Ухвала
від 30.10.2015 по справі 335/9584/15-к
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/9584/15-к 1-кс/335/4444/2015

У Х В А Л А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 30 жовтня 2015 року місто Запоріжжя Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого СГ СУ ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_4 по кримінальному провадженню №42014080000000390 від 12.11.2014 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України про проведення позапланової виїзної ревізії, встановив:

Слідчий звернувся до Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя з клопотанням про призначення проведення позапланової виїзної ревізії у КП «Агро-Токмак» ТМР (код ЄДРПОУ 37638004), що розташоване за адресою: 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Радянська, буд.319 та КП «Токмаксоцбуд» ТМР (код ЄДРПОУ 39043413), що розташоване за адресою: 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Радянська, буд.319 за період з 01.01.2013 по теперішній час, по питаннях дотримання норм чинного законодавства України:

при передачі на баланс КП «Агро-Токмак» ТМР з балансу КП «Центр» (код ЄДРПОУ 32223635) - об`єкту незавершеного будівництва сіті та споруди водогону Василівка-Токмак, відповідно до розпорядження міського голови №264-р від 01.08.2012 та подальшого його продажу ФОП ОСОБА_5 (іпн НОМЕР_1 ), відповідно до договору купівлі-продажу майна від 05.06.2013.

щодо законності надходження грошових коштів за відчуження об`єкта соціальної інфраструктури «Об`єкт незавершеного будівництва сіті водогону Василівка-Токмак» саме на рахунки КП «Агро-Токмак» ТМР, а не до місцевого бюджету.

при закупівлі КП «Агро-Токмак» ТМР будівельних матеріалів у ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_2 ) за договорами купівлі-продажу від 03.07.2013 та перерахування коштів на розрахункові рахунки вказаних фізичних осіб-підприємців.

при укладенні договорів відповідального зберігання закуплених будівельних матеріалів між КП «Агро-Токмак» ТМР та ТОВ «Запорожский коксохимремонт» (код ЄДРПОУ 34656607) від 01.08.2013, КП «Токмаксоцбуд» ТМР та ТОВ «Запорожский коксохимремонт» (код ЄДРПОУ 34656607) від 20.01.2014.

при передачі матеріальних цінностей (будівельних матеріалів) з КП «Агро-Токмак» ТМР (код ЄДРПОУ 37638004) до КП «Токмаксоцбуд» ТМР (код ЄДРПОУ 39043413), відповідно до розпорядження міського голови №516-р від 27.12.2013.

при укладені договору купівлі-продажу комунального майна (будівельних матеріалів) №б/н від 12.03.2014 між КП «Токмаксоцбуд» ТМР та ФОП ОСОБА_7 (ІПН НОМЕР_3 ) та прийняття в іпотеку 6/10 частин нежитлового приміщення за адресою АДРЕСА_1 , відповідно до рішення сесії Токмацької міської ради №13 від 22.05.2014.

при веденні фінансово-господарської діяльності КП «Агро-Токмак» ТМР (код ЄДРПОУ 37638004) та КП «Токмаксоцбуд» ТМР (код ЄДРПОУ 39043413) стосовно продажу об`єкту соціальної інфраструктури Василівка-Токмак, купівлі-продажу будівельних матеріалів, а також прийняття в іпотеку нежитлового приміщення за адресою АДРЕСА_1 , законності перерахування грошових коштів комунальних підприємств на користь ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_8 .

Клопотання мотивоване тим, що в 2013 році КП «Агро-Токмак» шляхом проведення аукціону, здійснило процедуру відчуження комунального майна об`єкта соціальної інфраструктури «Об`єкт незавершеного будівництва сіті водогону Василівка-Токмак», а саме водоводу із напірних залізобетонних та металевих труб, умовним діаметром 1000 мм.

За результатами протоколу аукціону №8-1/2277 від 31.05.2013 року переможцем аукціону стала ФОП ОСОБА_5 , яка придбала вказаний об`єкт, сплативши на розрахунковий рахунок КП «Агро-Токмак» грошові кошти на загальну суму 2334783,00 гривень.

Згідно інформаційної довідки відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України в Запорізькій області за вих. №59/3/1-2043 нт від 18.11.2014 року посадові особи КП «Агро-Токмак», в подальшому, з метою привласнення коштів отриманих від реалізації водоводу, за заздалегідь підготовленими підробленими документами, здійснили фіктивну закупівлю будівельних матеріалів у ФОП ОСОБА_5 на загальну суму 1534783,00 гривень та ФОП ОСОБА_6 на загальну суму 800 тис. гривень.

Крім того встановлено, що голова Токмацької міської ради ОСОБА_9 надав особисті письмові та усні розпорядження посадовим особам КП «Агро-Токмак» щодо відчуження частини трубопроводу, підготовки фіктивних документів щодо закупівлі будівельних матеріалів у ФОП ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_6 та негайного перерахування коштів на розрахункові рахунки вказаних фізичних осіб-підприємців з метою привласнення коштів комунального підприємства.

Також, було встановлено, що директор КП «Агро-Токмак» з метою приховування факту проведення безтоварної операції, уклав договір відповідального зберігання закуплених будівельних матеріалів з ТОВ «Запорожский коксохимремонт» (надалі «ТОВ «ЗКХР»), діяльність якого має ознаки фіктивності та яке не мало можливості зберігання великої кількості будівельних матеріалів КП «Агро-Токмак» через відсутність відповідних приміщень та площ.

В подальшому, згідно наявної в матеріалах кримінального провадження інформації, ОСОБА_9 , з метою приховування факту фіктивності закупівлі будівельних матеріалів, надав вказівку на безоплатну передачу вказаних матеріальних цінностей з КП «Агро-Токмак» до КП «Токмаксоцбуд», директором якого є ОСОБА_10 , який у повному обсязі прийняв зазначені будівельні матеріали. Однак, КП «Токмаксоцбуд» не мало відповідних умов для транспортування та зберігання такої кількості будівельних матеріалів, оскільки за підприємством не зареєстровано відповідних площ та транспортних засобів. Окрім того, останнє взагалі не мало фізичного розташування, штату та фактично існувало лише на паперах.

Також було встановлено, що КП «Токмаксоцбуд» передав не існуючі будівельні матеріали дружині голови Токмацької міської ради ФОП ОСОБА_7 .

Таким чином, у слідства є всі підстави вважати, що завдяки незаконним діям посадових осіб КП «Агро-Токмак» та КП «Токмаксоцбуд», які діяли під особистим керівництвом голови Токмацької міської ради ОСОБА_9 , громаді міста Токмак завдано збитків на суму понад 2 млн. грн..

01.08.2013 між ТОВ «ЗКХР» та КП «Агро-Токмак» ТМР укладено договір відповідального зберігання майна будівельних матеріалів на загальну суму 2332396,60 грн. та підписано акт прийому-передачі матеріальних цінностей.

20.01.2014 у зв`язку із передачею комунального майна з балансу КП «Агро-Токмак» ТМР на баланс КП «Токмаксоцбуд» ТМР, вищевказаний договір відповідального зберігання будівельних матеріалів було перезаключено між КП «Токмаксоцбуд» ТМР та ТОВ «ЗКХР» та підписано акт прийому-передачі матеріальних цінностей до договору відповідального зберігання №3 від 20.01.2014.

Згідно умов вищевказаних договорів, оплата за надання послуг із зберігання проводиться поклажедавцем в національній валюті України, шляхом безготівкового розрахунку згідно виставленого рахунку, протягом семи банківських днів з моменту повернення майна по акту прийому-передачі.

Відповідно до акту №456/26-56-22-01-05/34656607 від 21.08.2014 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЗКХР» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 10.11.2011 по 01.04.2014» встановлено, що ТОВ «ЗКХР» та його посадові особи відсутні за податковою (фактичною) адресою: АДРЕСА_2 , про що працівниками оперативного управління складено відповідний акт обстеження юридичної адреси. Допитаний в якості свідка ОСОБА_11 , дружина якого є фактичним власником приміщення за адресою: АДРЕСА_2 пояснив, що у 2012, між ним, діючи на підставі довіреності, та ТОВ «ЗКХР» укладено договір оренди вищезазначеного приміщення, однак фактично товариство ніколи не знаходилося за вказаною адресою, приміщення ніяким чином не використовувало та не здійснювало господарської діяльності.

Кількість працюючих на вказаному товаристві становить одна особа (директор, головний бухгалтер) ОСОБА_12 , місцезнаходження якого в ході проведення досудового слідства по вказаному кримінальному провадженні встановлено не було. Однак, відповідно до довідки Головного управління ПФУ у м. Києві, встановлено, що на вказаному товаристві в період часу з 2012 по 2014 працевлаштоване одинадцять осіб, які в ході допиту пояснили, що ніколи не перебували у господарських відносинах з ТОВ «ЗКХР», про вказане товариство чують вперше.

Операції проведення зустрічної звірки ТОВ «ЗКХР» та контрагентами не містять у сіті своїй розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного (протягом місяця) придбання та продажу товарів. Такі причини можуть бути наявними лише за умови, що платник податку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічно діяльності. Наслідком діяльності проведення зустрічної звірки ТОВ «ЗКХР» є виключно чи переважно формування податкових зобов`язань та податкового кредиту на адресу контрагентів.

Враховуючи вищенаведене-операції купівлі-продажу проведення зустрічної звірки ТОВ «ЗКХР» та його контрагентів (більшої частини яких місцезнаходження також встановлено не було) не спричиняють реального настання правових наслідків і не є можливими та свідчать про здійснення господарської діяльності товариства задля забезпечення вигоди третіх осіб, чим порушено вимоги Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, а також встановлено відсутність реального здійснення господарської операції на суму податкових зобов`язань 856368134 грн. за період з 10.11.2011 по 01.04.2014.

У різних органах та підрозділах ГУМВС, ДПІ ГУ Міндоходів, інших установах містяться ряд кримінальних проваджень відкритих відносно або за участі ТОВ «ЗКХР».

Таким чином, всі вищезазначені факти дають підстави органам досудового слідства вважати, що ТОВ «ЗКХР» є фіктивним підприємством, яке ніколи не здійснювало будь-якої фінансово-господарської діяльності та створено з метою прикриття незаконної діяльності.

У зв`язку з цим, з метою встановлення всіх обставин, які мають значення для проведення досудового розслідування, у слідства виникла необхідність проведення позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності КП «Агро-Токмак» ТМР (код ЄДРПОУ 37638004) та КП «Токмаксоцбуд» ТМР (код ЄДРПОУ 39043413) по питанням дотримання норм чинного законодавства України щодо продажу комунального майна об`єкта незавершеного будівництва сіті та споруди водогону Василівка-Токмак, купівлі-продажу будівельних матеріалів, куплених у ФОП ОСОБА_5 на загальну суму 1534783,00 гривень та ФОП ОСОБА_6 на загальну суму 800 тис. гривень, ефективності використання та збереження закріпленого за підприємством комунального майна та інших документів по діяльності КП «Агро-Токмак» ТМР та КП «Токмаксоцбуд» за період з 01.01.2013 р. по теперішній час.

Згідно ч.1 ст.93 КПК України, збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Частиною 2 ст.93 КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» - «надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців не потребується, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України».

Як вбачається з матеріалів клопотання, для забезпечення всебічного, повного і об`єктивного дослідження обставин кримінального провадження необхідно призначити позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності КП «Агро-Токмак» ТМР (код ЄДРПОУ 37638004) та КП «Токмаксоцбуд» ТМР (код ЄДРПОУ 39043413) на предмет дотримання норм чинного законодавства України щодо продажу комунального майна, купівлі-продажу будівельних матеріалів, ефективності використання та збереження закріпленого за підприємством комунального майна та інших документів за період з 01.01.2013 року по теперішній час

З огляду на викладене, слідчий суддя доходить висновку, що клопотання слідчого є обґрунтованим, проведення ревізії для досягнення завдань кримінального провадження є доцільним. Оскільки в діях співробітників вбачаються ознаки привласнення, розтрати майна шляхом зловживання службовим становищем.

Згідно ч.1 ст.1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі Закон) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Згідно ч.1 ст. 4 Закону інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Частиною 6 ст.11 Закону передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Керуючись ст.ст. 93, 131, 132 КПК України,

ухвалив:

Клопотання прокурора про проведення позапланової виїзної ревізії задовольнити.

Призначити позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності КП «Агро-Токмак» ТМР (код ЄДРПОУ 37638004), що розташоване за адресою: 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Радянська, буд.319 та КП «Токмаксоцбуд» ТМР (код ЄДРПОУ 39043413), що розташоване за адресою: 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Радянська, буд.319 за період з 01.01.2013 по теперішній час, з питань дотримання норм чинного законодавства України:

1.при передачі на баланс КП «Агро-Токмак» ТМР з балансу КП «Центр» (код ЄДРПОУ 32223635) - об`єкту незавершеного будівництва сіті та споруди водогону Василівка-Токмак, відповідно до розпорядження міського голови №264-р від 01.08.2012 та подальшого його продажу ФОП ОСОБА_5 (іпн НОМЕР_1 ), відповідно до договору купівлі-продажу майна від 05.06.2013.

2.щодо законності надходження грошових коштів за відчуження об`єкта соціальної інфраструктури «Об`єкт незавершеного будівництва сіті водогону Василівка-Токмак» саме на рахунки КП «Агро-Токмак» ТМР, а не до місцевого бюджету.

3.при закупівлі КП «Агро-Токмак» ТМР будівельних матеріалів у ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_2 ) за договорами купівлі-продажу від 03.07.2013 та перерахування коштів на розрахункові рахунки вказаних фізичних осіб-підприємців.

4.при укладенні договорів відповідального зберігання закуплених будівельних матеріалів між КП «Агро-Токмак» ТМР та ТОВ «Запорожский коксохимремонт» (код ЄДРПОУ 34656607) від 01.08.2013, КП «Токмаксоцбуд» ТМР та ТОВ «Запорожский коксохимремонт» (код ЄДРПОУ 34656607) від 20.01.2014.

5.при передачі матеріальних цінностей (будівельних матеріалів) з КП «Агро-Токмак» ТМР (код ЄДРПОУ 37638004) до КП «Токмаксоцбуд» ТМР (код ЄДРПОУ 39043413), відповідно до розпорядження міського голови №516-р від 27.12.2013.

6.при укладені договору купівлі-продажу комунального майна (будівельних матеріалів) №б/н від 12.03.2014 між КП «Токмаксоцбуд» ТМР та ФОП ОСОБА_7 (ІПН НОМЕР_3 ) та прийняття в іпотеку 6/10 частин нежитлового приміщення за адресою АДРЕСА_1 , відповідно до рішення сесії Токмацької міської ради №13 від 22.05.2014.

7.при веденні фінансово-господарської діяльності КП «Агро-Токмак» ТМР (код ЄДРПОУ 37638004) та КП «Токмаксоцбуд» ТМР (код ЄДРПОУ 39043413) стосовно продажу об`єкту соціальної інфраструктури Василівка-Токмак, купівлі-продажу будівельних матеріалів, а також прийняття в іпотеку нежитлового приміщення за адресою АДРЕСА_1 , законності перерахування грошових коштів комунальних підприємств на користь ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_8 .

Проведення позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності КП «Агро-Токмак» ТМР, КП «Токмаксоцбуд» ТМР доручити Державній фінансовій інспекції в Запорізькій області.

Зобов`язати службових осіб КП «Агро-Токмак» ТМР, КП «Токмаксоцбуд» ТМР забезпечити допуск працівників Державної фінансової інспекції в Запорізькій області та надати всі необхідні документи для проведення ревізії.

Встановити строк проведення перевірки протягом 15 робочих днів з дня звернення ухвали до виконання.

Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення30.10.2015
Оприлюднено21.03.2023
Номер документу53836568
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —335/9584/15-к

Ухвала від 30.10.2015

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Бойко О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні