копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 жовтня 2015 р. Справа №818/3067/15
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Соп'яненка О.В.,
за участю секретаря судового засідання - Усенко І.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ІТЦ "Смартекс" до Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області, Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області про стягнення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом, який його представник підтримав у судовому засіданні та мотивує тим, що ним було подано декларацію з податку на додану вартість за липень 2014 року, в якій заявлено до відшкодування податок на додану вартість в розмірі 161 511 грн. Податковим повідомленням - рішенням від 16.04.2015 року зменшено суму заявленого бюджетного відшкодування. Постановою Сумського окружного адміністративного суду у справі № 818/1444/15, яка набрала законної сили, податкове повідомлення - рішення скасовано.
ДПІ в м. Сумах не виконано передбачений п. 200.15 ст. 200 ПК України обов'язок по направленню органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновку із зазначенням суми бюджетного відшкодування, що позбавляє позивача права на отримання відшкодування. Просить стягнути 148 928 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.
Представник відповідача - ДПІ в м. Сумах позов не визнав, пояснив, що позивачу частково була виплачена сума бюджетного відшкодування. Сума коштів - 9 420 грн. згідно інтегрованої картки платника податків була погашена за рахунок податкового повідомлення - рішення від 15.01.2015 року, сума 139 432 грн. по декларації за липень 2014 року фактично обліковується в інтегрованій картці платника податків по декларації за листопад 2014 року. ГУ ДФС у Сумській області направлено звернення до ДФС України на зміну даних для достовірності відображень облікових операцій. Просить в задоволенні позову відмовити.
Представник відповідача - ГУ Державної казначейської служби в судове засідання не з'явився. Подав відзив на позовну заяву, де вказує, що в органі відсутня інформація про необхідність повернення на користь позивача бюджетного відшкодування.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню. Судом встановлено, що позивачем разом з декларацією з податку на додану вартість за липень 2014 року подавалась заява про повернення бюджетного відшкодування податку на додану вартість на суму 161 511 грн. (а.с. 117-130).
Відповідно до ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки. Контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу. У разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або контролюючий орган розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, тимчасово припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням. Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Відповідачем - ДПІ в м. Сумах проводилась перевірка заявленої до відшкодування суми податку на додану вартість. За наслідками перевірки було прийнято податкове повідомлення - рішення від 16.04.2015 року № 0000361502/13155 про зменшення суми бюджетного відшкодування на 148 928 грн. по декларації за липень 2014 року та застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 74 464 грн. (а.с. 54). Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 04 червня 2015 року зазначене податкове повідомлення - рішення визнано протиправним та скасовано (а.с. 56-61). Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 04.06.2015 року постанову суду першої інстанції залишено без змін (а.с. 68-74), таким чином підтвердивши право позивача на бюджетне відшкодування податку на додану вартість згідно декларації за липень 2014 року.
З огляду на визначені ст.254 КАС України загальні принципи набрання судовим рішенням законної сили та виходячи з конституційного принципу обов'язковості виконання судових рішень (ст.124 Конституції України) у податкового органу виник обов'язок подати органу державного казначейства України висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету у строки, визначені частиною другою п.200.15 ст.200 Податкового кодексу України. Оскільки ДПІ у м. Сумах у встановлений строк не виконала обов'язку щодо надання органу державного казначейства висновку із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету на користь позивача, а орган Державної казначейської служби не здійснив відповідних виплат, це призвело до порушення прав позивача, наданих йому податковим законодавством. У зв'язку з тим, що 03.04.2015 року по декларації за липень 2014 року позивачу було відшкодовано 12 573 грн. бюджетної заборгованості, підтверджена сума заборгованості становить 148 928 грн.
Відповідно до п 200.17 ст. 200 Податкового кодексу України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи бюджету, до якого сплачується податок. Зміст статті 25 Бюджетного кодексу України свідчить, що Державне казначейство здійснює безспірне списання з рахунків, на яких обліковуються гроші Державного бюджету та місцевих бюджетів, за рішенням, яке було прийнято державним органом, що відповідно до закону має право на його застосування. Відповідно до п. 4 ч. 5 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 460/2011, казначейство України відповідно до покладених завдань здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
Враховуючи викладене, з Державного бюджету України підлягає стягненню на користь позивача бюджетна заборгованість з відшкодування податку на додану вартість в розмірі 148 928 грн.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ІТЦ "Смартекс" до Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області, Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області про стягнення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість -задовольнити
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю інженерно - технічний центр "Смартекс" (ідентифікаційний код 32186211) бюджетне відшкодування з податку на додану вартість в сумі 148 928 грн. (сто сорок вісім тисяч дев'ятсот двадцять вісім грн.) на р/р 26004209612 в Сумській ОД "ОСОБА_1 Аваль", МФО 380805.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) О.В. Соп'яненко
З оригіналом згідно
Суддя О.В. Соп'яненко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2015 |
Оприлюднено | 03.12.2015 |
Номер документу | 53858883 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.В. Соп'яненко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні