МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09.10.2015 Справа № 814/2951/15 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Марича Є.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу
за позовомЖовтневої об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Миколаївській області, вул. Торгова, 63-А, м. Миколаїв, 54050 до відповідачаРайонної організації всеукраїнської партії духовності і патріотизму, вул. Кірова, 8, смт. Воскресенське, Жовтневий район, Миколаївська область, 57210 проприпинення юридичної особи, В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з позовом до суду про припинення юридичної особи відповідача. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що, всупереч вимогам пункту 177.5 статті 177 та підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, відповідач не подає до контролюючих органів бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, про що свідчить акт від 10.08.2015 № 140/14-20-15/26363214.
Ухвалою від 08.09.2015, яка була повернута до суду з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання", по даній справі відкрито скорочене провадження та запропоновано, в десятиденний строк з дня отримання такої ухвали, відповідачу подати заперечення проти позову та докази, якими воно обґрунтовується або заяву про визнання позову безпосередньо до канцелярії суду.
Станом на 09.10.2015 відповідачем не подано до суду заперечення проти позову та документів на їх підтвердження чи заяви про визнання позову.
Відповідно до ст.11 Закону України "Про політичні партії в Україні" реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань. Після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.
Норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації політичних партій, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
У зв'язку з цим, залежно від підстав припинення політичних партій застосуванню підлягають відповідно норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" чи Закону України "Про політичні партії в Україні".
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, згідно п.п.20.1.37 п.20.1 ст.20, п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Компетенція органів державної податкової служби поширюється на відносини у сфері оподаткування.
Відтак, органи державної податкової служби можуть звертатися до суду, зокрема, з позовом про ухвалення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців у випадках, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції.
Правовий аналіз наведених законодавчих положень у їх сукупності свідчить на користь висновку, що органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення політичних партій за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" установлено, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Статтею 3 вказаного Закону передбачено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до ст.19 Закону України "Про політичні партії в Україні" у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжитті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності та заборона політичної партії.
Однак, вказана норма не виключає застосування норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який прийнятий у часі пізніше, ніж Закон України "Про політичні партії в Україні" і є спеціальним з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності. Будь-яких виключень для юридичних осіб - політичних партій цей Закон не встановив.
У даному випадку при суперечності двох норм однакової юридичної сили, які регулюють припинення юридичної особи, за загальним правилом правозастосування, пріоритетне значення має законодавчий нормативно-правовий акт, який прийнятий по часу пізніше, тобто Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована одно предметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному.
Крім того, пунктом 3 розділу VIII Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що закони, нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Варто зазначити, що при зверненні з даним позовом до суду позивач не ставить вимогу про припинення юридичної особи - партії Всеукраїнської партії духовності і патріотизму, як політичної партії в цілому, а лише про припинення її районного осередку.
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
За таких обставин, позов належить задовольнити, оскільки він обґрунтований та підтверджений матеріалами справи.
Керуючись пунктом 177.5 статті 177 та підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, статтею 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", статтями 158, 161, 162, 183 2 , 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу Районної організації всеукраїнської партії духовності і патріотизму, вул. Кірова, 8, смт. Воскресенське, Жовтневий район, Миколаївська область, 57210 (ідентифікаційний код 26363214).
3. У день набрання постановою законної сили направити її копію для виконання Державному реєстратору реєстраційної служби Жовтневого районного управління юстиції у Миколаївській області, якого зобов'язати повідомити суд про внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга подається до Одеського адміністративного апеляційного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд в 10-денний строк з моменту отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та виконується негайно.
Суддя Є. В. Марич
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2015 |
Оприлюднено | 03.12.2015 |
Номер документу | 53902814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Марич Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні