Постанова
від 29.03.2012 по справі 900/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

29.03.2012 р. справа №2а-900/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Біленського О.О.

при секретарі судового засідання Лишняк І.В.

за участю:

представника позивача -ОСОБА_1,

представника відповідача -ОСОБА_2,

представника третьої особи - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Сахновщинського районного центру зайнятості до 3-тя особаКомунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека №102" Державна фінансова інспекція в Харківській області простягнення заборгованості , -

В С Т А Н О В И В :

Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Сахновщинського районного центру зайнятості (далі - Сахновщинський РЦЗ) звернувся до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека № 102" (далі -КПОЗ «ЦРА №102»), третя особа - Контрольно - ревізійне управління у Харківській області Міжрайонний КРВ в Кегичівському та Сахновщинському районах, з урахуванням уточнених позовних вимог, про стягнення зайво перерахованих коштів в сумі 6672,83 грн.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2012 року було допущено заміну третьої особи Контрольно - ревізійне управління у Харківській області Міжрайонний КРВ в Кегичівському та Сахновщинському районах її правонаступником Державною фінансовою інспекцією в Харківській області (далі -ДФІ в Харківській області).

В обґрунтування позову зазначив, що відповідно договору №203010071900023 про працевлаштування безробітного з наданням дотації від 19.07.2010 рік, укладеного між Сахновщинським РЦЗ та КПОЗ «ЦРА №102», надано дотацію роботодавцю у розмірі витрат на заробітну плату прийнятої за направленням державної служби зайнятості безробітної ОСОБА_4 Згідно договору №203010102000039 про працевлаштування безробітного з наданням дотації від 20.10.2010 року, укладеного між Сахновщинським РЦЗ та КПОЗ «ЦРА №102», надано дотацію роботодавцю у розмірі витрат на заробітну плату прийнятого за направленням державної служби зайнятості безробітного ОСОБА_5 В ході планової ревізії фінансово-господарської діяльності Сахновщинського РЦЗ 28 жовтня 2011 року Міжрайонним контрольно-ревізійним відділом в Кегичівському та Сахновщинському районах проведено зустрічну перевірку в КПОЗ «ЦРА №102», відповідно до акту від 17.11.2011 року №114-20/151 ревізії фінансово-господарської діяльності Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в Сахновщинському районному центрі зайнятості за період з 01.01.2009 року по 11.11.2011 року зазначено, що відповідачем до звіту ф.3-ПН В«Звіт про наявність вакансійВ» на 13.07.2010 року та на 13.10.2010 року внесені неправдиві дані про наявність вакантних посад економіста та підсобного робітника, внаслідок чого завдані збитки Фонду. На виконання вимоги Міжрайонного контрольно-ревізійного відділу в Кегичівському та Сахновщинському районах про усунення виявлених ревізією порушень законодавства з фінансових питань від 13.12.2011 № 114-15/236, Сахновщинським РЦЗ відповідачу направлено лист - претензію щодо перерахування зайво виплачених коштів по дотації в сумі 6672 грн. 83 коп., яку КПОЗ «ЦРА №102»відхилено в повному обсязі.

Представник позивача в судовому засіданні дав аналогічні викладеним у позовній заяві пояснення, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити в повному обсязі.

Відповідач у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що на момент подання звітів 3-ПН "Звіт про наявність вакансій" у штатному розписі працівників відповідача містилися відповідні посади. Останні були введені наказами. Штатний розпис був затверджений керівником відповідача в межах наданих йому повноважень. Штатний розпис був погоджений керівником відповідача 30.09.2010 року та 30.11.2010 року з головою обласної ради у зв'язку зі зміною мінімальної заробітної плати. Штатний розпис відповідача погоджується головою Харківської обласної ради наприкінці року та при зміні мінімальної заробітної плати. Окрім вказаних випадків погодження штатного розпису не передбачається. Керівник відповідача протягом року має право затверджувати штатний розпис при внесенні змін без погодження голови обласної ради. Представник відповідача зазначив, що перевіряючий орган дійшов хибного висновку про подання відповідачем неправдивих висновків щодо наявності вільних вакансій відповідних штатних одиниць.

Представник третьої особи в судовому засіданні підтримав позицію позивача та просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, встановив наступне.

Згідно із свідоцтвом про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи КПОЗ «ЦРА №102»зареєстровано в якості юридичної особи Сахновщинською районною державною адміністрацією Харківської області 02.04.2002 року (дата первинної реєстрації 10.12.1990 року), що також підтверджується довідкою Відділу статистики у Сахновщинському районі та спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

З наявних матеріалів справи судом встановлено, що КПОЗ «ЦРА №102»05.07.2010 року було видано наказ №14 «Про введення посади економіста», відповідно до якого було введено в штатний розпис КПОЗ «ЦРА №102»посаду економіста, встановлено оклад та приписано головному бухгалтеру в установленому порядку внести зміни до штатного розпису підприємства. Згідно штатного розпису працівників КПОЗ «ЦРА №102»з 05.07.2010 року лічиться посада економіста, вказаний штатний розпис затверджено завідуючим КПОЗ «ЦРА №102»та головою ПК профспілки працівників аптеки.

Також, наказом №25 від 05.10.2010 року «Про введення посади підсобного робітника»було введено в штатний розпис КПОЗ «ЦРА №102»посаду підсобного робітника, встановлено оклад та приписано головному бухгалтеру в установленому порядку внести зміни до штатного розпису підприємства. Згідно штатного розпису працівників КПОЗ «ЦРА №102»з 05.10.2010 року лічиться посада підсобного робітника, вказаний штатний розпис затверджено завідуючим КПОЗ «ЦРА №102»та головою ПК профспілки працівників аптеки.

Відповідно до наявних матеріалів справи КПОЗ «ЦРА №102»надало Сахновщинському РЦЗ звіти ф.3-ПН В«Звіт про наявність вакансійВ» станом на 13.07.2010 року та на 13.10.2010 року, відповідно до яких були наявні вакансії економіста та підсобного робітника, відповідно.

Між КПОЗ «ЦРА №102»та Сахновщинським РЦЗ були укладені договори про №203010071900023 про працевлаштування безробітного ОСОБА_4М з наданням дотації від 19.07.2010 рік та №203010102000039 про працевлаштування безробітного ОСОБА_5В з наданням дотації від 20.10.2010 року, відповідно до яких КПОЗ «ЦРА №102»надано дотацію у розмірі витрат на заробітну плату прийнятих за направленням державної служби зайнятості безробітних.

За п.5.4 вказаних договорів Роботодавець несе відповідальність за забезпечення гарантій зайнятості особи, прийнятої на роботу з наданням дотації, достовірність даних, що є підставою для визначення розміру Дотації, та використання Дотації. Роботодавець зобов'язується повернути Центру зайнятості в повному обсязі наданої Дотації з урахуванням індексації на рівень інфляції у разі розірвання трудового договору з працівником до закінчення двох років з дня працевлаштування: у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, в числі реорганізації або перепрофілювання, за скороченням чисельності штату працівників; за угодою сторін; розірвання трудового договору працівником у зв'язку із конанням роботодавцем законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору; використання Дотації з порушенням законодавства. Уразі встановлення недостовірності поданих Роботодавцем даних Роботодавець зобов'язаний відшкодувати Центру зайнятості суму заподіяної шкоди з урахуванням індексації на рівень інфляції.

Відповідно до наявних в матеріалах справи наказу №15 від 21.07.2010 року ОСОБА_4 була прийнята на роботу на посаду економіста КПОЗ «ЦРА №102»та наказу №25 від 22.10.2010 року ОСОБА_5 був прийнятий на роботу на посаду підсобного робітника КПОЗ «ЦРА №102».

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечувалось сторонами, КПОЗ «ЦРА №102»отримало в якості дотації суму у розмірі 6672,83 грн.

Відповідно до положень ст.8 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ»№1533-III від 02.03.2000 року (далі - Закон України №1533-III) Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Згідно зі ст.12 Закону України №1533-III функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття покладаються на органи державної служби зайнятості, які мають право діяти від імені Фонду. Сахновщинський районний центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду.

Статтею 30 Закону України №1533-III передбачено, що Фондом може надаватися дотація роботодавцям для працевлаштування безробітних, у тому числі молоді на перше робоче місце у розмірі витрат на заробітну плату прийнятих за направленням державної служби зайнятості осіб (але не вище за середній рівень у галузях національної економіки відповідної області) в розрахунку на рік. Порядок надання роботодавцю дотації для працевлаштування безробітних, у тому числі молоді на перше робоче місце встановлюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики за погодженням з правлінням Фонду.

Міністерством праці та соціальної політики України відповідно до вищезазначеного Закону України розроблено Порядок надання роботодавцю дотації для працевлаштування безробітних, у тому числі молоді на перше робоче місце, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики від 10.01.2001 року №1, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.01.2001 року за №75/5266 (далі - Порядок №1)

Згідно п.3 Порядку №1 дотація - це кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд), надані роботодавцю, що створює додаткові робочі місця для працевлаштування безробітних за направленням державної служби зайнятості, на покриття витрат на заробітну плату прийнятих на них осіб; додаткове робоче місце - це робоче місце, на яке прийнята на постійну роботу особа за направленням державної служби зайнятості з числа зареєстрованих безробітних за умови відсутності у роботодавця скорочення чисельності працюючих за професією (спеціальністю), за якою працевлаштовується безробітний (для фізичних осіб-підприємців - за умови використання ним найманої праці), протягом останніх 3 місяців.

Пунктом 4 Порядку передбачено, що дотація може надаватися роботодавцю за умови працевлаштування на строк понад два роки безробітних, які перебували на обліку в державній службі зайнятості як безробітні не менше 1 місяця, а окремих категорій безробітних, які направляються державною службою зайнятості на дотаційні робочі місця у першу чергу, - з дня надання статусу безробітного.

Судом встановлено, що Міжрайонним контрольно-ревізійним відділом в Кегичівському та Сахновщинському районах 28 жовтня 2011 року в ході планової ревізії фінансово-господарської діяльності Сахновщинського РЦЗ було проведено зустрічну перевірку в КПОЗ «ЦРА №102», якою встановлено, що на день подання звіту форма 3-ПН «Звіт про наявність вакансій»станом на 13.07.2010 року щодо наявності вакантної посади економіста та направлення на працевлаштування згідно вищезазначеного договору від 19.07.2010 ОСОБА_4 в штатному розписі працівників відповідача з 1.07.2010 року, який затверджено керівником підприємства та погоджено з головою Харківської обласної ради, посада економіста і розмір заробітної плати за даною посадою не передбачена. До штатного розпису, затвердженого керівником та погодженого головою Харківської обласної ради, дана посада з встановленням посадового окладу була внесена з 01.10.2010 року.

Також зазначено, що на день подання звіту 3-ПН «Звіт про наявність вакансій»станом на 13.10.2010 року щодо наявності вакантної посади підсобного робітника та направлення на працевлаштування згідно вищезазначеного договору від 20.10.2010 року ОСОБА_5 в штатному розписі працівників відповідача з 1.10.2010, який затверджено керівником та погоджено з головою Харківської обласної ради, посада підсобного робітника і розмір заробітної плати за даною посадою не передбачено. До штатного розпису, затвердженого керівником підприємства та погодженого з головою Харківської обласної ради, дана посада з встановленням посадового окладу була внесена з 01.12.2010 року.

Відповідно до акту від 17.11.2011 року № 114-20/151 ревізії фінансово-господарської діяльності Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в Сахновщинському районному центрі зайнятості за період з 01.01.2009 року по 11.11.2011 року зазначено, що відповідачем до звіту ф.3-ПН «Звіт про наявність вакансій»на 13.07.2010 року та на 13.10.2010 року внесені неправдиві дані про наявність вакантних посад економіста та підсобного робітника, внаслідок чого завдані збитки Фонду. До введення в дію штатного розпису відповідача з 1 жовтня 2010 року, затвердженого керівником підприємства та погодженого Головою Харківської обласної ради, тобто за період з 21 липня 2010 року (з дня прийняття на роботу на посаду економіста ОСОБА_4М.) по 30 вересня 2010 року відповідачу надано дотацію у розмірі витрат на заробітну плату прийнятої за направленням державної служби зайнятості безробітної - 4737,94 грн. (за липень 2010 року - 764,33 грн., за серпень 2010 року - 2101,24 грн., за вересень 2010 року - 1872,37 грн.). До введення в дію штатного розпису відповідача з 1 грудня 2010 року, затвердженого керівником підприємства та погодженого Головою Харківської обласної ради, тобто за період з 22 жовтня 2010 року (з дня прийняття на роботу на посаду підсобного робітника ОСОБА_5В.) по 30 листопада 2010 року відповідачу надано дотацію у розмірі витрат на заробітну плату прийнятої за направленням державної служби зайнятості безробітного - 1934,89 грн. (за жовтень 2010 року - 430,09 грн., за листопад 2010 року - 1504,80 грн.). Всього сума дотації, яка надана на підставі внесених недостовірних даних про створення додаткових робочих місць, за період з дня прийняття безробітних до створення постійного робочого місця, складає 6672 грн. 83 коп.

Судом встановлено, що в матеріалах справи містяться штатні розписи КПОЗ «ЦРА №102», затверджені завідуючим КПОЗ «ЦРА №102»та головою ПК профспілки працівників аптеки та штатні розписи КПОЗ «ЦРА №102»затверджені завідуючим КПОЗ «ЦРА №102», головою ПК профспілки працівників аптеки та головою Харківської обласної ради.

Як вбачається, предметом позову є стягнення зайво перерахованих коштів, які утворилися через встановлене перевіркою неналежне введення КПОЗ «ЦРА №102»посад економіста та підсобного робітника, а саме відсутність погодження штатного розпису з головою Харківської обласної ради.

Так, згідно п.5.2 статуту КПОЗ «ЦРА №102»керівник підприємства затверджує структуру та штатний розпис підприємства за погодженням з обласною радою. Відповідно до положень контракту №25 з керівником КПОЗ «ЦРА №102», зокрема п.2.10 -У кінці кожного року керівник зобов'язаний складати, в установленому порядку, та погоджувати з головою обласної ради штатний розклад підприємства, до прав керівника вказаним контрактом віднесено -наймати на роботу і звільняти з роботи працівників на умовах, передбачених чинним законодавством України.

З наведеного суд приходить до висновку, що керівник КПОЗ «ЦРА №102»наділений правом приймати та звільняти з роботи виключно в межах штатного розкладу, погодженого головою Харківської обласної ради.

Окрім цього, в матеріалах справи містить відповідь заступника голови Харківської міської ради №01-31/286 від 15.02.2012 року на звернення завідуючого КПОЗ «ЦРА №102», відповідно до якої протягом року до штатного розпису може бути внесено зміни в разі введення (виведення) штатних одиниць, змін розміру посадових окладів, а також змін суттєвих умов праці та наголошено, що у разі, коли впродовж календарного року структура підприємства змінюється істотно, а також змінюються посадові оклади, вводяться нові посади, доцільно видати наказ про затвердження штатного розкладу в новій редакції. У даній ситуації штатний розклад складається з врахуванням всіх змін і затверджується керівником підприємства за погодженням з головою обласної ради на момент внесення цих змін.

Пунктом 15 Порядку №1 передбачено, що роботодавець несе відповідальність за забезпечення гарантії зайнятості осіб, прийнятих на роботу з наданням роботодавцю дотації, достовірність відомостей, що є підставою для прийняття рішення щодо надання дотації для працевлаштування безробітних, визначення розміру дотації, та використання дотації. У разі недостовірності поданих роботодавцем відомостей та використання коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати Фонду суму заподіяної шкоди відповідно до частини третьої статті 35 Закону України №1533-III.

Виходячи з викладеного суд прийшов до висновку, що відповідач подавав до позивача недостовірні дані у звіті форми 3-ПН В«Звіт про наявність вакансійВ» станом на 13.07.2010 року та на 13.10.2010 року, та як наслідок використав кошти з порушенням встановленого порядку на оплату праці працівників, що займають не передбачені штатним розписом посади.

Окремо суд зауважує, що Сахновщинським РЦЗ відповідачу направлено лист - претензію №01-20/1617 від 23.12.2011 року щодо перерахування зайво виплачених коштів по дотації в сумі 6672 грн. 83 коп., який завідуючий КПОЗ «ЦРА №102»отримав 23.12.2011 року, про що свідчить підпис. На вказаний лист -претензію завідуючий КПОЗ «ЦРА №102»10.01.2012 року надав відповідь, відповідно до якої вважає що порушення з його боку відсутні.

Вивчивши матеріали справи, враховуючи те, що доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надано, суд встановив, що заборгованість відповідача перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Сахновщинського районного центру зайнятості складає 6672,83 грн.

Таким чином, викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 17, 50, 160-163, 167, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Сахновщинського районного центру зайнятості до Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека №102", третя особа - Державна фінансова інспекція в Харківській області, про стягнення зайво перерахованих коштів в сумі 6672,83 грн. -задовольнити.

Cтягнути з Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека №102" (вул. Південновокзальна, 19, смт.Сахновщина, Харківська обл., 64500, код ЄДРПОУ 01974566, р/р/ 26000052298124 в Сахновщинському 2 відділенні ХГРУ «Приватбанк», МФО 351533) зайво перераховані кошти в сумі 6672.83 грн. (шість тисяч шістсот сімдесят дві гривні 83 копійки) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Сахновщинського районного центру зайнятості (64501, Харківська обл., смт. Сахновщина, вул. Шлях Леніна, 68, р/р 37170300900412 в ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код за ЄДРПОУ 22683070).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова у повному обсязі виготовлена 05.04.2012 року.

Суддя Біленський О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2012
Оприлюднено04.12.2015
Номер документу53940040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —900/12/2070

Постанова від 29.03.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 06.03.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні