ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71 -81-98
УХВАЛА
"07" жовтня 2009 р. Справа № 10/1816
За позовом Управління у с правах захисту прав споживач ів у Хмельницькій області м. Х мельницький
до Приватного підприємця ОСОБА_1 м. Хмельницький
про стягнення 200,00 грн.
Суддя
Представники сторін:
позивача: Шако тько А.О. - за довіреністю від 06.10.09р.
відповідача: не з'явив ся
Суть спору:
Позивач звернувся до су ду із позовом про стягнення з відповідача в доход державн ого бюджету 200 грн. штрафу, з астосованого рішенням Хмель ницького обласного управлін ня у справах захисту прав спо живачів №36 від 14.06.07р. за недотри мання встановлених законом в имог щодо порушення порядку розповсюдження реклами (ст. 27) зафіксованих протоколом від 08.12.2006р.
Зазначає, що постановою Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду від 19.06.08р. з адоволено апеляційну скаргу Хмельницького обласного упр авління у справах захисту пр ав споживачів, скасовано пос танову господарського суду Хмельницької області від 02.10.07 р. по справі № 17/16/435-НА, якою задо волено позов приватного підп риємця ОСОБА_1 до Хмельниц ького обласного управління у справах захисту прав спожив ачів про скасування рішення №36 від 14.06.2007р. про накладення штр афу за порушення законодавст ва про рекламу у розмірі 200 гри вень, та в позові приватного п ідприємця ОСОБА_1 про скас ування рішення Хмельницько го обласного управління у сп равах захисту прав споживачі в №36 від 14.06.2007 р. про накладення с тягнень у розмірі 200 грн. відмо влено.
Відповідач повноважного п редставника в судове засідан ня не направив, письмового ві дзиву на позов з документаль ним обгрнтуванням своїх дово дів не подав, причини неявки т а неподання відзиву не поясн ив.
У відповідності до ст. 12 Г осподарського процесуально го кодексу України господарс ьким судам підвідомчі: 1) справ и у спорах, що виникають при ук ладанні, зміні, розірванні і в иконанні господарських дого ворів, у тому числі щодо прива тизації майна, та з інших підс тав, крім: спорів про привати зацію державного житлового ф онду; спорів, що виникають пр и погодженні стандартів та т ехнічних умов; спорів про вс тановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на по слуги (виконання робіт), якщо ц і ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бут и встановлені за угодою стор ін; спорів, що виникають із пуб лічно-правових відносин та в іднесені до компетенції Конс титуційного Суду України та адміністративних судів; інши х спорів, вирішення яких відп овідно до законів України та міжнародних договорів Украї ни віднесено до відання інши х органів; 2) справи про банкру тство; 3)справи за заявами орга нів Антимонопольного коміте ту України, Рахункової палат и з питань, віднесених законо давчими актами до їх компете нції; 4) справи, що виникають з к орпоративних відносин у спор ах між господарським товарис твом та його учасником (засно вником, акціонером), у тому чис лі учасником, який вибув, а так ож між учасниками (засновник ами, акціонерами) господарсь ких товариств, що пов'язані із створенням, діяльністю, упра влінням та припиненням діяль ності цього товариства, крім трудових спорів.
Як вбачається з Положенн я про Управління у справах за хисту прав споживачів у Хмел ьницькій області, (зареєстро ване 16.12.08р. №16731050001004844, затверджене н аказом Державного комітету У країни з питань технічного р егулювання та споживчої полі тики) останнє підпорядковуєт ься Державному комітету Укра їни з питань технічного регу лювання та споживчої політик и та є його територіальним ор ганом. Управління забезпечує реалізацію державної політи ки у сфері захисту прав спожи вачів на території Хмельниць кої області. Управління вход ить до системи органів Держс поживстандарту і в межах сво їх повноважень здійснює держ авний захист прав споживачів (п.1 положення).
У Положенні про Державни й комітет України з питань те хнічного регулювання та спож ивчої політики, затвердженог о Указом Президента України від 18 березня 2003 року №225/2003 зазна чено, що Державний комітет Ук раїни з питань технічного ре гулювання та споживчої політ ики (Держспоживстандарт Укра їни) є центральним органом ви конавчої влади зі спеціальни м статусом, діяльність якого спрямовується і координуєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни. Держспоживстандарт Украї ни є спеціально уповноважени м центральним органом викона вчої влади у сфері захисту пр ав споживачів, стандартизаці ї, метрології, підтвердження відповідності, управління я кістю. У межах своїх повноваж ень Держспоживстандарт Укра їни організовує виконання ак тів законодавства та здійсню є систематичний контроль за їх реалізацією.
Відповідно до ч.2 ст.4 Кодек су адміністративного судочи нства України юрисдикція ад міністративних судів поширю ється на всі публічно-правов і спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший п орядок судового вирішення.
Як визначено пунктом 6 ч.1 ст . 3 КАС України, адміністративн им позовом є звернення до адм іністративного суду про захи ст прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносина х.
Пункт 1 ч.1 ст.3 КАС України вст ановлює, що спори публічно-пр авового характеру, в якому хо ча б однією зі сторін є орган в иконавчої влади, орган місце вого самоврядування, їхня по садова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює в ладні управлінські функції н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень підсудні ад міністративним судам.
Положеннями ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинс тва України передбачено, що к омпетенція адміністративни х судів поширюється на: 1) спор и фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повнова жень щодо оскарження його рі шень (нормативно-правових ак тів чи правових актів індиві дуальної дії), дій чи бездіяль ності; 2) спори з приводу прийн яття громадян на публічну сл ужбу, її проходження, звільне ння з публічної служби; 3) спор и між суб'єктами владних повн оважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері у правління, у тому числі делег ованих повноважень, а також с пори, які виникають з приводу укладання та виконання адмі ністративних договорів; 4) спо ри за зверненням суб'єкта вла дних повноважень у випадках, встановлених законом; 5) спори щодо правовідносин, пов'язан их з виборчим процесом чи про цесом референдуму.
Поняття "суб'єкт владних пов новажень" визначено статтею 3 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою це - орган державної вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхня посадова чи служ бова особа, інший суб'єкт при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Відтак, необхідною ознакою суб'єкта владних повноважен ь є здійснення цим суб'єктом в ладних управлінських функці й, причому ці функції повинні здійснюватися відповідним с уб'єктом саме у тих правовідн осинах, у яких виник спір.
Відповідно до Рекомендаці й Президії Вищого господарсь кого суду України від 27 червня 2007 року №04-5/120 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам" д о компетенції господарських судів не відноситься розгля д справ у спорах:
а) про оскарження рішень (но рмативно-правових актів чи а ктів індивідуальної дії), ухв алених суб'єктом владних пов новажень, яким останній зобо в'язує суб'єкта господарюва ння вчинити певні дії, утрима тись від вчинення певних ді й або нести відповідальність , за умови, що оскаржуваний акт згідно із законодавством Ук раїни є обов'язковим до викон ання;
б) про оскарження суб'єктом господарювання дій (бездіяль ності) органу державної влад и, органу місцевого самовряд ування, іншого суб'єкта владн их повноважень, їхньої посад ової чи службової особи, що ви пливають з наданих їм владни х управлінських функцій, якщ о ці дії (бездіяльність) не пов 'язані з відносинами, врегуль ованими господарським догов ором;
в) між суб'єктами владних по вноважень з приводу їхньої к омпетенції у сфері управлінн я;
г) з приводу укладання та ви конання адміністративних до говорів;
д) за зверненням суб'єкта вл адних повноважень у випадках , встановлених законом.
Враховуючи вищенаведен е та те, що Управління у справа х захисту прав споживачів у Х мельницькій області є органо м виконавчої влади, який вико нує владні управлінські фун кцій на основі законодавства , суд вважає, що даний спір пов инен вирішуватись не за прав илами господарського судочи нства, а є спором публічно-пра вового характеру, тому підсу дний адміністративним судам .
При цьому судом також вра ховується, що рішення на підс таві якого до відповідача за стосовані штрафні були предм етом розгляду у справі адмін істративної юрисдикції.
За таких обставин, провад ження у даній справі необхід но припинити на підставі п.1 ст . 80 ГПК України, оскільки спір н е підлягає вирішенню в госпо дарських судах України, а є сп ором адміністративної юрисд икції.
Керуючись п.1 ст.80,ст.86 Госп одарського процесуального к одексу України , суд -
У Х В А Л И В :
Провадження у справі №10/1816 за позовом Управління у спра вах захисту прав споживачів у Хмельницькій області м. Хме льницький до Приватного підп риємця ОСОБА_1 м. Хмельницький про стяг нення 200 грн. припинити.
Суддя
Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2009 |
Оприлюднено | 20.01.2011 |
Номер документу | 5353323 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні