Справа № 703/4493/15-ц
2/703/1593/15
З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23.11.2015 Смілянський міськрайонний суд Черкаської області в складі:
головуючого-судді Гудзюка І.В.
при секретарі Покотиленко І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Сміла цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області до ОСОБА_1 про стягнення надмірно виплачених коштів,-
встановив:
Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області звернулося до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення надмірно виплачених коштів.
В обґрунтування позову позивач вказує, що ОСОБА_1, перебувала на обліку в Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради та отримувала державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям.
За результатами розгляду поданої ОСОБА_1 заяви, з якою вона звернулась до управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області 13 лютого 2013 року, останній призначено до виплати державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям.
Однак, під час перебування ОСОБА_1 на обліку в Управлінні та отримання соціальної допомоги, були виявлені обставини, які зумовлюють обов'язкове припинення виплат допомоги, а саме в зв'язку з тим, що у її власності перебуває земельний пай, внаслідок чого ОСОБА_1 були надмірно виплачені кошти в сумі 2007 грн. 66 коп. Після часткового утримання коштів заборгованість ОСОБА_1 становить 957 грн. 42 коп.
Відповідачка до цього часу належну до повернення суму переплаченої державної соціальної допомоги не повернула. Враховуючи те, що щомісячна державна соціальна допомога здійснюється з метою забезпечення рівня прожиткового мінімуму громадян і кошти виділяються з державного бюджету, надмірна виплата цих коштів безпосередньо зачіпає інтереси держави та призводить до зменшення державного бюджету.
На підставі наведеного, з метою необхідності захисту інтересів держави, Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області просить стягнути з відповідачки суму переплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям в розмірі 957 грн. 42 коп.
Відповідачка в судове засідання жодного разу не з'явився з невідомих суду причин, хоча про день та час розгляду справи була повідомлена належним чином.
Представник позивача в судове засідання також не з'явився, однак подав до суду заяву з проханням справу розглядати без його участі, в поданій заяві позовні вимоги підтримав та проти проведення заочного розгляду справи не заперечував.
Дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженим постановою КМУ від 24 лютого 2003 року за № 250 державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім'ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї.
Призначення і виплата соціальної допомоги здійснюється управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у м. Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад за місцем реєстрації уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї.
Згідно заяви ОСОБА_1 від 13 лютого 2013 року про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям і за результатами розгляду вказаної заяви та доданих до заяви матеріалів останній було призначено до виплати допомогу.
При оформленні документів щодо надання державної допомоги, ОСОБА_1 попереджена про обов'язок своєчасно повідомити про всі обставини, що впливають на виплату допомоги.
Разом з тим, згідно п.10 Порядку соціальна допомога не призначається у разі, коли у власності чи володінні малозабезпеченої сім'ї (крім сімей, що складаються лише з дітей та осіб, які досягли 65-річного віку або є інвалідами І і II групи, та сімей, в яких є діти-інваліди) є земельна ділянка прощею понад 0,6 гектара (крім випадків, коли така земельна ділянка з незалежних від сім'ї причин не приносить дохід).
Під час перебування ОСОБА_1 на обліку в Управлінні та отриманні соціальної допомоги при проведенні перевірки відділом контролю за призначенням допомоги, компенсаційних та інших виплат було встановлено, що ОСОБА_1 не має права на отримання матеріальної допомоги, оскільки у її власності є земельний пай, що підтверджується висновком Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Головного управління праці та соціального захисту населення Черкаської ОДА №289/08 від 09 квітня 2013 року.
Таким чином відповідачці було виплачено матеріальну допомогу в розмірі 2 007 грн. 66 коп. без достатніх правових підстав. Після часткового утримання коштів заборгованість ОСОБА_1 становить 957 грн. 42 коп.
Згідно ч. 1 статті 1166 Цивільного кодексу України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Враховуючи, що ОСОБА_1 до цього часу належну до повернення на рахунок Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області суму в розмірі 957 грн. 42 коп. не повернула, зазначена сума підлягає до стягнення з неї в примусовому порядку.
Крім цього, відповідно до ст. 88 ЦПК України з ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави 1218 грн. 00 коп. судового збору, оскільки позивач при зверненні до суду був звільнений від його сплати відповідно до Закону України «Про судовий збір».
На підставі викладеного, ч.1 статті 1166 ЦК України та керуючись ст.ст. 10, 57-60, 88, 212, 213, 215, 224, 225 ЦПК України, суд, -
вирішив:
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, останнє відоме місце проживання якої: АДРЕСА_1, на користь Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області, м. Сміла вул. Червоноармійська, 4, код - 21367325, переплачену суму державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у розмірі 957 грн. 42 коп., а на користь держави - 1218 грн. 00 коп. судового збору.
На заочне рішення відповідачка може протягом 10-ти днів з дня отримання його копії подати до міськрайонного суду заяву про його перегляд.
Рішення може бути оскаржено до апеляційного суду Черкаської області через Смілянський міськрайонний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня його проголошення апеляційної скарги.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його оскарження, а в разі його оскарження -після розгляду справи апеляційним судом, якщо воно не буде скасовано.
Головуючий: І. В. Гудзюк
Суд | Смілянський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2015 |
Оприлюднено | 01.12.2015 |
Номер документу | 53788138 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Гудзюк І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні