Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"01" серпня 2011 р. № 2а- 5686/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шляхова О.М.,
за участі секретаря - Беззубко А.О.,
за участі представника позивача -ОСОБА_1 (довіреність № 540/10/10-010 від 25.01.2011р.);
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 заборгованість до бюджету в сумі 530803,38 грн. шляхом перерахування вказаної суми на розрахункові рахунки: № 34217379700015 - єдиний податок в сумі 3165,41 грн. ; № 31117029700015 - податок на додану вартість в сумі 269692,50 грн.; № 33214801700015- податок з доходів фізичних осіб в сумі 73768,47 грн.; № 31117104700015 - штрафні санкції в сумі 184177 грн. Одержувач: Лозівське УДК у Харківській області код -24134414, Банк: ГУДКУ у Харківській області, МФО 851011.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Лозівською об'єднаною державною податковою інспекцією у Харківській області було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати єдиного податку ФОП ОСОБА_2 Про результати перевірки складено ОСОБА_3 № 1/17-148 від 19.01.2010 року, в якому зафіксовані порушення пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобовязань перед бюджетами та державними цільовими фондами»несвоєчасно сплачено єдиний податок у розмірі 3405,75 грн. ОСОБА_3 перевірки відповідачем отримано, заперечень до акту перевірки надано не було.
За результатами перевірки начальником Лозівської ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення № 0000151700/0 від 19.01.2010 року, яким визначено суму штрафної санкції у розмірі 681,15 грн., податкове повідомлення-рішення вручено відповідачу 19.01.2010 року.Суму узгодженого податкового зобоувязання відповідачем сплачено не було.
Відповідно до направлень на перевірку № 447 від 14.07.2010 року, № 472 від 27.07.2010 року, виданих Лозівською ОДПІ та плану графіку проведення виїзних перевірок суб'єктів господарювання була проведена виїзна планова перевірка ФОП ОСОБА_2 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, по результатам перевірки складено ОСОБА_3 № 647/17-213/НОМЕР_1 від 13.08.2010 року. Акт перевірки відповідачем отримано 13.08.2010 року. Заперечення до акту перевірки не надавались відповідачем, в установлений Законом строк.
За результатами перевірки начальником Лозівської ОДПІ було винесено податкові повідомлення рішення № 0001261700/0 від 27.08.2010 року, яким визначено суму податкового зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб в розмірі 73768,47 грн.; № 0001251700/0 від 27.08.2010 року, яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 269692,50 грн.;
№ 0001271700/0 від 27.08.2010 року, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 184177,00 грн.
Зазначені податкові повідомленння-рішення позивачем було направлено відповідачу 27.08.2010 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення. 05.10.2010 року вищевказаний лист повернувся на адресу Лозівської ОДП, з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання».
05.10.2010 року Лозівською ОДПІ було складено акт № 237/17-213/НОМЕР_1 про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень, та розміщення податкових повідомлень-рішень на дошці оголошень 05.10.2010 року.
Відповідач не скористався своїм правом та не оскаржив вищезазначені податкові повідомлення-рішення ні в адміністративному ні в судовому порядку.
Враховуючи, що відповідачем самостійно не сплачені податкові зобов'язання, відповідно до ст.. 6 Закону Лозівською ОДПІ було запрошено відповідача для вручення першої податкової вимоги № 1/276 від 18.10.2010 року, відповідач від підписання та отримання першої податкової вимоги відмовилась, про що складено акт № 6ф/24-022 від 18.10.2010 року. Від підписання та отримання другої податкової вимоги № 2/322 від 18.11.2010 року відповідач також відмовилась, про що складено акт № 7ф/24-022 від 18.11.2010 року.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився про день та час розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, щодо задоволення позову заперечував у повному обсязі та просив відмовити у його задоволенні, відповідно до заперечень, які знаходяться в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 8, 11 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи Фізична особа-підприємець ОСОБА_2, перебуває на обліку в Лозівській ОДПІ з 28 листопада 2002 року, та є платником єдиного податку (свідоцтво серія З № 860627). Згідно з п. 4 Указу Президента від 03.07.1998 року № 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва", зі змінами та доповненнями, визначено, що за результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва-юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку.
Відповідно до п. 2 Указу Президента України від 03.07.1998 року № 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва", суб'єкти підприємницької діяльності - фізичні особи сплачують єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.
Згідно ч.2 ст. 5 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" № 727 від 03.07.1998 р. суб'єкти малого підприємництва несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум єдиного податку згідно із законодавством України.
Згідно ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року N 509-XII до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів, а також, перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також, стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та Іншими законами України.
Лозівською об'єднаною державною податковою інспекцією у Харківській області проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати єдиного податку ФОП ОСОБА_2 Про результати перевірки складено ОСОБА_3 № 1/17-148 від 19.01.2010 року, в якому зафіксовані порушення пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами»несвоєчасно сплачено єдиний податок у розмірі 3405,75 грн. ОСОБА_3 перевірки відповідачем отримано та підписано без зауважень.
За результатами перевірки начальником Лозівської ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення № 0000151700/0 від 19.01.2010 року, яким визначено суму штрафної санкції у розмірі 681,15 грн., за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання, податкове повідомлення-рішення вручено відповідачу 19.01.2010 року, що засвідчено підписом на корінці податкового повідомлення -рішення.
Згідно з пп. 17.1.7 п. 17.1, ст. 17 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених Законом, такий платник податку сплачує штраф при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення, відповідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону. Відповідач не скористався своїм правом та не оскаржив вищезазначені податкові повідомлення-рішення ні в адміністративному ні в судовому порядку, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до пп. 5.4.1. п.5.4.ст. 5 Закону узгоджена сума податкового зобов'язання не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків. Відповідачем частково сплачено суму штрафної санкції у розмірі 322,23 грн., сума боргу складає 358,92 грн.
Відповідно до направлень на перевірку № 447 від 14.07.2010 року, № 472 від 27.07.2010 року, виданих Лозівською ОДПІ та плану графіку проведення виїзних перевірок суб'єктів господарювання була проведена виїзна планова перевірка ФОП ОСОБА_2 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за результатами перевірки складено ОСОБА_3 № 647/17-213/НОМЕР_1 від 13.08.2010 року.
Перевіркою було встановлено порушення ст. 13,14 Декрету кабінету Міністрів України «Про прибутковий податок з громадян»№ 13-92 від 26.12.1992 року, п.п. 7.3.1 п. 7.3, ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», п. 1, ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»., а саме заниження податкового зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб в сумі 73768,47 грн., заниження податкового зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 269692,50 грн., здійснення розрахункових операцій в сумі 36835,40 грн. без застосування реєстрів розрахункових операцій. По результатам перевірки складено акт № 647/17-213/НОМЕР_1 від 13.08.2010 року. Акт вручено відповідачу 13.08.2010 року. Заперечень на ОСОБА_3 в установлений Законом строк не надано.
За результатами перевірки начальником Лозівської ОДПІ було винесено податкові повідомлення рішення:
№ 0001261700/0 від 27.08.2010 року, яким визначено суму податкового зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб в розмірі 73768,47 грн.; № 0001251700/0 від 27.08.2010 року, яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 269692,50 грн.;
№ 0001271700/0 від 27.08.2010 року, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 184177,00 грн.
Зазначені податкові повідомленння-рішення позивачем було направлено відповідачу 27.08.2010 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення. 05.10.2010 року вищевказаний лист повернувся на адресу Лозівської ОДП, з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання».
05.10.2010 року Лозівською ОДПІ було складено акт № 237/17-213/НОМЕР_1 про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень, та розміщення податкових повідомлень-рішень на дошці оголошень 05.10.2010 року. Податкове повідомлення-рішення вважається врученим в день коли його розміщено на дошці оголошень.
Згідно пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181від 21.12.2010 року (далі Закон) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання податкового повідомлення та підлягає сплаті платником податків.
Платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення, відповідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону.
Відповідно до пп. 5.4.1. п.5.4.ст. 5 Закону узгоджена сума податкового зобовязання не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно п.п. 5.2.2. п. 5.2. ст. 5 Закону у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення.
Згідно пп.5.2.5. п.5.2 ст. 5 Закону платник податків має право оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення-рішення, що відповідачем зроблено не було.
Враховуючи те, що відповідачем у повному обсязі не були самостійно сплачені податкові зобов'язання, визначені вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями № 0000151700/0 від 19.01.2010 року, № 0001261700/0 від 27.08.2010 року, № 0001251700/0 від 27.08.2010 року, № 0001271700/0 від 27.08.2010 року, яким визначено суму штрафних санкцій у розмірі 184177,00 грн., відповідно до ст.. 6 Закону Лозівською ОДПІ було запрошено відповідача для вручення першої податкової вимоги № 1/276 від 18.10.2010 року, відповідач від підписання та отримання першої податкової вимоги відмовилась, про що складено акт № 6ф/24-022 від 18.10.2010 року. Від підписання та отримання другої податкової вимоги № 2/322 від 18.11.2010 року відповідач також відмовилась, про що складено акт № 7ф/24-022 від 18.11.2010 року.
Все майно та майнові права боржника знаходяться в податковій заставі (копія витягу в матеріалах справи).
Станом на час розгляду суму боргу відповідачем не сплачено та становить 530803,38 грн.
Згідно пп 20.1.28 п. 20.1, ст.. 20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу. Суд критично відноситься до тверджень викладених у наданих відповідачем заперечень на позов, стосовно того, що податковим органом не вірно визначено суму валових витрат. Слід також зазначити що якщо на момент здійснення перевірки податковим органом у платника податку відсутні первинні документи які підтверджують правомірність віднесення певних сум до валових витрат, то судом не може прийматися до уваги їх надання при розгляді справи в суді.
Валовими витратами відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»є сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. Приписами п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»визначено, що до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті. Слід також враховувати, що відповідно до п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку. За відсутності будь-якої компенсації вартості отриманих товарів віднесення вартості таких товарів до складу валових витрат не може вважатись таким, що відповідає положенням п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Статтею 9 Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій, що повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Пунктом 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за № 168/704., визначено, що первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
З урахуванням встановлених при розгляді справи обставин суд погоджується з висновками Лозівської ОДПІ про те, що надані копії розрахункових документів, копії видаткових та податкових накладних, які під час перевірки відповідачем надано не було, про що зазначено в ОСОБА_3 планової документальної виїзної перевірки (арк.. с. 47) таким вимогам не відповідають, а тому не можуть бути визнані як належні та допустимі докази у розумінні ст.70 КАС України.
При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі, а заперечення відповідача суд відхиляє як безпідставні і такі, що суперечать діючому законодавству та фактичним обставинам справи.
Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст. 4, 7, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Харківський окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості -задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2( ідентифікаційний номер НОМЕР_1, м-н 4, буд.40, кв.160 м.Лозова, Харківська область,) на користь державного бюджету заборгованості у розмірі 530803,28 грн. (п"ятсот тридцять тисяч вісімсот три гривні двадцять вісім копійок) шляхом перерахування вказаної суми на розрахункові рахунки: № 34217379700015 - єдиний податок в сумі 3165,41 грн. ; № 31117029700015 - податок на додану вартість в сумі 269692,50 грн.; № 33214801700015- податок з доходів фізичних осіб в сумі 73768,47 грн; № 31117104700015 - штрафні санкції в сумі 184177 грн. Одержувач: Лозівське УДК у Харківській області код -24134414, Банк: ГУДКУ у Харківській області, МФО 851011.
Постанова може бути оскаржена.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 05 серпня 2011 року.
Суддя Шляхова О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2011 |
Оприлюднено | 30.11.2015 |
Номер документу | 53731172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні