кредиту сум ПДВ. Таким чином, податковий кредит не може бути достовірно сформованим, якщо виникають такі розбіжності.

Враховуючи вище викладене ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з січня 2013 року по жовтень 2015 року з допомогою підприємств з ознаками фіктивності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » ПП « ОСОБА_5 » ПП « ОСОБА_6 » ПП « ОСОБА_7 », ПП « ОСОБА_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ПП « ОСОБА_9 », ПП « ОСОБА_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ПП « ОСОБА_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » порушило п.п. 138.1.1, п. 138.1, п. 138.2, п.138.3, п. 138.8. ст. 138, п.п. 139.1.9, п.п.139.1.11 п. 139.1 ст. 139, п.146.13 ст.146 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-ІV (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток., та п. 198.1, п.. 198.2, п.198,3, п. 198.6, ст.198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями). в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість.

В ході проведення досудового розслідування витребувано інформацію з ІНФОРМАЦІЯ_30 , згідно якої встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_31 за період з 01.01.2013 по 01.10.2015 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) було проведено ряд перевірок в тому числі камеральні за результатами яких складено наступний акти:

1.№79/11-23-22-02/31146326 від 11.06.2015 «Про результати документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2014, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2014 рр.; правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2013 по 31.12.2014 згідно якого встановлено порушення:

- «п.п. 138.1.1, п. 138.1, п. 138.2, п.138.3, п. 138.8. ст. 138, п.п. 139.1.9, п.п.139.1.11 п. 139.1 ст. 139, п.146.13 ст.146 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-ІV (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток всього на суму 5785289 грн.»;

- «п. 198.1, п.. 198.2, п.198,3, п. 198.6, ст.198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями). в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму суму 5936033 грн»;

2.№ 82/11-23-22-04/31146326 від 10.11.2014 року «Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з питань правильності нарахування податкових зобов`язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та доходів та витрат, що враховується при визначенні об`єкта оподаткуваня з податку на прибуток підприємства по взаємовідносинам з ПП « ОСОБА_25 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_23 ) та ПП « ОСОБА_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) за липень 2014 року згідно якого встановлено порушення :

- «п. 198.1, п.. 198.2, п.198,3, п. 198.6, ст.198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями). в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 218156 грн.;

3.№ 24/11-23-22-04/31146326 від 11.12.2014 року «Про результати позапланової виїздної документальної перевірки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з питань правильності нарахування податкових зобов`язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та доходів та витрат, що враховується при визначенні об`єкта оподаткуваня з податку на прибуток підприємства по взаємовідносинам з ПП « ОСОБА_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ) за червень 2014 року згідно якого встановлено порушення :

- «п. 198.1, п.. 198.2, п.198,3, п. 198.6, ст.198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями). в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 390846 грн.;

Згідно з п.п.75.1.1. п.75.1 ст.75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).

Відповідно до п.п.75.1.2. п.75.1 ст.75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

В даному випадку під час проведення камеральних, планових перевірок з питань повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток за період січень 2013 - жовтень 2015 в повному обсязі не були досліджені всі первинні фінансово-господарські, бухгалтерські документи.

В ході проведення вищевказаних камеральних перевірок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) не досліджено відповідність та наявність всіх фінасово-господарських документів, наявність відповідних реквізитів, підписів уповноважених осіб, а також не перевірено відповідність даних бухгалтерського обліку підприємства, на основі якого складається податкова звітність.

Враховуючи вище викладене, з метою винесення об`єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладені на контролюючі органи, на даний час виникла необхідність в призначенні документальної позапланової перевірки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з питань дотримання вимог податкового законодавства (податок на прибуток за період з 01.01.2013 по 01.10.2015 року, податок на додану вартість за період з 01.01.2013 по 01.10.2015 року).

Заслухавши слідчого, який підтримав внесене ним клопотання, пояснюючи, що проведення виїзної позапланової ревізії забезпечить отримання відомостей, які в своїй сукупності будуть можливими для їх використання як доказів у кримінальному провадженні, сприятимуть встановленню особи, що скоїла кримінальне правопорушення, дослідивши матеріали клопотання, вважаю за можливе провадити його розгляд за відсутності особи, у володінні якої знаходяться речі та документи відповідно до ч.2 ст.163 КПК України, та приходжу до наступного.

Частиною 2 ст. 132 КПК України передбачено, що клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Таким чином, суд приходить до об`єктивного та беззаперечного висновку в тому, що старшим слідчим з ОВС відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Кіровоградській області порушені правила підсудності, оскільки орган досудового розслідування знаходиться на території Ленінського району м. Кіровограда, а тому в задоволенні даного клопотання слід відмовити.

На підставі вищевикладеного та керуючись ч.2 ст. 132, ст.ст. 309, 369-372, 376, 532 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого з ОВС відділу кримінальних розслідувань слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Кіровоградській області капітан податкової міліції ОСОБА_3 про призначення по кримінальному провадженню №32015120010000001 від 05.01.2015 позапланової документальної перевірки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з питань дотримання вимог податкового законодавства, повноти нарахування та своєчасності сплати податку на прибуток за період 01.01.2013 по 01.10.2015 року та податку на додану вартість за період з 01.01.2013 року по 01.10.2015 року - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Кіровського

районного суду

м.Кіровограда ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення10.11.2015
Оприлюднено21.03.2023
Номер документу53339333
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —404/7972/15-к

Ухвала від 10.11.2015

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Павелко І. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні