Ухвала
від 19.10.2015 по справі 2а/1570/3672/11
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 жовтня 2015 року м. Київ К/9991/20106/12

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючого Ланченко Л.В.

суддів Пилипчук Н.Г.

Цвіркуна Ю.І.

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу

Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області

на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28.07.2011 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.12.2011

у справі № 2а/1570/3672/2011

за позовом Приватного підприємства «Дорлідер»

до Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області

про визнання протиправним наказу, визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 28.07.2011, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.12.2011, позов задоволено частково. Визнано протиправним наказ державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області № 188 від 21.03.2011 «Про результати невиїзної документальної перевірки ПП «Дорлідер», код ЄДРПОУ 32863396 з питань взаємовідносин з ТОВ «ТД Інтермаркет ЛТД», код ЄДРПОУ 37305586 за період грудень 2010 року». Визнано протиправними дії державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області щодо проведення позапланової документальної невиїзної перевірки ПП «Дорлідер» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість з ТОВ «ТД Інтермаркет ЛТД» за період грудень 2010 року та щодо складення акту №494/23/32863396 від 21.03.2011. Визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області щодо визнання нікчемними правочинів ПП «Дорлідер» з ТОВ «ТД Інтермаркет ЛТД» та ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком», а також щодо визнання недійсними даних, наведених у декларації ПП «Дорлідер» з податку на додану вартість за грудень 2010 року. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою відповідача, у якій ставиться питання про скасування рішення суду першої та апеляційної інстанції та прийняття нового рішення про відмову в позові, з підстав невірного застосування норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши під час попереднього судового засідання повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, в межах доводів касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 21.03.2011 начальником ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області видано наказ №188 «Про результати невиїзної документальної перевірки ПП «Дорлідер», код ЄДРПОУ 32863396 з питань взаємовідносин з ТОВ «ТД Інтермаркет ЛТД», код ЄДРПОУ 37305586 за період грудень 2010 року», підставою для проведення якої зазначено п.79.1 ст.79, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, за результатами якої складено акт від 21.03.2011 №494/23/32863396.

Задовольняючи позов, суди попередніх інстанцій прийшли до висновку щодо протиправності дій податкового органу по виданню наказу та проведенню відповідної перевірки.

Колегія суддів суду касаційної інстанції, з урахуванням норм податкового законодавства, чинних на час виникнення відповідних правовідносин, погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на таке.

Згідно пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, який зазначено підставою для проведення перевірки, документальна позапланова перевірка здійснюється у разі коли за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Пунктом 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Згідно п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно із п. 79.3 ст. 79 Податкового кодексу України присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Враховуючи правовий висновок Верховного Суду України, викладений у постанові від 27.01.2015 року у справі 21-425а14, колегія суддів зазначає, що з наказом про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення платник має бути ознайомлений у встановлений законом спосіб до її початку.

Крім того, невиконання вимог пп. 78.1.1 п. 78.1 ст.78 та п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що наказ на проведення позапланової невиїзної перевірки видано 21.03.2011, згідно якого проведення перевірки призначено на 21.03.2011, при цьому запит на надання інформації не направлявся, копія наказу про проведення документальної позапланової перевірки до початку її проведення не вручалась, тобто контролюючим органом не виконано вимоги пп.78.1.1 п.78.1 ст.78, 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, у зв?язку з чим висновок судів попередніх інстанції про задоволення позову є правильним.

Доводи касаційної скарги не спростовують висновків судів попередніх інстанцій та встановлених обставин справи та не можуть бути підставою для їх скасування з наведених в ній мотивів.

Керуючись ст. ст. 220-1, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі Одеської області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28.07.2011 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.12.2011 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-239№ КАС України безпосередньо до Верховного Суду України.

Головуючий Л.В.Ланченко

Судді Н.Г.Пилипчук

Ю.І.Цвіркун

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення19.10.2015
Оприлюднено12.11.2015
Номер документу53365893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/3672/11

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні