Постанова
від 27.11.2015 по справі 198/699/15-п
ЮР'ЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №198/699/15-п

Провадження №3/0198/176/15

27.11.15

П О С Т А Н О В А

іменем України

27.11.2015 року суддя Юр»ївського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1, з участю секретаря судових засідань ОСОБА_2, прокурора Ларченка Я.І., захисника-адвоката ОСОБА_3, особи що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні в Юр`ївському районному суді Дніпропетровської області справу про адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією про накладення адміністративного стягнення на

ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_2, одруженого, голову Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області, який проживає ІНФОРМАЦІЯ_3,

за ч.2 ст.172-4 КУпАП,

ВСТАНОВИВ :

Відповідно до ст.1, ч.ч.3,5 ст.55 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.21 ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування», районна рада є органом місцевого самоврядування. Посадова особа місцевого самоврядування - особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. Голова районної ради працює у раді на постійній основі, не може мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації). Голова районної ради наділений посадовими повноваженнями у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій та одержує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Тобто голова районної ради є посадовою особою місцевого самоврядування

Згідно п.п.«в» п.1 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія цього закону, є посадові особи місцевого самоврядування.

Частиною 1 ст.25 ЗУ «Про запобігання корупції» передбачені обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності. Зокрема особам, зазначеним у п.1 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» забороняється входити до складу правління , інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Рішенням тридцять першої сесії шостого скликання Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області від 28.03.2014 року №290-31/VІ ОСОБА_4 обрано головою Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області VІ скликання та присвоєно сьомий ранг посадової особи місцевого самоврядування.

Таким чином, ОСОБА_4 як голова Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області - посадова особа місцевого самоврядування, є суб`єктом, на котрого поширюється дія ЗУ «Про запобігання корупції», а саме обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, визначені у п.2 ч.1 ст.25 ЗУ «Про запобігання корупції».

Однак ОСОБА_4, займаючи вказану посаду, віднесену до третьої категорії посад в органах місцевого самоврядування, являючись відповідно до п.1 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом на якого поширюється дія цього закону та особою, уповноваженою на виконання функцій місцевого самоврядування, будучи обізнаним стосовно передбачених ст.25 ЗУ «Про запобігання корупції» обмежень і заборон, маючи об`єктивну можливість діяти у відповідності до вимог закону, у період часу з 28.03.2014 року по 02.11.2015 року виконуючи свої посадові обов`язки за адресою: вул.Леніна-67 с.м.т.Юр`ївка Дніпропетровської області порушив обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, визначені п.2 ч.1 ст.25 ЗУ «Про запобігання корупції», а саме входив до складу виконавчого і контрольного органу підприємства - фермерського господарства «Влада», що мало на меті одержання прибутку.

Так, 11 лютого 2000 року здійснена державна реєстрація суб`єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) - фермерського господарства «Влада» (код ЄДРПОУ 30795529, юридична адреса: вул.Леніна-116 с.м.т.Юр`ївка Дніпропетровської області) засновником (власником) котрого є ОСОБА_4

06 березня 2000 року ФГ «Влада» узято на облік як платника податків.

Відповідно до положень глави ХІ ГК України, фермерське господарство є одним із видів підприємств.

Стаття 1 ЗУ «Про фермерське господарство» визначає: «Фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках. Фермерське господарство діє на основі Статуту, в якому зазначаються органи управління, порядок прийняття ними рішень».

Згідно з п.п.6.11, 7.1,7.2, 7.3, 7.5, 8.10 Статуту ФГ «Влада», вищим органом управління господарства є його засновник, який уповноважений приймати рішення по будь-яких питаннях діяльності господарства. До виключної компетенції засновника належить: визначення головних напрямків діяльності господарства, затвердження планів та звітів про їх виконання; визначення порядку розподілу прибутку та покриття збитків; керівництво фінансовими операціями; прийняття рішень про ліквідацію, реорганізацію господарства; визначення умов оплати праці; проведення планових ревізій фінансово-господарської діяльності господарства; призначення і звільнення голови господарства. Виконавчим органом управління господарства є голова господарства. Голова господарства вирішує усі питання діяльності господарства, за винятком тих, що належать до виключної компетенції засновника.

Таким чином, ОСОБА_4 у період часу з 28.03.2014 року по 02.11.2015 року одночасно з виконанням функцій місцевого самоврядування, як посадова особа місцевого самоврядування, входив до складу виконавчих та контрольних органів підприємства, що має на меті одержання прибутку.

В судовому засіданні ОСОБА_4 надав покази про те, що 28.03.2014 року будучи обраним головою Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області, приблизно 29.03.2014 року в усній формі доручив призначеному ним голові ФГ «Влада» ОСОБА_5 здійснити заходи щодо виходу його (ОСОБА_4М.) із органів управління підприємства та наділив останнього усім переліком повноважень, віднесених до повноважень засновника ФГ «Влада». З 28.03.2014 року будь-якої участі в управлінні ФГ «Влада» не приймав, від діяльності підприємства доходи не отримував.

Винуватість ОСОБА_4 у вчиненні адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією підтверджується доказами, дослідженими в судовому засіданні, а саме:

- рішенням тридцять першої сесії шостого скликання Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області від 28.03.2014 року №290-31/VІ про обрання головою Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області VІ скликання ОСОБА_4 та присвоєно йому 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування (а.с.10);

- присягою посадової особи місцевого самоврядування, яку ОСОБА_4 склав 28.03.2014 року, тобто з цієї дати вступив на посаду голови Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області (а.с.11);

- попередженням про спеціальні обмеження, встановлені ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» (що діяв на час обрання ОСОБА_4 на посаду), від 31.03.2014 року, відповідно до котрого ОСОБА_4 був обізнаним стосовно обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, а саме з наявністю заборони входити до складу виконавчих чи контрольних органів підприємств, які мають на меті одержання прибутку (а.с.13);

- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб (а.с.23-25), свідоцтвом про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с.30), згідно з якими 11.02.2000 року здійснена державна реєстрація суб`єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) ФГ «Влада» (код ЄДРПОУ 30795529, юридична адреса: вул.Леніна-116 с.м.т.Юр`ївка Дніпропетровської області) засновником (власником) котрого є ОСОБА_4, та взяття 06.03.2000 року ФГ «Влада» на облік як платника податків;

- Статутом ФГ «Влада», зареєстрованим в новій редакції 19.03.2013 року (а.с.65), відповідно до якого метою діяльності господарства є отримання прибутку внаслідок здійснення господарчої діяльності з вирощування однорічних і дворічних культур та інше. Засновником господарства є ОСОБА_4 Вищим органом господарства є його засновник, котрий уповноважений приймати рішення по будь-яких питаннях діяльності господарства. До виключної компетенції засновника належить: визначення головних напрямків діяльності господарства, затвердження планів та звітів про їх виконання; визначення порядку розподілу прибутку та покриття збитків; керівництво фінансовими операціями; прийняття рішень про ліквідацію, реорганізацію господарства; визначення умов оплати праці; проведення планових ревізій фінансово-господарської діяльності господарства; призначення і звільнення голови господарства. Виконавчим органом управління господарства є голова господарства. Голова господарства вирішує усі питання діяльності господарства, за винятком тих, що належать до виключної компетенції засновника.

Таким чином, відповідно до положень Статуту ОСОБА_4 був наділений повноваженнями виконавчого та контрольного органу підприємства ФГ «Влада», що має на меті одержання прибутку;

- наказами від 01.04.2014 року, 10.03.2015 року (а.с.47,54,55) виданими ОСОБА_4, як засновником ФГ «Влада», про призначення і звільнення голови господарства ФГ «Влада»;

- інформаційними листами Західно-Донбаської об`єднаної державної податкової інспекції, розрахунком частки сільськогосподарського товариства ФГ «Влада» за 2014 рік; податковими розрахунками сум доходу, нарахованих на користь платника податку, сум утриманого з них податку ФГ «Влада» за період з ІІІ кварталу 2014 року по ІІ квартал 2015 року включно (а.с.71-94), згідно з котрими зазначене підприємство у вказаний вище період часу одержувало прибутки.

Покази ОСОБА_4 зазначені вище, а також покази свідків ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, аналогічні за своїм змістом показам ОСОБА_4, не спростовують винуватість ОСОБА_4 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП, з таких підстав.

Так, відповідно до п.4 ст.1 ЗУ «Про фермерське господарство», фермерське господарство діє на основі Статуту. У Статуті зазначаються органи управління, порядок прийняття ними рішень.

Згідно зі ст.ст. 17, 19 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо юридичної особи: відомості про органи управління юридичної особи. Внесення змін до відомостей про юридичну особу здійснюється у разі зміни керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органів управління юридичної особи.

Як вбачається з п.7.2 Статуту ФГ «Влада», внесення змін та доповнень до Статуту цього підприємства належить до виключної компетенції засновника, тобто ОСОБА_4

Таким чином, покази ОСОБА_4 щодо його виходу з 28.03.2014 року із складу органів управління ФГ «Влада» є неспроможними, оскільки такі зміни не були внесені у Статут у відповідності до вимог ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Приймаючи до уваги наведене вище є очевидним, що лише ОСОБА_4, як вищий орган управління ФГ «Влада», до 03.09.2015 року, на протязі тривалого часу (1 рік 5 місяців) був наділений повноваженнями щодо визначення головних напрямків діяльності ФГ «Влада», порядку розподілу прибутку, керівництва фінансовими операціями, включення та виключення членів господарства, призначення і звільнення голови господарства, визначення умов оплати праці, тобто входив до виконавчих та контрольних органів ФГ «Влада».

Оцінивши наведені докази в їх сукупності вважаю, що винуватість ОСОБА_4 в порушенні обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншим видом діяльності, а саме в порушенні особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу виконавчих та контрольних органів підприємства, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації) , передбачених Законом України «Про запобіганню корупції» доведена, вчинене останнім адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією підлягає кваліфікації за ч.2 ст. 172-4 КУпАП.

Дотримуючись положень ст.ст. 23, 33 КУпАП підлягає врахуванню характер вчиненого правопорушення, особа ОСОБА_4, котрий вперше притягається до адміністративної відповідальності, за місцем роботи і проживання характеризується виключно позитивно, ступінь його вини, майновий стан, обставину, що пом`якшує відповідальність, якою є щире каяття, відсутність обставин котрі обтяжують відповідальність.

Оскільки в матеріалах справи про адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією відсутні будь-які докази щодо отримання саме ОСОБА_4 доходів від діяльності пов`язаною зі входженням до складу виконавчих і контрольних органів підприємства - ФГ «Влада», приходжу до висновку, що передбачене ч.2 ст.172-4 КУпАП додаткове адміністративне стягнення у виді конфіскації отриманих доходів від такої діяльності у даному випадку застосуванню не підлягає.

Окрім того, приймаючи до уваги характер адміністративного правопорушення, особу ОСОБА_4, інші обставини, а саме те, що на час розгляду справи про адміністративне правопорушення ОСОБА_4 прийняті заходи щодо виходу із складу виконавчих і контрольних органів ФГ «Влада», вважаю можливим не застосовувати до останнього положення ч.5 ст.30 КУпАП, тобто не призначати йому додаткове адміністративне стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади.

Керуючись ст.ст. 33, 283, 284 ч.1 п.1 КУпАП суддя -

ПОСТАНОВИВ :

ОСОБА_4 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто в сумі 5100 (п`ять тисяч сто) гривень.

Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави судовий збір в розмірі 243,60 гривень.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги до апеляційного суду Дніпропетровської області через Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області.

Суддя: К.М. Гордієнко

Дата ухвалення рішення27.11.2015
Оприлюднено01.12.2015
Номер документу53824016
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —198/699/15-п

Постанова від 27.11.2015

Адмінправопорушення

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Гордієнко К. М.

Постанова від 19.11.2015

Адмінправопорушення

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Гордієнко К. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні