Постанова
від 29.07.2009 по справі 2а-3382/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, 65-в

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2009 року Справа №2а-3382/09/0870

(11 год. 10 хв.)

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ЩербакаА.А., при секретарі Запара О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора Хортицького району м. Запоріжжя в інтересах держави в особі Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства «Град-сервіс»про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов прокурора Хортицького району м. Запоріжжя в інтересах держави в особі Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі –Фонд) до приватного підприємства «Град-сервіс»(далі –ПП «Град-сервіс») про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 11 370 грн. 06коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році.

У позовній заяві прокурор зазначив, що відповідачем не виконується норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Беручи до уваги зазначену обставину позивачем були нараховані штрафні санкції, які не були сплачені ПП «Град-сервіс»у встановлений термін. Просить стягнути суму адміністративно-господарських санкцій та пені.

Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні у повному обсязі. Представник позивача у судовому засіданні позовні вимог підтримав, наполягав на їх повному задоволенні

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, вказав на те, що у зв'язку із характером діяльності підприємства (підприємство виконує будівельні роботи) ПП «Град-сервіс»не може забезпечити робочі місця для інвалідів. Вважає, що працевлаштуванням інвалідів повинен займатися Фонд соціального захисту інвалідів.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази суд приходить до думки, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судом встановлено, що ПП «Град-сервіс»відноситься до суб'єктів підприємницької діяльності, яким, відповідно до ст.. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»встановлюється норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.

ПП «Град-сервіс»подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма 10-ПІ річна-поштова). Відповідно до даних зазначеного звіту середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача становить 17 (рядок 01). Відповідачем у звіті вказано, що кількість інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст.. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»становить 1 особи (рядок 03), що відповідає вимогам чинного законодавства. Згідно з даними звіту, середньооблікова кількість штатних працівників –інвалідів на підприємців становить 0 (рядок 02), що менше встановленого нормативу.

Відповідно до даних звіту форми 10 –ПІ, середньорічна заробітна плата штатного працівника ПП «Град-сервіс»становить 11 147 грн. 06 коп.. Таким чином, відповідно до вимог ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» сума адміністративно-господарських санкцій становить 11147 грн. 06 коп.. Зазначена сума адміністративно-господарських санкцій також самостійно визначена відповідачем у звіті форми 10-ПІ у рядку 06.

Відповідно до ч.8 ст.69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до Закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється Законом.

Згідно ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч.4 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства подають інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Згідно з даними довідки Правобережного міжрайонного центру зайнятості № 1435 від 0607.2009 року звіти форми 3-ПН про наявність вакансій для інвалідів за період з 31 грудня 2007 року по 31 грудня 2008 року ПП «Град-сервіс»не надавався. Таким чином, суд приходить до думки, що відповідачем не виконано усіх обов'язків з приводу забезпечення працевлаштування інвалідів у 2008 році.

Частиною 1 ст.20 Закону встановлено, що підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Згідно з положень ч.4 ст. 20 зазначеного Закону адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до п.2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. П.4. зазначеного Порядку встановлює, що порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.

Пункт 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 р. N 223 встановлює, що у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.

Відповідно до постанови Правління Національного Банку України «Про регулювання грошово-кредитного ринку»від 21 квітня 2008 року N 107 (яка діяла на дату подання адміністративного позову, 10.06.2009 року), облікова ставка НБУ становить 12%

Термін прострочення на дату подання позовної заяви становив 50 днів, таким чином, сума пені становить 223 грн. 00 коп.

Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру»прокурор має право звернутися до суду в інтересах держави про наявності порушень або загрози порушення економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Отже, матеріали справи свідчать про те, що підприємством не виконано вимог чинного законодавства щодо нормативу робочих місць працевлаштування інвалідів у 2008 році в обсязі, встановленому законодавством. Таким чином, суд приходить до думки, що позовні вимоги про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій у розмірі 11147грн. 06 коп. та пені у розмірі 223 грн. 00 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладено, ст.ст. 94, 158, 161-163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «Град-сервіс»(69114, м. Запоріжжя, пр..Радянський, 19, кв. 40, ЄДРПОУ 32884903) на користь Державного бюджету Хортицького району м. Запоріжжя (р/р 31218230700008, код ЄДРПОУ 34676906, ГУДКУ у Запорізькій області МФО 813015, 50070000 «Платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2008 рік») суму адміністративно –господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 11 370грн. 06коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в десятиденний строк з дня складання постанови в повному обсязі та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з одночасної подачею її копії до суду апеляційної інстанції, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.          

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження чи апеляційної скарги.

Повне рішення виготовлено 4 серпня 2009 року.

Суддя А.А. Щербак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2009
Оприлюднено01.12.2015
Номер документу53815959
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3382/09/0870

Постанова від 29.07.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак Андрій Анатолійович

Постанова від 29.07.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 05.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Щербак А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні