Постанова
від 01.11.2011 по справі 2а-11941/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

Вн. №27/262

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 листопада 2011 року                     № 2а-11941/11/2670

за позовом Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮТА-С"

3-я особапро Святошинська районна в м. Києві державна адміністрація припинення державної реєстрації

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності –Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮТА-С" (код 36621052).

В судовому засіданні 06.10.11 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки в судовому засіданні відсутні представники відповідача та 3-ї особи, повідомлені належним чином про час та місце розгляду справи, судом заслухано пояснення представника позивача; необхідність заслуховувати свідка чи експерта відсутня.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮТА-С" - зареєстрований Святошинською районною у м. Києві державною адміністрацією як юридична особа 10.09.09 р. за адресою: 03062, м. Київ, вул. Кулібіна, 4/2, кім. 7 та знаходиться на обліку у ДПІ у Святошинському районі м. Києва.

Як вбачається з наданої позивачем довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 02.08.11 р. року державним реєстратором Святошинської районної у м. Києві державної адміністрації внесено запис до Єдиного державного реєстру про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮТА-С" за місцезнаходженням, вказаним у статутних документах.

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на

п. 16.1.11 ст. 16 Податкового кодексу України, згідно якого платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи –підприємця, тоді як в даному випадку цей обов'язок відповідачем як платником податків не виконано;

п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, згідно якого органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів;

ст. 247 Господарського кодексу України, згідно якої у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮТА-С" - пояснень щодо позову не надав; про час та місце розгляду справи повідомлений за адресою: 03062, м. Київ, вул. Кулібіна, 4/2, кім. 7, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Суд відмовляє в задоволенні позовних вимог з таких підстав.

Відповідно до змісту ч. 1 ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", юридична особа припиняється за судовим рішенням, підставою для прийняття якого згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Пунктом 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, зокрема, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" визначено завдання органів державної податкової служби, якими є:

здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі);

внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства;

прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування;

формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб;

надання податкових консультацій;

запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Отже, з системного аналізу вказаних норм Закону України "Про державну податкову службу в Україні" вбачається, що до компетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням податкового законодавства.

Водночас, відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців", державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців здійснює спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації, яким відповідно до Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва № 50 від 08.06.2005 року є Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відтак, беручи до уваги, що до компетенції органів державної податкової служби не віднесено контроль за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в тому числі контроль за достовірністю даних, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, звернення до суду з вимогою скасування державної реєстрації юридичної особи на підставі її відсутності за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням виходить за межі повноважень органів державної податкової служби, що є підставою для відмови у задоволенні позову.

Поряд з цим, судом не заперечується право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовом про скасування державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у зв'язку з неподанням податкової звітності та з інших підстав, пов'язаних зі справлянням податків (зборів, інших обов'язкових платежів).

Крім того, твердження позивача про відсутність відповідача за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцем знаходження, а також про те, що така відсутність унеможливлює здійснення контролю та нагляду за його діяльністю з боку органів державної податкової служби, спростовується фактом подання відповідачем останньої податкової звітності до ДПІ у Святошинському районі м.Києва за серпень 2011 року, у зв'язку з чим не вбачається, що відповідач протягом понад один рік не подає органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності.

Окремо суд зазначає, що невиконання відповідачем як платником податків обов'язку повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи не є здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, тому не надає органам податкової служби звертатися до суду з позовом про скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ДПІ у Святошинському районі м.Києва задоволенню не підлягають.

На підставі вищевикладеного, ст. ст. 160-163, 186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України.

Суддя                                                                                 О.В. Головань

Повний текст постанови

виготовлено і підписано 01.11.11 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.11.2011
Оприлюднено19.11.2015
Номер документу53495523
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11941/11/2670

Постанова від 01.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні