Постанова
від 14.06.2011 по справі 1175/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2011 р. № 2-а- 1175/11/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Заічко О.В.

за участю секретаря судового засідання - Басовій Н.М.

за участю представників сторін:

позивача - ОСОБА_1,

першого відповідача - не прибув,

другого відповідача - не прибув,

третьої особи - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Подільської районної у м. Києві державної адміністрації в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, Виконавчого комітету Харківської міської ради в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Тріумф" про скасування державної реєстрації та зобов"язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_2, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Подільської районної у м. Києві державної адміністрації в особі: Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Виконавчого комітету Харківської міської ради в особі: Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Тріумф", в якому з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "Торговий дім "Тріумф" номер запису 1 071 107 0005 003897 від 05.07.2010 р. в частині зміни місцезнаходження відповідача з адреси: м. Київ, вул. Фрунзе, буд.86, на адресу: АДРЕСА_1, зобов'язати відповідачів внести необхідні записи до Єдиного державного реєстру юридичних oci6 та фізичних осіб підприємців про скасування на підставі судового рішення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Торговий дім "Тріумф" № 1 071 107 0005 003897 від 05.07.2010р. в частині зміни його місцезнаходження з адреси: 04080, м. Київ, Подільський район, вул. Фрунзе, 86, на адресу: 61003, АДРЕСА_2.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він є одноособовим власником квартири № 4, що знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Короленко, буд. № 18. У липні 2010р. позивач отримав лист з Київської районної виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про взяття на облік ТОВ "Торговий дім"Триумф", у зв"язку з чим він звернувся до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та отримав витяг, в якому зазначено, що ТОВ "Торговий дім "Триумф" зареєстровано за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, і що раніше товариство було зареєстровано за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2.

13.10.2010р. на адресу позивача надійшов лист з Подільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.09.2010 року № 1110-02, який адресований директору ТОВ «Торговий дім «Тріумф» ОСОБА_3, в якому повідомлено, що через зміну в установчих документах ТОВ «Торговий дім «Тріумф», пов'язаних зі зміною місцезнаходження, ТОВ «Торговий дім «Тріумф» було зняте з обліку у Подільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і у подальшому обслуговування буде здійснюватися у Київській районній виконавчій дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Позивач зазначив, що не надавав ТОВ «Торговий дім «Тріумф» дозволу і не укладав жодних договорів ні з ТОВ «Торговий дім «Тріумф» (код ЄДРПОУ 31089340), ні з його керівником ОСОБА_3, про надання своєї квартири для розміщення юридичної адреси вказаного підприємства.

Такаж, позивач зазначає, що ТОВ «Торговий дім «Тріумф» ніколи не знаходилось і на теперішній час не знаходиться за місцезнаходженням квартири позивача, а саме за адресою: АДРЕСА_3.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представники відповідачів, які є субВ»єктами владних повноважень, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не прибули, не повідомивши про причину неприбуття. Представник першого відповідача надали заяву про розгляд справи за його відсутності, а також представники відповідачів надали суду заперечення на адміністративний позов.

Третя особа, яка належним чином повідомлена, відповідно до ст. 35 КАС України, шляхом направлення повісток з поштовими повідомленнями за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, про дату, час і місце судового розгляду в судове засідання не прибула, причину неявки суду не повідомила, заяву про розгляд справи за її відсутності та заперечень проти позову не надала.

Суд вважає можливим розгляд справи за відсутності представників відповідача та представника 3-ї особи на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ст. 128 КАСУ.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, зібрані у справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню до спірних правовідносин, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Встановлено, що ОСОБА_2 мешкає в квартирі № 4, що розташована за адресою: м. Харків, вул. Короленко, буд. № 18.

У липні 2010р. позивач отримав повідомленні Київської районної виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про взяття на облік ТОВ "Торговий дім "Тріумф" від 06.07.10р.

13.10.2010р. на адресу позивача надійшов лист Подільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.09.2010 року № 1110-02, який адресований ТОВ "Торговий дім"Тріумф", у зв"язку з чим ОСОБА_2 звернувся до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та отримав витяг, в якому зазначено, що ТОВ "Торговий дім "Триумф" зареєстровано за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, і що раніше товариство було зареєстровано за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2.

Згідно листа Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва від 04.05.2011р. № 3970/9/29-202 вбачається, що станом на 29.04.2011р. ТОВ "Торговий дім "Тріумф" не перебуває на обліку в ДПІ як платник податків, у зв"язку зі зміною місцезнаходження платника податків згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (запис №14801070006047243, дата запису 12.11.2010р.) а саме:61003, м. Харків, вул. Короленка, 18, літера В-2, облікова справа передана до ДПІ у Київському районі м. Харкова для взяття на податковий облік.

Як встановлено приписами ст. 19 Конституції України відповідачи - суб'єкти владних повноважень зобов'язані діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проведення реєстрації осіб здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Відповідно ч. 1 ст. 6 Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; проводить резервування найменувань юридичних осіб; передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб; формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів; оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями; звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку; здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" орган державної реєстрації за власною ініціативою не приймає жодних рішень відносно суб"єктів господарювання та не вносить записи в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а лише фіксує факт набуття установчими документами юридичної сили при їх надходженні до державного реєстратора.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцем знаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, перевірку комплектності пакету документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці.

Згідно зі статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Доказів щодо недотримання державними реєстраторами вищевказаних вимог закону позивач суду не надав.

Суд зазначає, що посилання представника позивача на подання недостовірних даних, поданих державному реєстратору, то суд вважає їх необґрунтованими, адже порушень вимог ч.2. статті 19 Конституції України державним реєстратором не вчинено, оскільки згідно ч.3 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Поряд з цим, обґрунтованими є посилання відповідачів, які містятьтся в запереченнях на позов, на ту обставину, що перевірка достовірності відомостей, що подаються на реєстрацію заявниками не відноситься до компетенції відповідачів.

Зворотного позивачем в позовній заяві та доданими до неї документами не доведено.

Тому з урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що проводячи державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, відповідачі діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.

Статтею 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачені підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а саме: постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Однак, позивач не вказав у позовній заяві та представник позивача у судовому засіданні підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Торговий дім "Тріумф", визначених статтею 31 названого Закону.

Відповідно до ст. 2 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, відповідна сторона дотримала вимоги закону про захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому їх дії є правомірними.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_2 нормативно та документально необґрунтовані, суперечать діючому законодавству, а тому не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст. ст. 9, 11, 71, 128, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Подільської районної у м. Києві державної адміністрації в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, Виконавчого комітету Харківської міської ради в особі Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Тріумф" про скасування державної реєстрації та зобов"язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 20 червня 2011 року.

Суддя О.В. Заічко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2011
Оприлюднено30.11.2015
Номер документу53731202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1175/11/2070

Постанова від 14.06.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні