печерський районний суд міста києва
Справа № 757/42451/15-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2015 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження прокурора ОСОБА_3 , розглянувши в судовому засіданні в приміщенні суду в м.Києві клопотання слідчого про призначення позапланової перевірки, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор прокуратури Печерського району м. Києва ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової перевірки.
Встановлено, що СВ Печерського РУ ГУ МВС України в м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015100060000254 від 22.10.2015, за фактом самовільного зайняття земельної ділянки для розміщення автомобільного газоправного пункту за адресою: м. Київ, Залізничне шосе, 21 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 197-1 КК України.
Своє клопотання прокурор обґрунтовує тим, що автозаправні станції та комплекси (АЗС та АЗК) відносяться до об`єктів підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктів. Робота АЗС пов`язана з ризиком виникнення надзвичайних ситуацій (пожежі, вибуху та ін.), та враховуючи зазначене, виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки з питань додержання вимог чинного законодавства з питань діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки автомобільного газоправного пункту за адресою: м. Київ, Залізничне шосе, 21.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службовими особами Департаменту земельних ресурсів КМДА, відповідно до Порядку здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 25.09.2003 № 16/890, проведено обстеження земельної ділянки за адресою: Залізничне шосе, 21 у Печерському районі м. Києва. В ході обстеження встановлено, що відповідно до рішення Київської міської ради від 24.06.2004 №335-1/1545 Федерації професійних спілок України оформлено право довгострокової оренди на 25 років на земельну ділянку площею 0,98 га для експлуатації та обслуговування багатоповерхового гаража і допоміжних споруд на Залізничному шосе, 21 у Печерському районі м. Києва. На частині вказаної земельної ділянки розміщено автомобільний газоправний пункт, експлуатацію та обслуговування якого здійснює ТОВ БВГРУПП (код ЄДРПОУ 36411433).
Згідно інформації Головного управління Держпраці у Київській області, дозвіл на виконання робіт та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ТОВ БВГРУПП за адресою: м. Київ, Залізничне шосе, 21 не видавався.
Враховуючи, що для проведення перевірки необхідні спеціальні знання у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, та те, що ТОВ БВГРУПП (код ЄДРПОУ 36411433) здійснює діяльність за адресою: м. Київ, Залізничне шосе, 21, прокурор звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення в межах кримінального провадження №42015100060000254 позапланової перевірки ТОВ БВГРУПП (код ЄДРПОУ 36411433) з дотримання вимог законодавства про екологічну та радіаційну безпеку під час здійснення діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та законодавства про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин, забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів, додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря, надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки автомобільного газоправного пункту за адресою: м. Київ, Залізничне шосе, 21, проведення якої просить доручити співробітникам Державної екологічної інспекції у м. Києві.
Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав з вищевказаних підстав, обґрунтувавши поясненнями просить суд його задовольними в повному обсязі.
Вивчивши матеріали клопотання та доводи прокурора, суд приходить до висновку про його задоволення у зв`язку з наступним.
Відповідно до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення, серед іншого, здійснює збирання доказів, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.
Разом із тим, станом на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим, виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом.
Пункотом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Відповідно до Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки, об`єктом підвищеної небезпеки є об`єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру. До потенційно небезпечних об`єктів відносять об`єкти, на яких можуть використовуватися або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини, біологічні препарати, а також інші об`єкти, що за певних обставин можуть створити реальну загрозу виникнення аварії.
Тому автозаправні станції та комплекси (АЗС та АЗК) відносяться до об`єктів підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктів. Робота АЗС пов`язана з ризиком виникнення надзвичайних ситуацій (пожежі, вибуху та ін.).
Відповідно до ст. 3 Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки Державний нагляд та контроль у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, здійснюють уповноважені законами органи влади, в тому числі центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі утворення), до відання яких
відповідно до закону віднесені питання, які стосуються забезпечення екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки до повноваженьцентральних органів виконавчої влади у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, належить, зокрема, здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки.
Згідно із Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, заходи державного нагляду (контролю) планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст. 28 Закону України Про охорону атмосферного повітря державний контроль у галузі охорони атмосферного повітря здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів, а також іншими органами виконавчої влади.
Згідно п. 1 Положення Про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011 (далі - Положення) Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через
Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр).
Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно пп.пп. «а», «г» п.п. 2 п. 4 Положення Держекоінспекція України відповідно до покладених на наї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та
організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про екологічну та радіаційну безпеку під час здійснення діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та законодавства про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин, забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів, додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря, надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря.
Відповідно до п.п. 5 п. 6 Положення Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується. Повноваження Держекоінспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва та Севастополя, за винятком території та об`єктів, віднесених до зони діяльності морських екологічних інспекцій (Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря, Державна Азово-Чорноморська екологічна інспекція та Державна Азовська морська екологічна інспекція).
Територіальним органом Держекоінспекції України праці у м. Києві є Державна екологічна інспекція у м. Києві.
Задовольняючи клопотання про проведення позапланової перевірки суд виходить із того, що для проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, встановлення всіх обставин кримінального правопорушення, необхідні спеціальні знання у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки. Надані документи та зазначені в них обставини свідчать про наявність передбачених законом обставин, які обґрунтовують необхідність призначення проведення виїзної перевірки.
З огляду на зазначене, керуючись ст.ст. 2, 36, 91-94, 110, 369-372, Законом України Про об`єкти підвищеної небезпеки, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами, Положенням Про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого указом Президента України №454/2011 від 13.04.2011, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора прокуратури Печерського району м. Києва ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення в межах кримінального провадження №42015100060000254 позапланової перевірки задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової перевірки ТОВ БВГРУПП (код ЄДРПОУ 36411433) з дотримання вимог законодавства про екологічну та радіаційну безпеку під час здійснення діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та законодавства про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин, забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів, додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря, надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки автомобільного газоправного пункту за адресою: м. Київ, Залізничне шосе, 21, проведення якої доручити співробітникам Державної екологічної інспекції у м. Києві.
Визначити термін проведення позапланової строком в один місяць з дати винесення ухвали.
Слідчий суддя Печерського
районного суду міста Києва ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2015 |
Оприлюднено | 21.03.2023 |
Номер документу | 53416732 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Карабань В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні