Рішення
від 09.11.2015 по справі 908/4841/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 20/167/15

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.11.2015 Справа № 908/4841/15

За позовом: Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 206)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю В«Джерк-ЛТДВ» (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, буд. 7А; 69000, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 17)

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

Суддя Гандюкова Л.П.

Представники сторін:

Від позивача - ОСОБА_1 (дов. № 01/02-17/02186 від 23.07.2014р.);

Від відповідача - ОСОБА_2 ( дов. б/н від 20.10.2015р.)

СУТНІСТЬ СПОРУ:

Заявлено позов про: зміни п. 5 договору оренди землі, зареєстрованого 05.06.2007р. за № 040726100389, укладеного між Запорізькою міською радою та ТОВ В«Джерк-ЛТДВ» , щодо земельної ділянки площею 0,2558 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна. 38А, наданої для розташування торговельного комплексу, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 6 693 851 грн. 14 коп. (Шість мільйонів шістсот дев'яносто три тисячі вісімсот п'ятдесят одну грн. 14 коп.) в цінах 2015 року»; про зміни п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 05.06.2007р. за № 040726100389, укладеного між Запорізькою міською радою та ТОВ В«Джерк-ЛТДВ» , щодо земельної ділянки площею 0,2558 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна. 38А, наданої для розташування торговельного комплексу, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 200 815 грн. 53 коп. (Двісті тисяч вісімсот п'ятнадцять грн.53 коп.), що складає 3% від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року».

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 02.09.2015р. позовна заява прийнята до розгляду, порушено провадження у справі № 908/4841/15, судове засідання призначено на 17.09.2015р. Ухвалою суду від 17.09.2015р. на підставі ст. 77 ГПК України розгляд справи відкладено на 13.10.2015р., потім - на 29.10.2015р. Ухвалою суду від 29.10.2015р. на підставі ст. 69 ГПК України строк розгляду спору у справі продовжено на п'ятнадцять днів - до 17.11.2015р. включно, цією ж ухвалою розгляд справи відкладено на 09.11.2015р.

09.11.2015р. справу розглянуто, оголошено вступну та резолютивну частини рішення. 17.09.2015р. та 13.10.2015р. судові засідання велися без застосування засобів технічної фіксації судового процесу. У судових засіданнях 29.10.2015р. та 17.11.2015р., за усним клопотанням відповідача, суд здійснював фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, а саме програмно-апаратного комплексу В«ОберігВ» .

Позивач підтримав позовні вимоги на вказаних у позові підставах, зазначивши, зокрема, про наступне. Між позивачем та відповідачем укладено договір оренди землі (зареєстрований 05.06.2007р. за № 040726100389), за умовами якого відповідачу передано в оренду земельну ділянку площею 0,2558 га, що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна. 38А, для розташування торговельного комплексу. Відповідно до п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2 226 329,92 грн. - в цінах 2007року. 03.03.2008р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 79 В«Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста ЗапоріжжяВ» . Отже, для розрахунку суми орендної плати за земельну ділянку, що знаходиться у користуванні відповідача, повинна застосовуватися нормативна грошова оцінка відповідно до затвердженої технічної документації 2008р. з урахуванням індексації. 26.06.2012р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 37, яким встановлено, що при розрахунку розміру орендної плати за всі земельні ділянки м. Запоріжжя, крім пунктів наведених нижче в додатку, використовується коефіцієнт 3. Рішенням № 37 також визначено, що розмір орендної плати має розраховуватися виходячи із ставки земельного податку, який, в свою чергу, становить 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. 26.03.2015р. позивачем, із метою визначення бази розрахунку орендної плати за земельну ділянку, надану в користування відповідачу, отримано в Головному управлінні ОСОБА_3 № 926/7, відповідно до якого нормативна грошова оцінка орендованої земельної ділянки складає 6 693 851,14 грн. Розмір орендної плати за користування земельною ділянкою, при цьому, повинен бути 200 815,53 грн., а отже договір оренди землі підлягає приведенню у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення до нього відповідних змін. Враховуючи викладене, на підставі ст.ст. 142, 144 Конституції України, ст.ст. 632, 651, 652 ЦК України, ст.ст. 14, 271, 288 Податкового кодексу України, ст.ст. 18, 20, 23 Закону України «Про оцінку землі», ст.ст. 21, 30 Закону України «Про оренду землі», ст.ст. 10, 26, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», позивач просить позов задовольнити та внести зміни у п. 5 та п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 05.06.2007р. за № 040726100389.

Відповідач проти позову заперечив із підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях до відзиву, які надійшли до суду 29.10.2015р. та 09.11.2015р., зазначивши наступне. 16.06.2011р. прокурором Жовтневого району м. Запоріжжя в інтересах Запорізької міської ради до господарського суду Запорізької області вже подавалась позовна заява (справа № 24/5009/3392/11) до ТОВ В«Джерк-ЛТДВ» про зміну п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 05.06.2007р. за № 040726100389. Підставою позову слугувало збільшення вартості орендованої земельної ділянки відповідно до нормативної грошової оцінки та приписи ст. 288 Податкового кодексу України, відповідно до яких орендна плата за земельну ділянку має сплачуватися у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі (на відміну від зазначених у договорі 2% від нормативної оцінки). 20.02.2012р. господарський суд Запорізької області, керуючись ст. 78, п. 4 ст. 80, ст. 86 ГПК України, прийняв письмову відмову прокурора Жовтневого району м. Запоріжжя та Запорізької міської ради від позову до ТОВ В«Джерк-ЛТДВ» , про зміну п. 9 договору оренди земельної ділянки від 10.05.2007р. за № 0407262100389, укладеного між Запорізькою міською радою та ТОВ В«Джерк-ЛТДВ» , щодо земельної ділянки площею 0,2558, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна, 38-а, та припинив провадження у справі № 24/5009/3392/11. У судовому засіданні 29.10.2015р. відповідач зазначив про незаконність вимог позивача у даній справі через наявність відмови Запорізької міської ради від позову у справі № 24/5009/3392/11, яка вже розглядалась господарським судом Запорізької області між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав. У додаткових поясненнях до відзиву, що надійшли до суду 09.11.2015р., відповідач зазначив, що з текстів позовної заяви прокурора Жовтневого району м. Запоріжжя (справа № 24/5009/3392/11) та позовної заяви Запорізької міської ради (справа № 908/4841/15) вбачається, що підставою звернення із зазначеними позовами є зміна бази розрахунку орендної плати за земельну ділянку, надану відповідачу у користування, зазначеною у витязі з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки - тобто, збільшення вартості земельної ділянки. Іншою підставою звернення з позовами є положення ст. 288 Податкового кодексу України, якими визначено, що розмір орендної плати за користування земельною ділянкою не може бути меншим 3% нормативної грошової оцінки землі. Відповідач зазначає, що рішення Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012р., на яке посилається позивач, як на нову підставу позову, прийнято у відповідності з положеннями ст. 288 Податкового кодексу України та кореспондується з даною статтею. Тобто, рішення № 37 лише дублює вимоги ст. 288 ПК України. Зазначене свідчить, що підстави позову у даній справі не змінились, а лише доповнились прийняттям рішення Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012р. Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.78,80,81 ГПК України, відповідач просить позов Запорізької міської ради залишити без розгляду.

09.11.2015р. до суду від Запорізької міської ради надійшли заперечення на відзив, в яких позивач детально зазначив про те, що позовні вимоги у даній справі заявлено з іншого предмету позову, в іншій редакції та змінено вимоги ніж ті, що розглядались у справі № 24/5009/3392/11. Вважає, що в даному випадку позов повинен розглядатися по суті.

Суд, розглянувши клопотання відповідача про залишення позову Запорізької міської ради без розгляду, залишив його без задоволення і відхилив із підстав, які будуть викладені у мотивувальній частині рішення.

Під час судового засіданні 09.11.2015 р. судом оглянуті матеріали справи №24/5009/3392/11 господарського суду Запорізької області. Копії позовної заяви та технічного завдання на розрахунок нормативної грошової оцінки (а.с.3-7, 28 справи №24/5009/3392/11) долучено до матеріалів справи №908/4841/15.

Розглянувши матеріали справи, оглянувши оригіналів доказів, вислухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Між Запорізькою міською радою (орендодавець, позивач у справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю В«Джерк-ЛТДВ» (орендар, відповідач у справі) був укладений договір оренди землі, відповідно до умов якого орендодавець, відповідно до рішення шостої сесії п'ятого скликання Запорізької міської ради № 72/201 від 06.12.2006р., надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування торговельного комплексу, яка знаходиться: м. Запоріжжя, пр. Леніна, 38а (п. 1).

05.06.2007р. договір зареєстровано у Запорізький регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 040726100389.

Відповідно до п. 2, п. 3, п. 4 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2558 га. На земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна: торговельний комплекс орендаря. Земельна ділянка передається в оренду разом з торговельним комплексом орендаря.

Згідно з п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 2226329 грн. 72 коп. (в цінах 2007р.).

Договір укладено до 03.09.2017р. (п. 8).

05.06.2007р. за актом прийому-передачі вказана земельна ділянка, кадастровий номер № 2310100000:01:016:0166, була передана орендодавцем орендарю.

Відповідно до п. 9 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 44526 грн. 59 коп., що складає 2% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2007р.

Пунктом 12 договору сторони встановили, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати; в інших випадках, передбачених законом.

03.03.2008р. Запорізькою міською радою на дев'ятнадцятої сесії п'ятого скликання прийнято рішення № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», відповідно до якого вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ В«ДніпромістоВ» ; затвердити базову вартість 1 кв. м. землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008р.; впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008 року (п.п. 1, 3, 7 рішення). Рішення Запорізької міської ради від 15.06.01 № 17 В«Про затвердження грошової оцінки земель міста ЗапоріжжяВ» визнано таким, що втратило чинність з моменту впровадження нової нормативної грошової оцінки. Доручено управлінню земельних ресурсів у місті Запоріжжі Запорізької області до 01.05.08р. розробити та затвердити заходи щодо взаємодії органів влади усіх рівнів по проведенню перерахунків вартості земельних ділянок у розрізі землекористувачів та землевласників (п.п. 8, 9 рішення).

27.07.2011р. на позачерговій сесії Запорізької міської ради шостого скликання прийнято рішення № 16 В«Про затвердження розмірів орендної плати земельної ділянки певного функціонального призначення у м. ЗапоріжжяВ» , відповідно до якого визначений коефіцієнт, згідно якого розраховується розмір орендної плати за земельні ділянки.

Рішенням двадцять третьої сесії шостого скликання Запорізької міської ради від 26.06.2012р. № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя, зокрема, затверджено коефіцієнт В« 3В» , згідно з яким визначається розмір орендної плати на всі земельні ділянки м. Запоріжжя, крім пунктів, наведених нижче (у переліку).

Відповідно до п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» до виключної компетенції рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 25 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до ст. 59 вказаного Закону, рада в межах повноважень, приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які згідно до ст. 144 Конституції України є обов'язковими до виконання на відповідній території та оприлюднюються у встановленому законом порядку.

22.04.2015р. Запорізька міська рада направила відповідачу пропозицію (вих. № 01/02-32/01168 від 20.04.2015р.) про внесення змін до договору оренди землі від 05.06.2007р. за № 040726100389. До пропозиції було додано розрахунок орендної плати за земельну ділянку в 2 примірниках та додатковий договір до договору оренди від 05.06.2007р. за № 040726100389.

Відповідач, в свою чергу, підписаний примірник додаткового договору до договору оренди на адресу позивача не повернув.

Статтею 1 Закону України В«Про оренду земліВ» визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею ж 21 Закону України В«Про оренду земліВ» визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно зі ст. 206 Земельного кодексу України плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Відповідно до ст.ст. 651, 652 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення такої згоди спір вирішується в судовому порядку.

При цьому, ч. 3 ст. 653 ЦК України встановлено, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Пунктом 32 договору оренди сторони передбачили, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку. Крім того, пунктом 12 договору передбачено перегляд розміру орендної плати один раз на рік у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором оренди землі; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується документами; прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати; в інших випадках, передбачених законом.

Отже, чинним законодавством передбачено можливість зміни умов договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.

Згідно ст. 288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (ч. 288.4), але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (п. 288.5.1).

Відповідно до ст. 274.1 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Згідно зі статтею 265 Податкового кодексу України плата за землю є складовою податку на майно.

Пунктом 10.2 ст. 10 Податкового кодексу України визначено, що місцеві ради обов'язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

У п. 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 р. № 6 В«Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносинВ» роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі". Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Якщо зі зміною граничного розміру орендної плати таку ж зміну до договору оренди в установленому законом порядку не внесено, то застосуванню підлягає відповідна умова договору.

Статтею ст. 18 Закону України В«Про оцінку земельВ» визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Частиною 2 ст . 20 даного Закону визначено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

За приписами ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення, зокрема, розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно витягу від 18.03.2015р. з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим № 2310100000:01:016:0166 нормативно грошова оцінка кв.м. земельної ділянки під забудовою становить 2616,83 грн., нормативно грошова оцінка земельної ділянки під забудовою площею 2558 кв.м. становить 6693851,14 грн.

Суд зазначає, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати . Зазначена позиція також викладена у постанові Верховного суду України від 03.12.2013р. по справі 5009/3430/12

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюються у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість перегляду орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Всі вказані вище рішення Запорізької міської ради є чинними та у встановленому порядку не скасовані. Отже, в даному випадку має місце законодавча зміна граничного розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.

Розрахунок розміру орендної плати за користування вказаною земельною ділянкою кадастровий номер 2310100000:01:016:0166, за договором оренди землі здійснено вірно та згідно з приписами чинного законодавства, а отже договір оренди землі підлягає приведенню у відповідність до вимог чинного законодавства, шляхом внесення до нього відповідних змін.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими, законними та такими, що підлягають задоволенню.

Заперечення проти позову відповідача, викладені у відзиві та письмових пояснень, а також клопотання із посиланням на ст.ст.78,80,81 ГПК України залишити позов без розгляду судом відхилено з наступних підстав.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 81 ГПК України встановлено, що господарський суд залишає позов без розгляду, якщо у провадженні господарського суду або іншого органу, який діє в межах своєї компетенції, є справа з господарського спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав.

Відповідно до п. 3.12 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення. Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.

Приписами даного пункту також визначено, що зміна предмета позову означає зміну вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову - це зміна обставин, на яких ґрунтується вимога позивача.

Як вбачається з позовної заяви Прокуратури Жовтневого району (копія якої долучена до матеріалів справи), за якою господарський суд Запорізької області порушив провадження у справі №24/ 5009/3392/11, предметом позову були вимоги наступного змісту: «Змінити п. 9 договору оренди земельної ділянки від 10.05.2007р., яким передано у оренду земельну ділянку (кадастровий номер 2310100000:01:016:0166) по пр. Леніна, 38а у м. Запоріжжя площею 0,2558 га, укладеного між Запорізькою міською радою та ТОВ В«Джерк-ЛТДВ» , зареєстрованого Запорізькою регіональною філією ДП «Центр ДЗК» про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 05.06.2007р. № 040726100389, виклавши його у такій редакції: «п. 9 Річна орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 131 304 грн. 45 коп. (сто тридцять одна тисяча триста чотири гривні 45 коп.), що складає 3% від нормативної оцінки землі за календарний рік у цінах на 2010 рік . Орендна плата вноситься орендарем в розмірі 1/12 частин від загальної річної орендної плати на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Жовтневого району 33219812700003 в управлінні Держказначейства у Жовтневому районі міста Запоріжжя Головного управління Держказначейства України в Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 34677124, код 13050200, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового місяця)».

Предметом же позову у даній справі є вимоги, зокрема, про зміни п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 05.06.2007р. за № 040726100389, укладеного між Запорізькою міською радою та ТОВ В«Джерк-ЛТДВ» , щодо земельної ділянки площею 0,2558 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна. 38А, надана для розташування торговельного комплексу, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 200 815 грн. 53 коп. (Двісті тисяч вісімсот п'ятнадцять грн.53 коп.), що складає 3% від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року». Також заявлено позов про зміни п.5 договору, які у справі №24/ 5009/3392/11 не заявлялись.

Тобто, предметом позову у даній справі є зовсім інша матеріальна-правова вимога ніж та, що була предметом розгляду у справі №24/5099/4841/15. У справі №24/5009/4841/15 розмір орендної плати було визначено від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік у цінах на 2010 рік, тоді як, у справі № 908/4841/15 розмір орендної плати визначено від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік у цінах на 2015 рік. Крім того, позов у справі № 24/5009/3392/11 та позов у даній справі має різні підстави. Так, підставою позову Прокурора Жовтневого району м. Запоріжжя в інтересах Запорізької міської ради була невідповідність розміру орендної плати за користуванням земельної ділянки вимогам ст. 288 Податкового кодексу України, відповідно до якої орендної плата за земельну ділянку має сплачуватися у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки (на відміну від зазначених у договору 2% від нормативної грошової оцінки), та усунення цих порушень. Обставини, на які посилається позивач у даній справі № 908/4841/15, є рішення Запорізької міської ради від 26.06.2012р. № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя» та рішення Запорізької міської ради від 03.03.2008р. № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя». Відтак, позов ґрунтується на приведенні договору оренди земельної ділянки у відповідності до прийнятих міською радою рішень. Суд звертає увагу, що на час розгляду справі № 24/5009/3392/11 рішення Запорізької міської ради від 26.02.2012р. № 37 ще не існувало. Більш того, у позовній заяві по справі № 24/5009/3392/11 розмір орендної плати за користування спірною земельною ділянкою розраховувався від нормативної грошової оцінки, яка станом на час звернення до суду складала 4376814,74 грн. У справі ж 908/4841/15 розмір орендної плати розраховується від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка складає 6693851,14 грн. Отже, станом на час розгляду даної справи нормативна грошова оцінки спірної земельної ділянки змінилася, між тим, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендою плати. При цьому, законодавець не обмежує кількість змін умов договору оренди землі, в тому числі в судовому порядку. Разом з тим, посилання позивачем в обох позовних заявах на однакові норми матеріального права не може розумітися як звернення до суду з позовною із тих же самих підстав. Із цих же підстав відсутні підстави для припинення провадження у справі згідно з ст.80 ГПК України.

Згідно зі ст. 49 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Змінити п. 5 договору оренди землі, зареєстрованого 05.06.2007р. за № 040726100389, укладеного між Запорізькою міською радою (код ЄДРПОУ 04053915) та Товариством з обмеженою відповідальністю В«Джерк-ЛТДВ» (код ЄДРПОУ 23880995), щодо земельної ділянки площею 0,2558 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна. 38А, надана для розташування торговельного комплексу, виклавши його в такій редакції:

« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 6 693 851 грн. 14 коп. (Шість мільйонів шістсот дев'яносто три тисячі вісімсот п'ятдесят одну грн. 14 коп.) в цінах 2015 року».

Змінити п. 9 договору оренди землі, зареєстрованого 05.06.2007р. за № 040726100389, укладеного між Запорізькою міською радою (код ЄДРПОУ 04053915) та Товариством з обмеженою відповідальністю В«Джерк-ЛТДВ» (код ЄДРПОУ 23880995), щодо земельної ділянки площею 0,2558 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна. 38А, наданої для розташування торговельного комплексу, виклавши його в такій редакції:

« 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 200 815 грн. 53 коп. (Двісті тисяч вісімсот п'ятнадцять грн. 53 коп.), що складає 3% від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року».

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю В«Джерк-ЛТДВ» (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, буд. 7-А; код ЄДРПОУ 23880995) на користь Запорізької міської ради (69005, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 206; код ЄДРПОУ 04053915; р/р № 35419001034816 в ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач: виконавчий комітет Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 02140892, МФО 813015) суму 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат зі сплати судового збору. Видати наказ.

Повне рішення складено 12 листопада 2015 р.

Суддя Л.П. Гандюкова

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів із дня оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання повного рішення.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення09.11.2015
Оприлюднено17.11.2015
Номер документу53395517
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/4841/15

Ухвала від 01.12.2015

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Сгара Е.В

Судовий наказ від 24.11.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

Рішення від 09.11.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

Ухвала від 29.10.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

Ухвала від 13.10.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

Ухвала від 17.09.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гандюкова Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні