номер провадження справи 2/104/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про припинення провадження у справі
30.10.2015 справа № 908/4973/15
Суддя Мойсеєнко Т.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Запорізької міської ради (пр. Леніна, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105)
до відповідача: Публічного акціонерного товариства Комерційного банку „ПриватбанкВ» (вул. Набережна Перемоги, буд. 50, м. Дніпропетровськ, 49094)
про внесення змін до договору оренди землі
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 01/02-17/02560 від 06.08.2015 р.);
від відповідача: ОСОБА_2 (довіреність № 3059-О від 18.09.2012 р.);
ВСТАНОВИВ:
До господарського суду Запорізької області звернулася Запорізька міська рада з позовом до Публічного акціонерного товариства Комерційного банку „ПриватбанкВ» про зміну договору оренди землі від 15.06.2012 р. за № 201306000100379, укладеного між Запорізькою міською радою та ПАТ КБ «Приватбанк», щодо земельної ділянки площею 0,0025 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, просп. Ювілейний, 23б, наданої для розташування банківського кіоску-модулю № 301-х, виклавши в новій редакції наступні пункти договору:
- п. 5 договору, а саме: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 30 604,00 грн. (тридцять тисяч шістсот чотири грн. 00 коп.) в цінах 2015 року»;
- п. 11 договору, а саме: « 11. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 2 448,32 грн. (дві тисячі чотириста сорок вісім грн. 32 коп.), що складає 8% від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно положень ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати за користування земельною ділянкою по договору оренди землі не може бути меншим 3% нормативної грошової оцінки землі. Розмір орендної плати, визначений у відповідності до порядку, встановленого рішенням Запорізької міської ради № 37 від 26.06.2012 р., складає 8% нормативної грошової оцінки землі. З урахуванням цього, договір оренди землі № 201306000100379 від 15.09.2012 р. повинен бути приведений у відповідність до вимог законодавства в частині розміру орендної плати, який має складати: 30 604,00 х 1% х 8 = 2 448,32 грн., де - 30 604,00 х 1% - розмір земельного податку, визначений згідно ст. ст. 12, 274 Податкового кодексу України, 8 - коефіцієнт, визначений рішенням Заопрізької міської ради від 26.06.2012 р. № 37.
Позов заявлено на підставі ст. ст. 632, 651, 652 Цивільного кодексу України, ст. ст. 12, 14, 271, 274, 288 Податкового кодексу України, ст. ст. 18, 20, 23 Закону України «Про оцінку землі», ст. ст. 21, 30 Закону України «Про оренду землі».
Ухвалою господарського суду від 09.09.2015 р. прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі, присвоєно справі номер провадження 2/104/15 та призначено розгляд справи на 01.10.2015 р.
В судовому засіданні 01.10.2015 р. оголошувалася перерва до 30.10.2015 р. для надання сторонам можливості мирно врегулювати спір.
В судовому засіданні 30.10.2015 р. були присутні представники обох сторін. За їх заявою фіксація судового процесу технічними засобами не здійснювалася.
29.10.2015 р. від позивача надійшло клопотання про припинення провадження у справі у зв'язку з відсутністю предмета спору, оскільки сторонами підписано додатковий договір до договору оренди землі № 201306000100379 від 15.06.2012 р. Судові витрати позивач просить покласти на відповідача.
30.10.2015 р. від відповідача також надійшло клопотання про припинення провадження у справі.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.
15.06.2012 р. Запорізька міська рада (позивач, орендодавець) та Публічне акціонерне товариство «Приватбанк» (орендар, відповідач) уклали договір оренди землі №201306000100379, за яким орендодавець відповідно до рішення сьомої сесії шостого скликання Заопрізької міської ради від 28.02.2011 р. № 59/93 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування банківського кіоску - модулю № 301-х, яка знаходиться в м. Запоріжжя, пр. Ювілейний, 23б.
У п. 2 договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0025га, кадастровий номер земельної ділянки 2310100000:06:015:0052.
Згідно з п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 24 502,75 грн. в цінах 2010 року.
Відповідно до п. 11 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 1 225,15 грн., що складає п'ятикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2012 року.
Договір укладено на три роки (п. 10 договору).
Відповідно до п. 46 договору цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.
Право оренди зареєстровано в реєстраційній службі Запорізького міського правління юстиції від 17.04.2014 р. № 5453373.
Отже, договір оренди є чинним на час розгляду справи в суді.
Як вбачається з матеріалів справи, земельна ділянка була передана орендарю в користування за актом приймання-передачі.
26.06.2012 р. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 37 В«Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. ЗапоріжжяВ» , яким затверджено коефіцієнт «К», згідно якого визначається розмір орендної плати, для земельних ділянок, наданих фінансовим установам, їх підрозділам, в розмірі 8.
У зв'язку з прийняттям даного рішення Запорізька міська рада звернулась до ПАТ КБ «Приватбанк» з пропозицією від 28.05.2015 р. №01/02-32/01680 про внесення змін до договору оренди землі, до якої додано проект додаткового договору про внесення змін до пунктів 5, 11, 13 договору оренди землі, які стосуються визначення розміру нормативної грошової оцінки землі в розмірі 30 604,00 грн. в цінах 2015 року, встановлення орендної плати в розмірі 2 448,32 грн., що складає 8% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2015 року, а також порядку сплати орендної плати.
Відповіді на пропозицію позивач не отримав, тому Запорізька міська рада звернулася до господарського суду з даним позовом, в якому просить внести зміни до пунктів 5 та 11 договору оренди землі від 15.06.2012 р. за № 201306000100379.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі", який є спеціальним законом для регулювання спірних правовідносин сторін, передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.
Частиною 1 статі 2 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
У ч. 2 ст. 23 Закону України "Про оренду землі" закріплено, що орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін.
Пунктом 3.3 договору оренди землі передбачено, що умови договору оренди про розмір орендної плати можуть переглядатися за угодою сторін.
Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України В«Про оренду земліВ» розмір, форма і строки внесення орендної плати на землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Як визначено у пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).
Виходячи з положень пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата, поряд із земельним податком, є формою плати за землю, яку згідно з пп. 9.1.10 п. 9.1 ст. 9 Податкового кодексу України віднесено до загальнодержавних податків.
Відповідно до пп. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування за цим податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Базою оподаткування згідно з пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
За приписами пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:
- для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;
- для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Відповідно до п. 274.1 ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.
Таким чином, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є загальнодержавним податком, мінімальний граничний розмір якого регулюється Податковим кодексом України. Зокрема, розмір річної орендної плати для земельних ділянок несільськогосподарського призначення не може бути меншим 3-х відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
У той же час, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, а також затвердження конкретних ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України віднесено пунктом 35 частини 1 статті 26 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» до виключеної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради.
За приписами ч. ч. 1, 2 ст. 18, ч. 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Частинами 1, 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Виходячи з наведених положень законодавства, затвердження нормативної грошової оцінки землі, ставок земельного податку та розміру орендної плати відноситься до виключної компетенції відповідної місцевої ради. При цьому, мінімальний граничний розмір орендної плати залежить від розміру земельного податку, який, у свою чергу, обчислюється від нормативної грошової оцінки землі.
Рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 р. № 79 В«Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста ЗапоріжжяВ» було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ В«ДніпромістоВ» , затверджено базову вартість 1 кв.м. землі у розмірі 190,18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008 р., значення коефіцієнтів місцерозташування та впливу локальних факторів, а також впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки.
Відповідно до рішення Запорізької міської ради від 27.07.2011р. № 16 В«Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення м. ЗапоріжжяВ» було затверджено розміри орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя.
Зокрема, цим рішенням встановлено, що розмір орендної плати визначається згідно формули О=П*К*К 1 , де О - розмір орендної плати, П - розмір земельного податку, визначений згідно вимог Податкового кодексу України, К - коефіцієнт, визначений даним рішенням, К 1 - коефіцієнт індексації. Значення коефіцієнту К для земельних ділянок банківських, фінансових та кредитних установ встановлено в розмірі 5.
Рішенням Запорізької міської ради від 26.06.2012 р. № 37 В«Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. ЗапоріжжяВ» , збільшено коефіцієнт «К», згідно якого визначається розмір орендної плати, для земельних ділянок, наданих фінансовим установам, їх підрозділам, встановлено в розмірі 8.
У п. 5 договору зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 24 502,75 грн. в цінах 2010 року.
Відповідно до витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка є предметом укладеного між сторонами договору оренди землі, станом на 20.05.2015 р. нормативна грошова оцінка орендованої земельної ділянки збільшилась і складає 30 604,00 грн.
Таким чином, розмір земельного податку для орендованої земельної ділянки складає 306,04 грн. (1% від нормативної грошової оцінки), звідси орендна плата складає 306,04 грн. х 8 = 2 448,32 грн., де 8 - коефіцієнт «К», згідно якого визначається розмір орендної плати.
Згідно з ч. 1 ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Рішення Запорізької міської ради від 26.06.2012 р. № 37 В«Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2011 р. № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. ЗапоріжжяВ» не визнавалось недійсними в судовому прядку та є чинним.
Отже, запропоновані відповідачу для внесення змін у договір розміри нормативної грошової оцінки землі та орендної плати відповідають вимогам чинного законодавства та рішенням Запорізької міської ради від 03.03.2008 р. № 79, від 27.07.2011 р. № 16, від 26.06.2012 р. № 37.
Нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому зміна розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Враховуючи встановлені судом обставини, позовні вимоги про внесення змін у пункти 5 та 11 договору оренди землі щодо збільшення розміру нормативної грошової оцінки землі та розміру орендної плати пред'явлені обґрунтовано.
В процесі судового розгляду сторони врегулювали спір мирним шляхом, підписавши додатковий договір до договору оренди землі від 15.06.2012 р. № 201306000100379, в якому виклали п. 5 договору в наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 30 604 грн. 00 коп. (в цінах 2015 року), а також пункт 11 договору в наступній редакції: «Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 2 448 грн. 32 коп. (дві тисячі чотириста сорок вісім грн. 32 коп.), що складає 8% від нормативної грошової оцінки з календарний рік в цінах 2015 року». Крім того, викладено пункт 13 договору в іншій редакції: «Орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового)
місяця на розрахунковий рахунок УК у Хортицькому районі м. Запоріжжя, код ЄДРПОУ 38025414, банк отримувача ГУДКСУ у Запорізької області, код банку отримувача: 813015, номер рахунку 33214812700008, код 18010600».
Таким чином, предмет спору в даній справі відсутній.
Згідно з п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Відповідно до ч. 3 ст. 80 ГПК України про припинення провадження у справі виноситься ухвала, в якій мають бути вирішені питання про розподіл між сторонами господарських витрат, про повернення судового збору з бюджету, а також можуть бути розв'язані питання про стягнення штрафів, передбачених у пунктах 4 і 5 частини другої статті 83 цього Кодексу.
Враховуючи те, що пір доведено до суду з вини відповідача і позовні вимоги були пред'явлені обґрунтовано, суд відповідно до ст. 49 ГПК України покладає судові витрати на відповідача.
Керуючись ст. 49, п. 1-1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Припинити провадження у справі.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства Комерційного банку „ПриватбанкВ» (вул. Набережна Перемоги, буд. 50, м. Дніпропетровськ, 49094, код ЄДРПОУ 14360570) на користь Запорізької міської ради (пр. Леніна, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105, код ЄДРПОУ 04053915) на розрахунковий рахунок № 35419001034816 в ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач: виконавчий комітет Запорізької міської ради, ЄДРПОУ 02140892, МФО 813015) 1218,00 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять грн. 00 коп.) витрат на сплату судового збору.
Видати наказ.
Суддя Т.В.Мойсеєнко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2015 |
Оприлюднено | 17.11.2015 |
Номер документу | 53409220 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Мойсеєнко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні