Постанова
від 07.09.2015 по справі 370/2018/15-а
МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

08000, Київська область, смт. Макарів, вул. Фрунзе, 35

"07" вересня 2015 р. Справа № 370/2018/15-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 370/2018/15-а

Провадження №2а/370/80/15

07 вересня 2015 року Макарівський районний суд Київської області

у складі: судді Мазки Н.Б.

із секретарем Левченко Н.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Макарів Макарівського району Київської області адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду в Макарівському районі Київської області про визнання неправомірними дій про відмову в перерахунку пенсії, зобов’язання здійснити перерахунок пенсії і виплату грошових коштів ,

В с т а н о в и в :

Позивачка ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду в Макарівському районі Київської області про визнання неправомірними дій про відмову в перерахунку розміру пенсії, зобов’язання здійснити перерахунок пенсії і виплату грошових коштів, посилаючись на те, що вона пропрацювавши на державній службі 32 роки 8 місяців 13 днів, з 14.04. 2011 року отримує пенсію згідно Закону України «Про державну пенсію» в розмірі 90% заробітної плати державного службовця.

При ознайомленні з пенсійною справою, їй стало відомо, що при призначенні пенсії відповідачем не були враховані отримані нею за період з 01.04.2009 року по 31.03 2011 року інші виплати, а саме: матеріальна допомога на оздоровлення в сумі 5610.00 гривень, індексація в сумі 6343.29 гривень, з яких, відповідно до чинного законодавства проведені відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

В зв'язку з чим звернулася до відповідача з заявою про проведення донарахування пенсії з дня призначення та надала довідку про складові заробітної плати (надбавки, премії та інші виплати за останні 24 календарних місяців роботи перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», затверджену Постановою правління Пенсійного фонду України, видана Управлінням Пенсійного фонду у Макарівському районі Київської області від 09.07.2015 № 3843/03. На всі виплати, включені в довідку, нараховані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

20.07.2015 року одержала відмову у перерахунку пенсії. В результаті відмови у здійсненні перерахунку розміру пенсії з урахуванням інших виплат, а саме матеріальної допомоги на оздоровлення та індексації, зазначених у довідці №3843/03 від 09.07.2015 року середньомісячна заробітна плата, з якої обрахована сума пенсії, була зменшена.

Позивачка вважає дії відповідача неправомірними та просить:

- визнати незаконними дії відповідача щодо відмови в здійсненні перерахунку призначеної їй пенсії державного службовця, з урахуванням призначеного розміру 90% заробітної плати, згідно з наданою довідкою №3843/03 від 09.07.2015 року про заробітну плату за 24 місяці місяців підряд перед виходом на пенсію, з урахуванням зазначених в ній сум нарахованої індексації, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань та сум одноразових премій;

- зобов’язати відповідача провести перерахунок та постійну виплату призначеної їй пенсії державного службовця, починаючи з 14.04.2011 року, відповідно до ст.37-1 Закону України «Про державну службу» в призначеному розмірі 90% заробітної плати, згідно з наданою відповідачем довідкою №3843/03 від 09.07.2015 року про заробітну плату за 24 місяців перед виходом на пенсію, з урахуванням зазначених в ній сум нарахованих індексації, матеріальної допомоги на оздоровлення.

Позивачка надала заяву про розгляд справи у її відсутність, позовні вимоги підтримала, просить їх задовольнити.

Представник відповідача надав заяву про розгляд справи у відсутність свого представника, а в письмових запереченнях зазначив, що позивачці призначена пенсія за віком відповідно до ст.37 Закону України "Про державну службу". Відповідно до чинної ст..37 Закону України «Про державну службу» пенсія державним службовцям призначається в розмірі 70% суми їх заробітної плати, з якої був сплачений єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , а до 01.01.2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове пенсійне страхування. Частиною 2 ст.33 Закону України «Про державну службу» передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Згідно Інструкції про статистику заробітної плані, матеріальна допомога, яка носить системний характер і надається всім або більшості робітникам - входить в склад фонду оплати праці. Згідно п.2 постанови Кабінету Міністрів України "Про впорядкування умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів», керівникам надано право у межах установленого фонду оплати праці встановлювати спеціалістам і службовцям надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи у розмірі 50% посадового окладу та надавати працівникам матеріальну допомогу на оздоровлення і для вирішення соціально-побутових питань в розмірі середньомісячної заробітної плати. Тобто, така допомога є одноразовою виплатою, яка надається на розсуд керівника в межах встановленого фонду оплати праці. Матеріальна допомога, що надавалась позивачці, не мала системний характер, а тому не може бути врахована при перерахунку пенсії. Оскільки матеріальна допомога є одноразовою виплатою та не зазначена в переліку складових заробітної плати, передбачених ч.2 ст.33 Закону України «Про державну службу» та пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2000 року №865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» і відповідно вона не була врахована при призначенні пенсії позивачці. Відповідно до п.2 ст.99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Позивачка просить провести перерахунок та постійну виплату призначеної їй пенсії державного службовця, починаючи з 14.04.2011 року, відповідно до ст.37-1 Закону України «Про державну службу» в призначеному розмірі 90% заробітної плати, згідно наданої довідки УПУ у Макарівському районі №3843/03 від 09.07.2015 року про заробітну плату за 24 місяців перед виходом на пенсію, з урахуванням зазначених в ній сум нарахованих індексацій, матеріальних допомоги на оздоровлення. Але. відповідно до вимог ст..ст.2. 6. 106 КАС України в порядку адміністративного судочинства - захисту підлягають тільки ті права, порушення яких відбулося, а не ті, які можуть бути порушені у майбутньому. Враховуючи вищевикладене представник відповідача просить в задоволенні позову відмовити.

Між сторонами склалися правовідносини, які регулюються вимогами ст..37 Закону України «Про державну службу» №3723-Х11 від 16.12.1993 року, ст..66 Закону України «Про пенсійне забезпечення» №1788-Х11 від 05.11.1991 року, ст..41 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-1V від 09.07.2003 року.

Дослідивши надані докази, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню за наступних підстав.

Встановлено, що згідно трудової книги позивачка ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, 13.01.2012 року звільнена з посади головного спеціаліста з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України у Макарівському районі за власним бажанням у зв’язку з виходом на пенсію, згідно ч.1 ст.38 КЗпПУ (а.с.11-14).

Згідно довідки №3843/03 від 09.07.2015 року про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», та яка видана УПФУ у Макарівському районі Київської області, позивачці виплачувалась індексація, матеріальна допомога (а.с.15-16).

Згідно заяви від 13.07.2015 року позивачка зверталась до відповідача з вимогою про проведення перерахунку пенсії за довідкою №3843/03 від 09.07.2015 року з розрахунку 90% від заробітку згідно норм ст.37, яка діяла на момент призначення пенсії, оскільки при первинному призначені пенсії в довідку №4199/04 від 12.05.2011 року не були включені суми нарахованої матеріальної допомоги та індексації, з яких проводилось утримання внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (а.с.26).

У листі-відповіді №40/Л-06 від 20.07.2015 року відповідач вказав на відсутність підстав для перерахунку пенсії з врахуванням суми нарахованої матеріальної допомоги та індексації заробітної плати, з посиланням на ст.33 Закону України «Про державну службу». Також відповідач вказав, що визначають заробіток для обчислення пенсії державним службовцям у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України №865 від 31.05.2000 року «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» з врахуванням розмірів, встановлених на день призначення пенсії. Станом на 01.06.2015 року пенсії та перерахунки по Закону України «Про державну службу» не призначаються та не перераховуються відповідно до п.5 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» у разі неприйняття до 01.06.2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 01.06.2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до Закону України «Про державну службу» (а.с.27).

Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд визнає їх достовірними, а позов таким, що підлягає частковому задоволенню, оскільки достовірно встановлено, що позивачка як застрахована особа отримувала суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, тому ці суми враховуються в заробіток (дохід) позивачки як застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Позов підлягає частковому задоволенню в частині зобов’язання відповідача зробити перерахунок пенсії починаючи не з 14.04.2011 року, а з 01.02.2015 року.

Керуючись вимогами ст..37 Закону України «Про державну службу» №3723-Х11 від 16.12.1993 року, ст..66 Закону України «Про пенсійне забезпечення» №1788-Х11 від 05.11.1991 року, ст..41 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-1V від 09.07.2003 року, ст. ст.159, 161 КАС України

П о с т а н о в и в :

Позов задовольнити частково.

Визнати незаконними дії управління Пенсійного Фонду України в Макарівському районі Київської області, щодо відмови в здійсненні перерахунку призначеної ОСОБА_1 пенсії державного службовця, з урахуванням призначеного розміру 90 % заробітної плати, згідно з наданою довідкою від 09.07.2015 №3843/03 про заробітну плату за 24 місяці місяців підряд перед виходом на пенсію, з урахуванням зазначених в ній сум нарахованих індексацій, матеріальних допомоги на оздоровлення, матеріальних допомоги та вирішення соціально - побутових питань та сум одноразових премій.

Зобов’язати управління Пенсійного Фонду України у Макарівському районі Київської області провести перерахунок та постійну виплату призначеної ОСОБА_1 пенсії державного службовця, починаючи з 01.02.2015 року, відповідно до ст. 37-1 Закону України «Про державну службу» в призначеному розмірі 90% заробітної плати, згідно з наданою довідкою УПФ України у Макарівському районі Київської області від 09.07.2015 №3843/03 про заробітну плату за 24 місяців перед виходом на пенсію, з урахуванням зазначених в ній сум нарахованих індексацій, матеріальних допомоги на оздоровлення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Макарівський районний суд Київської області протягом десяти днів з моменту проголошення, а особами, що не були присутні при проголошенні з моменту отримання копії постанови.

Суддя

СудМакарівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення07.09.2015
Оприлюднено03.12.2015
Номер документу53842968
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —370/2018/15-а

Постанова від 07.09.2015

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Ухвала від 20.08.2015

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Ухвала від 10.11.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 23.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні