ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
про порушення провадження у справі про банкрутство
18 листопада 2015 р. Справа № 902/1199/15
Господарський суд Вінницької області у складі судді Стефанів Т. В. ,
при секретарі судового засідання Незамай Д. Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
про порушення справи про банкрутство
за участі:
представника ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області - ОСОБА_2, згідно довіреності;
боржник - не з'явився.
ВСТАНОВИВ:
28 серпня 2015 р. до господарського суду Вінницької області надійшла заява ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області (22100, вул. Пилипа Орлика, 19, м. Козятин, Вінницька область, код ЄДРПОУ 39470203) №3908/10-012 від 27.08.2015 р. про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "ГЛАД" (22400, вул. Островського, 68, м. Калинівка, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 37663182).
Ухвалою суду від 03.09.2015 року прийнято заяву ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "ГЛАД" до розгляду та призначено підготовче засідання на 14.09.2015 року, арбітражним керуючим, визначеним автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих є ОСОБА_3, якого зобов'язано надати суду заяву на участь у даній справі.
Ухвалою суду від 14.09.2015 підготовче засідання відкладено на 05.10.2015.
09.09.2015 р. до суду від арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшла заява № 01-16/1087 від 07.09.2015 р. про згоду на призначення його розпорядником майна у справі №902/1199/15 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "ГЛАД" .
22.09.2015 року на адресу суду надійшла заява від арбітражного керуючого ОСОБА_3 про згоду на участь у справі №902/1199/15 в якості розпорядника майна.
Вищезазначені документи оглянуті судом та долучені до матеріалів справи.
Розгляд справи в підготовчому засіданні неодноразово відкладався (невиконання вимог ухвали суду заявником).
Ухвалою від 15.10.2015 р. розгляд справи у підготовчому засіданні призначено на 02.11.2015 р, яке, у зв'язку невиконанням вимог ухвали суду заявником, в підготовчому засіданні відкладено на 18.11.2015 року.
В підготовче засідання 18.11.2015 року прибув представник заявника ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, який подану заяву підтримав у повному обсязі. Представник боржника не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений завчасно та належним чином ухвалою суду від 02.11.2015 року.
Суд, розглянувши заяву ініціюючого кредитора, дослідивши додані до неї письмові докази, заслухавши пояснення представника ініціюючого кредитора, проаналізувавши норми діючого законодавства України, дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Законом. Неявка у підготовче засідання сторін, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання. У підготовчому засіданні господарський суд розглядає подані документи, заслуховує пояснення сторін, оцінює обґрунтованість заперечень боржника, а також вирішує інші питання, пов'язані з розглядом справи.
В силу ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.
Частиною 3 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, якщо справа порушується за заявою кредитора, господарський суд перевіряє обґрунтованість його вимог, їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження.
Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області пред'явлено інкасові доручення для примусового стягнення коштів у дохід бюджету в рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів щодо отримання заборгованості за процедурою, передбаченою Податковим кодексом України, які були повернені банківською установою без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "ГЛАД" .
Сума вимог заявника ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області складає 300 мінімальних розмірів заробітної плати (1 189 025 грн ( 811 100,00 грн - основний борг , 377 925,00 грн - штрафні санкції).
Відповідно до абз.2 ч.3 ст.10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" безспірні вимоги кредиторів - це грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.
Отже, саме лише судове рішення за відсутності виданого на його підставі виконавчого документа та постанови органу Державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження не може бути підтвердженням безспірності грошових вимог. При цьому виконавчий напис нотаріуса не може вважатися доказом безспірності грошових вимог.
Що ж до безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів , то враховуючи, що стягнення з рахунків боржника - юридичної особи коштів у рахунок погашення податкового боргу здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України "Про виконавче провадження", доказами їх підтвердження є рішення суду про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу, що набрало законної сили, інкасовані доручення для примусового стягнення коштів у дохід бюджету в рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів щодо отримання заборгованості за процедурою, передбаченою Податковим кодексом України (Інформаційний лист ВГСУ від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 із змінами та доповненнями).
Розглянувши матеріали справи в підготовчому засіданні, заслухавши заявника ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області у справі про банкрутство, суд, враховуючи вимоги ст. ст. 10, 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визнав представлені матеріали достатніми для порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "ГЛАД" (22400, вул. Островського, 68, м. Калинівка, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 37663182) з огляду на обгрунтованість вимог ініціюючого кредитора, їх безспірність (постанова Вінницького окружного адміністративного суду по справі №802/2432/14-а від 01.08.2014 р.), сума вимог складає 300 мінімальних розмірів заробітної плати (811 100,00 грн основного боргу), інкасовані доручення для примусового стягнення коштів у дохід бюджету в рахунок погашення податкового боргу №21 та №22 від 30.06.2015 року, які були повернені банківською установою без виконання.
Крім того, в підготовчому засіданні суд також вирішує питання щодо призначення розпорядника майна.
Як зазначалось вище, ухвалою від 03.09.2015 заяву прийнято до розгляду та призначено підготовче засідання на 14.09.2015, арбітражним керуючим, визначеним автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України є ОСОБА_3, якого зобов'язано надати заяву на участь у даній справі.
22.09.2015 року на адресу суду надійшла заява від арбітражного керуючого ОСОБА_3 про згоду на участь у справі №902/1199/15 в якості розпорядника майна.
Крім того, як уже зазначалось на адресу суду надійшла заява про згоду у даній справі на призначення розпорядником майна боржника від арбітражного керуючого ОСОБА_4
В судовому засіданні 18.11.2015 року, розглянувши матеріали справи, заслухавши заявника ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області та оцінивши надані у справу докази, суд встановив наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) арбітражний керуючий - фізична особа, призначена господарським судом у встановленому порядку в справі про банкрутство, як розпорядник майна, керуючий санацією або ліквідатор з числа осіб, які отримали відповідне свідоцтво і внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Статтею 114 Закону про банкрутство визначено призначення та усунення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справі про банкрутство
Зокрема, абз. 1, 3, 4, 6, 8 ч. 1 ст 114 Закону про банкрутство передбачено, що кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.
У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно.
Відхилення господарським судом запропонованих кандидатур арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) та призначення іншого арбітражного керуючого повинно бути вмотивованим.
Частиною 2 ст. 114 Закону про банкрутство визначено, що розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі:
1) які є заінтересованими у цій справі;
2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років;
3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом;
4) які мають конфлікт інтересів (особи, у яких виникає суперечність між власними чи їх близьких осіб майновими, немайновими інтересами та повноваженнями арбітражного керуючого).
До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.
Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 114 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) може бути звільнений господарським судом від виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора за його заявою.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону про банкрутство право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надається особі, яка отримала відповідне свідоцтво у порядку, встановленому цим Законом, та внесена до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
З огляду на викладене, враховуючи приписи ст.114 Закону про банкрутство, п.4.14 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, затвердженого постановою пленуму ВГС України від 16.01.2013 р. №1, вивчивши та проаналізувавши спеціалізацію осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, заяви на участь про призначення розпорядником майна боржника арбітражних керуючих ОСОБА_3, ОСОБА_4 у справі № 902/1199/15 з доданими до них документами, ретельно проаналізувавши відомості щодо кандидатур арбітражних керуючих ОСОБА_3, ОСОБА_4, суд дійшов висновку, про призначення розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "ГЛАД" (22400, вул. Островського, 68, м. Калинівка, Вінницька обл., код ЄДРПОУ 37663182) ОСОБА_3, оскільки останній є арбітражним керуючим, визначеним автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, ним надано згоду на призначення розпорядником майна по даній справі та його особа не підпадає під категорію осіб визначених ч. 2 ст. 114 Закону про банкрутство; з покладенням на останнього всіх прав та обов'язків, передбачених Законом України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .
У задоволенні заяви арбітражного керуючого ОСОБА_4 про призначення розпорядником майна у справі № 902/1199/15 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна фірма "ГЛАД" (код ЄДРПОУ 37663182) суд відмовляє.
Відповідно до п.10 ст.16 Закону про банкрутство з метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, здійснюється офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Таке оголошення має містити повне найменування боржника, його поштову адресу, банківські реквізити, найменування та адресу господарського суду, номер справи, відомості про розпорядника майна, граничний строк подання заяв конкурсних кредиторів з вимогами до боржника.
Керуючись ст. ст. 1, 2, 7, 9, 10, 16, 18, 19, 22, 114, 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 1, 2, 4-1, 12, 15, 32, 33, 34, 36, 38, 86, 115 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В :
1. Порушити провадження у справі про банкрутство Товариство з обмеженою відповідальністю охоронна фірма "ГЛАД" (код ЄДРПОУ 37663182, адреса: Островського, 68,Калинівка,Калинівський район, Вінницька область,22400) .
2. Визнати вимоги кредитора ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області в сумі 811100,00 грн.
3. Ввести процедуру розпорядження майном боржника на 115 календарних днів, до 12 березня 2016 року .
4. Призначити розпорядником майна арбітражного керуючого : ОСОБА_3 (свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого №143 від 15.04.2013 року, м. Киїів, вул. Островського,40, оф.1005).
Встановити грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень).
Сплата грошової винагороди в процедурі розпорядження майном здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором) у зазначеному розмірі.
Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.
Зобов'язати розпорядника майна:
- розглянути вимоги кредиторів про грошові вимоги до боржника;
- вести реєстр вимог кредиторів;
- повідомити кредиторів про результати розгляду їхніх вимог;
- вживати заходів для захисту майна боржника;
- аналізувати фінансово-господарську діяльність, інвестиційне становище боржника та його становище на ринках;
- виявляти (за наявності) ознаки фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства;
- скликати збори кредиторів та організовувати їх проведення;
- надавати державному органу з питань банкрутства відомості, необхідні для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено справу про банкрутство;
- надавати господарському суду та комітету кредиторів звіт про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника, пропозиції щодо можливості відновлення платоспроможності боржника;
- організувати та забезпечити проведення інвентаризації майна боржника та визначити його вартість;
- виконувати інші повноваження, що передбачені Законом.
З моменту призначення розпорядника майна і до припинення процедури розпорядження майном органи управління боржника не мають права без згоди розпорядника майна приймати рішення про реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) і ліквідацію боржника; створення юридичних осіб або участь в інших юридичних особах; створення філій та представництв.
Рішення про участь боржника в об'єнаннях, асоціаціях, спілках, холдингових компаніях, промислово-фінансових групах чи інших об¦'наннях юридичних осіб приймається органами управління боржника за згодою розпорядника майна.
Призначення розпорядника майна не є підставою для припинення повноважень керівника чи органу управління боржника.
Керівник або орган управління боржника виключно за погодженням з розпорядником майна вчиняють правочини (укладають договори) щодо: відчуження або обтяження нерухомого майна, в тому числі його передачі в оренду, заставу, внесення зазначеного майна до статутного капіталу іншого підприємства або господарського товариства, розпорядження нерухомим майном боржника у будь-який інший спосіб; одержання та видачі позик (кредитів), надання поруки, гарантій, уступки вимоги, переведення боргу, а також передачі в довірче управління майна боржника; розпорядження у будь-який інший спосіб іншим майном боржника, балансова вартість якого становить понад один відсоток балансової вартості активів боржника, та укладання інших значних правочинів (договорів).
Розпорядник майна не має права втручатися в оперативно-господарську діяльність боржника, крім випадків, передбачених Законом.
5. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов»язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов¦'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
Ухвала про введення мораторію є підставою для зупинення виконавчого провадження.
Зобов'язати розпорядника майна повідомити органи державної виконавчої служби за місцезнаходженням боржника та знаходженням його майна про запровадження мораторію.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум ( у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах; забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій; зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію; не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов'зання, три проценти річних від простроченої суми тощо.
Дія мораторію не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов'язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення.
Дія мораторію припиняється з дня припинення провадження у справі про банкрутство.
6. Вжити заходи щодо забезпечення вимог кредиторів:
Заборонити боржнику укладати без згоди арбітражного керуючого (розпорядника майна) правочини (договори); відчужувати предмет застави.
7. Розпоряднику майна подати до господарського суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів до 18 грудня 2015 р.
Розпоряднику майна скласти реєстр вимог кредиторів та подання його на затвердження до господарського суду до 18 грудня 2015 р.
Призначити попереднє засідання на 21 січня 2016 р. 10:30 .
Розпоряднику майна провести інвентаризацію майна боржника до 18 січня 2016 р.
8. З метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, здійснити офіційне оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Оголошення має містити повне найменування боржника, його поштову адресу, банківські реквізити, найменування та адресу господарського суду, номер справи, відомості про розпорядника майна, граничний строк подання заяв конкурсних кредиторів з вимогами до боржника.
Ухвалу направити згідно переліку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Суддя Стефанів Т.В.
віддрук. прим.:
1- до справи
2, - ініціюючому кредитору, ОСОБА_1 об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Вінницькій області, 22100, вул. Пилипа Орлика, 19, м. Козятин, Вінницька обл.;
3- боржнику, ТОВ "Охоронна фірма "ГЛАД", 22400, вул. Островського, 68, м. Калинівка, Вінницька обл.;
4- Відділ державної виконавчої служби Калинівського районного управління юстиції, 22400, Вінницька обл., м. Калинівка, вул. Дзержинського, 39 ;
5-Реєстраційна служба Калинівського районного управління юстиції Вінницької області, 22400 Вінницька обл., Калинівський р., м. Калинівка, пл. Леніна,1 ;
6- арбітражному керуючому, визначеному автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, ОСОБА_3, а/с 29, м. Київ, 01030.
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2015 |
Оприлюднено | 27.11.2015 |
Номер документу | 53684667 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні