Справа №521/17237/15-п
Провадження №3/521/5715/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2015 року Малиновський районний суд міста ОСОБА_1 у складі:
головуючого судді - Непорада О.М.
при секретарі - Пащенко М.П.
представника Одеської митниці ДФС - ОСОБА_1
представника особи, яка притягується
до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2
розглянув у відкритому судовому засіданні у місті ОСОБА_1 справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС, відносно:
ОСОБА_3 , громадянки України, працюючої на посаді директора компанії ТОВ «АДОНІОН» (м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 18, код ЄДРПОУ - 39259703),
про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшли протоколи №0854/50000/15 від 18.09.2015 року, №0855/50000/15 від 18.09.2015 року, №0856/50000/15 від 29.09.2015 року, №0857/50000/15 від 18.09.2015 року, №0858/50000/15 від 29.09.2015 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_3, за ознаками скоєння правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
З протоколу про порушення митних правил № 0854/50000/15 від 18.09.2015 року, вбачається, що 24.06.2014 року між ТОВ «Адоніон» (м. Одеса), в особі директора ОСОБА_3, та фірмою «VEZZA LIMITED CORP.» (Панама) в особі директора Ulugber Satiiv, було укладено зовнішньоекономічний контракт №0614-01 щодо поставки в Україну товарів.
В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI», Туреччина, на вантажному автомобілі НОМЕР_1 надійшов товар «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
27.07.2014 року, в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт», директором ТОВ «Адоніон» ОСОБА_3 були надані наступні документи: CARNET TIR №XW75922099, CMR від 25.07.2014 р. №111, контракт від 24.06.2014 р. №0614/01, інвойс від 25.07.2014 р. №018573, інвойс від 25.07.2014 р. №018573/1, пакувальний лист від 25.07.2014 р. №018573/1, а також митна декларація в режимі «ІМ40ДЕ» від 27.07.2014 р. №500040001/2014/012780.
Відповідно до наданої митної декларації від 27.07.2014 року №500040001/2014/012780 переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI», Туреччина на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «Адоніон» (м. Одеса) на умовах поставки «СІР Іллічівськ» підлягав товар: «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
27.07.2014 року зазначені товари були оформлені в Південній митниці Міндоходів у митному режимі імпорт та випущені у вільний обіг.
Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запит від 26.12.2014 року №11065/5/99-99-26-03-03-16 до митних органів Туреччини.
28.08.2015 року, до Одеської митниці ДФС, листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 21.08.2015 р. №31243/7/99-99-26-03-03-17 надійшла відповідь митних органів Туреччини № 29980007/724-01-03-UA/8324389/8859008 від 25.06.2015 р. із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
Так, за результатами опрацювання інформації, наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «Адоніон» встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці Міндоходів товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії-відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
Таким чином, на думку митного органу, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «Адоніон» здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії - відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
З протоколу про порушення митних правил № 0855/50000/15 від 18.09.2015 року, вбачається, що 24.06.2014 року між ТОВ «Адоніон» (м. Одеса), в особі директора ОСОБА_3, та фірмою «VEZZA LIMITED CORP.» (Панама) в особі директора Ulugber Satiiv, було укладено зовнішньоекономічний контракт №0614-01 щодо поставки в Україну товарів.
В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI», Туреччина, на вантажному автомобілі НОМЕР_2 надійшов товар «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
10.08.2014 року, в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт», особою, уповноваженою на роботу з митними органами МПП «Вісла» ОСОБА_4, що діяла на підставі договору-доручення №20/07 від 10.07.2014р. на здійснення послуг декларанта, укладеного між МПП «Вісла» в особі директора ОСОБА_5 та ТОВ «Адоніон» в особі директора ОСОБА_3, були надані наступні документи: CARNET TIR №XZ75922100, CMR від 08.08.2014р. №100, контракт від 24.06.2014р. №0614/01, інвойс від 08.08.2014р. №41762, інвойс від 08.08.2014р. №41762/1, пакувальний лист від 08.08.2014р. №41762/1, а також митна декларація в режимі «ІМ40ДЕ» від 10.08.2014р. №500040001/2014/013451.
Відповідно до наданої митної декларації від 10.08.2014 року №500040001/2014/013451 переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI», Туреччина на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «Адоніон» (м. Одеса) на умовах поставки «СІР Іллічівськ» підлягав товар: «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
10.08.2014 року зазначені товари були оформлені в Південній митниці Міндоходів у митному режимі імпорт та випущені у вільний обіг.
Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запит від 26.12.2014 року №11065/5/99-99-26-03-03-16 до митних органів Туреччини.
28.08.2015 року, до Одеської митниці ДФС, листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 21.08.2015 р. №31243/7/99-99-26-03-03-17 надійшла відповідь митних органів Туреччини № 29980007/724-01-03-UA/8324389/8859008 від 25.06.2015 р. із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
Так, за результатами опрацювання інформації, наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «Адоніон» встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці Міндоходів товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії-відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
Таким чином, на думку митного органу, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «Адоніон» здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії - відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
З протоколу про порушення митних правил № 0856/50000/15 від 18.09.2015 року, вбачається, що 24.06.2014 року між ТОВ «Адоніон» (м. Одеса), в особі директора ОСОБА_3, та фірмою «VEZZA LIMITED CORP.» (Панама) в особі директора Ulugber Satiiv, було укладено зовнішньоекономічний контракт №0614-01 щодо поставки в Україну товарів.
В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI», Туреччина, на вантажному автомобілі НОМЕР_3/ВН 0707 ХХ надійшов товар «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
20.07.2014 року, в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт», особою, уповноваженою на роботу з митними органами МПП «Вісла» ОСОБА_4, що діяла на підставі договору-доручення №20/07 від 10.07.2014р. на здійснення послуг декларанта, укладеного між МПП «Вісла» в особі директора ОСОБА_5 та ТОВ «Адоніон» в особі директора ОСОБА_3, були надані наступні документи: CARNET TIR №XТ75922098, CMR від 18.07.2014р. №098, контракт від 24.06.2014р. №0614/01, інвойс від 18.07.2014р. №357324, інвойс від 18.07.2014р. №357324/1, пакувальний лист від 18.07.2014р. №357324/1, а також митна декларація в режимі «ІМ40ДЕ» від 20.07.2014р. №500040001/2014/012286.
Відповідно до наданої митної декларації від 20.07.2014 року №500040001/2014/012286 переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI», Туреччина на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «Адоніон» (м. Одеса) на умовах поставки «СІР Іллічівськ» підлягав товар: «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
20.07.2014 року зазначені товари були оформлені в Південній митниці Міндоходів у митному режимі імпорт та випущені у вільний обіг.
Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запит від 26.12.2014 року №11065/5/99-99-26-03-03-16 до митних органів Туреччини.
28.08.2015 року, до Одеської митниці ДФС, листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 21.08.2015 р. №31243/7/99-99-26-03-03-17 надійшла відповідь митних органів Туреччини № 29980007/724-01-03-UA/8324389/8859008 від 25.06.2015 р. із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
Так, за результатами опрацювання інформації, наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «Адоніон» встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці Міндоходів товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії-відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
Таким чином, на думку митного органу, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «Адоніон» здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії - відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
З протоколу про порушення митних правил № 0857/50000/15 від 18.09.2015 року, вбачається, що 24.06.2014 року між ТОВ «Адоніон» (м. Одеса), в особі директора ОСОБА_3, та фірмою «VEZZA LIMITED CORP.» (Панама) в особі директора Ulugber Satiiv, було укладено зовнішньоекономічний контракт №0614-01 щодо поставки в Україну товарів.
В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI», Туреччина, на вантажному автомобілі ВН 49192ОВ/29032ОА надійшов товар «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
05.09.2014 року, в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт», особою, уповноваженою на роботу з митними органами МПП «Вісла» ОСОБА_6, що діяла на підставі договору-доручення №20/07 від 10.07.2014р. на здійснення послуг декларанта, укладеного між МПП «Вісла» в особі директора ОСОБА_5 та ТОВ «Адоніон» в особі директора ОСОБА_3, були надані наступні документи: CARNET TIR №GX75397938, CMR від 03.09.2014р. №938, контракт від 24.06.2014р. №0614/01, інвойс від 03.09.2014р. №0402138, інвойс від 03.09.2014р. №0402138/1, пакувальний лист від 03.09.2014р. №0402138/1, а також митна декларація в режимі «ІМ40ДЕ» від 05.09.2014р. №500040001/2014/015050.
Відповідно до наданої митної декларації від 05.09.2014 року №500040001/2014/015050 переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI», Туреччина на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «Адоніон» (м. Одеса) на умовах поставки «СІР Іллічівськ» підлягав товар: «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
05.09.2014 року зазначені товари були оформлені в Південній митниці Міндоходів у митному режимі імпорт та випущені у вільний обіг.
Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запит від 26.12.2014 року №11065/5/99-99-26-03-03-16 до митних органів Туреччини.
28.08.2015 року, до Одеської митниці ДФС, листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 21.08.2015 р. №31243/7/99-99-26-03-03-17 надійшла відповідь митних органів Туреччини № 29980007/724-01-03-UA/8324389/8859008 від 25.06.2015 р. із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
Так, за результатами опрацювання інформації, наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «Адоніон» встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці Міндоходів товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії-відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
Таким чином, на думку митного органу, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «Адоніон» здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії - відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
З протоколу про порушення митних правил № 0858/50000/15 від 18.09.2015 року, вбачається, що 01.07.2014 року між ТОВ «Адоніон» (м. Одеса), в особі директора ОСОБА_3, та фірмою «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина), в особі директора, було укладено зовнішньоекономічний контракт №0107/IST-2014 щодо поставки в Україну товарів.
В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Південної митниці Міндоходів від фірми - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина), на вантажному автомобілі НОМЕР_4/ВН4920ХО надійшов товар «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
29.07.2014 року, в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт», директором ТОВ «Адоніон» ОСОБА_3 були надані наступні документи: CARNET TIR №XZ74417624, CMR від 26.07.2014р. №0667740, контракт від 01.07.2014р. №0107/IST-2014, інвойс від 26.07.2014р. №344401, пакувальний лист від 29.07.2014р. №344401/1, а також митна декларація в режимі «ІМ40ДЕ» від 29.07.2014р. №500040001/2014/012834.
Відповідно до наданої митної декларації від 29.07.2014 року №500040001/2014/012834 переміщенню через митний кордон України від компанії - відправника «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на адресу компанії покупця та одержувача ТОВ «Адоніон» (м. Одеса) на умовах поставки «СІР ОСОБА_4» підлягав товар: «взуття, одяг, білизна туалетна, тканина та інші».
29.07.2014 року зазначені товари були оформлені в Південній митниці Міндоходів у митному режимі імпорт та випущені у вільний обіг.
Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запит від 26.12.2014 року №11065/5/99-99-26-03-03-16 до митних органів Туреччини.
28.08.2015 року, до Одеської митниці ДФС, листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 21.08.2015 р. №31243/7/99-99-26-03-03-17 надійшла відповідь митних органів Туреччини № 29980007/724-01-03-UA/8324389/8859008 від 25.06.2015 р. із наданням експортних митних декларацій, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
Так, за результатами опрацювання інформації, наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «Адоніон» встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці Міндоходів товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії-відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
Таким чином, на думку митного органу, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ «Адоніон» здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно угоди (контракту), найменування та опису товарів, вартості товарів, компанії - відправника, одержувача товарів та умов поставки товарів.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_3 участі не приймала, однак приймав участь її представник, яка заявила, що провадження по справі підлягає закриттю у зв'язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях її підзахисної.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та накласти стягнення відповідно до санкції статті.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку представника Одеської митниці ДФС та представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оцінивши в сукупності зібрані докази, суддя не знаходить достатніх підстав для визнання ОСОБА_3, винною у вчинені правпорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, при цьому, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 24.06.2014 року між ТОВ «Адоніон» (м. Одеса), в особі директора ОСОБА_3, та фірмою «VEZZA LIMITED CORP.» (Панама) в особі директора Ulugber Satiiv, було укладено зовнішньоекономічний контракт №0614-01 та 01.07.2014 року між ТОВ «Адонін» (м. Одеса), в особі директора гр. ОСОБА_3 та фірмою «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (TEKSTIL KENT В-10 BLOK №77 ESENLER, ISTANBUL) в особі директора HUSYIN KIDAL, було укладено зовнішньоекономічний контракт №0107/IST-2014, щодо поставок в Україну товарів.
В рамках зазначених зовнішньоекономічних контрактах до Південної митниці Міндоходів від фірм - відправників «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI» (Туреччина) та «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) на вантажних автомобілях надійшов товар.
В якості підстав для переміщення товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі «імпорт» керівником ТОВ «Адонін» гр. ОСОБА_3 (особисто), а також особами, уповноваженими на роботу з митними органами МПП «Вісла» ОСОБА_6 та ОСОБА_4 до Південної митниці Міндоходів були надані товаросупровідні документи.
Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запити до митних органів Туреччини.
До вже Одеської митниці ДФС листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України надійшли відповідь митних органів Туреччини із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
Як вбачається з зазначених протоколів, підставою для їх складання Одеською митницею ДФС послужила відповідь з митних органів Турецької Республіки з результатами перевірки, проведеної стосовно законності ввезення на митну територію України товарів на адресу ТОВ «Адонін», з експортними документами.
Згідно з вказаною відповіддю та надісланих експортних декларацій вартість товару, які були заявлені при імпорті в Україну, не відповідають фактично сплаченим при експорті.
Згідно отриманої від митних органів Туреччини митних декларацій встановлено, що фактично з Туреччини до України в режимі експорт випускалися товари, які частково були оформлені ТОВ «Адонін» у Південній митниці Міндоходів (частина товару не декларувалася).
Крім того, відповідно до експортних декларацій ціна товару не відповідає заявленої ТОВ «Адонін» вартості товару.
Також, відповідно до експортних декларацій, відправниками товарів не є фірми OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI» (Туреччина) та «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина) відповідно.
Так, судом встановлено, що гр. ОСОБА_3 (особисто та через осіб, уповноважених на роботу з митними органами МПП «Вісла») діяла виключно в межах чинного законодавства та пред'явила до митного оформлення інвойси та інші товаросупроводжувальні документи, які їй були надіслані фірмами «OZ TEKSIN TEKSTIL MAK. VE YAN SAN. U RUNLERI NAKLIYE TURIZM SAN. VE TIC. LTD. STI» (Туреччина) згідно контракту №0614-01 від 24.06.2014 року та «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина), згідно контракту від 01.07.2014 оку №0107/IST-2014, та в подальшому задекларувала зазначені в цих документах товари та сплатила необхідні митні платежі.
У ТОВ «Адонін» були договірні відносини лише з продавцями товару - фірмою «VEZZA LIMITED CORP.» (Панама), що повністю підтверджується контрактом №0614-01 від 24.06.2014 року та фірмою «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина), що також повністю підтверджується контрактом від 01.07.2014 оку №0107/IST-2014.
Контракти та інвойси повністю підтверджують, що між фірмами «SARAY TEKSTIL KUMAS SANAYI TICARET LTD. STI» (Туреччина), «VEZZA LIMITED CORP.» (Панама) - продавці, та ТОВ «Адоніон» - покупець, були угоди купівлі-продажу, що такі угоди здійснювались, та що у митних деклараціях вказувались саме продавці товару.
Також на момент декларування товарів їх кількість та найменування відповідали зазначеним в товаросупроводжувальних документах, зокрема, інвойсах та пакувальних листах.
Крім того, з метою визначення кількісних характеристик та країни походження вантаж був оглянутий посадовими особами Південної митниці Міндоходів, що підтверджується актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу, за змістом якого вантаж відповідав заявленому.
Так, на момент огляду вантажу та декларування товару, що переміщувався через митний кордон України законність наданих гр. ОСОБА_3 документів, які стали підставами для митних оформлень, не викликала у митниці жодних сумнівів, фактично встановлена автентичність наявного та заявленого товару.
Враховуючи, що вантаж був оглянутий за участю посадових осіб митного органу, у гр. ОСОБА_3 не було підстав для додаткової перевірки товару, який підлягав декларуванню чи отримання іншої інформації по ньому.
Крім того, ТОВ «Адоніон» було здійснено повну оплату за отриманий товар, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 189 Господарського кодексу України, ціна - є істотною умовою господарського договору. Ціна зазначається в договорі у гривнях, а у зовнішньоекономічних договорах (контрактах) можуть визначатися у іноземній валюті за згодою сторін.
Згідно з ч. 1 ст. 190 Господарського кодексу України, вільні ціни визначаються на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни.
В ст. 632 ЦК України також вказано, що ціна в договорі встановлюються за домовленістю сторін.
Отже, сторони контракту мають право самостійно визначати вільні ціни на товари. Відповідно до інвойсів, сторони визначили вільну ціну товару, яка була фактично сплачена ТОВ «Адоніон».
Відповідно до ст. 57 МК України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1 - основний та 2 - другорядні.
Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції). Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу.
Як вбачається з матеріалів справи, під час митного оформлення ТОВ «Адоніон» підтвердив митну вартість товару за ВМД, яка базується на ціні, що фактично була сплачена за товар, з урахуванням корегувань митної вартості.
В Постанові Пленуму Верховного Суду від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (із змінами, внесеними згідно з постановою Пленуму Верховного Суду України №8 від 30 травня 2008 року) роз'яснено, що незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю передбачає їх переміщення через митний кордон України з подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів або таких, що містять неправдиві дані. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Відповідно до положень ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
У відповідності до ст. 9 КУпАП (проступком) визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, дане правопорушення характеризується діями, що спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстав для переміщення товарів підроблених документів, одержаним незаконним шляхом, або таких, що містить неправдиві відомості.
Суб'єктивна сторона правопорушення, що передбачене статтею 483 МК України передбачає наявність в діях особи вини у скоєному правопорушенні у формі прямого умислу.
Відповідно до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Таким чином, митними органами не указано в чому конкретно полягало надання собою неправдивих відомостей з метою приховування товару.
Тому як жоден з документів, що подавалися митному органу при митному оформлені товару, як підстави для переміщення товарів, підробленими або одержаними незаконним шляхом, або такими, що містять неправдиві відомості, не визнавалися.
Також, з матеріалів справи вбачається, що єдиною підставою для порушення справ про порушення митних правил відносно гр. ОСОБА_3 є відповідь митних органів Туреччини. Відповідно до ст. 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є, зокрема, офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій. Однак, переклад зазначеного листа з іноземної мови на українську мову не засвідчений належним чином, тобто є неофіційним. За таких обставин даний лист не може бути визнаний як документ взагалі і, зокрема, як доказ винуватості гр. ОСОБА_3 у скоєні саме правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Крім цього, товар був випущений у вільний обіг і оформлений з додержанням усіх умов переміщення товарів у режимі «імпорт», які встановлені ст. 75 МК України, що передбачає подання митному органу документів, що засвідчують підстави, та умови ввезення товарів на митну територію України, сплату податків і зборів, якими обкладаються товари під час ввезення на митну територію України, дотримання вимог, передбачених законом, щодо заходів нетарифного регулювання та інших обмежень. Таким чином, митним органом була перевірена і встановлена законність митного оформлення товару.
Тому суд, аналізуючи вищевикладені обставини та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним в ст. 62 Конституції України (тобто вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об'єктивність яких не викликала б жодних сумнівів), вважає що митним органом не було надано достовірних доказів на підтвердження вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності і її винність не доведена.
Згідно ч. 2 ст. 528 МК України у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 487 Митного Кодексу України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Статтею 247 КУпАП встановлені обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення.
Таким чином, суд вважає, що митницею не надано достатніх доказів на підтвердження вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, а висновки митного органу не підтверджуються достовірними даними, тому це є підставою для закриття провадження по справі, через відсутність складу адміністративного правопорушення, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП.
Керуючись ст. ст. 27, 33, 34, 247, 252, 280, 283, 284 КпАП України, ст. ст. 464, 465, 483, 521, 527, 528, 529 МК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по адміністративній справі відносно ОСОБА_3 - закрити, за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя: О.М. Непорада
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2015 |
Оприлюднено | 17.11.2015 |
Номер документу | 53391355 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Непорада О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні