Рішення
від 17.11.2015 по справі 904/8070/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16.11.15р. Справа № 904/8070/15

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЄСТА-УКРАЇНА", м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІОЛА ДНІПРОТРАНС", м. Дніпропетровськ

про стягнення вартості втраченої продукції у розмірі 27 221,78грн.

Суддя Ліпинський О.В.

Представники:

від позивача - ОСОБА_1 дов. від 04.11.15;

від відповідача - ОСОБА_2 дов. №5 від 02.10.15;

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВЄСТА-УКРАЇНА" (далі - Позивач) звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІОЛА ДНІПРОТРАНС" (далі - Відповідач) про стягнення завданої шкоди у розмірі 27 221,78 грн., під час перевезення вантажу за договором №3358 від 04.11.14 про надання транспортно-експедиційних послуг (з урахуванням уточнень від 05.11.15).

Відповідачем надано відзив на позов та вказано на те, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, оскільки між позивачем та замовником відсутні договірні взаємовідносини. Крім того, умовами договору не визначений порядок фіксування наявності браку. Акт виявлення браку №4775 від 21.11.14 не є належним доказом, який підтверджує вину саме відповідача у пошкодженні товару. Позивачем не надано доказів отримання відповідачем претензії про відшкодування збитків.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 05.11.15 продовжено строк розгляду спору.

В порядку ст. 85 ГПК України в судовому засіданні 16.11.15 оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

01.06.2011 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ВЄСТА-УКРАЇНА" (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю „Проктер енд Гембл УкраїнаВ» (замовник) укладено договір № PGTU - Vesta-FW11 про надання транспортно-експедиційних послуг з додатками №№1- 8 (а.с. 15-36).

Відповідно до умов вказаного договору, виконавець зобов'язується надавати замовнику послуги з організації та забезпечення перевезень вантажів (товарів) замовника. В тому числі, виконавець зобов'язаний: укладати від свого імені один або кілька договорів перевезення на таких умовах, які б повною мірою забезпечили перевезення вантажів замовника.

Згідно з п.12.2 договору, строк даного договору складає 6 місяців, до 31.12.2011 даний договір закінчується після закінчення терміну договору.

Згідно з укладеною сторонами 09.12.13 додаткової угоди №14 до договору №PGTU - Vesta-FW11 від 01.06.11. Сторонами погоджено продовження строку дії договору до 31.12.14 та викласти у зв'язку з цим п. 12.2 договору в наступній редакції:

„12.2. даний договір діє до 31.12.14. Даний договір припиняється після закінчення строку договору. Додаток №2 - 8 та додаткові угоди №7 - №9 діють до 31.12.14. Всі останні додаткові угоди та додатки до договору втрачають силу.

З метою забезпечення доставки вантажів за договором №PGTU - Vesta-FW11 від 01.06.2011 року, між Товариством з обмеженою відповідальністю "ВЄСТА-УКРАЇНА" та Товариством з обмеженою відповідальністю "ВІОЛА ДНІПРОТРАНС" укладено договір № 3358 від 04.11.2014 про надання транспортно-експедиційних послуг.

Відповідно до п. 1.1 договору, перевізник зобов'язується виконати перевезення вантажів автомобільним транспортом за замовленням експедитора у міжнародному та/або міжміському та/або місцевому сполученні і надати додаткові послуги, необхідні для доставки вантажу.

Додатковими послугами за цим договором є: перевірка кількості та стану вантажу, його завантаження та розвантаження, зберігання вантажу до його одержання у пункті призначення, одержання необхідних для експорту та імпорту документів, виконання митних формальностей тощо (п. 1.2 договору).

Згідно з п. 2.2 договору, перевізник організовує перевезення вантажів на підставі письмових заявою експедитора, які є невід'ємною частиною цього договору.

Відповідно до договору 3.4.3 договору, перевізник зобов'язується, забезпечити своєчасну подачу транспортного засобу, що відповідає санітарним вимогам, в технічно справному стані, придатному для перевезення вантажів даного виду, згідно із заявкою у погоджений сторонами строк. Невідповідність транспортних засобів визначеним вище вимогам, в тому числі санітарним та нормам законодавства, може бути підставою для відмови експедитором від їх завантаження.

Згідно з п. 5.2 договору, у випадку невідповідності кількості вантажу та/або стану вантажу, зазначеному у товарно-транспортних документах, при приймання вантажу до перевезення, перевізник (водій-експедитор) зобов'язаний зробити відповідні зауваження в усіх екземплярах товарно-транспортних документів. Будь які виявлені недоліки стосовно завантаження мають бути усунені вантажовідправником. Транспортування не може розпочинатись, якщо зазначені недоліки не усунені. Якщо водій перевізника та/або залученої ним особи до виконання перевезення, підтверджують прийняття товару в товаротранспортних документах без надання аргументованих коментарів, вважається, що він отримав повну кількість товару у відмінному стані без виключень.

Пунктом 5.3 договору встановлено, що при невідповідностях і ушкодженнях, виявлених під час розвантаження, перевізник, водій перевізника (водій-експедитор) зобов'язаний внести свої зауваження в усі екземпляри товарно-транспортних документів, а також прийняти участь у складанні акту вантажоодержувачем, товарно-промисловою палатою чи незалежним експертом страхової компанії і підписати його. Водій перевізника, чи особа, яка залучена перевізником для транспортування вантажу чи водій цієї особи (водій експедитор) при підписанні акту прийому товару по кількості і стану вантажу вважається собою прирівняною до перевізника та не потребує додаткового повідомлення перевізника і його залучення для складання акту прийому товару по кількості і стану вантажу.

Відповідно до 5.4 договору, перевізник приймає на себе відповідальність за повну чи часткову втрату вантажу чи за його пошкодження, в проміжок часу між прийняттям вантажу до транспортування та його здачею. У пункті призначення перевізник зобов'язаний отримати підпис одержувача на товарно-транспортних документах.

Згідно з п. 6.15 договору, перевізник несе повну матеріальну відповідальність за збереження вантажу з метою прийняття його до перевезення до моменту передачі вантажу вантажоодержувачу, вказаному в товарно-транспортних документах (CMR TTH)

За змістом пунктом 6.16 договору, перевізник не може відмовитись від сплати відшкодування за втрату, пошкодження вантажу, аргументуючи неможливістю проведення контролю по кількості та стану вантажу і його упаковки під час передачі/отримання вантажу.

Згідно з п. 6.19 договору, сторони домовились, що при пошкодженні вантажу відшкодовується не сума, на яку зменшилася вартість товару згідно розрахунку-фактури, а вартість самого товару який пошкоджено. Пошкодженням в даному випадку вважається наявність втрат товарного виду.

Відповідно до п. 9.1 договору, даний договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.15 чи до повного виконання сторонами своїх зобов'язань.

На виконання умов договору на підставі заявки позивача № 211 від 18.11.14 відповідачем здійснено перевезення вантажу за маршрутом: Стоянка, Київська область - ОСОБА_1, автомобілем DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 з причепом реєстраційний номер НОМЕР_2, водій ОСОБА_3

18.11.14 відповідачем прийнято вантаж до перевезення, що підтверджується підписом водія на товарно-транспортній накладній №24968233 від 18.11.14.

21.11.14 по прибуттю вантажу, та здійсненні розвантажувальних робіт, вантажоодержувачем за участю водія перевізника, виявлено брак часини товару у зв'язку з незадовільним станом транспортного засобу, з приводу чого складено акт виявлення браку, яким зафіксовано місце знаходження пошкодженої частини вантажу, зазначено його найменування, кількості і код, та вартість пошкодженого товару (27 221,78 грн.) Вказаний акт підписано представником вантажоодержувача та водієм без зауважень.

Правовідносини перевезення вантажів та їх експедирування врегульовані главою 32 Господарського кодексу України, главами 51, 65 Цивільного кодексу України, Законом України "Про транспорт", Статутом автомобільного транспорту УРСР, затвердженого ОСОБА_2 Міністрів УРСР від 27.06.1969р. №401, Законом України "Про транспортно-експедиторську діяльність", а також Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997р.

Відповідно до статті 316 Господарського кодексу України, яка кореспондується зі ст. 929 Цивільного кодексу України, за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу. Договором транспортного експедирування може бути встановлений обов'язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, укладати від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечувати відправку і одержання вантажу, а також виконання інших зобов'язань, пов'язаних із перевезенням.

У разі залучення експедитором до виконання своїх обов'язків за договором транспортного експедирування інших осіб, експедитор відповідає перед клієнтом за порушення договору (ст. 932 Цивільного кодексу України).

Статтею 934 Цивільного кодексу України передбачено, що за порушення обов'язків за договором транспортного експедирування експедитор відповідає перед клієнтом відповідно до глави 51 цього Кодексу, яка передбачає, зокрема, і відшкодування збитків.

Згідно зі ст. 14 Закону України В«Про транспортно-експедиторську діяльність" за невиконання або неналежне виконання обов'язків, які передбачені договором транспортного експедирування, експедитор і клієнт несуть відповідальність згідно з Цивільним кодексом України, іншими законами та договором транспортного експедирування. Експедитор несе відповідальність за дії та недогляд третіх осіб, залучених ним до виконання договору транспортного експедирування, у тому ж порядку, як і за власні дії.

Статтею 924 Цивільного кодексу України встановлено, що перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало. Перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.

Відповідно до п. 26.1.2 Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, під час перевезення промислових товарів народного споживання Перевізники, вантажовідправники та вантажоодержувачі повинні вживати заходів для забезпечення цілості вантажів, не допускаючи попадання на них атмосферних опадів.

У разі зіпсуття або пошкодження вантажу, а також у разі розбіжностей між Перевізником і вантажовідправником (вантажоодержувачем) обставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності, оформляються актом за формою, що наведена в додатку 4.

Перевізник, вантажовідправник і вантажоодержувач засвідчують в акті такі обставини: а) невідповідність між найменуванням, масою і кількістю місць вантажу в натурі і тими даними, які зазначені у товарно-транспортній накладній; б) порушення або відсутність пломб на кузові автомобіля або контейнері; в) простій автомобіля у пунктах вантаження і розвантаження понад встановлені норми часу; г) інші обставини (пошкодження упаковки, вантажу), які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності сторін (пункт 15.2 Правил).

Згідно з пунктом 16.2 Правил, при перевезеннях вантажів автомобільним транспортом право на пред'явлення перевізнику претензій мають: а) вантажовідправник або вантажоодержувач - у випадку втрати вантажу і за умови подання товарно-транспортної накладної з підписом водія (експедитора перевізника) про прийняття ним вантажу для перевезення.

Так, відповідно до акту виявлення браку № 4775 від 21.11.14 загальна сума вартості пошкодженого товару складає 27 221,78грн.

02.12.14 ТОВ „Проктер енд Гембл Трейдинк УкраїнаВ» звернулось до позивача з претензією про відшкодування вартості пошкодженої продукції у розмірі 33 010,34 грн.

25.03.15 позивачем сплачено на користь ТОВ „Проктер енд Гембл Трейдинк УкраїнаВ» вартість завданої шкоди при перевезенні вантажу у розмірі 27 221,78 грн., що підтверджується платіжним дорученням №№26026, 26027 від 25.03.15.

23.02.15 Позивач звернувся до відповідача з претензією №2313 від 23.02.15 про відшкодування шкоди. Відповідачем отримано вказану претензію, що підтверджується наявним в матеріалах справи поштовим повідомленням (а.с. 111).

Згідно п. 3.4.21 укладеного між Позивачем та Відповідачем договору, у випадку втрати, знищення або пошкодження вантажу чи його частини, перевізник зобов'язується відшкодувати експедиторові вартість втраченого, знищеного та/або пошкодженого вантажу в 10 строк з моменту направлення вимоги.

Також, пунктом 6.17 договору, визначено, що у випадку пошкодження вантажу при його транспортуванні. Пошкоджений вантаж надається вантажоодержувачу. Якщо вантаж був пошкоджений в момент транспортування. Перевізник повинен відшкодувати всі завдані цим пошкодженням збитки та вартість вантажу протягом 10 календарних днів від дня направлення вимоги. Перевізник у будь-якому випадку позбавлений права вимагати повернення йому пошкодженого вантажу.

Претензія позивача залишена відповідачем без відповіді та задоволення, в зв'язку з чим, позивач звернувся до суду з позовом про відшкодування вартості пошкодженого вантажу у розмірі 27 221,78 грн.

Статтею 610 ЦК України унормовано, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, які визначені змістом зобов'язання.

У разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, відшкодування збитків та моральної шкоди (ст. 611 ЦК України).

Частиною 1 ст. 1191 Цивільного кодексу України, передбачено, що особа, яка відшкодувала шкоду, завдану іншою особою, має право зворотної вимоги (регресу) до винної особи у розмірі виплаченого відшкодування, якщо інший розмір не встановлений законом.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення вимог позивача про стягнення завданої шкоди у розмірі 27 221,78грн., під час перевезення вантажу за договором №3358 від 04.11.14 про надання транспортно-експедиційних послуг.

В порядку ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати по справі покладаються відповідача.

Керуючись ст. ст. 4, 32, 33, 36, 43, 45, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІОЛА ДНІПРОТРАНС" (49018, м. Дніпропетровськ, вул. Моніторна, 10/476, код ЄДРПОУ 37733060) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЄСТА-УКРАЇНА" (04073, м. Київ, Московський проспект 6, офіс 505, код ЄДРПОУ 35322154) вартість втраченого вантажу у розмірі 27 221 грн., 78 коп., витрати зі сплати судового збору 1827 грн. 00 коп. .

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 20.11.2015

Суддя ОСОБА_4

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення17.11.2015
Оприлюднено30.11.2015
Номер документу53732928
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/8070/15

Рішення від 17.11.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 05.11.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 07.10.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 08.09.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні