КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 вересня 2015 року (11:04 год.) м. Київ №810/4035/15
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Корінного С.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Васильківського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно одержаної допомоги по безробіттю,
за участю представників сторін:
позивача: ОСОБА_2, довіреність № 894/06 від 12.08.2015
відповідача: не з'явився
Суть спору : До Київського окружного адміністративного суду звернувся Васильківський міськрайонний центр зайнятості з позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у сумі 1877,68 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення було встановлено, що ОСОБА_1 за період з 01.02.2015 по 14.05.2015 безпідставно отримано допомогу безробіттю у розмірі 1877,68 грн., у зв'язку з тим, що остання надавала послуги для ПАТ «Київобленерго» згідно договору цивільно-правового характеру №70178735 від 01.02.2015.
Відповідачем заперечень проти позову не надано.
Представник позивача в судовому засіданні 29.09.2015 позовні підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про час, день та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, рекомендованою кореспонденцією, що була відправлена за адресою реєстрації та проживання ОСОБА_1
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
16.01.2015 ОСОБА_1 (далі - відповідач) звернулась до Васильківського міськрайонного центру зайнятості Київського обласного центру зайнятості (КОЦЗ) (далі - позивач) із заявою про надання статусу безробітного (а.с.4).
Відповідач був ознайомлений з правами та обов'язками зареєстрованого безробітного, що визначені Законами України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», що підтверджується особистим підписом відповідача в заяві про надання статусу безробітного.
Наказом Васильківського міськрайонного центру зайнятості від 16.01.2015 №НТ150116 відповідачу надано статус безробітного та наказом Васильківського міськрайонного центру зайнятості від 23.01.2015 №НТ150123 призначено допомогу по безробіттю з 23.01.2015 по 21.07.2015, що підтверджується витягом із наказів Васильківського міськрайонного центру зайнятості (а.с.6).
У зв'язку з поданням відповідачем заяви про припинення реєстрації наказом Васильківського міськрайонного центру зайнятості №НТ150515 від 15.05.2015 було припинено виплату допомоги по безробіттю та реєстрацію безробітного ОСОБА_1
На запит Васильківського міськрайонного центру зайнятості про необхідність перевірки факту трудових відносин та отриманих доходів ОСОБА_1 Києво-Святошинським районним центром зайнятості проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, за результатами якого складено акт №94 від 10.07.2015 (а.с.8).
У висновках даного акту зазначено, що ОСОБА_1 надавала послуги ПАТ «Київобленерго» з 01.02.2015 по 30.04.2015 згідно договору цивільно-правового характеру №70178735 від 01.02.2015 (а.с.9-11) та отримувала винагороду по факту наданих послуг згідно з актами приймання передачі наданих послуг з 01.02.2015 по 21.04.2015 (а.с.12-14).
За наслідками перевірки достовірності даних та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення та на підставі акту Києво-Святошинського районного центру зайнятості №94 від 10.07.2015 Васильківським міськрайонним центром зайнятості видано наказ № 126/01-06 від 23.07.2015 про відшкодування незаконно отриманої допомоги по безробіттю стосовно ОСОБА_1 (а.с.16).
Відповідачу 24.07.2015 направлено претензію №818/06 від 23.07.2015 з пропозицією добровільно повернути суму виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 1877,68 грн. (а.с.17), що підтверджується реєстром відправлених письмових повідомлень, листів на 24.07.2015 (а.с.18).
Добровільно кошти відповідачем повернуто не було, що стало підставою для звернення до суду з позовом про примусове стягнення коштів незаконно отриманої допомоги по безробіттю.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до пп.2 ч. 1 ст. 1 ОСОБА_3 України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. № 5067-VІ (далі - ОСОБА_3 № 5067-VІ), безробітний - це особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Частиною 1 статті 4 ОСОБА_3 № 5067-VІ передбачено, що до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Згідно з частиною 2 статті 36 ОСОБА_3 України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 №1533-ІІІ (далі - ОСОБА_3 №1533-ІІІ), застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до пункту 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 20.11.2000 року № 307 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку. Сума виплаченої допомоги по безробіттю підтверджується відповідною довідкою центру зайнятості, що підписується керівником, головним бухгалтером та скріплюється печаткою.
Відповідно до положень пунктів 2-5 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 № 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 12 березня 2009 року за N 232/16248 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної. Перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли під час перебування особи на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації.
Як було зазначено вище, за результатом проведення Києво-Святошинським районним центром зайнятості перевірки достовірності даних та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення було встановлено, що відповідач, перебуваючи на обліку як безробітна, перебувала у відносинах цивільно-правового характеру з ПАТ «Київобленерго» та надавала послуги згідно договору №70178735 від 01.02.2015.
Отже, Васильківським міськрайонним центром зайнятості встановлено належність безробітної особи до категорії зайнятої, у зв'язку з чим така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законом порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин.
За період з 01.02.2015 по 15.05.2015 безробітній ОСОБА_1 була нарахована та виплачена допомога по безробіттю в сумі у сумі 1877,68 грн., що підтверджується довідкою Васильківського міськрайонного центру зайнятості, відомостями виплат за видами забезпечення та платіжними дорученнями (а.с.15, 42-56).
Відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Мінпраці від 13.02.2009 року № 60/62, безробітний протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повинен повернути незаконно виплачені кошти.
Позивачем на адресу відповідача була направлена претензія від 23.07.2015 №818/06, що підтверджується реєстром відправлених письмових повідомлень листів на 24.07.2015 та фіскальним чеком про оплату відправлення (а.с.18).
Згідно з статтею 39 ОСОБА_3 №1533-ІІІ спори, що виникають з правовідносин за цим ОСОБА_3 вирішуються в судовому порядку.
Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно зі статтею 71 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.
Всупереч вимогам ст. 71 КАС України під час розгляду справи відповідач не надав суду доказів добровільного повернення незаконно одержаної допомоги по безробіттю у сумі 1877,68 грн.
За таких обставин, обґрунтованість вимог Васильківського міськрайонного центру зайнятості підтверджуються матеріалами справи, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, місце проживання 08632, Київська область, Васильківський район, село Іванковичі, вулиця Озірна, 1) на користь Васильківського міськрайонного центру зайнятості (ідентифікаційний код юридичної особи 22208617, місцезнаходження юридичної особи 08600, Київська область, місто Васильків, вулиця Грушевського, 17) незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 1877,68 (одна тисяча вісімсот сімдесят сім гривень 68 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2015 |
Оприлюднено | 26.11.2015 |
Номер документу | 53643309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні