Ухвала
від 07.10.2009 по справі 10/1816
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71 -81-98


УХВАЛА

"07" жовтня 2009 р. Справа № 10/1816

За позовом Управління у с правах захисту прав споживач ів у Хмельницькій області м. Х мельницький

до Приватного підприємця ОСОБА_1 м. Хмельницький

про стягнення 200,00 грн.

Суддя

Представники сторін:

позивача: Шако тько А.О. - за довіреністю від 06.10.09р.

відповідача: не з'явив ся

Суть спору:

Позивач звернувся до су ду із позовом про стягнення з відповідача в доход державн ого бюджету 200 грн. штрафу, з астосованого рішенням Хмель ницького обласного управлін ня у справах захисту прав спо живачів №36 від 14.06.07р. за недотри мання встановлених законом в имог щодо порушення порядку розповсюдження реклами (ст. 27) зафіксованих протоколом від 08.12.2006р.

Зазначає, що постановою Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду від 19.06.08р. з адоволено апеляційну скаргу Хмельницького обласного упр авління у справах захисту пр ав споживачів, скасовано пос танову господарського суду Хмельницької області від 02.10.07 р. по справі № 17/16/435-НА, якою задо волено позов приватного підп риємця ОСОБА_1 до Хмельниц ького обласного управління у справах захисту прав спожив ачів про скасування рішення №36 від 14.06.2007р. про накладення штр афу за порушення законодавст ва про рекламу у розмірі 200 гри вень, та в позові приватного п ідприємця ОСОБА_1 про скас ування рішення Хмельницько го обласного управління у сп равах захисту прав споживачі в №36 від 14.06.2007 р. про накладення с тягнень у розмірі 200 грн. відмо влено.

Відповідач повноважного п редставника в судове засідан ня не направив, письмового ві дзиву на позов з документаль ним обгрнтуванням своїх дово дів не подав, причини неявки т а неподання відзиву не поясн ив.

У відповідності до ст. 12 Г осподарського процесуально го кодексу України господарс ьким судам підвідомчі: 1) справ и у спорах, що виникають при ук ладанні, зміні, розірванні і в иконанні господарських дого ворів, у тому числі щодо прива тизації майна, та з інших підс тав, крім: спорів про привати зацію державного житлового ф онду; спорів, що виникають пр и погодженні стандартів та т ехнічних умов; спорів про вс тановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на по слуги (виконання робіт), якщо ц і ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бут и встановлені за угодою стор ін; спорів, що виникають із пуб лічно-правових відносин та в іднесені до компетенції Конс титуційного Суду України та адміністративних судів; інши х спорів, вирішення яких відп овідно до законів України та міжнародних договорів Украї ни віднесено до відання інши х органів; 2) справи про банкру тство; 3)справи за заявами орга нів Антимонопольного коміте ту України, Рахункової палат и з питань, віднесених законо давчими актами до їх компете нції; 4) справи, що виникають з к орпоративних відносин у спор ах між господарським товарис твом та його учасником (засно вником, акціонером), у тому чис лі учасником, який вибув, а так ож між учасниками (засновник ами, акціонерами) господарсь ких товариств, що пов'язані із створенням, діяльністю, упра влінням та припиненням діяль ності цього товариства, крім трудових спорів.

Як вбачається з Положенн я про Управління у справах за хисту прав споживачів у Хмел ьницькій області, (зареєстро ване 16.12.08р. №16731050001004844, затверджене н аказом Державного комітету У країни з питань технічного р егулювання та споживчої полі тики) останнє підпорядковуєт ься Державному комітету Укра їни з питань технічного регу лювання та споживчої політик и та є його територіальним ор ганом. Управління забезпечує реалізацію державної політи ки у сфері захисту прав спожи вачів на території Хмельниць кої області. Управління вход ить до системи органів Держс поживстандарту і в межах сво їх повноважень здійснює держ авний захист прав споживачів (п.1 положення).

У Положенні про Державни й комітет України з питань те хнічного регулювання та спож ивчої політики, затвердженог о Указом Президента України від 18 березня 2003 року №225/2003 зазна чено, що Державний комітет Ук раїни з питань технічного ре гулювання та споживчої політ ики (Держспоживстандарт Укра їни) є центральним органом ви конавчої влади зі спеціальни м статусом, діяльність якого спрямовується і координуєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни. Держспоживстандарт Украї ни є спеціально уповноважени м центральним органом викона вчої влади у сфері захисту пр ав споживачів, стандартизаці ї, метрології, підтвердження відповідності, управління я кістю. У межах своїх повноваж ень Держспоживстандарт Укра їни організовує виконання ак тів законодавства та здійсню є систематичний контроль за їх реалізацією.

Відповідно до ч.2 ст.4 Кодек су адміністративного судочи нства України юрисдикція ад міністративних судів поширю ється на всі публічно-правов і спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший п орядок судового вирішення.

Як визначено пунктом 6 ч.1 ст . 3 КАС України, адміністративн им позовом є звернення до адм іністративного суду про захи ст прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносина х.

Пункт 1 ч.1 ст.3 КАС України вст ановлює, що спори публічно-пр авового характеру, в якому хо ча б однією зі сторін є орган в иконавчої влади, орган місце вого самоврядування, їхня по садова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює в ладні управлінські функції н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень підсудні ад міністративним судам.

Положеннями ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинс тва України передбачено, що к омпетенція адміністративни х судів поширюється на: 1) спор и фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повнова жень щодо оскарження його рі шень (нормативно-правових ак тів чи правових актів індиві дуальної дії), дій чи бездіяль ності; 2) спори з приводу прийн яття громадян на публічну сл ужбу, її проходження, звільне ння з публічної служби; 3) спор и між суб'єктами владних повн оважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері у правління, у тому числі делег ованих повноважень, а також с пори, які виникають з приводу укладання та виконання адмі ністративних договорів; 4) спо ри за зверненням суб'єкта вла дних повноважень у випадках, встановлених законом; 5) спори щодо правовідносин, пов'язан их з виборчим процесом чи про цесом референдуму.

Поняття "суб'єкт владних пов новажень" визначено статтею 3 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою це - орган державної вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхня посадова чи служ бова особа, інший суб'єкт при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Відтак, необхідною ознакою суб'єкта владних повноважен ь є здійснення цим суб'єктом в ладних управлінських функці й, причому ці функції повинні здійснюватися відповідним с уб'єктом саме у тих правовідн осинах, у яких виник спір.

Відповідно до Рекомендаці й Президії Вищого господарсь кого суду України від 27 червня 2007 року №04-5/120 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам" д о компетенції господарських судів не відноситься розгля д справ у спорах:

а) про оскарження рішень (но рмативно-правових актів чи а ктів індивідуальної дії), ухв алених суб'єктом владних пов новажень, яким останній зобо в'язує суб'єкта господарюва ння вчинити певні дії, утрима тись від вчинення певних ді й або нести відповідальність , за умови, що оскаржуваний акт згідно із законодавством Ук раїни є обов'язковим до викон ання;

б) про оскарження суб'єктом господарювання дій (бездіяль ності) органу державної влад и, органу місцевого самовряд ування, іншого суб'єкта владн их повноважень, їхньої посад ової чи службової особи, що ви пливають з наданих їм владни х управлінських функцій, якщ о ці дії (бездіяльність) не пов 'язані з відносинами, врегуль ованими господарським догов ором;

в) між суб'єктами владних по вноважень з приводу їхньої к омпетенції у сфері управлінн я;

г) з приводу укладання та ви конання адміністративних до говорів;

д) за зверненням суб'єкта вл адних повноважень у випадках , встановлених законом.

Враховуючи вищенаведен е та те, що Управління у справа х захисту прав споживачів у Х мельницькій області є органо м виконавчої влади, який вико нує владні управлінські фун кцій на основі законодавства , суд вважає, що даний спір пов инен вирішуватись не за прав илами господарського судочи нства, а є спором публічно-пра вового характеру, тому підсу дний адміністративним судам .

При цьому судом також вра ховується, що рішення на підс таві якого до відповідача за стосовані штрафні були предм етом розгляду у справі адмін істративної юрисдикції.

За таких обставин, провад ження у даній справі необхід но припинити на підставі п.1 ст . 80 ГПК України, оскільки спір н е підлягає вирішенню в госпо дарських судах України, а є сп ором адміністративної юрисд икції.

Керуючись п.1 ст.80,ст.86 Госп одарського процесуального к одексу України , суд -

У Х В А Л И В :

Провадження у справі №10/1816 за позовом Управління у спра вах захисту прав споживачів у Хмельницькій області м. Хме льницький до Приватного підп риємця ОСОБА_1 м. Хмельницький про стяг нення 200 грн. припинити.

Суддя

Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення07.10.2009
Оприлюднено20.01.2011
Номер документу5353323
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/1816

Ухвала від 07.10.2009

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Постанова від 12.07.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Будішевська Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні