Постанова
від 20.11.2015 по справі 822/5898/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/5898/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіБлонського В.К. при секретаріВарченко В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом державного закладу "Спеціалізована медико-санітарна частина №4 Міністерства охорони здоров'я України" м. Нетішин Хмельницької області до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до відповідача, в якому просить скасувати рішення Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0002771700 від 30.06.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким Славутська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Хмельницькій області застосувала до державного закладу "Спеціалізована медико-санітарна частина № 4 Міністерства охорони здоров'я України" штрафні санкції в розмірі 104 630,73 грн., та нарахувала пеню в розмірі 1538,65 грн.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що державний заклад "Спеціалізована медико-санітарна частина №4 Міністерства охорони здоров'я України" є неприбутковою організацією, здійснює господарську діяльність з медичної практики, фінансується з державного бюджету і несплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відбулася не з його вини, а в зв'язку з відсутністю коштів на КЕКВ 2120 "Нарахування на заробітну плату", які не надійшли з бюджету на рахунок позивача.

Відповідно до положень Додатку 10 Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" медико-санітарні частини, що належать до сфери управління МОЗ України, передаються у комунальну власність до сфери управління відповідних територіальних громад.

Згідно зі статтею 103-4 Бюджетного кодексу України видатки на спеціалізовані медико-санітарні частини проводяться за рахунок коштів медичної субвенції.

Відповідно до мережі установ та організацій головним розпорядником коштів визначено виконавчий комітет Нетішинської міської ради Хмельницької області, а обсяг затвердженої субвенції не відповідає потребам закладу та менший від минулорічної вдвічі.

На 2015 рік обсяг медичної субвенції становить 22 895 000 грн., (сума затверджена кошторисом) у тому числі оплата праці з нарахуваннями становить 19900000 грн., що є недостатньо для повноцінного функціонування закладу, так як заклад планував та подав на затвердження до МОЗ України 55 071 400 грн., в тому числі заробітна плата з нарахуваннями 41 404 800 грн.

Зазначених коштів недостатньо для виплати заробітної плати працівникам закладу в повному обсязі, щомісяця виникає заборгованість із заробітної плати та нарахувань на неї.

На теперішній час заклад знаходиться в стадії передачі зі сфери підпорядкування МОЗ України до комунальної власності Нетішинської міської ради, фінансування здійснюється виключно за рахунок медичної субвенції, яка надходить частинами в недостатній сумі для покриття всіх зобов'язань, саме тому сплатити штраф в сумі 104 630,73 грн., та пеню в розмірі 1538,65 грн., позивачу, як державному закладу, який немає коштів на сплату обов'язкових платежів - неможливо.

На підставі наведених обставин позивач просить задовольнити його позовні вимоги.

Представник позивача в судове засідання не прибув, хоча позивач був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подав до суду заяву про розгляд справи за відсутності позивача, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує повністю, та в судовому засіданні 23.10.2015 року представником позивача було надано пояснення, в яких вона зазначила, що позовні вимоги підтримує повністю згідно викладених у позовній заяві обставин, також надала додаткові письмові пояснення.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, хоча відповідач був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подав заяву про розгляд справи за відсутності його представника, в якій зазначив, що позовні вимоги не визнає повністю, та в судовому засіданні 23.10.2015 року представник відповідача надала та озвучила письмові заперечення на даний адміністративний позов, в яких вказала, що податковим органом правомірно застосовано до позивача штрафну санкцію в розмірі 104 630,73 грн., та нараховано пеню в розмірі 1538,65 грн.

Суд, дослідивши матеріали справи вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Позивач зареєстрований як юридична особа (код ЄДРПОУ 33977967), та є платником єдиного внеску.

В судовому засіданні встановлено, що рішенням Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0002771700 від 30.06.2015 року до державного закладу "Спеціалізована медико-санітарна частина №4 Міністерства охорони здоров'я України" м. Нетішин Хмельницької області застосовані штрафні санкції та нарахована пеня за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на підставі пункту 10 статті 25 та підпункту 11.2 пункту 11 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" у розмірі 104 630,73 грн., за період з 21.01.2015 року до 25.05.2015 року та нарахована пеня у розмірі 1538,65 грн.

Позивач не погоджуючись із вказаним рішенням оскаржив його до Головного управління ДФС у Хмельницькій області.

Згідно рішення № 7280/10/22-01-10 від 04.08.2015 року Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області відмовлено державному закладу "Спеціалізована медико-санітарна частина №4 Міністерства охорони здоров'я України" у задоволенні його скарги.

Також позивач оскаржив вказане рішення до Державної фіскальної служби України, проте остання рішенням № 19720/6199-99-1001-07-25 від 16.09.2015 року залишила скаргу державного закладу "Спеціалізована медико-санітарна частина №4 Міністерства охорони здоров'я України" без розгляду.

Тому позивач звернувся до суду із позовом до відповідача про скасування рішення Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0002771700 від 30.06.2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким Славутська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Хмельницькій області застосувала до державного закладу "Спеціалізована медико-санітарна частина № 4 Міністерства охорони здоров'я України" штрафні санкції в розмірі 104 630,73 грн., та нарахувала пеню в розмірі 1538,65 грн.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склалися між сторонами суд зазначає наступне.

Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до пунктів 1, 2, 4 частини другої статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов'язаний серед іншого, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 7 даного Закону єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Згідно вимог частини 5 статті 7 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.

Відповідно до частини 8 статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому нарахування штрафу і пені за несплату або несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків передбачено статтею 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів визначено Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 №455 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 за №1622/24154 (далі за текстом - Інструкція).

Згідно пункту 4.2.3 Інструкції, днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органів доходів і зборів - день списання банком або органами Державної казначейської інспекції України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органів доходів і зборів.

Відповідно до пункту 6.2 Інструкції, сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені відповідно до Закону підпунктом 6 пункту 4.3, абзацом другим підпункту 2, підпунктом 3 пункту 4.5 та підпунктом 2 пункту 4.6 розділу IV цієї Інструкції, обчислена органами доходів і зборів у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.

Згідно пункту 7.1 Інструкції, за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці" від 28.12.2014 року № 77-VIII внесено зміни до пункту 2 частини 11 статті 25 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", а саме збільшено розмір штрафної санкції за порушення, що виникли з 01.01.2015 року, до 20% своєчасно несплачених сум єдиного внеску.

Відповідно до частини 10 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу .

Згідно з частиною 13 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Як вбачається з рішення Славутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області №0002771700 від 30.06.2015 року до позивача застосовано штрафні санкції та нараховано пеню за несвоєчасну сплату єдиного внеску за період з 21.01.2015 року до 25.05.2015 року.

Позивач посилається на те, що державний заклад "Спеціалізована медико-санітарна частина №4 Міністерства охорони здоров'я України" є державною бюджетною неприбутковою установою, яка фінансується за рахунок бюджетних коштів.

Аналізуючи зазначені доводи позивача, суд наголошує на тому, що в силу приписів частини 12 статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Відповідно до частини 11 названої статті у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом.

Доводи позивача, що він зробив все залежне для своєчасної сплати єдиного внеску не приймаються судом до уваги, оскільки відповідно до частини 2 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Платник єдиного внеску зобов'язаний сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Матеріалами справи, зокрема, розрахунком штрафних санкцій, карткою особового рахунку платника податків із сплати єдиного внеску, підтверджується несвоєчасна сплата позивачем єдиного внеску.

При цьому, позивачем не доведено неправильного розрахунку відповідних штрафних санкцій та нарахованої пені.

Відтак, позивачем не доведено протиправність оскаржуваного рішення, тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На підставі наведеного та керуючись статтями 69, 70, 71, 128, 158-163, 165 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити.

В повному обсязі постанова суду буде виготовлена 25.11.2015 року.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 25 листопада 2015 року

Суддя /підпис/В.К. Блонський "Згідно з оригіналом" Суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2015
Оприлюднено04.12.2015
Номер документу53940112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/5898/15

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 20.11.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні