ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2015 р. Справа № 876/8760/14
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Носа С. П.,
суддів - Яворського І. О., Іщук Л. П.;
за участю секретаря судового засідання - Сердюк О. Ю.;
представника позивача - Гомоли Л. І.;
представника відповідача - Галаня В. М.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства «Агрофірма «Провесінь» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2014 року в справі за позовом Львівського міського центру зайнятості до публічного акціонерного товариства «Агрофірма «Провесінь» про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
18 червня 2014 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Львівського міського центру зайнятості до публічного акціонерного товариства «Агрофірма «Провесінь» про стягнення з відповідача на користь Львівського міського центру зайнятості недоїмки зі сплати страхових внесків в сумі 27139,39 грн. та пені в сумі 1450,89 грн.
В обґрунтування вимог позовної заяви зазначено, що відповідно до акта перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 14 березня 2014 року № 100 підтверджується наявність заборгованості відповідача, яка ним погашена не була.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2014 року позов задоволено. Постановлено стягнути з публічного акціонерного товариства «Агрофірма «Провесінь» (вул. Тракт Глинянський, 152, м. Львів, 79067, код ЄДРПОУ 00854400) на користь Львівського міського центру зайнятості кошти в сумі 27139 (двадцять сім тисяч сто тридцять дев'ять) грн. 39 коп. на р/р 37172971900002 в ГУДКСУ у Львівській області, МФО 825014, код платежу 50040500, одержувач - Львівський міський центр зайнятості, код ЄДРПОУ 25555035. Постановлено стягнути з публічного акціонерного товариства «Агрофірма «Провесінь» (вул. Тракт Глинянський, 152, м. Львів, 79067, код ЄДРПОУ 00854400) на користь Львівського міського центру зайнятості кошти в сумі 1450 (одна тисяча чотириста п'ятдесят) грн. 89 коп. на р/р 37178975900002 в ГУДКСУ у Львівській області, МФО 825014, код платежу 50040500, одержувач - Львівський міський центр зайнятості, код ЄДРПОУ 25555035.
Зазначену постанову мотивовано тим, що станом на дату судового розгляду справи відповідачем не надано доказів добровільної сплати коштів в сумі 28590,28 грн. та не надано доказів відсутності вказаної заборгованості.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем - публічним акціонерним товариством «Агрофірма «Провесінь», подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначено, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення було допущено порушення норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги заперечив та просить таку залишити без задоволення.
Представник відповідача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги підтримав та просить таку задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача та представника відповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Встановлено, що на підставі направлення від 12 травня 2010 року № 504 Львівським міським центром зайнятості 25 травня 2010 року було проведено перевірку ВАТ «Агрофірма «Провесінь» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01 січня 2007 року до 25 травня 2010 року, за результатами якої позивачем складено акт від 25 травня 2010 року № 278, в якому зазначено, що перевіркою виявлено недоїмку зі сплати страхових внесків, нараховано пеню на загальну суму 13987,64 грн.
На підставі направлення від 03 березня 2014 року № 89 Львівським міським центром зайнятості 14 березня 2014 року проведено перевірку ПАТ «Агрофірма «Провесінь» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01 травня 2010 року до 13 червня 2012 року, за результатами перевірки позивачем складено акт від 14 березня 2014 року № 100, в якому зазначено, що перевіркою виявлено недоїмку зі сплати страхових внесків, нараховано пеню на загальну суму 28590,28 грн.
Львівським міським центром зайнятості прийнято рішення № 2 від 20 травня 2014 року про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу на загальну суму 28590,28 грн.
Відповідно до частин 5, 6 пункту 7 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Згідно п. 9.10 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття усі спірні питання, що виникають між платниками страхових внесків та органами Фонду з приводу нарахування страхових внесків, пені, стягнення недоїмки, штрафів, вирішуються в судовому порядку. Подавати позовні заяви та представляти інтереси Фонду щодо стягнення страхових внесків, пені і штрафів у судах мають право Державна служба зайнятості, її територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, районах, містах, районах у містах.
Відповідно до пп. 2 п. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» працедавці зобов'язані своєчасно сплачувати страхові внески у розмірах, встановлених Законом України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (із змінами та доповненнями).
Відповідно до п. 1 ст. 38 вказаного Закону роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.
Порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття визначений Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 р. № 339 (далі - Інструкція) (в редакції чинній до 01.01.2011 р.).
Згідно п. 7.1 Інструкції контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових перевірок.
Згідно абзацу 8 п.7.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку.
Колегія суддів зазначає, що дане рішення № 2 від 20 травня 2014 року відповідач отримав, його не оскаржив ні в адміністративному, ні в судовому порядку, однак заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та суму нарахованої пені так і не відшкодував.
Відповідно до п. 9.7 даної Інструкції не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства.
Керуючись вищенаведеним колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, оскільки за відповідачем залишається непогашеною заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, а прийняте рішення позивача про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та нарахованої пені є правомірне та не є скасоване у встановленому законом порядку.
Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення позову.
Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства «Агрофірма «Провесінь» - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2014 року в справі № 813/4340/14 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у випадку коли, відповідно до частин 3 та 7 ст. 160 КАС України, складення ухвали в повному обсязі відкладено - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя: С. П. Нос
Судді: І. О. Яворський
Л. П. Іщук
Ухвалу складено в повному обсязі 12 листопада 2015 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2015 |
Оприлюднено | 19.11.2015 |
Номер документу | 53496763 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Нос Степан Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні