Ружинський районний суд Житомирської області
Справа № 291/1119/15-а
2-а/291/19/15
Україна
Ружинський районний суд Житомирської області
П О С Т А Н О В А
І м е н е м У к р а ї н и
17 листопада 2015 року
Ружинський районний суд Житомирської області в складі:
головуючого - судді Грека М.М.,
за участю секретаря - Кащук Л.С.,
позивача - ОСОБА_1
представника позивача - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.Ружині Житомирської області справу за адміністративним позовом
ОСОБА_1
до
Топорівської сільської ради
Про визнання протиправними дій та зобовязання вчинити певні дії.
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з позовом до Топорівської сільської ради про визнання протиправними дій та зобов»язання вчинити певні дії.
Позивач пояснив наступне, що 28 квітня 2015 року посилаючись на відповідні норми законодавства, звернувся до Топорівської сільської ради (безпосередньо до в.о. обов'язків сільського голови Волинець Н.О.) з проханням надати інформацію з підтвердженням її офіційними документами - відповідними рішеннями виконкому або сесії, укладеними договорами і т.д., з наступних питань: на якій підставі і ким восени 2014 року було проведено спуск орендованих ОСОБА_1 ставків; хто надав дозвіл на проведення спуску ставків; яку суму в 2014 році сплатили до бюджету сільської ради ті особи, що провели незаконний спуск та облов риби в ставках; які договори щодо вказаних ставків та гідроспоруд укладалися сільською радою, коли, з ким і на підставі чого. Інформаційний запит до сільської ради викладений в листі від 28.04.15, який був вручений особисто Волинець Н.О., про що свідчить проставлена відмітка на вказаному листі.
26.05.2015 року ОСОБА_1 отримав лист-відповідь від 15.05.15 вихідний №146 яким сільська рада відмовила в наданні інформації за запитом, зазначивши, що «не має підстав надавати затребувану Вами інформацію».
Тому позивач та його представник просять визнати неправомірними дії Топорівської сільської ради, що виявилися у порушенні термінів надання відповіді за інформаційним запитом та відмові надати інформацію.
У судове засідання представник відповідача Топорівської сільської ради не зявилися про час та дату розгляду справи повідомлені вчасно про що свідчать розписки.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оглянувши матеріали даної справи, суд знаходить підстави для задоволення позову, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідного села, селища, міста. Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної ради, головує на її засіданнях.
Статтею 42 вказаного закону визначені повноваження сільського, селищного, міського голови.
Відповідно до пункту 18 ст. 42 зазначеного закону, сільський, селищний, міський голова забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об'єднань.
Питання практичної реалізації громадянами України права вносити в органи державної влади, органи місцевого самоврядування пропозиції про поліпшення їх діяльності, подавати заяви та скарги, викривати недоліки в роботі тощо регулюються Законом України «Про звернення громадян».
Так, статтею 13 вказаного закону передбачено, що діловодство щодо звернень громадян ведеться в порядку, який встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст.20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Відмова Топорівської сільської ради надати запитувану інформацію із надуманих, нічим не обгрунтованих підстав, є протиправною, такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України і порушує право на отримання інформації з огляду на наступне: Вимоги ОСОБА_1 про надання інформації ґрунтуються на частині 2 статті 34 Конституції України, за якою «кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір».
Згідно Закону України «Про інформацію» від 02.10.92 №2657-ХІ (із змінами і доповненнями): частини 1 статті 5 - кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації; частини 2 статті 7 - ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації. Суб'єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь- яких порушень його права на інформацію.
Згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.11 №2939-V І (із змінами і доповненнями): статті 3 - право на доступ до публічної інформації гарантується обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, а також юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації; пунктом 2 частини 1 статті 5 - доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Та інформація, яку просив Відповідача надати ОСОБА_1, відповідно до норм законодавства, не є інформацією з обмеженим доступом - конфіденційною, таємною, службовою, а є відкритою. Згідно положень частини 2 статті 20 Закону «Про інформацію», будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що відноситься законодавством до інформації з обмеженим доступом.
Згідно Закону «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація є відкритою. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами і на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у їхньому володінні.
Стаття 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 №280/97-ВР (із змінами і доповненнями) передбачає, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Діюче законодавство України не тільки не відносить запитувану ОСОБА_1 інформацію до інформації з обмеженим доступом, а й прямо передбачає, що вона є відкритою й державою гарантується вільний доступ до такої інформації.
Враховуючи наведені вище обставини та норми права, відмовляючи у задоволенні інформаційного запиту листом від 15.05.15 року Відповідач вчинив протиправні дії, що порушують вимоги частини 2 статті 19 Конституції України щодо дій посадових осіб та органів місцевого самоврядування виключно в межах, в спосіб та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України; порушують вимоги частини 2 статті 34 Конституції України щодо права на отримання інформації, оскільки вигадане Відповідачем обмеження в доступі до інформації ОСОБА_1 не ґрунтується на законі; порушують норми статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»; порушують норми, що регулюють правовідносини щодо інформації, визначені Законом України «Про інформацію « порушують гарантоване законодавством право на отримання відкритої за режимом доступу інформації; порушують обов'язок, визначений статтею 20 Закону «Про доступ до публічної інформації» щодо терміну надання відповіді на запит.
А, тому позовні вимоги ОСОБА_1 до Топорівської сільської ради про визнання протиправними дій та зобовязання вчинити певні дії підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись Законом України " Про місцеве саоворядування в Україні", Законом України " Про звернення громадян ", ст. 19 Конституції України, ст.ст. 2, 6, 104, 158- 163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги задовільнити.
Визнати неправомірними дії Топорівської сільської ради, що виявилися у порушенні термінів надання відповіді за інформаційним запитом та відмові надати інформацію, що запитувалася.
Зобовязати Топорівську сільську раду надати протягом п"яти робочих днів письмову відповідь з дня набрання чинності рішенням суду інформацію та копії відповідних документів щодо наступних питань:
на якій підставі і ким восени 2014 року було проведено спуск орендованих ОСОБА_1 ставків в межах с. Топори загальною площею 48,40 га., ( в.т.ч. водне дзеркало 45.28 га., прибережна смуга 3.12 га).
- чи надавала сільська рада відповідні дозволи, погодження:
- хто надавав дозвіл на проведення спуску ставків:
- яку суму в 2014 році сплатили до бюджету Топорівської сільської ради ті особи, що провели незаконний спуск та облов риби в ставках:
- які договори щодо вказаних ставків та гідроспоруд укладалися Топорівською сільською радою, коли, з ким і на підставі чого ( підтвердити це відповідними рішеннями Топорівської сільської ради ):
- ким і на підставі чого використовуються ставки у 2015 році:
- що отримала громада с. Топори від користувачів ставків.
Стягнути з Топорівської сільської ради с. Топори, вул. Ружинська 82, Ружинського району, Житомирської області, код ЄДРПОУ 04344898 на користь ОСОБА_1 жителя АДРЕСА_1, індентифікаційний код НОМЕР_1 понесені ним судові витрати в сумі 487, 20 грн. ( чотириста вісімдесят сім гривень 20 коп.).
З постановою в повному обсязі сторони можуть ознайомитися 22.11. 2015 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається через Ружинський районний суд до апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а особою, яка не брала участь у справі, протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Суддя: М. М. Грек
Суд | Ружинський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2015 |
Оприлюднено | 24.11.2015 |
Номер документу | 53613035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ружинський районний суд Житомирської області
Грек М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні