Копія
Справа № 822/4937/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2015 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Ковальчук О.К. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Хмельницькому до Хмельницької міської організації партії християнсько-демократичний союз про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ :
В поданій до суду позовній заяві позивач просить припинити юридичну особу Хмельницької міської організації партії християнсько-демократичний союз на підставі ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у зв'язку з неподанням протягом року податкової звітності.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, в поданому до суду клопотанні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд розглянути справу за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
У зв'язку з неявкою сторін відповідно до вимог ст.41 КАС України технічний запис на звукозаписуючий пристрій не проводився.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з таких підстав.
Суд встановив, що відповідно до відомостей з ЄДР відповідач зареєстрований як юридична особа 02.12.2005 року. Податкову звітність не подає до органу державної податкової служби з 01.04.2008 року, що підтверджується актом від 08.07.2015 року, №245/22-25-15-02/33953705.
Відповідно до п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Частиною 2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи.
Згідно ч.1 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Частина 2 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Зазначені вище суб'єкти, для яких законом встановлено особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації в порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV (частина третя статті 3 цього Закону).
Норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 № 2365-III (зі змінами та доповненнями).
Залежно від підстав припинення політичної партії та суб'єкта звернення до суду застосуванню підлягають норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" чи Закону України, "Про політичні партії в Україні".
Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються Законом України "Про політичні партії в Україні".
Статтею 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначено, що політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Частиною 3 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
З огляду на викладене, норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
Відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) політичних партій, передбачених ст.23 Закону України "Про політичні партії в Україні", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону.
Таким чином у випадку встановлення факту неподання податкової (фінансової) звітності юридичною особою до податкового органу, позовна вимога про припинення юридичної особи підлягає задоволенню незалежно від виду юридичної особи та її організаційно-правової форми.
Відповідно до п.67.2 ст.67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб.
Факт неподання відповідачем податкової звітності підтверджується матеріалами справи, тому позовні вимоги слід задовольнити.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", ст.ст.4, 99, 100, 158 - 163, 183-2, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ :
адміністративний позов задовольнити.
Припинити - юридичну особу Хмельницької міської організації партії християнсько-демократичний союз (код ЄДРПОУ 33953705).
Надіслати копію постанови реєстраційній службі Хмельницького міськрайонного управління юстиції.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя /підпис/О.К. Ковальчук "Згідно з оригіналом" Суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2015 |
Оприлюднено | 19.11.2015 |
Номер документу | 53495155 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні