Постанова
від 22.04.2011 по справі 2а-3679/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 квітня 2011 року 10:37 № 2а-3679/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., при секретарі судового засідання Безсчасній Я.С., за участю представника позивача -ОСОБА_1 (довіреність від 10.01.2011р. № 5/10-021), розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва доТовариства з обмеженою відповідальністю «Чиста Столиця» простягнення податкової заборгованості в розмірі 414 200, 53 грн., - В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась ДПІ у Святошинському районі м. Києва з позовом до ТОВ «Чиста Столиця»про стягнення податкової заборгованості в розмірі 414 200, 53 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що у відповідача наявна заборгованість з податку на додану вартість в розмірі 413 973, 53 грн. та з податку на прибуток у розмірі 227, 00 грн.

У судовому засіданні 22 квітня 2011 року представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

У судові засідання 11 квітня та 22 квітня 2011 року уповноважені представники відповідача не з'явились, належним чином повідомлений судом про дату, час та місце судового розгляду відповідно до вимог ст. 33, ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України.

Від відповідача відзив на позовну заяву, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходило, а тому суд на підставі ст. 71, ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України розглядає справу за відсутності відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

ТОВ «Чиста Столиця»(ідентифікаційний код 34645857) було зареєстровано як юридичну особу 01 листопада 2006 року Святошинською районною у м. Києві державною адміністрацією відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (серія А00 № 074638).

Згідно довідки про взяття на облік платника податків від 01 листопада 2006 року № 2443/10/29-01 (форма № 4-ОПП) ТОВ «Чиста Столиця»перебуває на обліку в ДПІ у Святошинському районі м. Києва як платник податків.

ДПІ у Святошинському районі м. Києва провела документальні невиїзні (камеральні) перевірки податкової декларації з податку на додану вартість, за результатами яких були складені акти № 84/15-210, № 83/15-210, № 82/15-210 від 07.07.2010р.

В актах перевірки було встановлено порушення відповідачем підпункту 7.2.4 п. 7.2 ст. 7, підпункту 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», що призвело до завищення податкового кредиту за листопад 2008 року на суму 92 779, 00 грн., за жовтень 2008 року на суму 175 519, 01 грн., за вересень 2008 року на суму 126 092, 02 грн., відповідно на загальну суму 394 390, 03 грн.

07 липня 2010 року ДПІ у Святошинському районі м. Києва на підставі актів перевірки прийняла наступні рішення:

- податкове повідомлення -рішення № 0033351502/0, яким згідно з підпунктом «в»підпункту 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»визначила суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 97 417, 95 грн., в тому числі 92 779, 00 грн. -основний платіж, 4 638, 95 грн. - штрафні (фінансові) санкції на підставі підпункту 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 цього ж Закону;

- податкове повідомлення -рішення № 0033341502/0, яким згідно з підпунктом «в»підпункту 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»визначила суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 184 294, 96 грн., в тому числі 175 519, 01 грн. -основний платіж, 8 775, 95 грн. - штрафні (фінансові) санкції на підставі підпункту 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 цього ж Закону;

- податкове повідомлення -рішення № 0033331502/0, яким згідно з підпунктом «в»підпункту 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»визначила суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 132 396, 62 грн., в тому числі 126 092, 02 грн. -основний платіж, 6 304, 60 грн. - штрафні (фінансові) санкції на підставі підпункту 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 цього ж Закону.

Зазначені податкові повідомлення -рішення були надіслані на адресу відповідача, однак повернулось не врученим у зв'язку з відсутність товариства за місцезнаходженням.

07 липня 2010 року ДПІ у Святошинському районі м. Києва було складено акт № 78-15-436, згідно якого податкові повідомлення -рішення від 07 липня 2010 року № 0033351502/0, № 0033341502/0, № 0033331502/0 не були вручені у зв'язку з незнаходженням ТОВ «Чиста Столиця»за юридичною адресою та розміщені на дошці податкових оголошень (повідомлень).

Крім того, ДПІ у Святошинському районі м. Києва було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої було складено акт № 15-110/381 від 15 лютого 2010 року.

В акті перевірки було встановлено порушення відповідачем підпункту 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та пункту 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», що мало виразу у не подачі податкових декларацій з податку на прибуток підприємств за 09 місяців 2009 року та за 2009 рік.

15 лютого 2010 року ДПІ у Святошинському районі м. Києва на підставі акта перевірки прийняла податкове повідомлення -рішення № 0004281501/0, яким згідно з підпунктом 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»застосувала до ТОВ «Чиста столиця»суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 340, 00 грн.

Акт перевірки № 15-110/381 від 15 лютого 2010 року та податкове повідомлення -рішення від 15 лютого 2010 року № 0004281501/0 були надіслані 03 березня 2010 року відповідачу листом з повідомленням про вручення та були отримані останнім 04 березня 2010 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення, копія якого наявна в матеріалах справи.

Згідно з п. 1, п. 3 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року № 1251 - ХІІ (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) до загальнодержавних податків та зборів відносяться податок на додану вартість та податок на прибуток.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення на момент виникнення спірних правовідносин був Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року № 2181 - ІІІ (далі -Закон № 2181 - ІІІ).

Згідно з підпунктом 1.11 ст. 1 Закону № 2181 -ІІІ під податковою декларацією розуміється документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Відповідно до підпункту 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 - ІІІ податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків),- протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом «г»підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до абзацу першого п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) (далі -Закон № 334/94-ВР) звітним періодом для податку на прибуток є квартал.

Таким чином, діючим законодавством на платників податків покладено обов'язок подавати податкові декларації.

Відповідно до підпункту 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181 - ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Крім того, згідно з підпунктом «в»підпункту 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181 -ІІІ контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.

Згідно з п. 6.1 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Відповідно до підпункту 5.2.1 п. 5.2. ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ податкове зобов'язання, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, з винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»- «в»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження (абзац третій підпункту 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ).

Абзацом першим підпункту 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ передбачено, що платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд рішення, яка подається у письмовій формі, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом.

З урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рішення контролюючого органу не підлягає адміністративному оскарженню (абзац перший підпункту 5.2.5. п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ).

Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 цього ж Закону № 2181 - ІІІ передбачено, що у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, визначеними у підпункті «в»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податкового зобов'язання, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

При цьому, пунктом 17.3 ст. 17 цього ж Закону № 2181 - ІІІ передбачено, що сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.

В силу п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 -ІІІ та п. 4.6, п. 4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21 червня 2001 року № 253 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 27 травня 2003 року № 247, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 липня 2001 року за № 567/5758, (який діяв на момент направлення податкових повідомлень - рішень), зазначені податкові повідомлення -рішення вважаються врученими відповідачу датою складання податковим органом відповідного акта та датою отримання, зазначеною в повідомленні про вручення поштового відправлення (07 липня 2010 року та 04 березня 2010 року відповідно).

Податковим боргом в розумінні вищезгаданого Закону № 2181 - ІІІ визнається податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання (п. 1.3 ст. 1 та підпункт 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ).

Враховуючи те, що податкові повідомлення - рішення, якими були визначені відповідачу суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість та з податку на прибуток, не були ним оскаржені в адміністративному або судовому порядку, сума податкового зобов'язання, визначена відповідачу в податкових повідомленнях - рішеннях, не була ним сплачена протягом граничних строків, визначена сума визнається податковим боргом.

Згідно з підпунктом 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до підпункту 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно підпункту 6.3.2. п. 6.3 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ у разі коли у платника податків, якому було надіслано першу податкову вимогу, виникає новий податковий борг, друга податкова вимога має містити суму консолідованого боргу. При цьому окрема податкова вимога щодо такого нового податкового боргу не виставляється.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено в ході судового розгляду відповідачем було частково погашено суму податкового боргу з податку на прибуток та податку на додану вартість.

ДПІ у Святошинському районі м. Києва виставляло відповідачу першу податкову вимогу № 1/1028 від 21 липня 2010 року на суму податкового боргу 414 200, 53, у тому числі 394 254, 03 грн. -основний платіж, 19 946, 50 грн. -штрафні (фінансові) санкції, та другу податкову вимогу № 2/1314 від 06 вересня 2010 року на суму податкового боргу 414 200, 53, у тому числі 394 254, 03 грн. -основний платіж, 19 946, 50 грн. -штрафні (фінансові) санкції.

Перша та друга податкові вимоги були направлені відповідачу рекомендованим листом, однак повернулись не врученими у зв'язку з незнаходженням підприємства за юридичною адресою та були розміщенні на дошці податкових оголошень, про що податковим органом були складені акти № 60/24-140 від 02 серпня 20010 року та № 70/24-140 від 14 жовтня 2010 року.

Таким чином, суд доходить висновку про те, що ДПІ у Святошинському районі м. Києва було повністю дотримано порядок направлення першої та другої податкових вимог, та з урахуванням положень п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ та п. 5.8 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 03 липня 2001 року № 266, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2001 року за № 595/5786, (який діяв на момент направлення податкових вимог) вказані податкові вимоги вважаються врученими відповідачу датами складення відповідних актів.

Доказів оскарження податкових вимог та погашення податкового боргу за цими податковими вимогами відповідачем суду не надано.

Наявність податкового боргу в заявленій сумі також підтверджується зворотнім боком облікової картки ТОВ «Чиста Столиця»з податку на прибуток та податку на додану вартість, копії яких наявні в матеріалах справи.

Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1. ст. 3 Закону № 2181 - ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

З метою погашення податкового боргу 15 листопада 2010 року ДПІ у Святошинському районі м. Києва прийняло рішення № 245/24-126 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу, згідно якого вирішено здійснити стягнення коштів та продаж інших активів, що перебувають у власності (повному господарському віданні) платника податків ТОВ «Чиста Столиця», а також тих активів, права власності, на які він набуде у майбутньому в рахунок погашення узгодженої суми податкового боргу цього платника податків.

Крім того, з цією ж метою ДПІ у Святошинському районі м. Києва були вжиті наступні заходи для погашення податкового боргу, а саме: направлено запит до Управління ДАІ МВС України від 25 листопада 2010 року № 11346/9/24-031 про надання переліку автотранспортних засобів, що належать відповідачу, та до Київського міського бюро технічної інвентаризації від 25 листопада 2010 року № 11344/9/24-031.

Згідно акта опису активів від 14 вересня 2010 року № 315/24-125 активи відповідача були передані у податкову заставу.

Вжити заходи, спрямовані на погашення податкового боргу, не дали позитивних результатів.

Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 Закону № 2181 - ІІІ, є виключно податкові органи.

В силу ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік»від 23 грудня 2010 року № 2857-VI податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.

З огляду на те, що заходи податкового органу з погашення податкового боргу не призвели до позитивних наслідків та з огляду на те, що відповідачем не надано суду доказів, які б спростовували доводи позивача, позовні вимоги про стягнення з відповідача податкового боргу в загальній сумі 414 200, 53 грн., в тому числі 227, 00 грн. -податок на прибуток та 413 973, 53 грн. -податок на додану вартість, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Чиста Столиця»(місцезнаходження: 03148 м. Київ, вул. Гната Юри, 9, кімната 414, ідентифікаційний код 34645857) до Державного бюджету України суму податкового боргу в загальному розмірі 414 200 (чотириста чотирнадцять тисяч двісті) грн. 53 коп., у тому числі 227 (двісті двадцять сім) грн. 00 коп. - податковий борг з податку на прибуток та 413 973 (чотириста тринадцять тисяч дев'ятсот сімдесят три) грн. 53 коп. - податковий борг з податку на додану вартість.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя ОСОБА_2 Дата виготовлення та підписання повного тексту постанови - 29 квітня 2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.04.2011
Оприлюднено01.12.2015
Номер документу53804113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3679/11/2670

Постанова від 22.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні