ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" квітня 2011 р. Справа № 2a-1060/11/0970
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кишинський М.І. розглянувши в порядку скороченого провадження в приміщенні суду в м.Івано-Франківську справу за позовом Державної податкової інспекції в Снятинському районі до приватного підприємства «Покутянка»про припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
28.03.2011 року Державна податкова інспекція в Снятинському районі звернулася з адміністративним позовом до приватного підприємства «Покутянка»про припинення юридичної особи. Позовні вимоги мотивовано тим, що юридична особа приватне підприємство «Покутянка»підлягає припиненню згідно п. 11.10. розділу 11 наказу Державної податкової адміністрації України №979, зареєстрованого в міністерстві юстиції України за №1439/18734 про «Порядок обліку платників податків і зборів», у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Згідно п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України ухвалою суду від 30.03.2011 року в адміністративній справі за вищевказаним позовом відкрито скорочене провадження. Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України копії даної ухвали, позовної заяви та доданих до неї документів направлялись відповідачу за адресою зазначеною в довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Однак дані матеріали повернулись до суду без вручення оскільки дана адреса відповідача не існує. Оскільки, у відповідності до ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення, яке не вручене адресату з незалежних від суду причин, вважається, що останнє вручене належним чином. У встановлений ч.3 ст.183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому останні підлягають до задоволення з наступних мотивів.
Судом встановлено, що згідно довідки з єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців від 23.03.2011 року, приватне підприємство «Покутянка»відсутнє за місцезнаходженням, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
Згідно п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органам державної податкової служби надано право звертатися у передбачених законом випадках до суду з позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до ст.49 Господарського кодексу України підприємці зобов'язані не порушувати права та законні інтереси громадян і їх об'єднань, інших суб'єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави. За завдані шкоду і збитки підприємець несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність.
Згідно з частиною першою ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно зі ст. 239 Господарського кодексу України до таких санкцій, зокрема, віднесено скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.
Пунктом 1 ст. 247 Господарського кодексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що однією з підстав для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Таким чином вимога позивача щодо припинення юридичної особи відповідача є підставною та підлягає до задоволення.
На підставі ч.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", керуючись ст.ст.11, 71, 86, ст.ст.162, 183-2, 256 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу приватного підприємства «Покутянка» (с. Іллінці, Снятинський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ - 13651420).
Постанову суду звернути до негайного виконання.
Згідно ч.1 ст.49 ЗУ “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” копію постанови, направити державному реєстратору виконавчого комітету Снятинської міської ради.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови сторонами або іншою особою, яка брала участь у справі. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя: Кишинський М.І.
Постанова складена 27 квітня 2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2011 |
Оприлюднено | 03.12.2015 |
Номер документу | 53858244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні