ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" лютого 2010 р. Справа № 2а-3296/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Кафарського В.В.
при секретарі Барчук Т.Г.
за участю представників:
від позивача : ОСОБА_1
від відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, вул. Незалежності, 20,м. Івано-Франківськ,76000
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Жор", вул. В.Симоненка, 24/3,м. Івано-Франківськ,76018
про зобов'язання надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної перевірки.,-
ВСТАНОВИВ:
ДПІ в м.Івано-Франківську звернулася в суд із адміністративним позовом до ТзОВ В«ЖорВ» та просить надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги викладені в позовній заяві підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про час, місце і дату проведення судового засідання був належним чином повідомлений, про що свідчить оголошення в газеті «ЗПС ІНФОРМ»№4 (363) від 28.01.2010 року.
Розглянувши позовну заяву, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах докази, судом встановлено, наступне.
Товариство з обмежено відповідальністю «Жор»зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 08 серпня 2006 року та 09 серпня 2006 року взяте на податковий облік в ДПІ в м.Івано-Франківську.
Згідно п.5.9. «Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями", затвердженої Постановою Правління НБУ №136 від 24.03.1999р. банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень згідно з додатком 2 в разі ненадхолження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені в висновках) виручки, товарів.
Листами № 137-41/380 від 07 квітня 2009 року та №137-41/610 від 04 червня 2009 року ІФУ АКІБ «УкрСибБанк», у відповідності до п.5.9 даної інструкції повідомлено ДПІ в м.Івано-Франківську про порушення відповідачем законодавчо встановлених термінів розрахунків за експортними операціями, згідно контракту №1/09 від 22.09.2008р. та контракту №1/11 від 12.11.2008р.
З метою з'ясування стану заборгованості по вищевказаних контрактах та надання з цього приводу пояснень, ДПІ в м. Івано-Франківську, керуючись ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», надіслано на адресу ТзОВ "Жор" запити №11842/10/22-047/423 від 27.04.2009р. та № 17820/10/22-047/715 від 25.06.2009р.
25.06.2009р. ТзОВ "Жор" повідомило, що підприємством вживаються заходи по стягненню заборгованості по договорах №1/09 від 22.09.2008р. та №1/11 від 12.11.2008р. в судовому порядку, а також в підтвердження надано копії договору купівлі-продажу №1/11 від 12.11.2008р., вантажні митні декларації та рахунки-фактури. З даних документів, вбачається, що відповідачем в процесі здійснення зовнішньоекономічної діяльності допустило порушення норм ст.1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»а саме:
В 2008 році між ТзОВ "Жор" та фірмою "Тарком" (Польща) були укладені договори купівлі-продажу плит гранітних полірованих №1/09 від 22.09.2008р. та №1/11 від 12.11.2008 р. На виконання даних договорів ТзОВ "Жор" було відвантажено продукції на загальну суму 12453,73дол. США:
- згідно договору №1/09 від 22.09.2008р.було поставлено плит гранітних на суму 5526,33дол. США, та цією ж датою Відповідачем виставлено рахунок-фактуру №1/09. Вивезення товару за межі митної території України в повному обсязі здійснено 24.09.2008р., що підтверджується вантажною митною декларацією;
- згідно договору №1/11 від 12.11.2008р. було поставлено плит гранітних на суму 6927.40дол. США, та виставлено рахунки-фактури: №1/11 від 12.11.2008р. на суму 2008,00дол.США; №2/11 від 12.11.2008р. на суму 2639,40дол.США та №3/11 від 12.11.2008р. на суму 2280,00 дол.США .
Вивезення товару за межі митної території України здійснено 14.11.2008р. на суму 2008,00дол. США, 17.11.2008р. на суму 2639,40дол.США та 21.11.2008р. на суму 2280.00дол. США, що підтверджується вантажними митними деклараціями.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" від 23.09.1994р. №185/94, виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.
По договору купівлі-продажу №1/09 від 22.09.2008р. вивізна вантажна митна декларація була оформлена 24.09.2008р. граничний строк погашення заборгованості (180 календарних днів) припадає на 23.03.2009р. Станом на 25.06.2009р. оплата за поставлений товар не надійшла, а тому прострочення становить 94 календарних дня.
По договору купівлі-продажу №1/11 від 12.11.2008р. вивізні ВМД були оформлені:
- 14.11.2008р. граничний строк погашення заборгованості (180 календарних днів) припадає на 13.05.2009р. Станом на 25.06.2009р. оплата за поставлений товар не надійшла, а тому прострочення становить 43 календарних дня.
- 17.11.2008р., граничний строк погашення заборгованості (180 календарних днів) припадає на 16.05.2009р. Станом на 25.06.2009р. оплата за поставлений товар не надійшла, а тому прострочення становить 46 календарних днів.
- 21.11.2008р., граничний строк погашення заборгованості (180 календарних днів) припадає на 20.05.2009р. Станом на 25.06.2009р. оплата за поставлений товар не надійшла, а тому прострочення становить 50 календарних днів.
Згідно ст.4 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» зазначено, що порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару и іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсої Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органі місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.І статті 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" завданням органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю з, додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і збори (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Статтею 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків) та здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Згідно ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:
1) за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків законів України про оподаткування, валютного
законодавства, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
2) платником податків не подано в установлений строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації, поданій платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
4) платник податків подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державної податкової служби під час проведення планової чи позапланової виїзної перевірки, в якій вимагає повного або часткового скасування результатів відповідної перевірки;
5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
6) проводиться реорганізація (ліквідація) підприємства;
7) стосовно платника податків (посадової особи платника податків) у порядку, встановленому законом, податковою міліцією заведено оперативно-розшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності такого платника податків;
8) у разі, коли вищестоящий орган державної податкової служби в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державної податкової служби здійснив перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або висновків акта перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та виявив їх невідповідність вимогам законів, що призвело до ненадходження до бюджетів сум податків та зборів (обов'язкових платежів). Позапланова виїзна перевірка в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державної податкової служби лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планову або позапланову виїзну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу;
9) платником подано декларацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням суду.
Позапланова виїзна перевірка може здійснюватися лише на підставі рішення суду. Орган державної податкової служби, який ініціює проведення позапланової виїзної перевірки, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої перевірки та дати її початку і закінчення, склад осіб, які будуть проводити таку перевірку, документи, які відповідно до частини шостої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої перевірки, інформацію про вид та кількість перевірок, проведених органами державної податкової служби щодо суб'єкта господарської діяльності та наслідки таких перевірок за попередні три роки, а також на вимогу суду - інші відомості. У розгляді питання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки мають право брати участь представники суб'єкта господарської діяльності. Повідомлення про місце, дату та час розгляду питання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки направляється не пізніше ніж за три робочі дні до дати такого розгляду.
Позапланова виїзна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформляється наказом.
На підставі ст. 11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку: направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби; копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.
Ненадання цих документів платнику податків або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, є підставою для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або позапланової виїзної перевірки.
Згідно ч.8 ст.11-2 Закону тривалість позапланової виїзної перевірки не повинна перевищувати 10 робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача про надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства та оподаткування у сфері зовнішньоекономічної діяльності ТзОВ "Жор" за період з 09.08.2006р. по 30.09.2009р., терміном п'ять робочих днів з 01.03.2010 року по 05.03.2010 року є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Надати ДПІ в м.Івано-Франківську дозвіл на проведення позапланової виїзної документальної перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства та оподаткування у сфері зовнішньоекономічної діяльності ТзОВ "Жор", код ЄДРПОУ 34085003 за період з 09.08.2006 року по 30.09.2009 року, терміном п'ять робочих днів з 01.03.2010 року по 05.03.2010 року.
Проведення перевірки доручити головному державному податковому ревізору-інспектору сектору контролю за операціями у сфері ЗЕД ОСОБА_2 та старшому державному податковому ревізору-інспектору сектору контролю за операціями у сфері ЗЕД відділу контролю за фінансовими установами та операціями у сфері ЗЕД ОСОБА_3.
Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: Кафарський В.В.
Постанова складена в повному обсязі 08.02.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2010 |
Оприлюднено | 20.11.2015 |
Номер документу | 53534656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні