Постанова
від 16.11.2015 по справі п/811/3286/15
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 листопада 2015 року Справа № П/811/3286/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Дегтярьової С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Приватного підприємства В«ОлдерВ»

до відповідача: Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області

про визнання протиправною та скасування постанови,

за участю:

секретаря судового засідання - Черної О.Ю.,

представників:

позивача - ОСОБА_1,

відповідача - ОСОБА_2,

Приватне підприємство «Олдер» звернулось з позовом до Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті про визнання протиправною та скасування постанови №027621 від 23.09.2015 року про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що за порушення вимог статті 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт» до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф в розмірі 1700,00 грн. Позивач з вказаною постановою не погоджується та зазначає, що ним не було допущено порушення вимог ЗУ «Про автомобільний транспорт», оскільки на момент складання постанови автомобіль перебував у користуванні іншої юридичної особи, а тому позивач не був перевізником в розумінні закону і, як наслідок, не допустив правопорушення. Вважає постанову необґрунтованою та такою, що суперечить чинному законодавству.

Відповідачем до суду подано письмові заперечення проти адміністративного позову, які обґрунтовані тим, що перевірка проведена правомірно, оскаржувана постанова винесена на підставі, в межах повноважень та у спосіб визначені чинним законодавством України.

На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 16.11.2015 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 20.11.2015 р., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

23 вересня 2015 року начальником Управління Укртрансінспекції в Кіровоградській області за результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ПП "Олдер" винесено постанову №027621, відповідно до змісту якої до позивача застосовано фінансові санкції в розмірі 1700,00 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт під час виконання вантажних перевезень на договірних умовах, а саме - за відсутність у водія вантажного автомобіля НОМЕР_1 під час виконання вантажних перевезень індивідуальної контрольної книжки, чим порушено абз.3, ч.1, ст.60 ЗУ «Про автомобільний транспорт» (надання послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст.48 цього Закону, а саме - неоформлена індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_3 згідно Наказу МТЗУ №340 від 07.06.2010 р. (а.с.39).

Відповідно до ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів, зокрема, є для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Згідно п.6.1 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 07.06.2010 №340 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 р. за №811/18106 (далі по тексту -Положення), автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами. Відповідно до п.6.3. Положення, Водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія.

В судовому засіданні представник позивача зазначив, що позивач не надавав і не міг надавати послуги з перевезення вантажу, оскільки на момент зупинки вантажного автомобілю НОМЕР_2 та винесення оскаржуваної постанови автомобіль перебував у користуванні ТОВ "Агрофірма Кам'янка", а водій ОСОБА_3 працівником позивача на умовах трудового або цивільно-правового договору не є.

Судом встановлено, що вантажний автомобіль НОМЕР_1 належить позивачу на праві приватної власності, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу (а.с.16).

01.03.2015 року між ПП "Олдер" (орендодавець) та ТОВ "Агрофірма Кам'янка" укладено договір оренди транспортних засобів №2-ОР-33, за умовами якого орендодавець передає за плату на певний строк у користування транспортні засоби для здійснення орендарем господарської діяльності (а.с.10-12).

Відповідно до п.2.1 даного договору, строк оренди майна становить 12 місяців з моменту підписання акту прийому - передачі майна.

Відповідно до акту прийому-передачі орендованих транспортних засобів №00019 від 02.08.2015 року, ПП "Олдер" передало у користування ТОВ "Агрофірма Кам'янка" вантажний автомобіль МАЗ/555102 д.н.з. НОМЕР_3 (а.с.14).

В акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 04.08.2015 року вказано, що зупинено вантажний автомобіль НОМЕР_2, який належить на праві приватної власності ПП "Олдер" (а.с.37). При цьому акт містить посилання про товарно-транспортну накладну №33/112 від 04.08.2015 року, як на доказ здійснення перевезення, відповідно до змісту якої автомобільним перевізником, як і замовником та вантажовідправником, вказано ТОВ "Агрофірма Кам'янка" (орендар вантажного автомобіля МАЗ у позивача) (а.с.15).

Відповідно до абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст.1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Суд вважає, що оскільки перевезення вантажу автомобілем НОМЕР_2 здійснювалось ТОВ "Агрофірма Кам'янка", застосування штрафу у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до ПП "Олдер" є безпідставним.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1218,00 грн. підлягає присудженню з відповідача.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області №027621 від 23 вересня 2015 року про застосування до Приватного підприємства В«ОлдерВ» адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700,00 грн.

3. Присудити Приватному підприємству В«ОлдерВ» (код ЄДРПОУ34395724) судовий збір у розмірі 1218,00 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ38268734).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду ОСОБА_4

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2015
Оприлюднено26.11.2015
Номер документу53650662
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/3286/15

Постанова від 16.11.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Постанова від 16.11.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 29.10.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні