Постанова
від 27.10.2011 по справі 12761/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

27 жовтня 2011 р.                                                                                 № 2-а- 12761/11/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді - Волошина Д.А.

за участю секретаря судового засідання Боклаг А.С.

представників : позивача –не прибув, відповідача –не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Буллет" про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України , з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Буллет" , в якому просить суд, стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Фінансова компанія „Буллет" (61002, м. Харків, вул. Сумська, буд. 88, код за ЄДРПОУ 36371197) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) штраф у сумі 1700,00 грн..

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ ФК "Буллет" внесено до Переліку юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги та перебувають на обліку в Держфінпослуг, та є суб'єктом нагляду Держфінпослуг. За порушення відповідачем вимог Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”від 12 липня 2001 року №2664-III постановою про застосування штрафу за порушення вимог законодавства про фінансові послуги від 21.03.2011 року №43/42/12/4/1-ФК прийнятою на підставі акту планової інспекції від 24.02.2011 №43/42/12-П було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн.. Оскільки, станом на день звернення до суду відповідачем штрафні санкції добровільно не сплачено, позивач просив суд стягнути їх примусово.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач в судове засідання не з'явився , про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців,що підтверджується поштовим повідомленням про вручення, причини неявки суду не повідомив, заперечень та клопотань не надав.

Враховуючи викладене, беручи до уваги, що відповідач не з'явився в судове засідання двічі, причин неявки суду не повідомив, є належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, на підставі ч. 4 ст. 128 КАС України суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

ТОВ ФК "Буллет" є юридичною особою, яка має право надавати фінансові послуги та перебуває на обліку в Державній комісії з регулювання ринків фінансових послуг України та є суб'єктом нагляду Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.

Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України, було складено акт про порушення законодавства про фінансові послуги ТОВ ФК "Буллет" від 24.02.2011 року №43/42/12-П. Згідно акту встановлено наступні порушення: пункту 4.4 розділу 4 та 6.4 розділу 6 Методики формування небанківськими фінансовими установами резерву для покриття ризиків неповернення основного боргу за кредитами, гарантіями, поруками, придбаними цінними паперами, іншими видами заборгованості, визнаними нестандартними, затвердженої розпорядженням Держфінпослуг від 04.06.04 №912, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.06.04 за №782/9381, щодо не забезпечення Товариством заходів по здійсненню кваліфікації фінансових операцій за ступенем ризику та віднесення їх до груп, за якими розраховується резерв за факторингом, та пункту 7.1 розділу 7 Методики формування небанківськими фінансовими установами резерву для покриття ризиків неповернення основного боргу за кредитами, гарантіями, поруками, придбаними цінними паперами, іншими видами заборгованості, визнаними нестандартними, затвердженої розпорядженням Держфінпослуг від 04.06.04 №912, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.06.04 за №782/9381, в частині не виконання Товариством зобов'язання формувати резерви незалежно від їх фінансового стану (прибуткової або збиткової діяльності) на всю суму прострочених понад 31 день сумнівних щодо отримання нарахованих доходів; статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та частини четвертої статті 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», щодо невиконання фінансовою установою зобов'язання не пізніше 1 червня наступного за звітним року оприлюднити річну фінансову звітність та консолідовану звітність шляхом публікації у періодичних виданнях або розповсюдження її у вигляді окремих друкованих видань; пункту 6.12 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.03 №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.03 за №1115/8436 (зі змінами та доповненнями) в частині невиконання Товариством рішення про застосування заходу впливу після набрання ним чинності, яке є обов'язковим до виконання Товариством.          

На підставі акту Держфінпослуг було винесено постанову про застосування штрафу за порушення вимог законодавства про фінансові послуги від 21.03.2011 року №43/42/12/4/1-ФК, згідно якої до ТОВ ФК "Буллет" застосовано штраф у розмірі 1700,00 грн. Вказану постанову було надіслано разом з листом ( вих.№3336/42-8 від 22.03.2011 року) на адресу відповідача.

Вищезазначений акт та постанова були отримані відповідачем.

Доказів щодо оскарження постанови про застосування до ТОВ ФК "Буллет" штрафних санкцій, до суду не надано.

Пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 року №157 (далі - Положення №157) визначено, що державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (Держфінпослуг) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держфінпослуг є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Згідно з п.п.4.5. п. 4 Положення №157, Держфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань здійснює відповідно до законодавства державне регулювання та нагляд за діяльністю фінансових установ (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державного казначейства та державних цільових фондів).

Відповідно до ст.39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону. Уповноважений орган обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Статтею 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III передбачено, що уповноважений орган може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Згідно з п.2 та 3 ч.1 ст.41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III уповноважений орган застосовує до суб'єктів підприємницької діяльності штрафні санкції: за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушень щодо надання фінансових послуг - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.

Згідно з п.п.2.4. "Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу" затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13 листопада 2003 року №125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 3 грудня 2003 року за №1115/8436, штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила порушення. Рішення про накладення штрафних санкцій приймається у вигляді постанови. У разі несплати штрафу в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Держфінпослуг у судовому порядку. Про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Особа зобов'язана письмово повідомити Держфінпослуг у визначений у постанові термін з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідач не надав до суду доказів щодо сплати штрафу за порушення вимог законодавства про фінансові послуги у розмірі 1700,00 грн.

За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 159, 160-164, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Буллет" про стягнення штрафу –задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Фінансова компанія „Буллет" (61002, м. Харків, вул. Сумська, буд. 88, код за ЄДРПОУ 36371197) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) штраф у сумі 1700.00 грн. ( одна тисяча сімсот грн.. 00 коп.)

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 31 жовтня 2011 року.

Суддя                                                                                           Волошин Д.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2011
Оприлюднено19.11.2015
Номер документу53436509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12761/11/2070

Постанова від 27.10.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 28.09.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 28.09.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні