Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
10 листопада 2015 р. № 820/10813/15
Харківський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Тітова О.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Костіної А.В.,
представників сторін:
позивача - ОСОБА_1,
відповідача 1 - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Кондитерська фабрика "Харків'янка" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Харкові Міжрегіонального головного управління ДФС, Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області, Управління державної казначейської служби України в м. Харкові, про стягнення суми, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Публічне акціонерне товариство "Кондитерська фабрика "Харків'янка", звернувся до суду з позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у місті Харкові Міжрегіонального головного управління ДФС, Головного управління державної казначейської служби України по Харківській області та Управління державної казначейської служби України в місті Харкові, в якому просить суд стягнути з Державного бюджету України в особі Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області (платник УДКСУ у м. Харкові, вул. Гуданова, 4/10, за кодом 14010200 ''Бюджетне відшкодування ПДВ грошовими коштами'', символ звітності банку 030, р/р. № 31119030700002 у банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ: 37999649) на користь Публічного акціонерного товариства ''Кондитерська фабрика "Харків'янка" (юридична адреса: 61052, м. Харків, вул. Коцарська, 24/26, р/р. № 260040014449 в АТ "Регіон-Банк" м. Харків, МФО 351254, код ЄДРПОУ: 30377900) заборгованість з відшкодування податку на додану вартість за січень 2015 року у сумі 744 759,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на довідку № 96/28-09-42-10/30377900 від 21.04.2015 р. Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у місті Харкові Міжрегіонального головного управління ДФС, якою підтверджено право Публічного акціонерного товариства "Кондитерська фабрика "Харків'янка" на отримання задекларованого та заявленого на бюджетне відшкодування податку на додану вартість за січень 2015 р.
Відповідачі в порушення вимог Податкового кодексу України не забезпечили отримання позивачем бюджетного відшкодування податку на додану вартість, сума якої у відповідності до вимог п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України, стала заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив задовольнити позов у повному обсязі.
Представник Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у місті Харкові Міжрегіонального головного управління ДФС заперечував проти задоволення позову та просив відмовити в задоволенні позову.
Представники Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області та Управління державної казначейської служби України в місті Харкові в судове засіданні призначене на 10.11.2015 року не прибули, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином.
Представником відповідача, Управління державної казначейської служби України в місті Харкові, через канцелярію суду 09.11.2015 року були подані письмові заперечення, в яких просив у задоволенні позову відмовити.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника податкового органу, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності дійшов висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Публічне акціонерне товариство "Кондитерська фабрика "Харків'янка" (далі - ПАТ "КФ "Харків'янка") зареєстроване як юридична особа 09.06.1999 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 429449, перебуває на обліку як платник податків в Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників податків у місті Харкові Міжрегіонального головного управління ДФС, є платником податку на додану вартість з 25.06.1999 р. згідно свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ № 100338395 від 30.05.2011 року, індивідуальний податковий номер 303779020390 (серія НБ № 224909). Має звітний (податковий) період по податку на додану вартість рівний одному календарному місяцю.
Згідно з поданою до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального Головного Управління Державної фіскальної служби податковою декларацію з податку на додану вартість за грудень 2014 р. (№ НОМЕР_1 від 20.01.2015 р.) з урахуванням уточнюючого розрахунку за грудень 2014 р. (№ НОМЕР_2 від 24.03.2015 р.) сума від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту (рядок 19 податкової звітності) становила 744 759,00 грн.
Згідно з поданою до Відповідача 1 податковою декларацію з податку на додану вартість за січень 2015 р. (№ НОМЕР_3 від 20.02.2015 р.) з урахуванням уточнюючого розрахунку за січень 2015 р. (№ НОМЕР_4 від 24.03.2015 р.) позивачем задекларовано та заявлено до бюджетного відшкодування суму з податку на додану вартість у розмірі 744 759,00 грн. (відображено у рядку 23.2 податкової звітності з ПДВ).
Судом встановлено, що Довідкою Відповідача 1 № 96/28-09-42-10/30377900 від 21.04.2015 р. документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ "КФ "Харків'янка" (код ЄДРПОУ 30377900) з питання законності декларування від'ємного значення та достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за січень 2015 року, підтверджено право позивача на отримання задекларованого та заявленого на бюджетне відшкодування податку на додану вартість за січень 2015 р. у розмірі 744 759,00 грн.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків передбачений у статті 200 Податкового кодексу України.
У відповідності до вимог п. 200.7. ст. 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Згідно п. 200.8. ст. 200 Податкового кодексу України до податкової декларації платником податків додається розрахунок суми бюджетного відшкодування.
У відповідності до п. 200.10 та п. 200.11 ст. 200 ПКУ, протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки. Перелік достатніх підстав, які надають право контролюючим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 200.12 та 200.13 статті 200 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.
Згідно п. 200.17. ст. 200 Податкового кодексу України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи бюджету, до якого сплачується податок. Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України.
Відповідно до п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість.
Таким чином, у разі виконання платником податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування, передбачених пунктами 200.7 та 200.8 статті 200 Податкового кодексу України вимог, та підтвердження достовірності нарахування такого відшкодування органом державної податкової служби за результатами проведення камеральної чи документальної позапланової виїзної перевірки, цей орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Протягом п'яти операційних днів після отримання зазначеного висновку орган Державного казначейства України повинен видати платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.
Отже, відповідачі в порушення вище вказаних вимог Податкового кодексу України не забезпечили своєчасного отримання до 04.05.15 р. позивачем бюджетного відшкодування ПДВ.
У відповідності до вимог статті 25 Бюджетного кодексу України та пп. 5 п. 4 Указу Президента України "Про Положення про Державну казначейську службу України" № 460/2011 від 13.04.2011 р. Казначейство України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
Вказані норми Бюджетного кодексу України та указу Президента України кореспондуються із положеннями Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, де визначено, що органом повернення сум бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку та стягнення коштів державного та місцевих бюджетів є органи Казначейства.
Таким чином, сума бюджетного відшкодування податку на додану вартість за січень 2015 р. у розмірі 744 759,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача з Державного бюджету України в судовому порядку.
На підставі викладеного вище, суд приходить висновку, що позовні вимоги є законними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
На виконання вимог ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України позивачу підлягають відшкодуванню судові витрати у справі зі сплати судового збору в розмірі 11 171,39 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст. ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства ''Кондитерська фабрика "Харків'янка" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Харкові Міжрегіонального головного управління ДФС, Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області, Управління державної казначейської служби України в м. Харкові, про стягнення суми - задовольнити.
Стягнути з Державного бюджету України в особі Головного управління державної казначейської служби України у Харківській області (платник УДКСУ у м.Харкові, вул. Гуданова, 4/10, за кодом 14010200 "Бюджетне відшкодування ПДВ грошовими коштами", символ звітності банку 030, р/р. № 31119030700002 у банк; ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ: 37999649) на користь Публічного акціонерного товариства ''Кондитерська фабрика "Харків'янка" (юридична адреса: 61052, м.Харків, вул. Коцарська, 24/26, р/р. № 260040014449 в АТ "Регіон-Банк" м. Харків, МФО 351254, код ЄДРПОУ: 30377900) заборгованість з відшкодування податку на додану вартість за січень 2015 р. у сумі 744 759,00 грн. (сімсот сорок чотири тисячі сімсот п'ятдесят дев'ять гривень 00 копійок).
Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, р/р. № 31217206784011 ГУ ДКСУ в Харківській області, код банку отримувача (МФО) 851011, код отримувача 37999628, код класифікації доходів бюджету 22030001, місцезнаходження: 61010, м. Харків, Червоношкільна набережна, 16) на користь Публічного акціонерного товариства ''Кондитерська фабрика "Харків'янка" (юридична адреса: 61052, м. Харків, вул. Коцарська, 24/26, р/р. № 260040014449 в АТ "Регіон-Банк" м. Харків, МФО 351254, код ЄДРПОУ: 30377900) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 11 171,39 грн.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 11 листопада 2015 року.
Суддя Тітов О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2015 |
Оприлюднено | 17.11.2015 |
Номер документу | 53404889 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тітов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні