КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/23767/15 Головуючий у 1-й інстанції: Федорчук А.Б. Суддя-доповідач: Шелест С.Б.
У Х В А Л А
Іменем України
24 листопада 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуюча суддя: Шелест С.Б.
Судді: Глущенко Я.Б., Пилипенко О.Є.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.10.15р. про повернення подання у справі №826/23767/15 за поданням Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Світ кормів» про стягнення податкового боргу
у с т а н о в и в:
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.10.15р. було повернуто подання податкового органу, у зв'язку із не усуненням недоліків встановлених ухвалою цього суду від 20.10.15р.
Не погоджуючись з вказаною ухвалою, податковий орган подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати ухвалу з мотивів порушення судом норм права та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Апелянт вважає, що законодавством не передбачено справляння судового збору за зверненням органів доходів і зборів з поданням про стягнення коштів за податковим боргом. Вказане звернення здійснюється не у порядку позовного провадження, а з особливостями, що передбачені статтею 183-3 КАС України, яка, у свою чергу, не містить вимог щодо сплати судового збору.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача та розглянувши апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Підставою для повернення подання податкового органу згідно з оспорюваною ухвалою слугувало невиконання податковим органом вимог ухвали Окружного адміністративного суду м. Києва суду від 20.10.15р. про залишення подання без руху, а саме: несплата судового збору у порядку та розмірі, що передбачені Законом України «Про судовий збір».
У спірному випадку колегія суддів враховує наступне.
Провадження у справах за зверненням органів доходів і зборів при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів, зокрема, щодо: стягнення коштів за податковим боргом з певними особливостями, що встановлені 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Статтею 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено перелік особливих вимог, що пред'являються до подання податкового органу, та особливий перелік процесуальних дій суду, які можуть учинятися в процесі розгляду такого подання.
З огляду на це, загальні норми Кодексу адміністративного судочинства України, що регулюють процедуру позовного провадження, до провадження на підставі подання органу доходів і зборів можуть застосовуватися лише в частині, що не суперечить спеціальним нормам статті 183 3 цього Кодексу. Тому сторони у процесі розгляду подання податкового органу користуються всіма правами та обов'язками, які мають позивач та відповідач згідно з нормами Кодексу адміністративного судочинства України, за винятком тих, що не можуть бути реалізовані за змістом статті 183 3 зазначеного Кодексу.
Водночас у частині, що не врегульована статтею 183 3 Кодексу адміністративного судочинства України, вимоги до подання визначаються загальними нормами, зокрема статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини третьої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Законом України «Про судовий збір» від 8 липня 2011 року N 3674-VI (у редакції, чинній на момент звернення) не встановлено пільг для податкового органу щодо звільнення від сплати судового збору у справах за поданням про стягнення податкового боргу, як і не визначено, що його не належить сплачувати у вказаному випадку.
Колегія суддів погоджується з доводами апелянта про те, що провадження у справах за поданням органів доходів і зборів при здійсненні ними передбачених законом повноважень є спеціальним видом скороченого провадження, разом з тим, вимога податкового органу стосується стягнення податкового боргу у розмірі 1 073 260,35 грн., що є вимогою майнового характеру, оскільки безпосереднім наслідком є втручання у майновий стан особи.
За змістом п.п.1 п.3 ч. 2 ст. 4 Закону N 3674-VI, за вимогами майнового характеру, які подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою справляється судовий збір у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати.
З огляду на викладене, колегія суддів не вбачає порушення норм права при поверненні подання у зв'язку з несплатою судового збору у порядку та розмірі, що передбачені Законом України «Про судовий збір», а відтак -підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Покликання апелянта на рекомендаційний лист ВАСУ від 02.02.2011 р. N 149/11/13-11 про те, що державне мито при зверненні податкових органів з поданням на підставі статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України не сплачується - не спростовує правильних висновків суду, оскільки на час видання листа, ВАСУ керувався Декретом Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року N 7-93 "Про державне мито", тоді як з 01.11.2011 набрав чинності Закон України «Про судовий збір».
Саме цей Закон, згідно з його преамбулою, визначає правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору.
Приймаючи до уваги те, що рішення у справі ухвалено не на користь апелянта, судовий збір за подачу апеляційної скарги на ухвалу суду підлягає стягненню з апелянта у розмірі 1 218 грн. (п.п.5.п.3.ст.4 Закону України «Про судовий збір» N 3674-VI у редакції змін, чинних з 01.09.15р).
Керуючись ст.ст. 98, 195, 197, 200, 205, 206 КАС України Київський апеляційний адміністративний суд
у х в а л и в:
апеляційну скаргу Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.10.15р. про повернення подання податкового органу у справі №826/23767/15 - залишити без задоволення, а ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.10.15р. про повернення подання податкового органу у справі №826/23767/15- без змін.
Стягнути з Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області (адреса: 08600, м. Васильків, вул. Декабристів, 45) до Державного бюджету України (отримувач коштів: УДКСУ у Печерському р-ні; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897; банк отримувача: ГУДКCУ у м. Києві; код банку отримувача: 820019; рахунок отримувача: 31211206781007; код класифікації доходів до бюджету: 22030001) судовий збір за подання апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду у розмірі 1 218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн.
Дана ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання ухвалою законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуюча суддя Шелест С.Б.
Судді Глущенко Я.Б.
Пилипенко О.Є.
.
Головуючий суддя Шелест С.Б.
Судді: Глущенко Я.Б.
Пилипенко О.Є.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2015 |
Оприлюднено | 27.11.2015 |
Номер документу | 53741603 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шелест С.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні