ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"27" жовтня 2015 р. Справа № 922/1829/13
вх. № 1829/13
Суддя господарського суду Дзюба О.А.
при секретарі судового засідання Шаповалов О.В.
За участю:
Ліквідатора - ОСОБА_1
Розглянувши справу за заявою
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Харківської області від 11 серпня 2015 року задоволено клопотання ліквідатора про відкладення розгляду справи; відкладено розгляд справи на 23 вересня 2015 року; зобов'язано ліквідатора виконати в повному обсязі ліквідаційну процедуру, про що представити докази.
Згідно повідомлення суду, у зв'язку з відпусткою судді Дзюби О.А., засідання суду у даній справі перенесено на 21 жовтня 2015 року.
До канцелярії суду від ліквідатора надійшов звіт (вх.№ 43424) про здійснені заходи в ліквідаційній процедурі та клопотання (вх№ 43392) про закриття рахунків банкрута.
В судовому засіданні ліквідатор довів суду звіт про здійснені заходи в процедурі банкрутства, підтримав клопотання про закриття рахунків банкрута та просив суд задовольнити клопотання про оплату послуг ліквідатора та відшкодування його витрат.
Розглянувши матеріали справи, клопотання ліквідатора про закриття рахунків банкрута, суд зазначає наступне.
Постановою господарського суду Харківської області від 14 жовтня 2013 року Приватне підприємство "Аланія" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором по справі призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1, якого зобов'язано виконати всі дії по ліквідації банкрута, докази надати суду.
Своє клопотання про закриття рахунків ліквідатор обґрунтовує тим, що відповідно до довідки Куп'янської ОДПІ за боржником обліковуються розрахункові рахунки в ПАТ КБ "Надра". У зв'язку з тим, що у вказаній банківській установі введена тимчасова адміністрація та документи від ліквідатора не приймаються, останній просить суд закрити рахунки банкрута.
Згідно п.1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до абз. 3 п. 1 ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
Згідно п. 1 ст. 40 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , у постанові про визнання фізичної особи - підприємця банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.
Відповідно до п.п. 1-2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.
Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження:
приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження;
виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута;
проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута;
аналізує фінансове становище банкрута;
виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута;
очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу;
пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості;
з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю.
заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими;
подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника;
вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб;
передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;
продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом;
повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
веде реєстр вимог кредиторів;
здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно п. 7 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатор зобов'язаний використовувати тільки один рахунок боржника в банківській установі. Інші рахунки, виявлені при проведенні ліквідаційної процедури, підлягають закриттю ліквідатором.
Суд зазначає, що Закон України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» має пріоритет перед іншими законодавчими актами України у регулюванні відносин, пов'язаних з банкрутством суб'єктів підприємницької діяльності, за винятком випадків, передбачених цим Законом.
Враховуючи викладене, з метою недопущення затягування ліквідаційної процедури та порушення законних прав учасників процесу у справі, суд дійшов висновку клопотання ліквідатора задовольнити та зобов'язати ПАТ КБ "Надра" закрити розрахункові рахунки банкрута.
Розглянувши клопотання ліквідатора про встановлення йому оплати послуг та відшкодування витрат, судом встановлено, що провадження у даній справі здійснюється за особливою процедурою банкрутства боржника, що ліквідується власником, відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно п. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
Як вбачається із постанови господарського суду у даній справі, у зв'язку із скрутним матеріальний станом боржника та відсутністю у нього коштів на оплату послуг арбітражного керуючого, судом задоволено клопотання представника боржника та призначено ліквідатором Приватного підприємства "Аланія" голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1
Згідно розрахунку ліквідатора за період ліквідаційної процедури ним понесені витрати на загальну суму 363348,17 грн., що складаються:
Оплата послуг голови ліквідаційної комісії - 82200,00 грн.
Оплата послуг помічника, бухгалтера, діловода -11100,00 грн.
Витрати на ліквідаційну процедуру
(пошта, пальне, канц. товари, об'яви) - 16911,77 грн.
Витрати на відрядження - 7904,40 грн.
Оплата послуг охорони об'єкта 104112,00 грн.
Оплата вартості оцінки майна 50000,00 грн.
Оплата послуг біржі 35320,00 грн.
В своєму клопотанні про визначення йому розміру основної грошової винагороди, ліквідатор посилається на ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", що передбачає наступне:
Арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.
Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
Проте, у даній справі ліквідатора ОСОБА_1 призначено саме як голову ліквідаційної комісії боржника та він немає статусу арбітражного керуючого та не має законного права на отримання грошової винагороди за свою діяльність в сумі 82200,00 грн.
Враховуючи, що Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не передбачена можливість встановлення розміру грошової винагороди голови ліквідаційної комісії за виконання обов'язків ліквідатора банкрута, суд дійшов висновку в частині клопотання про визначення ОСОБА_1 розміру основної грошової винагороди відмовити.
Також, відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута, звільняється керівник банкрута, тощо. Отже, керівні органи та працівники боржника, (помічник, бухгалтер, діловод), згідно закону повинні бути звільнені та не можуть отримувати оплату послуг в ліквідаційній процедурі.
У разі, якщо ліквідатор, з метою виконання ліквідаційної процедури залучав професійних осіб, суду повинні бути надані відповідні докази. У зв'язку з чим, клопотання ліквідатора в частині оплати послуг помічника, бухгалтера, діловода в сумі 11100,00 грн. є не обґрунтованим.
Згідно ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кошти одержані від продажу майна банкрута спрямовуються у першу чергу на витрати, пов'язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії.
Щодо інших витрат понесених ліквідатором в ліквідаційній процедурі згідно розрахунку, а саме:
Пошта, пальне, канц. товари, об'яви - 16911,77 грн.
Витрати на відрядження - 7904,40 грн.
Оплата послуг охорони об'єкта 104112,00 грн.
Оплата вартості оцінки майна 50000,00 грн.
Оплата послуг біржі 35320,00 грн.
суд дійшов висновку клопотання, в цій частині задовольнити, як таке що відповідає вимогам Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України господарський суд відкладає розгляд справи, коли за якихось обставин вона не може бути вирішена в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є нез'явлення в засідання представників сторін, інших учасників судового процесу; неподання витребуваних доказів; необхідність витребування нових доказів та інше.
Приймаючи до уваги необхідність витребування доказів, які мають суттєве значення для всебічного та повного розгляду справи, суд вважає доцільним розгляд справи відкласти та зобов'язати ліквідатора представити докази виконання ліквідаційної процедури в повному обсязі.
На підставі викладеного та керуючись статтями ст.ст. 38-48, 95 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст.ст. 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити клопотання ліквідатора про закриття рахунків банкрута.
2. Зобов'язати ПАТ КБ "Надра" розрахункові рахуноки № 26001126257002 та № 26002126257001, у зв'язку з ліквідацією Приватного підприємства "Аланія" (код 32993637).
3. Клопотання ліквідатора про оплату послуг та відшкодування витрат задовольнити частково, а саме затвердити витрати ліквідатора:
Пошта, пальне, канц. товари, об'яви - 16911,77 грн.
Витрати на відрядження - 7904,40 грн.
Оплата послуг охорони об'єкта 104112,00 грн.
Оплата вартості оцінки майна 50000,00 грн.
Оплата послуг біржі 35320,00 грн.
В іншій частині вказаного клопотання відмовити.
4. Відкласти розгляд справи на "22" грудня 2015 р. о(об) 10:30 м. Харків, пл. Свободи 5 Держпром 8-й під'їзд, к. 106.
5. Зобов'язати ліквідатора представити докази виконання ліквідаційної процедури в повному обсязі.
6. Дану ухвалу направити ліквідатору, кредиторам, банку.
Суддя Дзюба О.А.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2015 |
Оприлюднено | 20.11.2015 |
Номер документу | 53533822 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Дзюба О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні