Ухвала
від 10.11.2015 по справі 815/5239/15
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

10 листопада 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/5239/15

Суддя Одеського апеляційного адміністративного суду Вербицька Н.В., розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2015 року по справі за позовом управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області до спільного підприємства «АТТІС-Т» про відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах,-

В С Т А Н О В И В :

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2015 року управлінню Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області відмовлено в задоволені позову до спільного підприємства «АТТІС-Т» про відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах.

03.11..2015р. управління ПФУ в Балтському районі Одеської області подало апеляційну скаргу на постанову, разом із клопотанням про звільнення його від сплати судового збору за її подачу.

Розглянувши дане клопотання, вважаю, що воно не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Згідно ч. 1 ст. 88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до сплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

З даної норми вбачається, що єдиною підставою для відстрочення, розстрочення, звільнення від сплати судового збору є майновий стан заявника.

Тобто, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень її майнового стану. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати. Таке ж право мають і бюджетні установи. Водночас якщо ці бюджетні установи діють як суб'єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.

Зазначена позиція підтримується Вищим адміністративним судом України у постанові Пленуму від 23.01.2015 року №2 «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір».

Стаття 5 Закону України "Про судовий збір" наводить перелік осіб, які звільняються від сплати судового збору при звернені до суду. В редакції цієї статті, яка діяла до 01 вересня 2015 року позивач звільнявся від сплати судового збору, але вказана норма в редакції чинній станом на 01.09.2015 р., - не надає управлінню ПФУ в Балтському районі Одеської області пільг щодо його сплати. Посилання ж апелянта на те, що кошти на сплату судового збору його бюджетом, затвердженим Кабінетом Міністрів України, на 2015 рік не передбачені, не приймаються до уваги, оскільки п.2 розділу ІІ Закону України від 22 травня 2015 року №484-VІІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.

З урахуванням викладеного, можливо прийти до висновку, що законодавцем визначений обов'язок суб'єкта владних повноважень сплачувати судовий збір.

У статті 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, у тому числі й органів державної влади. У зв'язку із цим обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися достатньою підставою для звільнення від такої сплати.

01 вересня 2015 року набрали законної сили зміни до Закону України «Про судовий збір», відповідно до яких за подачу апеляційної скарги на постанову винесену за результатами розгляду спору майнового характеру (оскільки предметом спору є відшкодування витрат), який подано суб'єктом владних повноважень, судовий збір сплачується в розмірі 110% ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.

Під час подання адміністративного позову судовий збір складав 1827 грн (2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати), але позивач Законом України «Про судовий збір» звільнявся від його сплати.

Враховуючи викладене управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області, за подачу апеляційної скарги на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 02.10.2015 року, повинно сплатити 2009,70 грн.

Судовий збір (державне мито) за подачу апеляційної скарги до Одеського апеляційного адміністративного суду повинно бути перераховано або внесено на рахунок №31212206781008, код бюджетної класифікації - 22030001, одержувач - УК у м. Одесі/Приморський р-н/22030001, код ЄДПРОУ 38016923, банк отримувач: ГУДКУ в Одеській області, МФО: 828011, в сумі 2009,70 грн.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 189 КАС України, до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених ст.. 187 цього Кодексу, застосовуються правила ст. 108 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 108, ст.ст. 187, 189 КАС України, суддя,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області- залишити без руху.

Надати апелянту строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги на протязі 10 днів з дня отримання копії ухвали.

Роз'яснити, що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст.108 КАС України апеляційна скарга буде повернута скаржнику.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, у відповідності до чинного законодавства.

Суддя Н.В.Вербицька

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2015
Оприлюднено19.11.2015
Номер документу53496904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5239/15

Ухвала від 30.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 10.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Постанова від 02.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні