ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2015 р. Справа № 804/15687/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді судді суддіЄфанової О.В. Барановського Р.А. Турлакової Н.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Члена Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області (виборця) ОСОБА_4 до Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області про визнання протиправною бездіяльності і зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Член Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області (виборець) ОСОБА_4 звернулася до Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області в якому позивач просить:
визнати протиправною бездіяльність Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області (ЄДРПОУ 33974490), що полягає у не розгляді подань Дніпропетровської міської організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» (ЄДРПОУ 25841338) датованих 10.11.2015 стосовно припинення повноважень деяких членів районних в місті Дніпропетровську виборчих комісій Дніпропетровської області, та призначення на їх місце інших фізичних осіб за квотою Дніпропетровської міської організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» (ЄДРПОУ 25841338);
зобов'язати Дніпропетровську міську виборчу комісію Дніпропетровської області (ЄДРПОУ 33974490) на підставі ч. 6 ст. 29 Закону України «Про місцеві вибори» прийняти рішення про включення до складу районних в місті Дніпропетровську виборчих комісій Дніпропетровської області фізичних осіб за квотою Дніпропетровської міської організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» (ЄДРПОУ 25841338) наданих у відповідних поданнях від 10.11.2015.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення абз.5 ч.6 ст.29 Закону України «Про місцеві вибори» відповідачем не прийнято рішення про включення до складу відповідної виборчої комісії інших членів за поданням квотою Дніпропетровської міської організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», відповідачем допущена бездіяльність, що буде впливати на її участь у роботі Дніпропетровської міської виборчої комісії внаслідок чого будуть порушені її права як члена відповідної комісії.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду в судове засідання свого представника не направив, заперечень на позовну заяву не надав.
Таким чином, відповідно до ст.128 КАС України та ч.12 ст.172 КАС України суд вирішив розглянути справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до наступних висновків.
Згідно з нормами пункту 6 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму. Таким чином, даний спір підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.
Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2015 № 645-УІІІ на 25 жовтня 2015 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році.
28.09.2015 ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянку України, далі - Позивач або ОСОБА_4, включено до складу Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, що вбачається з наданої копії посвідчення НОМЕР_1 від 28.09.15 р.
До Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області від Дніпропетровської міської організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» надійшло ряд Подань (11 пакетів сформованих документів) датованих 10.11.2015 щодо припинення повноважень деяких членів районних в місті Дніпропетровську виборчих комісій Дніпропетровської області, та призначення на їх місце інших осіб за квотою Партії «Батьківщина», а саме:
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Амур-Нижньодніпровської районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_6. ІНФОРМАЦІЯ_3;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Жовтневої районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_4 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_5;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Жовтневої районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_6 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_7;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Індустріальної районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_11, ІНФОРМАЦІЯ_8 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_12, ІНФОРМАЦІЯ_9;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Індустріальної районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_13, ІНФОРМАЦІЯ_10 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_14, ІНФОРМАЦІЯ_11;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Кіровської районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_15, ІНФОРМАЦІЯ_12 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_16, ІНФОРМАЦІЯ_13;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Красногвардійської районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_17, ІНФОРМАЦІЯ_14 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_18, ІНФОРМАЦІЯ_15;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Красногвардійської районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_19, ІНФОРМАЦІЯ_16 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_20, ІНФОРМАЦІЯ_17;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Ленінської районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_21, ІНФОРМАЦІЯ_18 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_22, ІНФОРМАЦІЯ_19;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Ленінської районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_23, ІНФОРМАЦІЯ_20 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_24, ІНФОРМАЦІЯ_21;
відповідно до Подання Партії «Батьківщина», необхідно було припинити повноваження члена Самарської районної в місті Дніпропетровську виборчої комісії Дніпропетровської області ОСОБА_25, ІНФОРМАЦІЯ_22 та включити до складу відповідної виборчої комісії таку кандидатуру, як ОСОБА_26, ІНФОРМАЦІЯ_23.
Вказані подання відповідачем не розглянуті.
Основні засади, організацію і порядок проведення місцевих виборів визначає Закон України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 року № 595-VІІІ (далі - Закон №595).
Пунктом 2 ч.4 ст.29 Закону №595 встановлено, що повноваження члена відповідної територіальної, дільничної виборчої комісії припиняються достроково у зв'язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії.
Згідно абз.5 ч.6 ст.29 Закону №595 у разі дострокового припинення повноважень усього складу виборчої комісії, окремого члена виборчої комісії відповідна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня припинення повноважень комісії (її окремого члена), але не пізніш останнього дня перед днем голосування, затверджує новий склад виборчої комісії або приймає рішення про включення до складу відповідної виборчої комісії іншого члена (у разі надходження відповідного подання у порядку, встановленому цією частиною) у порядку, встановленому цим Законом.
Так, позивач зазначає, що оскільки останній є виборцем у розумінні Закону України «Про місцеві вибори», а також є членом Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, а нижчезазначена бездіяльність щодо не розгляду подання від відповідних суб'єктів виборчого процесу прямо буде впливати на участь позивача у роботі зазначеної комісії, та поставить під ризик подальшу діяльність позивача як члена цієї комісії, адже за таких обставин виникнуть підстави для розпуску Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, внаслідок чого будуть порушенні права позивача як члена відповідної комісії.
Згідно ст.12 Закону №595 суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є: 1) виборець; 2) Центральна виборча комісія; 3) виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів; 4) кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного, міського голови, старости; 5) місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах; 6) офіційний спостерігач від кандидата, від місцевої організації партії - суб'єкта відповідного виборчого процесу, від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 172 КАС України встановлено, що право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.
Виборець (громадянин, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дію чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо таке рішення, дія чи бездіяльність порушує виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму його особисто.
Згідно до п. 3.1.2. Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 01.11.2013 р. № 15 «Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом» під виборчими правами та інтересами виборця щодо участі у виборчому процесі особисто необхідно розуміти не тільки право голосу на відповідних виборах, а й участь у роботі виборчих комісій як членів цих комісій, у проведенні передвиборної агітації, здійсненні спостереження за виборами та інших заходах у порядку, визначеному законами України.
Пунктом 7 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 01.11.2013 р. № 15 «Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом» зазначено, що ж до виборця, то він, оскаржуючи рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, члена цієї комісії, у позовній заяві також повинен зазначати, яким чином таке рішення, дія чи бездіяльність порушує виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі його особисто. Стосовно справ, у яких позивачем є виборець (крім справ щодо уточнення списку виборців), якщо буде встановлено, що оскаржуваним рішенням, дією чи бездіяльністю виборчої комісії, членів цієї комісії не порушені особисто його виборчі права та інтереси, то суд повинен відмовити в позові.
Як вбачається з матеріалів справи, вказані подання Дніпропетровської міської організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» містять перелік прізвищ членів районних в м.Дніпропетровську виборчих комісій повноваження яких пропонуються припинити та перелік прізвищ, якими пропонується замінити діючих членів районних в м.Дніпропетровську виборчих комісій.
Серед вказаного переліку, прізвище ОСОБА_4 - відсутнє.
Таким чином, безпосередньо виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі особисто через нерозгляд зазначених подань у позивача відсутні.
З огляду на вищевикладені норми законодавства, суд звертає увагу, що виникнення права звернення виборця до суду в порядку ст..172 КАС України законодавець пов'язує з наявністю на момент звернення до суду порушених виборчих прав виборця або інтересів щодо участі у виборчому процесі його особисто з існуючим рішенням, дією або бездіяльністю.
Посилання позивача, що за наявності вищевказаних «обставин виникнуть підстави для розпуску Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, внаслідок чого будуть порушенні права позивача як члена відповідної комісії», є безпідставними, оскільки згідно ч.3 ст.29 Закону №595 повноваження усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну, дільничну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, цього та інших законів України.
Проте, позивачем не надано доказів того, що прийнято рішення відповідно до вимог ч.3 ст.29 Закону №595 відносно Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області, а отже і відсутнє порушення прав та інтересів позивача як члена цієї комісії.
Крім того, суд не наділений повноваженнями при прийнятті рішення брати до уваги та посилатися на факти, які можуть відбутися у майбутньому, зокрема щодо можливого розпуску Дніпропетровської міської виборчої комісії Дніпропетровської області.
Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З огляду на зазначене, та враховуючи вимоги п.7 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 01.11.2013 р. № 15 «Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом», суд відмовляє в задоволенні позову.
На підставі пункту 9 статті 172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Згідно ст..2 Закону України «Про судовий збір» платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» визначені розміри ставок судового збору, у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року.
Так, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, ставка судового збору становить 0,4 розміру мінімальної заробітної плати - 487,20 грн.
Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Таким чином, оскільки позовні вимоги позивача містять дві вимоги немайнового характеру, позивачу необхідно сплатити судовий збір в розмірі 974,40 грн.
Керуючись ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Стягнути з ОСОБА_4 до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір в розмірі 974,40 грн. на рахунок УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37989253, рахунок: 31210206784008, банк: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО: 805012, код бюджетної класифікації доходів 22030001, призначення платежу - судовий збір за позовом).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею ч.5 ст.177 КАС України. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом двох днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий суддя Суддя Суддя О.В. Єфанова Р.А. Барановський Н.В.Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2015 |
Оприлюднено | 18.11.2015 |
Номер документу | 53441216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні