Постанова
від 04.11.2015 по справі 808/6210/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2015 року ( 14 год. 30 хв.)Справа № 808/6210/15 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Максименко Л.Я.,

за участю секретаря судового засідання - Мєдніковій Р.О.

та представників

від позивача: Післегінна А.А., довіреність б/н від 07.07.2015; ОСОБА_2., паспорт НОМЕР_1

від відповідача: Клюєва М.Д., довіреність № 01-1-31/1695 від 30.09.2015

від третьої особи: ОСОБА_4, довіреність б/н від 08.04.2015

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріж-Лідер-ХХІ», м. Запоріжжя

до відповідача: Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Клюєвої Марини Дмитрівни, м. Запоріжжя

третя особа: ОСОБА_5, м. Запоріжжя

про: визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Запоріж-Лідер-ХХІ» (далі - позивач) звернулось із адміністративним позовом до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Клюєвої Марини Дмитрівни (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати дії державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції щодо залишення без розгляду документів, які подані 11.08.2015 ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» протиправними; зобов'язати державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції провести реєстраційну дію Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи щодо ТОВ Запоріж-Лідер-ХХІ (69071, АДРЕСА_1, ЄДРПОУ 35450576), згідно протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» № 5 від 07.07.2015.

В обґрунтування позову посилається на те, що на загальних зборах ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» від 07.07.2015 прийнято рішення про відмову правонаступникам (спадкоємцям) учасника товариства ОСОБА_6 у прийнятті їх до учасників ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» та у зв'язку із цим, зменшенням статутного капіталу до 23 000 грн. Вказує, що 11.08.2015 представником товариства подано державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців документи для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи». Однак, 11.08.2015 відповідачем документи ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» залишені без розгляду з посиланням на те, що останні подані не в повному обсязі. Позивач вважає такі дії державного реєстратора протиправними, оскільки товариство з об'єктивних причин не мало змоги виконати вимоги ч. 4 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та надати ксерокопію, або нотаріально засвідчену копію нотаріусом чи органом державної реєстрації актів цивільного стану свідоцтва про смерть учасника товариства - ОСОБА_6 Вважає, що державний реєстратор мав прийняти до уваги наданий представником позивача лист відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації ГТУЮ у Запорізькій області від 23.06.2015 № 09/04/02/04-06, в якому повідомлялось про смерть ОСОБА_6 Щодо правомочності прийнятого рішення на загальних зборах товариства 07.07.2015 зазначає, що оскільки ОСОБА_2, після смерті ОСОБА_6, залишився єдиним учасником товариства, а отже, і загальних зборів товариства, саме йому належало виключне право вирішення вказаного питання. З огляду на це, загальні збори ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» за участю лише одного учасника ОСОБА_2, що володіє 50 % статутного капіталу, не можуть вважатись неправомочними, а посилання державного реєстратора на цю обставину є необґрунтованими.

У судовому засіданні 04.11.2015 представники позивача підтримали позовні вимоги та просять їх задовольнити.

Відповідач адміністративний позов не визнав, у письмових запереченнях від 09.10.2015 вх. № 45541 посилається на те, що 11.08.2015 до реєстраційної служби звернувся представник позивача з комплектом документів, необхідних для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи», пов'язані зі зміною складу учасників та зменшенням статутного капіталу. В цей же день, подані документи були залишені без розгляду на підставі того, що вони подані не в повному обсязі, а саме не наданий документ згідно ч. 4 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (ксерокопія свідоцтва про смерть учасника товариства) та документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів. На підставі викладеного вважає, що дії державного реєстратора були вчиненні у межах наданих Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» повноважень та у спосіб, що ним передбачений. Будь-яких порушень вимог законодавства допущено не було, тому просить у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Відповідач у судовому засіданні підтримав письмові заперечення.

Залучена в якості третьої особи, ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 12.10.2015, ОСОБА_5 у письмових запереченнях адміністративний позов не визнала, пославшись на те, що державним реєстратором на законних підставах було прийнято рішення про залишення поданих представником ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» документів для вчинення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» без розгляду, оскільки повний пакет документів, як це передбачають положення ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» наданий не був. Просить у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Представник третьої особи у судовому засіданні підтримав позицію довірителя.

У судовому засіданні 04.11.2015 оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив, що ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» зареєстроване виконавчим комітетом Запорізької міської ради 09.10.2007 за реєстраційним 11031020000021121.

Відповідно до п. 1.3 Статуту ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ», в редакції протоколу № 4 від 25.12.2009 (друга редакція), учасниками товариства є ОСОБА_6 та ОСОБА_2. Розділом 6 Статуту товариства визначено, що для забезпечення діяльності товариства за рахунок внесків учасників створено Статутний капітал у розмірі 46 000,00 грн. , розподілений на 100 часток, де одна частка складає 460,00 грн. Вклади учасників у грошовому виражені та кількість часток кожного складають ОСОБА_6 - 23 000,00 грн. - 50 часток та ОСОБА_2 - 23 000,00 грн. - 50 часток.

14.01.2015 учасник товариства ОСОБА_6 помер, про що в книзі реєстрації актів про смерть у Міському відділі державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції України вчинено запис № 439 від 15.01.2015.

07.07.2015 ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» проведені загальні збори учасників товариства та прийнято рішення про відмову правонаступникам (спадкоємцям) учасника товариства ОСОБА_6 у прийнятті до учасників ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ». Також, прийнято рішення про зменшення статутного капіталу ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» до 23 000,00 грн.

11.08.2015 представник ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» подав Державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Клюєвій М.Д. документи для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи».

11.08.2015 Державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Клюєвою М.Д. документи ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» залишені без розгляду.

Не погоджуючись із діями державного реєстратора, щодо залишення поданих документів без розгляду та з вимогою зобов'язати вчините певні дії, ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» звернулось до суду із вказаним позовом.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступних висновків.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців врегульовані Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV).

Статтею 2 Закону № 755-ІV визначено, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Згідно з п. 1 ст. 4 Закону № 755-ІV регламентовано, що державною реєстрацією юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців є засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону Державний реєстратор, зокрема, проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.

Порядок державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи врегульовано ст. 29 Закону № 755-ІV.

Так, згідно ч. 1 ст. 29 Закону № 755-ІV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Частиною 2 ст. 29 Закону № 755-ІV визначено, що у разі внесення змін до статуту, які пов'язані із зменшенням статутного капіталу (статутного або складеного капіталу), зміною найменування або місцезнаходження юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за оприлюднення відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Судом з'ясовано, що для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» представником ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» 11.08.2015 подані наступні документи: реєстраційну картку форми № 3; протокол загальних зборів учасників ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» № 5 від 07.07.2015; протокол № 5-1 реєстрації для участі у загальних зборах учасників від 07.07.2015; відповідь відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області; оригінал статуту ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ»; два примірники нової редакції статуту ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ»; документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору; документ, що підтверджує плату за публікацію відповідного повідомлення; довіреність на представників ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ».

Спору між сторони з приводу комплектності пакету документів, поданих державному реєстратору 11.08.2015, не існує.

Як зазначалося вище, ч. 1 ст. 29 Закону № 755-ІV серед переліку документів передбачає обов'язок особи надати документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.

Згідно ст. 60 Закону України «Про господарські товариства» загальні збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів.

Аналогічні положення закріплені у п. 5.2.5 Статуту ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ».

Згідно поданих на проведенні державної реєстрації документів у загальних зборах учасників ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» (протокол № 5) прийняв участь один учасник, який згідно установчих документів та даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців володіє 50% голосів, а саме - ОСОБА_2

Тобто, представником товариства ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» 11.08.2015 не було надано документу, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.

Також, відповідно до ч. 4 ст. 29 Закону № 755-ІV у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи на підставі факту смерті фізичної особи - засновника (учасника) та відмови інших засновників (учасників) у прийнятті спадкоємця (спадкоємців) померлого до складу засновників, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається ксерокопія (нотаріально засвідчена копія, копія, завірена органом державної реєстрації актів цивільного стану) свідоцтва про смерть фізичної особи або документа, що є підставою для його видачі відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану».

Представник позивача у судовому засіданні пояснив, що дійсно, до пакету документів, який надавався державному реєстратору 11.08.2015 замість ксерокопії (нотаріально засвідченої копії, копії, завіреної органом державної реєстрації актів цивільного стану) свідоцтва про смерть ОСОБА_6, був наданий лист відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області від 23.06.2015 № 09/04/02/04-46, в якому на адвокатський запит Міжнародної юридичної фірми «Ярослав Гришин та партнери» повідомлено, що ОСОБА_6, 1940 р.н. помер ІНФОРМАЦІЯ_1 Вважає, що оскільки позивач не є особою, якій може бути видано ксерокопія (нотаріально засвідчена копія, копія, завірена органом державної реєстрації актів цивільного стану) свідоцтва про смерть ОСОБА_6, то товариство не мало змоги з об'єктивних причин виконати вимоги ч. 4 ст. 29 Закону № 755-ІV.

З цього приводу суд зазначає, що вимоги ч. 4 ст. 29 Закону № 755-ІV в частині надання ксерокопії (нотаріально засвідченої копії, копії, завіреної органом державної реєстрації актів цивільного стану) свідоцтва про смерть фізичної особи сформульовано імперативно, а тому подання в даному випадку листа відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області від 23.06.2015 № 09/04/02/04-46 не може вважатись належним виконанням вимог ч. 4 ст. 29 Закону № 755-ІV.

Відповідно до ч. 11 ст. 29 Закону № 755-ІV Державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Оскільки представником ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» не подано у повному обсязі документи для здійснення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи», а саме не надано документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів та документ, що передбачений ч. 4 ст. 29 Закону № 755-ІV, то державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Клюєвою М.Д. законно та обґрунтовано залишено документи товариства без розгляду.

Будь-яких порушень вимог чинного законодавства суд, в даному випадку, не вбачає.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених

статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час розгляду справи по суті відповідачем доведено законність та обґрунтованість дій при розгляді документів ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» 11.08.2015 та залишення їх без розгляду, що підтверджується також долученими до справи документами.

У звязку із цим, у задоволенні позовних вимог щодо визнання дій державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції про залишення без розгляду документів, які подані 11.08.2015 ТОВ «Запоріж-Лідер-ХХІ» для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» протиправними, суд відмовляє.

Оскільки вимоги про зобовязання Державного реєстратора вчинити певні дії є похідними від вимог про визнання протиправними дій, у задоволенні яких судом відмовлено, то в цій частині адміністративного позову суд також відмовляє.

З урахуванням викладеного, суд відмовляє у задоволенні адміністративного позову повністю.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріж-Лідер-ХХІ» до Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Клюєвої Марини Дмитрівни, третя особа - ОСОБА_5 про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2015
Оприлюднено26.11.2015
Номер документу53694541
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/6210/15

Ухвала від 13.09.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Постанова від 04.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Постанова від 04.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 21.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 03.09.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні