Копія< >
Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"13" жовтня 2011 р. Справа № 2а-12452/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова до товариства з обмеженою відповідальністю "Каттар" про стягнення боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Каттар", в якому просив суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Каттар" до державного бюджету України суму боргу у розмірі 103377,60 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що ТОВ "Каттар" є платником податків і зборів. Відповідач не виконував обов'язок сплачувати податки і збори та обов'язок подавати декларації до державних податкових органів відповідно до законів з питань оподаткування. За вказані порушення п.п.17.1.1 та п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлена відповідальність у вигляді штрафу. В зв'язку з несплатою самостійно визначених сум податкового зобов'язання, несплатою у повному обсязі сум податків, зборів, а також штрафу, накладеного на нього ДПІ у Київському районі м. Харкова, у відповідача виникла заборгованість, яка станом на дату звернення до суду з позовом складає 103377,60 грн. У зв'язку з тим, що вказана заборгованість погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.
13.10.2011 р. представником позивача до суду подана заява про розгляд справи без участі представника ДПІ у Київському районі м. Харкова.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не прибув, свого представника не направив, про причини неявки, всупереч вимогам ч.2 ст.40 КАС України, суд не повідомив, заперечень проти позову не надсилав.
Враховуючи викладене, суд на підставі ч.6 ст.128 КАС України вважає можливим розглянути справу у письмовому провадженні.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, з наступних підстав.
Відповідно до ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин) державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Згідно п. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", ДПІ у Київському районі міста Харкова здійснює контроль за додержанням законодавства про податки та інші платежі та забезпечує правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 30 ст. 2 Бюджетного Кодексу України, органами стягнення являються податкові, митні та інші державні органи, яким відповідно до закону надано право на стягнення до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших надходжень.
Пунктом 3 ст. 50 Бюджетного Кодексу України передбачено, що органи стягнення забезпечують своєчасне та в повному обсязі надходження бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів відповідно до законодавства.
Судом встановлено, що відповідач, ТОВ "Каттар", зареєстровано 26.01.2005 р., що підтверджується копією довідки з ЄДРПОУ (а.с. 8), копією спеціального витягу з ЄДРПОУ (а.с. 94-96). Відповідача взято на облік в ДПІ у Київському районі міста Харкова як платника податків 07.02.2005 р., про що свідчить довідка (а.с.7).
Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" (в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Підпунктами 16.1.1-16.1.4, 16.1.11 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.
Згідно з п.20.1.28 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п.16.1 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.
Пунктом п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Строки подання податкових декларацій встановлено п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21 грудня 2001 року №2181-ІІІ та п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").
Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Виникнення та існування заборгованості ТОВ "Каттар" зі сплати податків, зборів та штрафних санкцій підтверджується наступним:
1 - борг зі сплати податку на прибуток приватних підприємств виник внаслідок несплати у повному обсязі сум податку, визначених платником податків самостійно у деклараціях: №9003072247 від 09.02.10р., №9001625852 від 11.05.10р., №89566 від 09.08.10р., № НОМЕР_1 від 11.11.10р., №9006961027 від 09.02.11р., №9003096074 від 10.05.11р., №9006501562 від 09.08.11р.
28.12.10р. фахівцями ДПІ у Київському районі м. Харкова проведена невиїзна документальна перевірка ТОВ "Каттар" з питання своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ "Каттар" п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" із змінами та доповненнями, а саме: несвоєчасно подано декларацію з податку на прибуток.
На підставі висновків акту перевірки ДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №0000151501/0 від 03.02.11р. на суму у розмірі 170 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу підприємства засобами поштового зв'язку, але повернуто на адресу ДПІ з відміткою "за закінченням терміну зберігання". Податкове повідомлення - рішення розміщено на дошці податкових оголошень.
На підставі п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове повідомлення - рішення вважається врученим.
У зв'язку з несплатою вказаних сум, ТОВ "Каттар" має узгоджене податкове зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 11567,24 грн. та пеню у сумі 2013,18 грн.
2 - борг зі сплати податку на додану вартість виник внаслідок несплати у повному обсязі сум податку, визначених платником податків самостійно у деклараціях: №9002735794 від 20.01.10р., №9000375886 від 19.02.10р., №9000734731 від 19.03.10р., №9001301739 від 20.04.10р., №9001930301 від 20.05.10р., №9002296931 від 21.06.10р., №9002848783 від 20.04.10р., №9003583227 від 20.08.10р., №9003992037 від 20.09.10р., №9004572173 від 20.10.10р., №9005271529 від 19.11.10р., №9005687359 від 17.12.10р., №9006464811 від 20.01.11р., №9000564032 від 18.02.11р., №9001414389 від 20.03.11р., №9002524107 від 20.04.11р., №9003701515 від 20.05.11р., №9004371400 від 20.06.11р., №96751 від 20.07.11р., №9007107896 від 20.08.11р.
Станом на 31.12.09р. на рахунку платника податку рахувалася недоїмка у сумі 27781,79 грн. та залишок несплаченої пені у сумі 547,97 грн.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 13.04.10р. адміністративний позов Державної податкової інспекції в Київському районі міста Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Каттар" про стягнення штрафних санкцій - задоволено в повному обсязі.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Каттар" (код ЄДРПОУ 33291884, 61195, АДРЕСА_1) до державного бюджету (одержувач: Управління Державного казначейства у Київському районі м.Харкова код ЄДРПОУ одержувача: 24134573, банк одержувача: Головне Управління Державного казначейства України в ХОМФО: 851011. податок на прибуток приватних підприємств 3115009700004 сума боргу 4689,24 грн., податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 31117029700004 сума боргу 30680,76 грн.) суму у розмірі 35370.00 грн. (тридцять п'ять тисяч триста сімдесят гривень нуль копійок).
31.05.10р. керівнику ТОВ "Каттар" працівниками ДПІ було надіслано запрошення для надання пояснень причин несвоєчасного подання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2009 року, граничний термін подання до 22.06.09р, а фактично подано 07.07.09р. Запрошення було направлено засобами поштового зв'язку, але повернуто на адресу ДПІ з відміткою "не існує", про що складено акт від 24.06.10 року про неможливість вручення запрошення на проведення невиїзної документальної перевірки.
25.06.10р. фахівцями ДПІ у Київському районі м. Харкова проведена невиїзна документальна перевірка ТОВ "Каттар" з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2009 року.
Перевіркою встановлено порушення ТОВ "Каттар" п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" із змінами та доповненнями, а саме не своєчасно подано декларацію з податку на додану вартість за травень 2009 року.
Відповідальність за вищезазначене порушення передбачена п.п. 17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" із змінами та доповненнями. Оскільки посадові особи підприємства були відсутні під час проведення невиїзної документальної перевірки, зазначений акт перевірки був направлений на юридичну адресу підприємства засобами поштового зв'язку, але повернуто на адресу ДПІ з відміткою "за зазначеною адресою не знаходиться", про що складено відповідний акт від 02.07.2010 року про неможливість вручення акту невиїзної документальної перевірки.
На підставі висновків акту перевірки ДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №0006921503/0 від 07.07.10р. на суму у розмірі 170 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу підприємства засобами поштового зв'язку, але повернуто на адресу ДПІ з відміткою "за закінченням терміну зберігання", про що складено відповідний акт від 17.08.10 року про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення. Зазначене податкове повідомлення-рішення 17.08.10 року було розміщено на дошці оголошень та у зв'язку з несплатою, 27.08.10 року в обліковій картці платника податків нараховані штрафні санкції у сумі 170 грн.
У зв'язку з несплатою в повному обсязі сум податку на додану вартість, ТОВ "Каттар" має узгоджене податкове зобов'язання по податку на додану вартість у сумі 83991,72 грн. та пені у сумі 5789,42 грн.
3 - борг зі сплати комунального податку виник внаслідок несплати у повному обсязі сум податку, визначених платником податків самостійно у податкових розрахунках № НОМЕР_2 від 09.02.10р., № НОМЕР_3 від 09.02.11р.
19.02.10р. ДПІ у Київському районі м. Харкова нараховано суму самостійно узгодженого податкового зобов'язання у розмірі 10,20 грн. згідно розрахунку № НОМЕР_2 від 09.02.10р. Оскільки на час нарахування в обліковій картці платника податків містилася переплата у розмірі 4,36 грн., недоїмка склала 5,84 грн.
19.02.11р. нараховано суму самостійно узгодженого податкового зобов'язання у розмірі 10,20 грн. згідно розрахунку № НОМЕР_3 від 09.02.11р
Таким чином, загальна сума податкового зобов'язання по комунальному податку склала 16,04 грн.
Згідно з п.5.1 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Згідно п. 5.2 п. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові зобов'язання, які були нараховані контролюючим органом під час проведення перевірки, вважаються узгодженими у день отримання платником податків податкового повідомлення, у разі відсутності оскарження зазначених сум.
Відповідно до п.56.11 ст.56 Податкового кодексу України, не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Згідно з п.п.5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
П.п.3.1.1 п. 3.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Відповідачем було частково сплачено суму податкового боргу.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач не сплатив у повному обсязі узгоджену суму податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств, податку на додану вартість, комунального податку. Станом на день розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом у розмірі 103377,60 грн., в тому числі: заборгованості з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 11567,24 грн., заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 83991,72 грн. та пені у сумі 5789,42 грн., заборгованості з комунального податку у розмірі 16,04 грн., що підтверджується вищевказаними матеріалами справи та обліковою карткою платника податку (а.с. 77-93).
Враховуючи, що на момент розгляду справи відповідачем зазначена сума узгодженого податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств, податку на додану вартість, комунального податку не була сплачена у повному обсязі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги щодо стягнення вказаної суми боргу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова до товариства з обмеженою відповідальністю "Каттар" про стягнення боргу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Каттар" (АДРЕСА_2, 61195; код 33291884) до Державного бюджету України суму боргу у розмірі 103377,60 грн. (сто три тисячі триста сімдесят сім грн. 60 коп.) (Реквізити: одержувач Управління Державного казначейства у Київському районі м. Харкова, код ЄДРПОУ одержувача 24134573, банк одержувача:Головне Управління Державного казначейства Укораїни в Харківській області, МФО 851011, 31115009700004 податок на прибуток приватних підприємств, 31117029700004 податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів, 33219828700004 комунальний податок) .
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя (підпис)< > ОСОБА_1
З оригіналом згідно. Оригінал постанови знаходиться в матеріалах справи.< >
Суддя< > ОСОБА_1< >
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2011 |
Оприлюднено | 16.11.2015 |
Номер документу | 53361585 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні