Постанова
від 12.11.2015 по справі 809/4375/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2015 року Справа № 876/1447/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Макарика В.Я.

суддів - Большакової О.О. Глушка І.В..

за участю секретаря судового засідання - Кудєрової О.В.

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.01.2015р. по справі № 809/4375/14 за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до Івано-Франківської міської організації товариства сприяння обороні України про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (надалі - позивач, ДПІ у м. Івано-Франківську) звернулася в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківської міської організації товариства сприяння обороні України (надалі - відповідач) про припинення юридичної особи. Позовні вимоги мотивувала тим, що відповідач більше одного року не подає податковим органам документів податкової звітності відповідно до закону, а тому у відповідності до вимог частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підлягає припиненню.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.01.2015р. у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, позивач ДПІ у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області оскаржила її в апеляційному порядку та просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог. Апелянт свої вимоги мотивує тим, що судом 1 інстанції неповно з'ясовано обставини справи, висновки суду не відповідають обставинам справи, висновки суду вважає необґрунтованими з підстав викладених в апеляційній скарзі, та порушено норми матеріального та процесуального права. Зокрема апелянт наголошує на тому , що суд першої інстанції невірно дійшов висновку, що законодавством передбачено інший порядок припинення громадської організації.

Враховуючи те, що постанова суду першої інстанції прийнята в порядку скороченого провадження, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 197 КАС України розгляд даної справи судом апеляційної інстанції здійснюється в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши наявні в справі матеріали та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, на основі наявних у справі доказів, колегія суддів приходить до переконання, що апеляційну скаргу слід задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 19.02.2002 року Івано-Франківська міська організація товариства сприяння обороні України зареєстрована виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області як юридична особа (код ЄДРПОУ - 35765436) та взята на податковий облік як платник податків ДПІ у м. Івано-Франківську, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5-6).

Відповідно до довідки ДПІ у м. Івано-Франківську 18 грудня 2014 року № 15670/14/15-15-02-20/6934 відповідач не подав звітність з податку на прибуток за періоди з 01.01.2013 р. по 31.12.2013 року. що стало підставою звернення з позовом до суду.

Перевіряючи законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції колегія суддів виходила з наступного.

Відповідно до пп. 20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно з п.67.2. ст..62 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

З 1 січня 2013 року правові та організаційні засади реалізації права на свободу об'єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань визначаються Законом України «Про громадські об'єднання» від 22.03.2012р. № 4572-VI (далі - Закон № 4572-VI).

Відповідно до ч.5 ст.1 Закону № 4572-VI громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Згідно з ч.2 ст.25 Закону № 4572-VI припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Частиною 2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003р. №755-IV (далі - Закон № 755-IV), до підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, відносить, зокрема, неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Статтею 3 Закону №755-IV визначено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців. Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Відповідно до пп.16.1.3. п.16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з ч.3 ст.23 Закону №755-IV громадське об'єднання зі статусом юридичної особи, створені ним юридичні особи (товариства, підприємства) зобов'язані вести бухгалтерський облік, фінансову та статистичну звітність, бути зареєстрованими в органах доходів і зборів та сплачувати до бюджету обов'язкові платежі відповідно до закону. Надання громадським об'єднанням, створеним ними юридичним особам (товариствам, підприємствам) пільг, у тому числі з оподаткування, здійснюється на підставах та в порядку, визначених законом.

На підставі вказаного, колегія суддів приходить до висновку, що неподання такої звітності протягом одного року органам державної податкової служби є самостійною підставою для припинення громадської організації, як юридичної особи, відповідно до частини 2 статті 38 Закону № 755-IV.

Також довідкою ДПІ у м. Івано-Франківську 18 грудня 2014 року № 15670/14/15-15-02-20/6934 стверджується, що відповідачем подано останню Декларацію з податку на прибуток до податкового органу 03.08-4.2013р.за звітний період 2012 року

Слід зауважити, що порядок припинення громадського об'єднання встановлений ст.29 Закону №4572-VI, згідно якому припинення громадського об'єднання включає: 1) припинення внутрішньо організаційної діяльності громадського об'єднання; 2) припинення громадського об'єднання як юридичної особи.

Відповідно до ч.5 вказаної статті, у разі прийняття судом рішення про припинення юридичної особи громадського об'єднання з підстав, зазначених у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному пунктом 3 частини другої статті 16 цього Закону.

Враховуючи, що при прийнятті постанови суд першої інстанції не врахував положення ч.2 ст. 25 Закону №4572-VI, яким врегульовано спосіб припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи в порядку ч.2 ст.38 Закон № 755-IV, зокрема, неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, колегія суддів приходить до висновку, що встановленні обставини у справі щодо неподання відповідачем починаючи 01.01.2013року по31.12.2013 року податковому органу податкової звітності є підставою для визнання обґрунтованості позовних вимог про припинення юридичної особи Івано-Франківської міської організації товариства сприяння обороні України

Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце, зокрема, неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.

З огляду на те, що судом першої інстанції рішення прийняте з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку, що оскаржувану постанову слід скасувати та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити.

Щодо судових витрат, то з врахуванням вимог ст.94 КАС України, такі не належить стягувати зі сторін спору.

Керуючись ст.ст. 160, 183-2, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області - задовольнити.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.01.2015р. у справі № 809/4375/14 скасувати та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.

Припинити юридичну особу - Івано-Франківську міську організацію товариства сприяння обороні України ( код 35765436).

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Постанова остаточна і оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя: В.Я.Макарик

Судді: О.О.Большакова

І.В. Глушко

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2015
Оприлюднено25.11.2015
Номер документу53644927
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/4375/14

Постанова від 12.11.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик В.Я.

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні