ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.11.2015р. Справа №914/3381/15
Господарський суд Львівської області у складі судді Іванчук С.В. при секретарі Білані О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом: Львівського міського комунального підприємства В«ЛьвівводоканалВ» , м.Львів
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю В«Спортивно-оздоровчий клуб В«ЄвроспортВ» , м.Львів
про стягнення додаткової плати в сумі 42491грн. 02коп. за скид стічних вод з перевищенням допустимих забруднень.
За участю представників:
від позивача: ОСОБА_1 - представник;
від відповідача: ОСОБА_2 - представник; ОСОБА_3 - директор.
Права та обов'язки сторін, передбачені ст.ст.20, 22 ГПК України роз'яснено, заяв про відвід судді не поступало, за клопотанням присутніх представників сторін технічна фіксація судового процесу не проводилася.
Суть спору : Позовні вимоги заявлено Львівським комунальним підприємством «Львівводоканал» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спортивно-оздоровчий клуб «Євроспорт» про стягнення додаткової плати в сумі 42491грн. 02коп. за скид стічних вод з перевищенням допустимих забруднень.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним. Між позивачем та відповідачем було укладено договори №309194 від 09.06.11р. та №309194 від 26.06.12р. Позивачем, у присутності відповідача, 26.05.2014р. складено акт №6090 про вибірковий відбір проб стічних вод відповідача. На підставі результатів вимірювань №372 від 04.06.2014р. позивачем зроблено висновок про перевищення в цих проб встановлених відповідачу (Ліміт №1722) значень ДК аміаку і фосфатів. Позивач вказує на те, що відповідачем порушено вимоги Державних Правил, Місцевих Правил і умов Договору, оскільки не здійснено технічних та інших заходів для запобігання понадлімітному забрудненню стічних вод, що скидаються у каналізацію м.Львова. Відповідно до розрахунку, сума додаткової плати становить 42491грн. 02коп., яка відповідачем не оплачена.
Ухвалою суду від 24.09.2015р. порушено провадження у справі та призначено її до судового розгляду на 13.10.2015р. З метою повного і всестороннього з'ясування всіх обставин спору, для забезпечення принципу змагальності, враховуючи клопотання про відкладення розгляду справи, розгляд справи відкладався до 27.10.2015р. В судових засіданнях 27.10.2015р. та 09.11.2015р. оголошувались перерви.
В судове засідання 11.11.2015р. представник позивача явку забезпечив, позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та в письмових поясненнях (вх.№48261/15 та №48262/15 від 09.11.2015р.) і просить суд позов задоволити. В письмових поясненнях (вх.№48261/15 та №48262/15 від 09.11.2015р.) позивач зазначає посилаючись на п.п.9, 10 ст.116 Конституції України, ст.ст.13, 14 Водного кодексу України, п.20 Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами, затверджених Постановою Кабміну від 25.03.1999р. №465, п.п.1.3, 1.5, 2.4, 7.4 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України», затверджених наказом Держбуду №37 від 19.02.2002р., п.7.11. «Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів», розділ 7 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, затверджених рішенням виконкому ЛМР від 18.09.2002р. №292, ст.1 Закону України «Про стандартизацію» зазначає, що під час відбору проби акт №6090 від 26.05.2014р. (проба) взаємовідносини сторін врегульовував договір №309194 від 26.06.2012р. Також позивач зазначив, що документальним додатковим доказом того, що стічні води відповідача таки характеризуються інгредієнтами як аміак і фосфати є Проект ліміту відповідача, де скид зазначених забруднень з стоками декларується самим відповідачем. Позивач зазначає, що заперечення відповідача є безпідставними з огляду на наступне. Спірні правовідносини виникли на підставі договору №309194 умови якого обов'язкові для сторін, за яким водоканал приймає за плату на визначених договірних умовах, забруднені до певної договірної якості стічні води Відповідача з його випуску у свій збірний колектор, котрий є частиною транспортної мережі трубопроводів виробничого комплексу Водоканалу, а не навколишнім природним середовищем (що, зокрема, підтверджується листом ОСОБА_4 України від 10.09.2012р. №3-10/Уз68, і відводить стічні води на свої очисні споруди, де й виконує роботу з очищення прийнятих обсягів стоків. Також позивач зазначає, що КНД 211.1.0.009-94, затверджений наказом Міністра охорони навколишнього природного середовища №125 від 28.12.1994р. застосовується лабораторією для контролю скидів водоканалу (після виконання роботи з очистки стоків) після очистки у навколишнє природне середовище - що не є предметом даного позову. (Крім того, форма акту наведена у додатку 10.12 місцевих Правил майже повторює за змістом положення п.9.1 КНД 211.1.0.009-94). ОСОБА_4 від 08.08.12р. № 08-3778, стверджується що ДСТУ ISО 5667-3-2001 та ДСТУ ІSО 5667-10-2005, ініційовані Українським НДІ екологічних проблем Мінприроди України та Технічним комітетом з стандартизації «охорона навколишнього природного середовища», скиди в міську каналізацію не внормовують. Описи, настанови, загальні принципи, що містяться у цих документах носять рекомендаційний характер. А наведений у додатку ДСТУ ІSО 5667-10-2005 звіт відбирання проб є зразком (прикладом), а не затвердженою, і обов'язковою для використання формою. Використання цього зразка та зазначених документів договором не передбачено, натомість, передбачено використання місцевих Правил (в тому числі додатку 10.12). Позивач зазначає, що формою і змістом складених при відборі Проби документів не порушено жодних обов'язкових нормативно-правових актів що врегульовують спірні правовідносини. Крім того, позивач стверджує, що відповідач безпідставно згадує п.1 ст.10 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Позивач вважає, що дана норма матеріального права не містить жодної прямої вимоги про обов'язкове зазначення характеристик похибок вимірювань саме в оформленому за підсумками усіх результатів і розрахунків документі. Характеристики похибок є відомими з текстів методик для визначення вмісту тої чи іншої речовини, на застосування яких лабораторія атестована. При дослідженнях вмісту аміаку похибки вимірювань відомі з методики РНД 04-05-2002, при дослідженнях вмісту фосфатів - з методики РНД 09-05-2002. Також позивач стверджує, що ні Державними правилами ні місцевими Правилами в жодних випадках, в тому числі і у розрахунку додаткової плати не передбачено використовування значень характеристик похибок вимірювань. Відтак, на думку позивача, не вбачається юридичного сенсу в потребі зазначення похибок вимірювань в підсумкових документах лабораторії. Контрольні проби відповідачу були передані (ОСОБА_2 №6090) однак, у визначений правилами спосіб наданим правом відповідач не скористався. Позивач стверджує, що контрольні вибіркові разові проби завжди відбираються ручним способом в хімічно стійкий посуд, що одноразово використовується - пляшки ПЕТ з щільним корком. Об'єм відібраної проби (Акт№6090) відповідав вимогам п.7.2.37 Правил яким визначено, що найменший об'єм разової Проби повинен становити 2.5л. (в посуд для головного аналізу - не менше 1л.; в посуд для контрольного аналізу - 1.5л). Контрольна вибіркова разова проба (ОСОБА_2 №6090) була відібрана інспектором групи відбору проб бюро контролю водовідведення ОСОБА_5 (що входить в її посадові обовязки, копія посадової інструкції додається) і завжди відбирається в загальному об'ємі - 3л.: посуд для головного аналізу містить 1.5л., посуд для контрольного аналізу містить 1.5л. Обидві посудини мали бирку марковану: « 6090» - №Акту, « 26.05.2014» - дата акту, « 1» - № проби. Проба для контрольного аналізу передана Відповідачеві з відповідним записом про це в акті про відбір проби. Призначений для транспортування проб автомобіль водоканалу (ГАЗ-2752 «Соболь») відповідно обладнаний для забезпечення непошкодженості проб і відсутності їх освітлення, крім того, усі проби поміщаються і транспортуються в закритих сумках - холодильниках де містяться наперед охолоджені холодильні агенти, що сприяють охолодженню проби до температури ~5°С за період транспортування в лабораторію. Також позивач стверджує, що проба не консервувалась, а транспортувалась в Хімбаклабораторію ЛМКГІ "Львівводоканал" відразу після відбору проб, куди була доставлена і прийнята на аналіз 26.05.2014р., про що, представник Хімбаклабораторії дав відповідну розписку ОСОБА_5 водовідведення відділу контролю. Відповідні лабораторні дослідження проби було розпочато негайно після її прийняття. Об'єму проби (1,5л.) було достатньо для проведення усіх необхідних досліджень. При дослідженні проби на вміст аміаку застосовувалась методика РНД 04-05-2002. при дослідженні проби на вміст фосфатів використовувалась методика РНД 09-05-2002. Дата початку робіт і дата оформлення результатів досліджень вказані у результаті вимірювань №372.
В судове засідання 11.11.2015р. представники відповідача явку забезпечили, проти позову заперечили з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву (вх.№46112/15 від 27.10.2015р.).
В обґрунтування своїх заперечень, відповідач зазначає, що в порушення розділу 1 та п.9.1 Керівного нормативного документа «Гідросфера.Відбір проб для визначення складу і властивостей стічних та технологічних вод», затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища від 28.12.1994р. №125 (КНД 211.1.0.009-94), ч.10 Національного стандарту України ДСТУ ІЗО 5667-10-2005 «Настанови щодо відібрання проб стічних вод» та ч.3 «Настанови щодо зберігання та поводження з пробами» Національного стандарту України «Якість води»., «Відбирання проб» (ДСТУ ІбО 5667-3-2001), в акті №6090 від 26.05.2014р.: не міститься покликання на пристрої, засоби та посуду для відбору та зберігання проб, реєстрації та транспортування проб, техніки безпеки; відсутня інформація щодо номера посудини (проби, не зазначено способу усереднення, способу відбору, дані про обробку (фільтрування, відстоювання, консервування, тощо) і форма, а також відповідач зазначив, що відсутній обов'язковий документ, а саме звіт про відібрання проб побутових і промислових стічних вод, яким передбачено, що така його форма має містити наступну інформацію: точку відібрання, шифр для позначення точки відібрання, дату початку і закінчення відібрання, час початку і закінчення відібрання, ціль відбирання проби, подробиці методу відібрання проби, подробиці польових тестів. Відповідач також зазначив, що в результаті вимірювань показників якості стічних вод №372, не міститься посилань на методику дослідження, національні стандарти, якими керувалися спеціалісти при проведенні відповідних аналізів. Відтак, відповідач стверджує, що позивач не надав суду достатніх доказів, перелічених вищенаведеними нормативними актами, для обґрунтування своїх позовних вимог. Крім цього, відповідач стверджує, що ТзОВ «СОК «Євроспорт» надає лише спортивно-оздоровчі послуги. Використання води здійснюється лише з метою наповнення басейну та в душах після спортивних занять клієнтів клубу. Жодних інших видів діяльності, на думку відповідача, пов'язаних з можливістю скидів стічних вод з перевищенням ДК хімічних речовин ТзОВ «СОК «Євроспорт» не здійснює. Контрольний колодязь, з якого здійснювався відбір стічних вод, як стверджує відповідач, розміщений безпосередньо під приміщенням душових кімнат. А відтак, на думку відповідача, дана обставина викликає сумнів у достовірності проведеного позивачем аналізу при якому виявлено перевищення допустимої концентрації аміаку і фосфатів в стічних водах, а отже, просить суд відмовити у задоволенні позову.
Дослідивши подані суду документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, господарський суд Львівської області,
в с т а н о в и в:
09.06.2011р. між Львівським міським комунальним підприємством В«ЛьвівводоканалВ» (Львівводоканал) та Товариством з додатковою відповідальністю «Спортивно-оздоровчий клуб «Євроспорт» (абонент) укладено попередній договір №309194 на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі (надалі - попередній договір).
26.06.2012р. між Львівським міським комунальним підприємством В«ЛьвівводоканалВ» (Львівводоканал) та Товариством з додатковою відповідальністю «Спортивно-оздоровчий клуб «Євроспорт» (абонент) укладено договір №309194 на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі (надалі - попередній договір).
Згідно із умовами п.1.1 попереднього договору №309194 від 09.06.2011р. та договору №309194 від 26.06.2012р. позивач зобов'язався забезпечувати відповідача питною водою та прийманні стічних вод, а відповідач - користуватися послугами: здійснювати забір води з водопроводу, скидати стічні води у каналізацію і сплачувати вартість наданих послуг на умовах, які визначені договором та чинним законодавством України, зокрема: Законом України В«Про питну воду і питне водопостачанняВ» , В«Правилами користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах та селищах УкраїниВ» (надалі - Правила користування), В«Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведенняВ» (надалі - Правила експлуатації), В«Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації міст і селищ УкраїниВ» , В«Правилами приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації ЛьвоваВ» (надалі - Правила приймання).
Відповідно до п.2.1.1 попереднього договору №309194 від 09.06.2011р. Львівводоканал зобов'язався згідно з технічними умовами на приєднання абонента до міської мережі водопроводу та каналізації, виданими Львівводоканалом, забезпечити в розмірі лімітів, зокрема, приймання стічних вод, у яких не перевищено допустимі концентрації забруднювальних речовин в об'ємі: 2201 (дві тисячі один) куб.м./міс., дощових (талих) стічних вод - 392 (триста дев'яносто два) куб.м./міс.
Згідно із п.2.1.1 договору №309194 від 26.06.2012р. Львівводоканал зобов'язався згідно з технічними умовами на приєднання абонента до міської мережі водопроводу та каналізації, виданими Львівводоканалом, забезпечити в розмірі лімітів, зокрема, приймання стічних вод, у яких не перевищено допустимі концентрації забруднювальних речовин в об'ємі: 2660 (дві тисячі шістсот шістдесят) куб.м./міс., дощових (талих) стічних вод - 392 (триста дев'яносто два) куб.м./міс.
Відповідно до п.2.2.1 попереднього договору №309194 від 09.06.2011р. абонент зобов'язався отримати в Львівводоканалі технічні умови (в разі їх відсутності) на приєднання абонента до мереж водопроводу та каналізації, погодити Паспорт водного господарства протягом одного місяця з моменту укладення договору і у встановленому порядку отримати Дозвіл на скид стічних вод, погодивши проект Ліміту на скид забруднювальних речовин. Абонент, також, зобов'язувався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках абонента.
Згідно із п.2.2.1 договору №309194 від 26.06.2012р. абонент зобов'язався отримати в Львівводоканалі технічні умови (в разі їх відсутності) на приєднання абонента до мереж водопроводу та каналізації, погодити Проект водомірного вузла (в разі його відсутності) і у встановленому порядку отримати Дозвіл на скид стічних вод, погодивши проект Ліміту на скид забруднювальних речовин. Абонент, також, зобов'язувався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках абонента.
Відповідно до п.2.2.7 попереднього договору №309194 від 09.06.2011р. та договору №309194 від 26.06.2012р. відповідач зобов'язався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках Абонента.
За умовами п.3.6. попереднього договору №309194 від 09.06.2011р. та договору №309194 від 26.06.2012р. сторони погодили, що скидання абонентом стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій на його каналізаційному випуску оплачується з відповідним підвищеним коефіцієнтом. Визначення допустимих концентрацій і нарахування додаткової плати за послуги водовідведення проводиться Львівводоканалом відповідно до Правил приймання.
Згідно із умовами п.2.2.3 попереднього договору №309194 від 09.06.2011р. та договору №309194 від 26.06.2012р. та додатків №1, відповідач використовує для виробничих потреб воду з комунального водопроводу та здійснює скид стічних вод у систему каналізації м.Львова за адресою: м.Львів, пл.Є.Петрушевича, 1. До попереднього договору №309194 від 09.06.2011р. на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізації ЛМКП „ЛьвіводоканалВ» затверджено Ліміт №1722 від 01.04.2012р., відповідно до яких відповідач здійснює свою діяльність за адресою: м.Львів, пл.Є.Петрушевича, 1. Названим лімітом визначено допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах підприємства.
26.05.2014р. представниками позивача, в присутності представника відповідача за адресою знаходження об'єкта відповідача, а саме: м.Львів, пл.Є.Петрушевича, 1, здійснено вибірковий відбір проб стічних вод з контрольного колодязя КК-1 ТзОВ «Спортивно-оздоровчий комплекс «Євроспорт», про що складено ОСОБА_2 №6090 про відбір контрольної вибіркової проби стічних вод для проведення головного і контрольного хімічних аналізів, вид проби - разова. Зазначений акт підписаний представниками ЛМКП В«ЛьвівводоканалВ» та представником відповідача - директором ОСОБА_3, без зауважень. В даному акті міститься посилання на те, що ємності з пробами промарковані бирками (№акту відбору, дата акту, №проби згідно з актом), проби в ємкостях 1,5л. для проведення контрольного аналізу запломбовано (пломба ЛВК-13) передано абонентові. Акт про відбір проб №6090 від 26.05.2014р., підписаний представниками сторін без зауважень.
Хіміко-бактеріологічною лабораторією ЛМКП В«ЛьвівводоканалВ» згідно із рішенням міськвиконкому від 18.09.2002р. №292, відповідно до свідоцтва про атестацію №34 від 16.06.2009р., на підставі акту про відбір вибіркової проби № 6090 від 26.05.2014р., проведено дослідження із датою початку робіт - 26.05.2014р. та датою оформлення результатів - 04.06.2014р. та оформлено результати вимірювань №372 (показники якості стічних вод)
На підставі результату №372 вимірювань відібраної проби стічних вод встановлено, що вміст аміаку складає 45г/куб.м. при допустимій концентрації 30г/куб.м. та вміст фосфатів - 30,25г/куб.м при допустимій концентрації 10г/куб.м.
Відповідно до "Правил корисування системами комунального водопосачання та водовідведення в містах і селищах України", "Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод підприємств у комунальну систему каналізації Львова" чинного договору 309194 та акту від 26.05.14р. №6090, проведено розрахунок величини додаткової плати для ТзОВ" СОК"Євроспорт" за скид стічних вод з порушенням вимог Правил щодо їх складу і властивостей №5571/36 від 05.06.2014р., та нараховано відповідачу додаткову плату в загальній сумі 42491грн. 02коп.
При виявленні перевищення допустимих концентрацій забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання стічних вод, Водоканал після закінчення аналізу направляє підприємству повідомлення про виявлене перевищення допустимих концентрацій забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання стічних вод, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення допустимих концентрацій Водоканал направляє підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на підприємстві) (пункт 7.10 Правил приймання стічних вод).
Позивачем було направлено відповідачу претензію №5571 від 11.07.2015р. із актом про відбір проби від 26.05.2014р. №6090, результат вимірювань №372 від 04.06.2014р., розрахунок додаткової плати за скид стічних вод №5571/36 від 05.06.2014р., рахунки П1 №5571/ЕК та П2 №5571/ВК та акт про приймання стічних вод №5571, що підтверджується фіскальним чеком №7200 від 14.07.2014р.
12.08.2014р. позивачем від відповідача отримано відповідь №20 від 11.08.2014р. на претензію №5571 від 11.07.2014р., що підтверджується відтиском печатки позивача, в якому зазначив, що відповідач не здійснював і не здійснює діяльності пов'язаної з утворенням забруднюючих речовин, які приводять до перевищення норм якісних показників стічних вод і просив позивача здійснити повторний відбір стічних вод.
Станом на день прийняття рішення заборгованість відповідача перед позивачем не погашена.
Державною екологічною інспекцією у Львівській області у листі від 08.08.2012 р. № 08-3778, повідомляється, що відповідно до В«Положень про Державну екологічну інспекцію у Львівській областіВ» , затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 12.12.2011 р. № 136 В«Положення про відділ інструментально -лабораторного контролюВ» та свідоцтва атестації відділу за № 114/12 від 30.01.2012 р. на підставі національних стандартів ДСТУ ISO 5667-3-2001 і ДСТУ ISO 5667-10-2005 та керівного нормативного документу КНД 211.1.0.009-94, Держеконінспекція здійснює контроль, зокрема, за стічними водами, які скидаються у відкриті водойми (річки, озера тощо). Порядок скиду стічних вод підприємств у систему міської каналізації та контроль за цими скидами, вищевказані документи не внормовують, а відтак доводи відповідача про порушення вказаних нормативів є безпідставними, та не стосуються суті даної справи .
За п.3 ч.1 ст.44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.
За правилами ст.526 ЦК України, ст.193 ГК України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до п. 1 статті 628 Цивільного кодексу України, зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Статтею 629 Цивільного кодексу України передбачено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", Водного кодексу України розроблено Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затверджені наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №37 від 19.02.2002 р. , зареєстровані в Міністерстві юстиції України 26.04. 2002 р. за N 403/6691 ( державні Правила). Ці Правила поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів.
Пунктом 1.5. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України визначено, що на підставі цих правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту, у яких встановлюються допустимі концентрації для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод підприємств у міську каналізацію. Місцеві правила приймання згідно з Законом України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України (п. 1.6. правил).
Пунктом 2.4 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України передбачено, що підприємства зобов'язані виконувати в повному обсязі вимоги цих Правил, місцевих Правил приймання та договору на послуги водовідведення, своєчасно оплачувати рахунки Водоканалу за надані послуги; дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках підприємства; оплачувати рахунки за скид понаднормових забруднень при порушенні встановлених показників.
Згідно із умовами Правил Держбуду України, від 19.02.2002р., №37 В«Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів УкраїниВ» підприємства, які скидають стічні води до міської каналізації, повинні забезпечити можливість проведення Водоканалом у будь-який час доби контролю за скидом стічних вод, включаючи надання необхідних відомостей та експлуатаційного персоналу. Порядок та періодичність відбору контрольних проб визначається у місцевих Правилах приймання (п.7.4). Водоканал здійснює контроль за витратою та якістю стічних вод, що скидають Підприємства. Цю роботу організовує адміністрація Водоканалу, яка розробляє інструктивні матеріали щодо контролю за стічними водами Підприємств, які затверджує керівник Водоканалу. Адміністрація Водоканалу повинна передбачити виділення відповідних трудових та матеріальних ресурсів, обладнання, транспортних засобів, виходячи з потреби контролю обсягів та якості стічних вод кожного Підприємства не менше одного разу на три місяці (п.7.5). Для визначення вмісту забруднень у стічних водах Підприємств використовуються як дані лабораторії Водоканалу, так і результати вибіркового контролю, виконаного лабораторіями місцевих органів Держсанепіднагляду, охорони навколишнього природного середовища або іншими лабораторіями, акредитованими у даній галузі акредитації (п.7.6). При проведенні вимірювань на випусках стічних вод Підприємств засоби вимірювань повинні бути повірені органами Держстандарту України та зареєстровані у Водоканалі. (п.7.7).
З метою контролю якості стічних вод Підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод Підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник Підприємства-абонента (п.7.8).
При виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення Водоканал направляє Підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на Підприємстві) (п.7.10). У місцевих Правилах приймання конкретизується порядок відбору проб стічних вод на аналіз, порядок їх оформлення, а також порядок проведення аналізу проб (п.7.11).
За п.3.5.1. Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова затверджених рішенням Виконкому Львівської міської ради від 18.09.2002р. №292 підприємство зобов'язане здійснювати систематичний контроль за кількістю та якістю стічних вод, які вони скидають до системи міської каналізації (п.7.3.). Не перевищувати встановлені ліміти водовідведення та допустимі показники стічних вод в КК на своїх випусках.
Пунктами 3.1.4, 3.1.5 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова визначено, що Водоканал зобов'язаний здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають Підприємства, а також за режимом і обсягом скиду, виставляти Підприємствам до оплати рахунки за послуги водовідведення. У випадку виявлення з боку Підприємств порушень Правил (перевищення встановлених показників об'єму та якості стічних вод, скид без Дозволу, невиконання вимог ОСОБА_2 тощо), Водоканалом нараховується додаткова плата із застосуванням коефіцієнта кратності.
Відповідно до п.3.2.4, п.3.2.3. Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова Водоканал має право у будь-який час самостійно або за участю представника Абонента (попередивши підприємство) відбирати проби стічних вод. Проводити обстеження водопровідних і каналізаційних систем будь-якого водоспоживача та складати акти за результатами цих обстежень. Згідно із п.3.2.6, п.3.5.5 місцевих Правил Водоканал має право проводити хімічний аналіз проб стічних вод підприємств та робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднювальних речовин стічних вод допустимим. Підприємство зобов'язане забезпечити можливість проведення контролюючими службами у будь-який час доби обстеження підприємства з питання роботи локальних КОС та контролю за скиданням стічних вод у міську каналізацію, надавати необхідні документи та експлуатаційний персонал. Відповідно до п.3.10.3. місцевих Правил акт підписується уповноваженими представниками водоканалу і підприємства.
За умовами п.6.1. Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова граничні нормативні показники якості стічних вод, що скидаються Підприємством у міську каналізацію (загальні вимоги, додаток 10.1.) встановлюється згідно з державними правилами приймання з урахуванням таких факторів: допустима концентрація забруднювальних речовин в міській каналізації (на випуску підприємства); допустима концентрація забруднювальних речовин на вході в міські КОС; величини лімітів на скид забруднювальних речовин, які встановленні Водоканалу ДУЕП в дозволі на спеціальне водокористування; допустимий вміст солей важких металів в осадах стічних вод; вміст солей у воді місцевого водопроводу.
Згідно п.6.2. Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова для підприємств, внесених до переліку (п.4.3.1), допустима концентрація встановлюється згідно з доведеним Лімітом на скид (п.4.5), дотримання встановлених допустимих концентрацій визначається в КК на Випусках Підприємства. Відповідно до пунктів 7.4.3.,7.4.4. Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, на відібранні проби складається акт про відбір проб. Відбір проб проводиться уповноваженими працівниками контролюючих служб. При цьому на підприємство покладаються обов'язки згідно з п.3.5.5.
Пунктом 5.16. Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова встановлено, що об'єднання випусків стічних вод від кількох підприємств дозволяється тільки після контрольного колодязя на випуску кожного підприємства.
Згідно із п.5.15 Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, підприємство яке допускає у свою каналізаційну мережу стічні води іншого підприємства, несе перед водоканалом відповідальність за якісні показники усієї суміші стічних вод на своїх випусках.
Згідно до п.2.3, 2.4 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України затверджених наказом Держбуду України від 19.02.02р. №37, зареєстрованих Мінюстом України 26.04.02р. №403/6691 підприємства мають право перевіряти розрахунки допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах свого підприємства, виконані водоканалом та оскаржувати їх, звертатися до господарського суду з оскарженням неправомірно (на їх погляд) виставлених рахунків та вимагати проведення аналізу стічних вод підприємства. Однак, даним правом відповідач не скористався, та на день прийняття рішення судом, доказів оскарження проведених розрахунків позивачем допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах відповідача не надано, належних та допустимих доказів в підтвердження підключення будь-яких інших абонентів до КК та доказів внесення відповідних змін до погодженого ліміту чи змін до договору також суду не подано, контрольного аналізу проб відповідач не проводив.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень (ст.33 ГПК України). Відповідно до ст.34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Однак, відповідач не подав належних доказів в підтвердження своїх заперечень, не представив доказів які б спростовували наведені обставини, доказів сплати заборгованості не надав.
Враховуючи вищевикладене, подані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, не спростованими, підтвердженими належними доказами та підлягають задоволенню.
За умовами п.4.2 "Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів" затвердженої Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002р. №37, 20 відсотків плати за скид понаднормативних забруднень перераховуються до міського фонду охорони навколишнього природного середовища, що утворений у складі міського бюджету та 80 відсотків залишаються у розпорядженні водоканалу і використовуються на відшкодування збитків водоканалу, викликаних цими скидами, на ремонт і поліпшення експлуатації каналізаційної мережі та очисних споруд, а також на розвиток каналізаційного господарства населеного пункту.
Судовий збір покладається на відповідача, згідно ст.49 ГПК України.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст.22, 33, 36, 43, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задоволити.
2. Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю В«Спортивно-оздоровчий клуб «Євроспорт» (79005, м.Львів, пл.Є.Петрушевича, 1, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 30538011) на користь Львівського міського комунального підприємства В«ЛьвівводоканалВ» (79017, м.Львів, вул.Зелена, 64, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 03348471) 35164грн. 98коп. як додаткову плату за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій забруднень та 1218грн. 00коп. витрат по сплаті судового збору.
3. Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю В«Спортивно-оздоровчий клуб «Євроспорт» (79005, м.Львів, пл.Є.Петрушевича, 1, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 30538011) в дохід міського бюджету Львова (фонд охорони навколишнього природного середовища м.Львова, рахунок 33110331700002 за кодом бюджетної класифікації: 24062100 В«Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього середовища внаслідок господарської та іншої діяльностіВ» банк ГУДКУ у Львівській області, код ЄДРПОУ: 23949066, код МФО 825014) нарахування у розмірі 7326грн. 04коп. за скид понаднормативних забруднень.
4. Накази видати відповідно до статті 116 ГПК України.
Суддя Іванчук С.В.
Повне рішення складено 13.11.2015р.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2015 |
Оприлюднено | 19.11.2015 |
Номер документу | 53488941 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Іванчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні