Постанова
від 10.11.2015 по справі 904/7782/13
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2015 року Справа № 904/7782/13 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Головуючого - Ткаченко Н.Г.

Суддів - Катеринчук Л.Й.

Куровського С.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві касаційну скаргу ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області

на постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.08.2015 та ухвалу Господарського суду від 12.05.2015 по справі № 904/7782/13 за заявою Спільного Українсько-Естонського підприємства у формі ТОВ "ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД " до ТОВ "КЛАСИКА" про банкрутство, -

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 29.10.2013 порушено провадження по справі № 904/7782/13 про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "КЛАСИКА" на підставі ст.9-12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 05.02.2014 р. ТОВ "КЛАСИКА" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 3 місяці, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Черненченка Д.А., про що публіковано на офіційному Веб-сайті Вищого господарського суду України.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 12.05.2015р. затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "КЛАСИКА", ліквідовано юридичну особу ТОВ "КЛАСИКА", провадження по справі припинено.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.08.2015р. ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 12.05.2015р. залишено без змін.

В касаційній скарзі ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області просить скасувати постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.08.2015р. та ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 12.05.2015р. про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора боржника, ліквідацію юридичної особи ТОВ "КЛАСИКА" та припинення провадження у справі № 904/7782/13, посилаючись на те, що вони постановлені з порушенням норм матеріального та процесуального права, справу передати для подальшого розгляду до суду першої інстанції.

У відзиві на касаційну скаргу ліквідатор ТОВ "КЛАСИКА" арбітражний керуючий Черненченко Д.А. просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін, посилаючись на те, що висновки судів попередніх інстанцій відповідають фактичним обставинам справи і вимогам закону.

Представники сторін в судове засідання не з"явились, про день та час розгляду справи повідомлені належним чином.

Заслухавши доповідь судді Ткаченко Н.Г., перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів прийшла до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 4 1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом.

Затверджуючи, ухвалою від12.05.2015, звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс та припиняючи провадження по справі, господарський суд Дніпропетровської області виходив з того, що матеріали справи свідчать про те, що ліквідатором ТОВ "КЛАСИКА" Черненченком Д.А. здійснено у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порядку ліквідаційну процедуру банкрута, здійснено всі дії, спрямовані на пошук майна боржника, складено ліквідаційний баланс та звіт, які свідчать про те, що на час завершення ліквідаційної процедури, майно і грошові кошти у банкрута відсутні, а матеріали справи свідчать про те, що дії ліквідатора відповідають вимогам чинного законодавства.

Згідно ч.1 ст.2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до ч.1. п. 6 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" підставою для припинення провадження у справі є затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.

Пунктом 1 ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.2 ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Статтею 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачені повноваження ліквідатора боржника, зокрема, згідно із ч.2 даної статті ліквідатор з дня свого призначення приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження, виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута, проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута, аналізує фінансове становище банкрута, виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута, очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу, пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості.

Відтак, Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора та що є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.

Крім того, відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",

ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку; ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Як вбачається із матеріалів справи, 28.11.2013 Державній податковій інспекції в Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області ліквідатором боржника було надіслано запит № 29/10 про наявність або відсутність заборгованості у ТОВ "КЛАСИКА".

05.02.2014 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено оголошення № 821 про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 16.04.2014 визнано грошові вимоги Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області у сумі 1 613,11 грн. та зобов'язано ліквідатора внести до реєстру вимог кредиторів поточні грошові вимоги податкової інспекції у сумі 1613,11 грн. (шоста черга задоволення).

Ухвалою господарського суду від 20.08.2014 р. продовжено строк ліквідаційної процедури на три місяці. Задоволено клопотання ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про зобов'язання ліквідатора надати податковому органу документи фінансово - господарської діяльності і бухгалтерського обліку банкрута за період його діяльності за останні 3 роки.

Ліквідатором боржника, 20.10.2014 / лист № 20/10 / було повідомлено Державну податкову інспекцію у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про неможливість надання податковому органу для здійснення перевірки первинних документів, що стосуються фінансово-господарської діяльності боржника, оскільки керівником ТОВ «КЛАСИКА» не було передано ліквідатору бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні цінності банкрута, внаслідок чого, ним було надіслано до Генеральної прокуратури України, прокуратури Дніпропетровської області та прокуратури м. Дніпропетровська заяви про вчинення кримінального правопорушення керівником боржника ТОВ «КЛАСИКА».

Крім того, як вбачається із матеріалів справи, ліквідатором Черненченком Д.А. для виявлення кредиторів, встановлення заборгованості та розшуку майна боржника надсилались запити до відповідних органів, а саме, Дніпропетровського обласного відділення фонду соціального страхування інвалідів, Бабушкінської районної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності м.Дніпропетровська, Управління Пенсійного фонду України в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, Бабушкінського районного центру зайнятості м.Дніпропетровська, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м.Дніпропетровську Дніпропетровської області,територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Дніпропетровській області, Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області , Дніпропетровської регіональної філії Дніпропетровського міського виробничого відділу Центру державного земельного кадастру, Відділу надання адміністративних послуг, державної реєстрації та інформаційного забезпечення Державної служби інтелектуальної власності України, відділу Державтоінспекції з обслуговування м. Дніпропетровськ ГУМВС України в Дніпропетровській області, Бабушкінського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції, Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, що підтверджується наявними у справі доказами. За отриманою ліквідатором інформацією у боржника - ТОВ "КЛАСИКА" відсутні будь-які активи.

29.04.2015 р., на засіданні комітету кредиторів ТОВ "КЛАСИКА" прийнято рішення про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, а також зобов'язання ліквідатора звернутися до господарського суду з клопотанням про затвердження ліквідаційного балансі та звіту ліквідатора (підтверджується протоколом від 29.04.2015), відповідно до вимог ч. 2 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"

Ліквідатором ТОВ " КЛАСИКА " 30 квітня 2015 до господарського суду Дніпропетровської області було подано на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс боржника.

Відтак, господарський суд першої інстанції надав належну оцінку здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури у відповідності до вимог Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ", дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов'язкових додатків до звіту ліквідатора, оцінив повноту дій ліквідатора по здійсненню ліквідаційної процедури та дійшов правильного висновку про наявність правових підстав для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи - ТОВ "КЛАСИКА" та припинення провадження у справі № 904/7782/13.

Відповідно до вимог ст.ст.99-101 ГПК України, Дніпропетровський апеляційний господарський суд перевіривши фактичні обставини справи, давши належну оцінку зібраним по справі доказам, доводам та запереченням сторін обгрунтовано погодився з висновком Господарського суду Дніпропетровської області , залишивши ухвалу суду від 12.05.2015 без змін.

Крім того, судом обґрунтовано спростовано посилання Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області на неможливість проведення позапланової податкової перевірки, оскільки ДПІ була обізнана про порушення справи про банкрутство - ТОВ "КЛАСИКА", але не прийняла рішення та не здійснила відповідну перевірку в обумовленні законом строки, як і не оскаржувала дії ліквідатора щодо перешкоджання проведенню позапланової податкової перевірки банкрута, що підтверджується належними та допустимими доказами, з урахуванням ст. ст. 20, 78, 82 Податкового кодексу України і положень Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року.

Відповідно до ст. 111 7 ГПК України переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

З огляду на наведене вище, колегія суддів приходить до висновку, що постанова Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.08.2015р. та ухвала Господарського суду Дніпропетровської області від 12.05.2015 прийняті у відповідності до фактичним обставин і вимог Закону і підстав для їх скасування не вбачається.

Доводи касаційної скарги не спростовують висновків суду, які викладені в оскаржуваних судових рішеннях.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 111 5 , 111 7 - 111 13 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України, -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.08.2015р. та ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 12.05.2015 по справі № 904/7782/13 залишити без змін.

Головуючий - Ткаченко Н.Г.

Судді - Катеринчук Л.Й.

Куровський С.В.

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення10.11.2015
Оприлюднено18.11.2015
Номер документу53525100
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/7782/13

Постанова від 10.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 26.10.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Постанова від 12.08.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 30.06.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 29.07.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 13.07.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 03.06.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 22.05.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 12.05.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 21.04.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні