Постанова
від 12.03.2012 по справі 0870/1076/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2012 року о 16 год. 40 хв. Справа № 0870/1076/12

м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Шари І.В.

при секретарі судового засідання Тарасенко В.І.

за участю представників

позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 25.08.2009 р. №11208/10/10-010)

відповідача - не з'явився

третьої особи - не з'явився

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вуглепром»

третя особа державний реєстратор Виконавчий комітет Запорізької міської ради ОСОБА_2

про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації

ВСТАНОВИВ:

09 лютого 2012 року Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Запоріжжя (далі - ДПІ у Жовтневому районі, позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вуглепром» (далі - ТОВ «Вуглепром», відповідач), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, державного реєстратора Виконавчого комітету Запорізької міської ради ОСОБА_2, в якому позивач просить скасувати державну реєстрацію змін до відомостей про ТОВ «Вуглепром», що не пов'язані зі змінами в установчих документах щодо зміни місцезнаходження відповідача з адреси: 94000, Луганська область, м. Стаханов, вул. Одеська, буд.11 на адресу: 69093, м. Запоріжжя, вул. Дзержинського,114.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та пояснив, що ТОВ «Вуглепром» 04.08.2006 зареєстровано як юридична особа в органах державної реєстрації та до 26.12.2011 року перебувало на обліку в Стахановській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області за адресою: 94000, Луганська область, м. Стаханов, вул. Одеська, буд.11. Згідно відомостей, отриманих з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, відповідачем змінено місцезнаходження з адреси: 94000, Луганська область, м. Стаханов, вул. Одеська, буд.11 на адресу: 69093, м. Запоріжжя, вул. Дзержинського,114.

Посилаючись на положення Податкового кодексу України, Порядку обліку платників податків і зборів, Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» представник позивача зазначив, що в порушення норм чинного законодавства відповідач не звертався до ДПІ у Жовтневому районі за новим місцезнаходженням ні з заявою про взяття на облік, ні за отриманням довідки про взяття на облік. Вказав, що перевіркою відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню, проведеною позивачем, встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням не знаходиться. З урахуванням викладеного просить позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив, про причини неявки суду не повідомив. На адресу суду повернулись ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі та повістки про виклик, які були направлені відповідачу на його юридичну адресу (довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 23.01.2012): вул. Дзержинського, буд. 114, м. Запоріжжя, 69093, з відміткою поштового відділення зв'язку: «за зазначеною адресою не проживає».

Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, юридичним особам та фізичним особам-підприємцям за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

За приписами ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З аналізу наведених норм КАС України, суд вважає, що ухвала про відкриття провадження від 13.02.2012 та повістка про виклик вручені відповідачу належним чином.

Третя особа - державний реєстратор Запорізької міської ради ОСОБА_3 у судове засідання не з'явилась, проте на адресу суду 20.02.2012 надіслала клопотання, в якому просить суд розглянути справу без її участі. У задоволенні позовних вимог просила відмовити та зазначила, що в даному випадку вважає доцільним тільки припинення юридичної особи - відповідача, в порядку, передбаченому ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Частиною 4 ст. 128 КАС України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Вислухавши представника позивача, розглянувши та дослідивши матеріали справи судом встановлені наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вуглепром» (код ЄДРПОУ 34526223) зареєстровано як юридична особа 04.08.2006 Державним реєстратором Виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області за юридичною адресою: 94000, Луганська область, м. Стаханов, вул. Одеська, буд.11.

26.12.2011 Державним реєстратором Виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області були внесені зміни до відомостей про юридичну особу відповідача, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме було змінено місцезнаходження відповідача з адреси: 94000, Луганська область, м. Стаханов, вул. Одеська, буд.11 на адресу: 69093, м. Запоріжжя, вул. Дзержинського,114.

Після проведення зазначеної реєстраційної дії Державний реєстратор Виконавчого комітету Запорізької міської ради ОСОБА_3 повідомила ДПІ у Жовтневому районі, що реєстраційна справа ТОВ «Вуглепром» надійшла до Державного реєстратора у Жовтневому районі м. Запоріжжя та прийнята на облік.

Проте, як було зазначено представником позивача, відповідач до ДПІ у Жовтневому район для взяття на облік не звертався, у зв'язку із чим позивачем було проведено перевірку відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню суб'єкта підприємницької діяльності - відповідача, про що було складено акт від 25.01.2012 №75.

Проведеною перевіркою було встановлено, що за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дзержинського, буд.114 підприємство відповідача не знаходиться, що стало підставою для звернення ДПІ у Жовтневому районі із позовом до суду щодо скасування державної реєстрації змін щодо місцезнаходження ТОВ «Вуглепром».

Всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, втому числі на виконання делегованих повноважень.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755-IV).

Відповідно до положень ст.6 Закону №755-ІV державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, зокрема, здійснює наступні дії: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; - формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів; - проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;

Згідно з приписами ч.1 ст.19 Закону №755-ІV у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Відповідно до ч.2 ст.19 зазначеного Закону державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті.

Чинним законодавством та, зокрема, Законом №755-ІV, не передбачено скасування реєстраційної дії «внесення відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»

Згідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Державна податкова адміністрація України, до складу якого входить ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя, є одним із органів державної виконавчої влади. Відповідно, її діяльність має підпорядковуватись вимогам наведеної норми Конституції України та аналогічним вимогам ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» та Податкового Кодексу України.

Діяльність Державної податкової інспекції та її повноваження регламентуються Законом України «Про державну податкову службу в Україні» та Податковим кодексом України.

Відповідно до п.17 ст.11 Закону України «Про Державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право, зокрема, звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до приписів п. 20.1.12. ст.20, п. 67.2. ст. 67 ПК України у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання; мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Враховуючи викладене, чинним законодавством не передбачено право на звернення органів державної податкової служби до адміністративних судів з такими позовними вимогами про скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах юридичної особи.

Згідно з вимогами ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно: розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

На підставі викладеного, враховуючи положення ч. 1 ст. 71 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості) та ч. 1 ст. 71 КАС України (кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення) суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є необґрунтованими, не підтвердженими зібраними у справі доказами а, отже, є такими, що задоволенню не підлягають.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 158, 161-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя - відмовити в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова в повному обсязі виготовлена та підписана 16.03.2012р.

Суддя (підпис)і ОСОБА_4

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2012
Оприлюднено26.11.2015
Номер документу53643164
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/1076/12

Постанова від 12.03.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні