Постанова
від 13.11.2015 по справі 809/1675/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" листопада 2015 р. № 809/1675/15

14 год. 15 хв. м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - Гундяка В.Д.

при секретарі Хомі О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області до реєстраційної служби Івано-Франківського міського управління юстиції в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

24.04.2015 року Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області звернулася до суду з адміністративним позовом до реєстраційної служби Івано-Франківського міського управління юстиції в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» здійснив державну реєстрацію припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «БРІСТОН», за яким рахується заборгованість по податку на прибуток, без реєстрації новоутвореної юридичної особи правонаступника, як це передбачено ст.37 Закону.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.06.2015 року позовну заяву у зв'язку з повторною неявкою позивача залишено без розгляду. Рішенням Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.09.2015 року вищевказана ухвала скасована, а справа направлена до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Позивач в судове засідання після продовження розгляду справи повторно не з'явився, подав суду клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач та третя особа в судове засідання повторно не з'явилися, хоча в обох випадках були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштових відправлень. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не подали, причини неявки суду не повідомили. Третя особа наданим правом на подання письмових пояснень не скористалася.

За таких обставин, оскільки немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але не прибули всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, то відповідно до ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України суд ухвалив розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів за відсутності сторін.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, взявши до уваги заперечення відповідача, дослідивши наявні в матеріалах адміністративної справи письмові докази, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог з огляду на нижчевикладене.

Судом встановлено, що 22 травня 2014 року державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації об'єднань громадян ОСОБА_2 служби Івано-Франківського міського управління юстиції було внесено до Єдиного державного Реєстру запис про рішення засновників Товариства з обмеженою відповідальністю «БPICTOH» (далі - TOB «БРІСТОН»), код ЄДРПОУ - 38712387, щодо припинення юридичної особи.

Відповідним протоколом загальних зборів учасників TOB «БРІСТОН» № 21-05-2014 від 21 травня 2014 року було прийнято рішення про припинення даної юридичної особи шляхом реорганізації в Приватне підприємство «БРІСТОН». В протоколі, згідно статті 105 Цивільного кодексу України визначено строк для заявлення вимог кредиторами TOB «БРІСТОН» в 2 місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи, створено комісію з припинення та обрано її персональний склад.

15 серпня 2014 року державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації об'єднань громадян ОСОБА_2 служби Івано-Франківського міського управління юстиції було внесено запис № 11191120004012546 про державну реєстрацію припинення юридичної особи TOB «БРІСТОН» в результаті її реорганізації.

Суд вважає дії реєстраційної служби Івано-Франківського міського управління юстиції в Івано-Франківській області щодо проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Брістон» правомірними з огляду на наступне.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Згідно статті 6 вищевказаного Закону України державний реєстратор з поміж інших функцій також:

проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

передає органам державної статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України

повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які

передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених

підрозділів юридичних осіб;

проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями.

Відповідно до статті 33 Закону юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.

За змістом частини третьої ст.37 Закону у разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.

Таким чином для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові виключно такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії.

У свою чергу згідно частини сьомої даної статті Закону державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення, якщо вони не передбачені цією статтею.

Судом встановлено, що як вбачається з доводів відповідача, викладених в поданому запереченні на позовну заяву, та письмових доказів по справі, представником TOB «БРІСТОН» було подано повний пакет документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.

Відповідно до частини дев'ятої ст.37 Закону державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо:

документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

документи подані не у повному обсязі;

документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;

передавальний акт або розподільчий баланс не відповідає вимогам, які встановлені частиною четвертою цієї статті;

документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті;

в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи;

не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством;

від органів доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, і воно не відкликане;

не зазначені та не підтверджені особистим підписом голови комісії з припинення або уповноваженою ним особою відомості, передбачені частиною другою цієї статті.

Зазначений перелік є виключним і поширеному тлумаченню не підлягає.

З урахуванням пояснень відповідача, викладених в поданому запереченні на позовну заяву, щодо відсутності підстав для залишення без розгляду документів, та ненаведення позивачем суду жодних доказів, щодо повідомлення податковим органом державного реєстратора про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «БРІСТОН» в результаті перетворення, суд приходить до висновку про правомірність проведеної відповідачем реєстрації.

Згідно статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.

Дана норма Закону не встановлює обмежень стосовно державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом перетворення до моменту проведення державної реєстрації юридичної особи, що утворена в результаті перетворення.

Крім того, згідно статті 37 Закону державному реєстратору не надано повноважень для залишення без розгляду документів, які подаються для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у випадку неподання документів для державної реєстрації юридичної особи, що утворена шляхом перетворення.

З урахуванням викладеного суд приходить до висновку, що державним реєстратором було проведено державну реєстрацію припинення TOB «БРІСТОН» згідно вимог чинного законодавства та в межах наданих йому повноважень.

На підставі ч.2 ст.19 Конституції України, ст.6, 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», керуючись ст.ст.11, 71, ч.1 ст. 72, ст. 86, ч.4 ст.128, ст.160, ст.162, КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

в задоволенні позову відмовити.

Згідно ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Гундяк В.Д.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2015
Оприлюднено24.11.2015
Номер документу53573261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1675/15

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Постанова від 13.11.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 12.06.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 18.05.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 27.04.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні