Постанова
від 12.10.2015 по справі 804/11202/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2015 р. Справа № 804/11202/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Рябчук О.С, , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Західно-Донбаськоїоб'єднаноїдержавної податкової інспекціїГоловного управління ДФС у Дніпропетровській області до Садівничого товариства «Берізка» про стягнення заборгованості , -

ВСТАНОВИВ :

21серпня 2015 року Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області(далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом доСадівничого товариства "Берізка" (далі - відповідач)про стягненняз Садівничого товариства "Берізка" (код ЄДРПОУ 26236332), податкового боргу з земельного податку в розмірі 1545,75 грн. за рахунок готівки.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що Садівниче товариство "Берізка" станом на 05.08.2015 р.має непогашений податковий борг у розмірі 1545,75 грн. з земельного податку, який виник внаслідок несплати по термінах сплати самостійно задекларованих зобов'язань з земельного податку за 2014 рік та січень-червень 2015 року. На виконання ст.59 Податкового кодексу України боржнику направлено податкову вимогу про сплату боргу від11.02.2015 р. №662-25,проте, зобов'язання відповідача залишаються не погашеними, що зумовлює накопичення.

УхвалоюДніпропетровського окружного адміністративного суду від21.08.2015 р. відкрито скорочене провадження у адміністративній справі. Копію ухвали направлено сторонам у справі.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом. Копія ухвали суду про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі за позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 21.08.2015 р. відправлена на адресу відповідача. Проте, конверт з вмістом вказаного поштового відправлення повернувся на адресу суду 01.10.2015 р. з відміткою пошти про невручення.

Відповідач не надавдо суду запереченьпроти позову та позов не визнав.

Згідно пункту 3частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного. судочинстваУкраїни справа повинна бути розглянута у порядку скороченогопровадження не пізніше трьох днів -у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, встановленого для наданнязаперечень, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Дослідивши матеріалисправи, суд приходить до наступноговисновку.

Судом встановлено, що Садівниче товариство "Берізка" зареєстровано як юридична особа 17.07.1987 року; код ЄДРПОУ 26236332.

Відповідач є платникомподатків та наразіперебуває на обліку в Західно-Донбаській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області як платникподатків та інших обов'язкових платежів з 22.08.2002 року за № 495.

Згідно з Довідкою про розрахунок податкового боргу станом на 05.08.2015 року, заявлений до стягнення борг Садівничого товариства "Берізка" утворився наслідок не сплати по строкам оплати самостійно визначених зобов'язань з земельного податкузгідноподаткової декларації з плати за землю (орендна плата) за звітний 2014 рік та за січень-червень 2015 року.

Так, по декларації з плати за землю (земельнийподаток та/абоорендна плата за земельніділянкидержавноїабокомунальноївласності) від 04.02.2014 р. № НОМЕР_1 за звітний 2014 рік відповідачем задекларовано щомісячний розмір орендної плати в сумі79,31грн., всього 951,68грн. за рік.

По строкам сплати протягом 2014 року відповідачем задекларовані зобов'язання на загальну суму 951,71 грн. не сплачені.

По декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від10.02.2015 р. № НОМЕР_2 за звітний 2015 рік відповідачем задекларовано щомісячний розмір орендної плати в сумі 99,06 грн., всього 1188,71 грн. за рік.

По строкам сплати 02.03.2015р., 30.03.2015р., 30.04.2015р., 30.05.2015р., 30.06.2015р., 30.07.2015р. відповідачем задекларовані зобов'язання на загальну суму 594,36 грн. не сплачені.

Сума задекларованого зобов'язання з земельного податку зменшена за рахунок переплати на суму 0,32 грн.та становить 1545,75 грн.

На виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України Західно-Донбаською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області відносно боржника була сформована податкова вимога № 662-25 від 11.02.2015 р. на суму 872,09 грн. (основний платіж).

Зазначена податкова вимога направлена відповідачу рекомендованим поштовим відправленням, проте конверт повернувся відправнику з відміткою пошти про невручення.

На момент вирішення спору в суді доказів сплати суми боргу надано не було.

Згідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п. 36.1 - 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

За правилами ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За правилами п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаються відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями.

Згідно вимог п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частинами власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.п. 57.3, 57.4 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно з п. 14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідноп.п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з право порушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Відповідно до п.п. 95.1-95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетни хкоштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, щоналежить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку , визначеному Кабінетом МіністрівУкраїни.

Відповідно до п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служб мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, яки має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в порядку адміністративного судочинства може прийняти постанову про стягнення з відповідачакоштів.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

В ході судового розгляду справи встановлено та підтверджено матеріалами справи, відповідач своєчасноз вітує, проте не сплачує задекларовані зобовязання по строку оплати.

Так, матеріалами справи підтверджено подання відповідачем податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або рендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за звітний 2014 та 2015 року, вяких відповідачем задекларовано що місячний розмір орендної плати. Проте по строкам2014 року та 02.03.2015р., 30.03.2015р., 30.04.2015р., 30.05.2015р., 30.06.2015р., 30.07.2015р. відповідачем задекларованізобов'язання на загальну суму 1545,75 грн. не сплачені.

Крім того, матеріалами справи підтверджено виконання позивачем вимог ст.59 Податкового кодексу України щодо формування боржнику податкової вимоги про сплату боргу № 662-25 від 11.02.2015 р.

Надіслання відповідачу податкової вимоги про сплату суми боргу підтверджується матеріалами справи, докази оскарження означеної вимоги відсутні.

Отже, в ході судового розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено, що1545,75 грн. (земельний податок) є саме податковим боргом відповідача, позивачем здійснено всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу.

Проте, ст. 95 Податкового кодексу України встановлено правило черговості вжиття заходів, спрямованих на стягнення податкового боргу платника податків, яке не дотримано позивачем. Також, податковим органом не надано доказів вжиття всіх необхідних заходів для стягнення коштів з розрахункових рахунків відповідача та неможливості такого стягнення.

Згідно наданої довідки про рахунки платника податків податковий орган не може гарантувати повноту та достовірність відомостей про рахунки суб'єкта господарювання.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області є не обґрунтованими та такими, які не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 17, 69-72, 86, 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Садівничого товариства «Берізка» про стягнення заборгованості- відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 12.10.2015 Суддя З оригіналом згідно Помічник суддіОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_2

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2015
Оприлюднено24.11.2015
Номер документу53572731
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/11202/15

Ухвала від 11.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Постанова від 12.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 21.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні