ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" листопада 2015 р. Справа № 809/4346/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Черепія П.М.
при секретарі судового засідання Дубінській І.В.
за участю сторін:
представника заявника: Мельника Р.Я.,
представника відповідача: Підгайної Н.Й.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду
подання Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна Публічного акціонерного товариства "Івано-Франківськголовпостач",-
ВСТАНОВИВ:
25.11.2015 року Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (надалі - заявник) звернулася до суду в порядку статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України із поданням про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна Публічного акціонерного товариства "Івано-Франківськголовпостач" (надалі - відповідач або ПАТ "Івано-Франківськголовпостач").
Внесене подання мотивоване тим, що ПАТ "Івано-Франківськголовпостач" не допущено посадових осіб ДПІ у м. Івано-Франківську до проведення перевірки, що слугувало підставою для прийняття 25.11.2015 року рішення № 24377/10/09-15-22-02/6341 про застосування умовного адміністративного арешту майна відповідача. З метою підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту орган державної податкової служби звернувся із відповідним поданням до суду.
Представник заявника в судовому засіданні подання підтримав. Просив його задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні подання не визнала, щодо його задоволення заперечила з підстав наведених в письмовому запереченні.
Розглянувши подання, заслухавши пояснення представника заявника та представника відповідача, дослідивши в сукупності письмові докази, суд дійшов висновку, що внесене подання контролюючого органу є обґрунтованим та підлягає задоволенню з таких підстав.
13.11.2015 наказом начальника Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області за № 488 на підставі пункту 20.1 статті 20, статті 77, пункту 82.1 статті 82 глави 8 Податкового кодексу України, плану графіку проведення планових документальних перевірок на 4 квартал 2015 року доручено Шиян І.Т., головному державному ревізору-інспектору відділу перевірок платників основних галузей економіки управління податкового та митного аудиту Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, Шпитальному В.Й., головному державному ревізору-інспектору відділу перевірок з окремих питань управління податкового та митного аудиту Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, Крушильницькому О.О., головному державному ревізору-інспектору відділу контрольно-перевірочної роботи доходів і зборів з фізичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС в Івано-Франківській області провести з 24.11.2015 року документальну планову виїзну перевірку відповідача з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також дотримання вимог валютного та іншого законодавства. (а.с. 9).
На виконання пункту 77.4 Податкового кодексу України, 13.11.2015 року за десять календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки ПАТ "Івано-Франківськголовпостач" надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення № 10 від 13.11.2015 року із зазначенням дати початку проведення такої перевірки. (а.с. 13 - 14).
23.11.2015 року заступником начальника Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області на підставі вищевказаного наказу видано направлення на перевірку відповідача за № 587 на ім'я головного державного ревізора-інспектора Шиян І.Т., за № 588 на ім'я головного державного ревізора-інспектора Шпитального В.Й., за № 589 на ім'я головного державного ревізора-інспектора Крушельницького О.О. (а.с. 10 - 12).
24.11.2015 року за місцем здійснення відповідачем господарської діяльності по вулиці Автоливмашівській, 2-А, в м. Івано-Франківську представники відповідача - директор Жигалюк Богдан Михайлович та головний бухгалтер Данилюк Галина Михайлівна після ознайомлення зі змістом направлень №№ 587, 588, 589 від 23.11.2015 року та наказу про проведення перевірки за № 488 від 13.11.2015 року відмовилися від допуску до проведення перевірки, про що складено акт за № 319/09-19-22-01-13/04542749 від 24.11.2015 року. (а.с. 15).
У зв'язку з відмовою ПАТ "Івано-Франківськголовпостач" від допуску посадових осіб контролюючого органу проведення документальної перевірки, 25.11.2015 року заступник начальника Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області звернувся з поданням до начальника Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську про застосування адміністративного арешту майна відповідача. (а.с. 16).
25.11.2015 начальником Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську за наслідками розгляду звернення та долучених до нього матеріалів, рішенням за № 24377/10/09-15-22-02/6341 на підставі підпункту 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України застосував умовний адміністративний арешт майна відповідача (а.с.17).
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України на підставі подань органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється провадження у справах за їх зверненням щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Згідно положень пункту 75.1.2 статті 75 Податкового кодексу України (надалі - Кодекс), документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Судом встановлено, що посадові особи податкового органу 29.11.2015 року пред'явили представникам відповідача направлення на проведення перевірки, копії наказу про проведення перевірки; службові посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки, які відповідали вимогам, що встановлені статтею 81 Податкового кодексу України.
Разом з тим представники відповідача відмовилися в проведенні перевірки з причини порушення 10-денного строку надходження наказу та як основний аргумент непідготовленості робочого приміщення для працівників ДПІ так як приміщення здані в оренду, про що в судовому засіданні ствердила представник ПАТ "Івано-Франківськголовпостач".
Проаналізувавши в судовому засіданні докази, суд доходить до висновку, що відповідач безпідставно, в порушення абзацу шостого пункту 81.1 статті 81 Кодексу, за наявності законних підстав для проведення планової виїзної документальної перевірки, відмовився від її проведення та не допустив посадових осіб контролюючого органу до проведення такої перевірки.
Відповідно до підпункту 94.2.3 пункту 94.2 статті Кодексу встановлено, що адміністративний арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Згідно підпункту 94.4 статті 94 Кодексу, адміністративний арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Відповідно до пункту 94.6 статті 94 Податкового кодексу України керівник контролюючого органу (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.
Таким чином, Державна податкова інспекція в м. Івано-Франківську, приймаючи 25.11.2015 рішення № 24377/10/09-15-22-02/6341 про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків - ПАТ "Івано-Франківськголовпостач" діяла підставно, обґрунтовано та у відповідності до вимог податкового законодавства, а умовний адміністративний арешт майна платника податків - ПАТ "Івано-Франківськголовпостач" застосовано обґрунтовано та за наявності підстав, встановлених підпунктом 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України.
Одночасно суд зазначає, що позивачем внесено подання протягом двадцяти чотирьох годин з моменту виникнення обставин, що зумовлюють звернення до адміністративного суду з вказаним поданням.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку, що вимоги заявника є обґрунтованими, а подання таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167, 183-3, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Подання задовольнити.
Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна Публічного акціонерного товариства "Івано-Франківськголовпостач" (код ЄДРПОУ 04542749) застосованого на підставі рішення № 24377/10/09-15-22-02/6341 від 25.11.2015 року.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Черепій П.М.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2015 |
Оприлюднено | 03.12.2015 |
Номер документу | 53902442 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Черепій П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні