Копія
Справа № 822/6054/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2015 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіНіколайчука М.Є. при секретаріГолуб О.Р. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом державного закладу "Вузлова лікарня станції гречани південно-західної залізниці" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області про скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Державний заклад "Вузлова лікарня станції гречани південно-західної залізниці" звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом, в якому просить скасувати рішення Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області № 0031701701/3211 від 30.07.2015 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що несвоєчасність сплати єдиного внеску відбулась в зв'язку із відсутністю фінансування державного закладу "Вузлова лікарня станції гречани південно-західної залізниці", який відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України" передано на фінансування до місцевого бюджету. Так, кошторисом на утримання лікарні, який був затверджений 11.03.2015 не в повному обсязі враховано потребу закладу в коштах, що призвело до необхідності внесення змін до нього в квітні та липні 2015 року.
Крім того, у закладу існувала заборгованість по заробітній платі, а тому єдиний внесок було сплачено разом з виплатою заробітної плати працівникам, одразу після надходження грошових коштів на рахунки позивача.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, зазначених у позовній заяві та просив його задоволити.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити в його задоволенні, оскільки згідно до вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно несплачених сум. Відповідно статті 25 цього Закону, одночасно на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Вислухавши представників сторін, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність задоволити позовні вимоги з огляду на таке.
Судом встановлено, що державний заклад "Вузлова лікарня станції гречани південно-західної залізниці" є неприбутковою організацією, зареєстрованою 25.04.2002, ідентифікаційний код - 01110920, керівник - ОСОБА_3
Позивач фінансується з місцевого бюджету у відповідності до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" від 28.12.2014, в статті 28 якого зазначено про передачу у встановленому порядку закладів, установ, організацій та заходів визначених у додатку №10 до цього Закону на фінансування з місцевих бюджетів. Видатки на утримання медичних закладів залізничного транспорту враховано у складі бюджетної програми МОЗ України, в тому числі і видатки позивача.
11.03.2015 був затверджений кошторис на утримання позивача, яким не в повному обсязі враховано потребу закладу в коштах (затверджено 540 тис. грн.) , що призвело до необхідності затвердження додаткових сум: 21.04.2015 - 1200000 грн. і 23.07.2015 - 1200000 грн., які оформлені довідками змін до кошторису.
Фінансування позивача здійснювалось в 2015 році не в повному обсязі. Надходження коштів по загальному фонду на рахунки медичного закладу надходили:
18.03.2015 - 390 тис. грн.,
26.03.2015 - 112,3 тис. грн.,
30.04.2015 - 600 тис. грн.,
08.05.2015 - 600 тис. грн.,
28.07.2015 - 113 тис. грн.
В зв'язку з несвоєчасним фінансуванням у позивача виникала заборгованість по сплаті заробітної плати з січня по червень 2015 року, яка виплачувалась невчасно, що підтверджується копіями платіжних доручень (а.с. 18-44) та постановою Хмельницького міськрайонного суду від 29.07.2015, якою закрито адміністративне провадження відносно ОСОБА_4, по факту порушення строків виплати заробітної плати працівникам державного закладу "Вузлова лікарня станції гречани південно-західної залізниці" за травень-червень 2015 року.
Рішенням Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області № 0031701701/3211 від 30.07.2015 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску було накладено на позивача штраф у розмірі 115368,69 грн., та нараховано пеню в розмірі 7906,55 грн. за період з 21.02.2015 по 29.07.2015.
Судом встановлено, що суми єдиного внеску, які підлягали сплаті позивачем за період з лютого по липень 2015 року сплачені ним із спливом установлених термінів, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с. 13-54).
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі -Закон) підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Частина 2 ст. 6 Закону визначає, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до приписів п. 1 ч. 1 ст. 7 даного Закону, єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Згідно з ч. 5 ст. 7 Закону, єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.
Порядок сплати єдиного внеску визначено у ст. 9 Закону № 2464-VІ та розділі VI Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування, затвердженої Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 455, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 р. за №1622/24154 (надалі - Інструкція №455)
У п. 4.1 ст. 4 Інструкції № 455 зазначено, що єдиний внесок нараховується на суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску з урахуванням видів їх економічної діяльності.
Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у п.п. 4 і 5 ч. 1 ст. 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. (частина 8 статті 9 Закону № 2464-VІ).
Дані положення кореспондуються з підпунктом 4.3.6. пункту 4.3 Інструкції № 455, яким передбачено, що нараховані за відповідний базовий звітний період суми єдиного внеску сплачуються платником шляхом перерахування безготівкових коштів з його банківського рахунку не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується єдиний внесок. Базовим звітним періодом, є календарний місяць. Єдиний внесок підлягає сплати незалежно від фінансового стану платника.
За нормами п. 6.2 Інструкції № 455 сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені відповідно до Закону, обчислена органами доходів і зборів у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.
Так, відповідно до підпункту 7 п. 4.3 Розділу ІV Інструкції № 455, платники під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для відповідних платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, визначені підпунктом 6 цього пункту, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй.
Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі.
Фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Відповідно до положень ст. 25 Закону № 2464-VІ суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Орган доходів і зборів у порядку, за формою і в строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державну податкову та митну політику надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку. У разі якщо згоди з органом доходів і зборів не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти календарних днів з лня надходження рішення відповідного органу доходів і зборів або оскаржити вимогу до органів доходів і зборів вищого рівня або в судовому порядку.
Відповідно до ч. 11 ст. 25 Закону № 2464-VІ на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Частиною 14 ст. 25 Закону № 2464-VІ встановлено, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, орган доходів і зборів у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Зазначеним нормам законодавства відповідає положення Інструкції, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за формою згідно з додатком 9.
Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних карток особових рахунків платників.
Для платників, зазначених у підпунктах 1 та 2 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, таким періодом є календарний місяць, для платників, зазначених у підпунктах 3 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 4 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, - календарний рік, для платників, зазначених у підпункті 3 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, які обрали спрощену систему оподаткування, - календарний квартал відповідно.
Наведені норми права дають підстави вважати, що положення абз. 2 ч. 8 ст. 9 Закону № 2464-VI, відповідно до якого сплата нарахованого єдиного внеску здійснюється страхувальником одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), звільняють страхувальника від обов'язку сплати страхових внесків у двадцятиденний строк із дня закінчення звітного періоду у зв'язку із неодержанням страхувальником цих коштів.
Суд зі змісту вищезазначених норм вбачає, що нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску, що сплачуються платниками не пізніше 20 числа наступного місяця є винятковими випадками, оскільки згідно ч. 6 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», нарахування єдиного внеску зокрема за працівників (платників, зазначених у пункті 2 частини першої статті 4 цього Закону), здійснюється роботодавцями (платниками, зазначеними у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону), до яких належить позивач за рахунок сум, на які єдиний внесок нарахований, тобто за рахунок заробітної плати.
В свою чергу, оскільки фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, то згідно положень чинного законодавства державний заклад "Вузлова лікарня станції гречани південно-західної залізниці" правомірно сплачувало єдиний внесок у період з лютого по липень 2014 року під час виплати заробітної плати, на суми якої нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум.
Суд звертає увагу на те, що несвоєчасна сплата єдиного внеску відбувалась не з вини позивача та що сума недоплати по єдиному внеску за лютий - липень 2015 року, погашена з виплатою заробітної плати за січень - червень 2015 року, що не заперечувалось представником відповідача під час розгляду справи, та підтверджується платіжними дорученнями за вказані періоди, копії яких наявні в матеріалах справи.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та зважаючи на те що.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, враховуючи вимоги Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Наказом Міністерства доходів і зборів України № 455 від 09 вересня 2013 року та з огляду на встановлені судом обставини справи, суд приходить до висновку, що рішення відповідача про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску підлягає скасуванню.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 86, 94, 98, 158-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задоволити.
Скасувати рішення Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області № 0031701701/3211 від 30.07.2015.
Стягнути з бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області на користь державного закладу "Вузлова лікарня станції гречани південно-західної залізниці" судовий збір в сумі 1849, 14 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 24 листопада 2015 року 10:00
Суддя М.Є. Ніколайчук "Згідно з оригіналом"
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2015 |
Оприлюднено | 03.12.2015 |
Номер документу | 53903264 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ніколайчук М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні