ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 листопада 2015 року Житомир справа № 806/5109/15
категорія 8.2.3
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Чернова Г.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Лугинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Трейдер 777" про стягнення 29980,00 грн.,-
встановив:
Позивач звернувся до суду із вказаним позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Трейдер 777" податкову заборгованість в сумі 29980,00 грн. В обгрунтування позову посилається на те, що вказана заборгованість підтверджується податковим повідомленням-рішенням та податковою вимогою, які є чинними. В добровільному порядку товариством заборгованість непогашена, а тому її потрібно стягнути у судовому порядку.
Представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, місце та час розгляду справи повідомлений належним чином відповідно до вимог ч.11ст.35 КАС України.
У відповідності до ч.6 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПКУ).
Відповідно до положень п.41.1. ст.41 Податкового кодексу України (ПК України) контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи.
Згідно п.75.1 ст.75 та пп.75.1.1 ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно статті 4 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР, порушення резидентами, крім суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
У відповідності до пп.14.1.39. п.14.1 ст.14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Правовими положеннями пп. 59.1, 59.4 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, - визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення рішення. Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно вимог п.58.2 ст.58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Підпунктами 14.1.175 п. ст.14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання;
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Укр-Трейдер 777" зареєстровано як юридична особа та з 15.07.2013 року перебуває на податковому обліку в Олевському відділенні Лугинської ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області (а.с.7-9).
Відповідно до акту позапланової виїзної документальної перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Трейдер 777" від 22.12.2014 № 179/22-024/38562303, встановлено, що платник порушує терміни розрахунків по контрактам: № 0112-13 від 01.12.2013, № 01-170414 від 17.04.2014, № 0406-2014 від 04.06.2014 (а.с.12-13).
На підставі акту перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення від 30.12.2014 № 0000672200 на суму пені в розмірі 32180 грн (а.с.11).
Вказане рішення було надіслано на адресу відповідача, підприємством не оскаржувалось та борг частково сплачено в сумі 2200 грн.
Таким чином, залишок несплаченої пені становить 29980 грн (32180 грн - 2200 грн).
Пунктом 59.5 ПКУ передбачено, що у разі, якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Податковою інспекцією була виставлена податкова вимога № 53-25 від 30.01.2015 та надіслана відповідачу 31.01.2015 (а.с.10).
Таким чином, у підприємства, станом на день розгляду справи в суді, існує податковий борг в розмірі 29980 грн.
Даних про погашення суми заборгованості в розмірі 29980 грн немає.
Згідно з вимогами п. 95.1 ст. 95 Податкового Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пунктів 95.3.-95.4. статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи, що відповідач заперечення проти позову або докази погашення заборгованості в сумі 29980 грн не надав, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.71, 86, 94, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд -
постановив:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Трейдер 777" (код ЄДРПОУ 38562303) на користь державного бюджету в особі Лугинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області податковий борг у сумі 29980 грн (двадцять дев'ять тисяч дев'ятсот вісімдесят гривень) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення, протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Г.В. Чернова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2015 |
Оприлюднено | 03.12.2015 |
Номер документу | 53901978 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні